Ik wil absoluut nooit (meer) naar........
#1
Een tijdje geleden werd er hier op 't forum een draadje begonnen om te lezen welke bestemming tot de absolute favorieten behoorden.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Nu lijkt het me wel eens leuk om te weten wat (en vooral waarom) bij de lezers  helemaal niet is bevallen en waar men dus zeker niet meer naar terug wil gaan.

Ik zal meteen de aftrap nemen:

In al de jaren dat ik in Griekenland kom heb ik één bestemming gevonden waar ik nooit meer heen zou willen:
Laganas op Zakynthos.
Alhoewel ik het eiland zelf schitterend vond lijkt het me een ramp om in dat plaatsje te moeten verblijven. Absoluut geen Griekse sfeer maar wel lallende en schreeuwende Engelsen die de boel verstieren. Eén lange winkelstraat met "English breakfast", "Fish & chips" en dat soort toestanden. Gelukkig zaten wij nét buiten Laganas in Agios Sostis waar je van al dat Engelse geweld geen last had.

Dus wat mij betreft: Zakynthos is een prachtig eiland maar Laganas:
No, thank you!

K-A
Quote
#2
(07 November 2009, 09:36)Karen-anna schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een tijdje geleden werd er hier op 't forum een draadje begonnen om te lezen welke bestemming tot de absolute favorieten behoorden.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Nu lijkt het me wel eens leuk om te weten wat (en vooral waarom) bij de lezers helemaal niet is bevallen en waar men dus zeker niet meer naar terug wil gaan.

Ik zal meteen de aftrap nemen:

In al de jaren dat ik in Griekenland kom heb ik één bestemming gevonden waar ik nooit meer heen zou willen:
Laganas op Zakynthos.
Alhoewel ik het eiland zelf schitterend vond lijkt het me een ramp om in dat plaatsje te moeten verblijven. Absoluut geen Griekse sfeer maar wel lallende en schreeuwende Engelsen die de boel verstieren. Eén lange winkelstraat met "English breakfast", "Fish & chips" en dat soort toestanden. Gelukkig zaten wij nét buiten Laganas in Agios Sostis waar je van al dat Engelse geweld geen last had.

Dus wat mij betreft: Zakynthos is een prachtig eiland maar Laganas:
No, thank you!

K-A

Mykonos. Hét party-eiland voor Grieken en toeristen. Nóóit meer! Iedereen zijn meug maar ik vind er niets aan.Het eiland heeft in vergelijking met andere eilanden in toeristisch opzicht ook lang niet zoveel te bieden. We zaten in Mykonos-stad. Nu ben ik geen moeilijk mens en ik snap heus wel dat mensen zich als ze op vakantie zijn willen uitleven maar dit was te gek!
Quote
#3
Datzelfde heb ik ook meegemaakt op Zakyntos. Wat een prachtig eiland maar toen we in Laganas kwamen wisten we werkelijk niet wat we zagen. Alleen maar Engelse teksten, eetgelegenheden met inderdaad overal die Fish&chips, Engelse muziek en spierwitte luidruchtige Engelsen vol tattoos en véél te strakke leggings.......

Het vreemde is dat Agios Sostis, dat er vrijwel aan vast gebouwd is, een heel ander dorp is. Lekker rustig aan de rand van een heerlijk wandelgebied. Als je 's-avonds via het strand naar Laganas liep hoorde je in de verte het Engelse geweld al.

Behalve dit kleine stukje "Sodom en Gomorra" is Zakynthos absoluut een geweldige bestemming, maar voor de aspirant Zakynthos-gangers een tip: ga om een grote boog om Laganas heen.

Ger
Quote
#4
Chersonissos op Kreta lijkt hier ook prima bij aan te sluiten. Niet meer dus vanwege dezelfde zaken als genoemd bij Laganas op Zakynthos.

Groet Harry
Harry's signatuur Rebox RE-9000 Technisat Multytenne met 13, 19, 23.5 en 28 graden.
Quote
#5
Dito :

Laganas in Zakynthos, gelukkig zaten wij in Agios Sostis
Myconos, hier hoor je meer engels dan grieks. Eiland op zich met huisjes enz. is erg mooi maar dat is het dan ook.
Tinos, te veel bedevaarders + godsdienst aanwezig, niet zo best voor een ketter zoals ik Smile

Dirk
Quote
#6
Kos, Rhodos, Myconos, Ios, Paros, Andros, Tinos, Chios.
het lijkt misschien wat veel, maar als je bedenkt dat er uit 32 bezochte eilanden slechts 7 "minder aantrekkelijke eilanden" (voor mij persoonlijk dan) uit de bus komen, blijft Griekenland echt wel mijn favoriete vakantieland ! :)
Quote
#7
Zakynthos - Samos - Lesbos
Quote
#8
Eigenlijk heb ik tot nu toe geen tegenvallende bestemmingen meegemaakt. Alhoewel....... Karpathos zou voor mij niet meer hoeven. Veel te droog en te kaal, ik hou wel van wat begroeiing. Olymbos vond ik prachtig, de rest nauwelijks interessant.

Yassas, Mario
Quote
#9
Mario,
"Karpathos te droog en te kaal" zeg je ?
Dat verbaasd me sterk want afgelopen mei zijn we er nog geweest en we reden er nochtans langs vele bossen en een prachtige groene natuur !
(de foto's bewijzen het) de oostkant is het mooist.
Aan de westkant is helaas een groot bosgebied afgebrand.
Karpathos vond ik dan weer wel één van de mooiste eilanden, daar wil ik zeker nog eens heen ! Tongue


Ingesloten bestanden Thumbnail(s)
                   
Quote
#10
Zo zie je maar weer dat iedereen z'n vakantie op z'n eigen manier ervaart. Ik moet je eerlijkheidshalve bekennen dat ook ik niet onder de indruk was van het "groen"-gehalte van Karpathos. Zeker niet als bestemmingen zoals Pilion, Epirus en Kythira nog vers in het geheugen zitten.

Aan de andere kant had Karpathos wel erg veel mooie en interessante bezienswaardigheden zoals bijvoorbeeld het oude Olympos. Dat was een fantastische ervaring om te zien hoe de tijd daar stil lijkt te staan. Ook hebben we veel rond Pigadia en Amoopi gewandeld daar was het zeker groen. Alleen stond er toen een erg harde en zelfs soms hinderlijke wind wat trouwens typisch voor dat gedeelte van Karpathos schijnt te zijn.

Ik vond onlangs nog een leuk
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




over Karpathos inclusief Olympos.

Ger
Quote
#11
Eigenlijk ben ik nog maar weinig bestemmingen tegengekomen waar ik niet zo van genoten heb. Wij zoeken meestal de wat rustigere bestemmingen. Twee bestemmingen hoef ik niet meer te zien: Zakynthos (en dan met name Laganas) en Karpathos. En eerlijk gezegd hoeft voor mij Athene ook niet meer. Wij zijn nogal stedenbezoekers maar hadden ons er veel meer van voorgesteld.
Quote
#12
Ik kan er wel een paar noemen:

Laganas op Zakynthos
Chersonissos en Malia op Kreta
Faliraki op Rhodos
Mykonos
En zo zijn er nog wel enkele zeker.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
(20 November 2010, 02:11)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik kan er wel een paar noemen:

Laganas op Zakynthos
Chersonissos en Malia op Kreta
Faliraki op Rhodos
Mykonos
En zo zijn er nog wel enkele zeker.

Bovenstaand lijstje klopt voor mij ook, ga er nog wel een plaatsje bijvoegen:
Kavos op Kerkyra, dacht dat het daar ook vol Engelse zaten, toch toen wij daar met de scooter doorreden (en dat was juist snel genoeg, walgelijk).

Quote
#14
......Mykonos en Lassi op Kefalonia. Dit laatste plaatsje is een lange straat met allemaal eettentjes en een paar souvenirwinkeltjes. Het eten is helemaal aangepast naar de (Engelse) toerist. Dat zoeken we juist niet!
Quote
#15
Gouvia en Roda op Corfu. Aleen maar lallende en schreeuwende Engelse toeristen. Vreselijk!
Quote
#16
Voor mij hoeft Corfu niet meer. ik ben veel in Griekenland geweest, maar dit vond ik het meest tegenvallen van alle grieke bstemmingen waar ik geweest ben (op Corfu-stad na). Het heeft zich naar mijn mening teveel op engelse zuiptoeristen ingesteld ne het prijsniveau vond ik voor griekse begrippen ook vrij hoog.
Quote
#17
Yassas,

Wij wonen al vele jaren in Griekenland onze mening is dat alle eilanden
behalve de onbewoonde zeker in de zomer door toeristen worden gemaakt tot een hekseketel de prijzen het dubbele of meer bedragen dan op het platteland en langzaam aan worden vol gebouwd met hotel,s en appartementen.
Dit komt deels ook door dat mensen niet op eigen initiatief wat durven te ondernemen,en dan als kuddedier zich door een reisorganisatie laten onderbrengen in deze vakantie populaire eilanden.
Er is zoveel mooi,s te zien op het vasteland wij zijn op plekken geweest waar je dacht alleen te zijn op deze overbevolkte aarde.
Groet Jo.
Quote
#18
Voor ons hoeft de Pilion niet meer. Het was wel aardig, maar je moest steeds over het gebergte heen als je naar de Eegeische kant wilde. Daarbij hebben we ( sept 2009 ) die rare zomer gehad , dus het regende steeds.
Vandaar dat we vorig jaar na 10 jaar Griekenland naar Nerja in Spanje zijn geweest, wat goed bevallen is.
Quote
#19
Mykonos! Het was een absolute vergissing om daar een keer aan land te gaan, tijdens een Cycladen-hop-tour. We hebben er een dag als verdwaasd rondgelopen, steeds maar weer verbaasd over het on-Griekse in zo'n super Griekse omgeving. Want het is wel schilderachtig, maar je kunt het nauwelijks meer zien. We voelden ons zo verdwaald dat we de volgende dag de boot naar Naxos hebben genomen. Geen idee dus hoe het er buiten Mykonos-stad uitziet, maar ik ga echt nooit meer.
Quote
#20
(11 January 2011, 22:57)Corry schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mykonos! Het was een absolute vergissing om daar een keer aan land te gaan, tijdens een Cycladen-hop-tour. We hebben er een dag als verdwaasd rondgelopen, steeds maar weer verbaasd over het on-Griekse in zo'n super Griekse omgeving. Want het is wel schilderachtig, maar je kunt het nauwelijks meer zien. We voelden ons zo verdwaald dat we de volgende dag de boot naar Naxos hebben genomen. Geen idee dus hoe het er buiten Mykonos-stad uitziet, maar ik ga echt nooit meer.

1 dag !!! Wij hebben het er 3 uren volgehouden want down

Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Vaï op Oost-Kreta...... Wist al dat alles nep was aan het strand en de palmbomen daar maar vond het in werkelijkheid nog minder aantrekkelijk!
graciosameisje's signatuur 'Ετσι είναι η ζωή

Quote
#22
(23 November 2010, 12:31)Nicole schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gouvia en Roda op Corfu. Aleen maar lallende en schreeuwende Engelse toeristen. Vreselijk!

Ben ik met je eens en dat was al zo 20jr geleden toen ik er woonde op een steenworp afstand van Gouvia. Wij woonde destijds in Kontokali, het is er dus alleen maar erger geworden ConfusedAngry



Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#23
De natuur op Zakynthos en de ongelooflijke kleurschakeringen van het zeewater zijn prachtig maar de Engelsen verbrodden er inderdaad alles. Kapelletjes en kerken zijn gesloten om diefstal en vandalisme te voorkomen. Voor de restaurants bevinden zich overal lawaaiierige en ongeduldige Engelsen die staan te drummen. Overal TV-schermen die rugby uitzenden, hamburgertenten met azijn en ketchup, opdringerige uitbaters en zelfs een Chinees restaurant is aanwezig! In Laganas heb ik het juist geteld 5 minuten uitgehouden. Ik ben er naartoe gereden met de scooter en heb onmiddellijk rechtsomkeer gemaakt. Als je deze toestanden ziet, is het niet verwonderlijk dat deze plaats in het "negatieve" nieuws komt. Ik heb de indruk dat deze trent zich voortzet op alle Ionische eilanden, ZEER JAMMER! Dergelijke toeristen komen de economie zeker niet ten goede! Verblijvend in all-in-formule, alle dagen zuipen als een kameel en de kleine "echte" Griek verdient niets meer en moet zijn klein taverna'tje sluiten. De komst van de Russen bovenop doet er zeker geen goed aan.
Quote
#24
Wij zijn - en dat is inmiddels al weer jaren geleden - ook beland in Laganas op Zakinthos en vonden het werkelijk verschrikkelijk!
Wat we niet hadden verwacht, was het toen al ontzettend toeristisch...
De Griekse sfeer was ver te zoeken, dus nooit weer...
Ook van Lesbos waren we minder gecharmeerd; landschappelijk gezien nogal saai. Het plaatsje Eressos vonden we wel aantrekkelijk, maar ja, wij verbleven (helaas) in Anaxos.
Kreta is bij ons favoriet, maar op plekken als Chersonissos zal je ons nooit of te nimmer aantreffen.
Quote
#25
(11 January 2011, 16:14)marietta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor ons hoeft de Pilion niet meer. Het was wel aardig, maar je moest steeds over het gebergte heen als je naar de Eegeische kant wilde. Daarbij hebben we ( sept 2009 ) die rare zomer gehad , dus het regende steeds.
Vandaar dat we vorig jaar na 10 jaar Griekenland naar Nerja in Spanje zijn geweest, wat goed bevallen is.


Wij hebben juist Pilion als prachtig ervaren. Geweldige wandelingen in het binnenland gemaakt. Prachtige autotochten naar Oostkust, met kleine bergdorpen waar je amper met de auto kunt komen, door geweldige gebieden, ontzettend groen, heel veel watervallen! Een flora en fauna!!!! Wij waren er begin juni.
Zo zie je maar,smaken verschillen
Quote
#26
Heel Corfu, wat een deceptie als je andere eilanden kent. Zeer toeristisch, veel zuipende engelsen en weinig sfeervolle plaatsjes. Een uitzondering is Corfu-stad, wat wel weer heel mooi is. Ook het prijsniveau ligt er hoger dan in de rest van Griekenland. Verder vond ik Mykonos-stad overdag leuk, maar de rest van het eiland is echt niks. Ik heb ook nog nooit zoveel betaald voor een colaatje als daar. Verder niks dan positieve ervaringen.
Quote
#27
Het is een feit dat de Ionische eilanden erg te lijden hebben aan losballige toeristen uit vooral Engeland en Italië. De Russen beginnen ook stilaan op te duiken wat zeker niet ten goede komt aan de mentaliteit ter plaatse!
Ik vond Zakynthos bijvoorbeeld zeer mooi maar heeft jammer genoeg te veel vervelende en boertige toeristen die de sfeer om zeep helpen.
Quote
#28
Andros, omdat er een naar mijn smaak te 'vrome' sfeer hangt.
Op Kreta wil ik niet gezien worden in Malia en Chersonissis, en de dorpen van Analipsi tot Heraklion. (Heraklion niet meegerekend, best een leuke stad.)Vreselijke oorden. Malia en Chersonnisos omdat het alleen maar feestdorpen van de ergste soort zijn, en de overige dorpen omdat er een naar mijn smaak desolate sfeer hangt. Vergane glorie allemaal vind ik.
Quote
#29
Analipsi,daar zijn we ooit doorheen gereden toen we in Chersonissis logeerde.. (de 1e x op Kreta)Wisten wij veel...,,schrik,,
beide plaatsen hoeven we nooit meer te zien...Analipsi en Chersonissis ....Oer vervelend door al dat drankgejal..een lintstraat met aan weerskanten alleen maar souvenirs winkels en levensgevaarlijk om over te steken...en Analipsi zooo saai!Maar ja, andere vinden het daarentegen misschien weer wel leuk...(ieder zijn meug) zullen we maar zeggen...
Kreta bied zoveel vele mooiere en echt gezelligere leukere plaatsen..zeker weten!
In der loop der jaren hebben we Kreta op veler wijze beter weten te waarderen door vele andere plaatsen en Brede omstreken (waar we logeerde) te bezoeken zoals: omgeving- Agio Nikolas-Chania-Plakias - en Georgeopolis e/o..
Quote
#30
(04 October 2011, 12:10)Arnold schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heel Corfu, wat een deceptie als je andere eilanden kent. Zeer toeristisch, veel zuipende engelsen en weinig sfeervolle plaatsjes. Een uitzondering is Corfu-stad, wat wel weer heel mooi is. Ook het prijsniveau ligt er hoger dan in de rest van Griekenland. Verder vond ik Mykonos-stad overdag leuk, maar de rest van het eiland is echt niks. Ik heb ook nog nooit zoveel betaald voor een colaatje als daar. Verder niks dan positieve ervaringen.

Ik heb nog niets van Griekenland gezien behalve dan Corfu, maar waar wij zaten was er niets te merken van te toeristisch en zuipende engelsen... Met het rond toeren hebben wij dat soort plaatsen o.a. Kavos gewoon vermeden. En reken maar dat je dan mooie sfeervolle plaatsjes tegenkomt.

Petra
Quote
#31
Wij waren al op meerdere plekjes in Griekenland (Kreta, Corfu, Pilion, Samos, Chios, Kythira, Skyros, Kefalonia, Ithaki, Epirus, Peleponnessos) en hebben inmiddels zo onze voorkeuren maar ik kan niet zeggen dat er een plek is waar ik niet meer naar toe wil. Uiteraard mijden wij ook altijd de grote toeristische trekpleisters zoals Malia o.d. maar aangezien wij meestal met Ross gaan ben je altijd ver verwijderd van die drukte én van het massatourisme.
Lang leve Ellada!!!!
Mieke's signatuur greeksmiley2:
Quote
#32
Zakynthos was onze eerste Griekenlandervaring en dan kom je met je huurautootje na een verkeerde afslag middenin Laganas terechtAngry
Gelukkig bleek Zakynthos heel veel andere mooie plekjes te hebben en heeft het onze liefde niet meteen teniet gedaan, ook niet dat weekje Gouvia. ;)
Rien's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




lovegreece
Quote
#33
Misschien leuk om deze topic even nieuw leven in te blazen, er zijn immers sinds de laatste reactie enorm veel nieuwe leden bijgekomen..........
Quote
#34
Idd leuk, Ger.

Ik zou dus absoluut never meer naar Kos gaan. Wat een enclave van Nederlandse toeristen is dat, echt verschrikkelijk. En verder ook weinig te zien.
Ook Corfu vond ik niet de moeite waard om nog een keer terug te gaan, hoewel wij aan de Westkant nog in het minst toeristische deel zaten. Maar het feit dat ik daar 3 McDonalds vestigingen heb gezien vond ik nog wel het meest shocking. Dat is toch geen Griekenland?
Quote
#35
Ik vind dit heel moeilijk. Iedereen houdt van wat anders. Wat voor de een een gezellig terrasje pakken is en verhalen met landgenoten uitwisselen, is voor de ander een verschrikking.
Maar ... Chersonissos zou ik nooit meer naar toe willen. In 2001 hingen daar om 12 uur 's middags al dronken Engelse jongens voor de pub te wachten tot die openging. En dat was dus bijna 10 jaar voordat die verschrikkelijke serie op de NL tv kwam.
Of heeft iemand betere ervaringen met Chersonissos?
Quote
#36
Naar Sidari op Corfu, verschrikkelijk een Engelse enclave, Dasia en Gouvia
vind ik ook niet geweldig, voor de rest is Corfu wel mooi.


Groeten van Nemea
Quote
#37
(19 August 2012, 10:00)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Idd leuk, Ger.

Ik zou dus absoluut never meer naar Kos gaan. Wat een enclave van Nederlandse toeristen is dat, echt verschrikkelijk. En verder ook weinig te zien.
Ook Corfu vond ik niet de moeite waard om nog een keer terug te gaan, hoewel wij aan de Westkant nog in het minst toeristische deel zaten. Maar het feit dat ik daar 3 McDonalds vestigingen heb gezien vond ik nog wel het meest shocking. Dat is toch geen Griekenland?


Inderdaad, sluit mij hierbij aan. Heb hier al eens iets in dit topic geplaatst maar had Kos er toen niet bij gezet. Kos, moet zo wat het minst Grieks aanvoelend eiland zijn waar ik al ben geweest. Te veel toeristen, te veel nep dorpjes. Kos binnenstad met de Johannietersburcht is wel een verademing. Zal er nooit meer terug keren.
Quote
#38
Zo zie je maar weer, ieder beleeft het op zijn/haar manier. Het is wel zo dat als je eenmaal een slechte(mindere)ervaring hebt met een vakantiebestemming, je niet snel meer terug wilt. Dat is een normale reactie. Voor wat betreft Karpathos, is het in mijn wereldvreemd dat er mensen slechte ervaring hebben. Zelfs bij de meest doorgewinterde Griekenland-liefhebber hoor je verassende reacties.Als je in Mei ergens komt, is het natuurlijk veel groener als in Augustus of September.Dit geldt zeer zeker voor Karpathos.Ook waait er de "Meltemi" wind in Augustus,en kan het dan behoorlijk stevig waaien! Het is de verscheidenheid van het eiland wat zoveel indruk(bij mij althans!)achterlaat.
Ik ga al bijna 25 jaar naar Griekenland, en heb al heel wat eilanden gezien, maar het minst vond ik persoonlijk o.a Mykonos, Santorini en Corfu.
O.a op Corfu inderdaad te veel luidruchtige/zuipende Britten. Maar zodra je het "binnenland" met een auto verkent, kun je aangenaam verrast zijn!
Dus zo zie je maar weer,het is mede afhankeljik van je mobiliteit op de lokatie. Als ik geen auto genomen had op Corfu, kwam dit eiland er echt niet positief uit.Jammer dat ik het vaste land nog niet verkend heb, want hier op het forum heb ik al heel wat mooie "kiekjes"gezien waar ik wel heen zou willen!
Quote
#39
Een goede voorbereiding is het halve werk. Met Google en Oriste kom je al een heel eind. Voorheen was men afhankelijk van het reisbureau en als je op de hoogte was van het bestaan ervan: Toeristiek. Desondanks kan het toch nog in meer of mindere mate tegenvallen. Vakantie is en blijft een persoonlijke beleving. Het is immers maar net wat je zoekt. Gelukkig is het in al mijn vakanties in Griekenland maar een maal mus gegaan. Verkeerde touroperator (2 overboekingen in 1 vakantie van een week) en een accommodatie in een Giorgioupolis op Kreta. De appartementen waren fijn, het dorp, daar rijden we tot op heden met grote boog omheen! Nooit meer!
Quote
#40
Ik reis al meer dan 5 decennia. Over de hele wereld. Eerst met mijn ouders, later met mijn vriendinnen en nog later met mijn eega. We zijn een keer of 5,6 op vakantie in diverse delen van Griekenland geweest en nog nooit teleurgesteld (behalve dus tijdens die wandeling naar Chersonissos). Ook over de rest van de wereld heb ik zegge en schrijve 2 keer een reis gemaakt die tegenviel. Kwestie van voorbereiden denk ik inderdaad.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Fage wil yoghurtfabriek bouwen in Drenthe Fani 8 1.681 14 May 2023, 16:22
Laatste bericht: metaxa
  Zonder woorden!!! ze leren het nooit. Arthur 6 3.032 18 September 2019, 09:31
Laatste bericht: Natalie66
  De realiteit in Griekenland is een beetje anders dan dat men ons wil doen geloven Ernst 21 7.818 28 April 2018, 14:35
Laatste bericht: metaxa
  De komboloi. Waarom zie je daar nooit vrouwen mee? Bouboulina 11 6.963 06 December 2015, 03:51
Laatste bericht: Papournakis
  April doet wat ie wil - in Griekenland Ger 3 3.228 10 April 2015, 11:12
Laatste bericht: Arthur
  Niet meer naar..., Zakynthos, Tomtom. Cor Nieuw Vennep 6 6.241 20 July 2014, 11:17
Laatste bericht: Loontjah
  Steeds meer duikers naar Griekenland Ger 1 3.350 19 August 2011, 12:42
Laatste bericht: Alepoύ
  Meer toeristen naar Griekenland Ger 21 17.753 03 August 2011, 20:31
Laatste bericht: ger64
  50% wil niet meer naar Griekenland Ger 22 23.366 05 July 2011, 22:54
Laatste bericht: Tina K. Noume
Thumbs Up Griekse vriendin wil Nederlands koken Suzanne 2 2.840 10 November 2010, 21:19
Laatste bericht: Tina K. Noume

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)