Dodoni
#1
Newsflash, vanochtend zag ik voor het eerst een reclame voor een Grieks product op televisie: Dodoni Feta! Echt waar! Nadat enkele jaren geleden de EU heeft bepaald dat Feta alleen Feta mag heten als deze uit Griekenland komt (geloof dat er nog enkele andere landen/streken dit ook mogen) is er nu dan eindelijk de reclame. Hopelijk wordt de consument zich dan bewust van het feit dat die smakeloze witte Deense blokjes niets met Feta te maken hebben.
Quote
#2
Eindelijk, witte kaas heeft niks te maken met Feta. Vind het persoonlijk een goed ding dat zulke producten worden beschermd, aan de andere kant moeten mensen zich ook realiseren dat je moet betalen voor kwaliteit. Zo erger ik mij kapot aan de Gouda kaas die hier in de schappen ligt. Wat een smaakloze plastic kaas is dat. Het is jammer dat de niet Nederlanders denken dat de Gouda kaas zo smaakt. Alleen als er Gouda Holland op staat is het gemaakt zoals het moet, rijpen op de plank in plaats van in een plastic jasje. Het zou wat mij betreft net zo goed beschermt moeten worden als de Feta.
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Ik weet niet of je dezelfde commercial bedoelt; deze leuke spot kwam ik onlangs tegen op een Oostenrijkse TV-zender:



Vond 'm wel leuk Big Grin
Quote
#4
Nog niet gezien. Moet eens aan mijn Appie-XL getoond worden. Sinds kort is de Dodoni foetsie en ligt er de smakeloze Apetina voor in de plaats Sad
Quote
#5
I Kathimerini bericht vandaag dat Carrefour Marinopoulos onderzoek gaat doen naar de mogelijkheid een pakket samen te stellen van hoogwaardige Griekse producten. Om dit te realiseren zal het bedrijf diverse regio's bezoeken en tevens producenten aanmoedigen tot innovatie. Het lijkt er op dat de Grieken eindelijk inzien dat het land op het gebied van levensmiddelen en huidverzorgingsproducten best wat te bieden heeft. Nu de export ervan naar de rest van Europa. Een prachtig product als Masticare is zelfs buiten het eiland Chios moeilijk verkrijgbaar. Terwijl de tax free shops uitpuilen van de internationale merken. Gelukkig constateerde ik op de luchthaven van Iraklio dat het assortiment Griekse producten eindelijk toenam en ook aandacht kregen.
Quote
#6
Naast feta zijn wij tegenwoordig dol op Anthotyro (Ανδότυρο) zachte verse kaas van het merk Libadi (Λιβάδι).
Weliswaar te koop bij de Lidl (wellicht ook in andere winkels) maar een heerlijk echt Grieks product. Mag van ons ook stevig gepromoot worden.
Quote
#7
Ik heb het verhaal gehoord dat Griekse olijfolie wordt gekocht door Spaanse en Italiaanse bedrijven, die er vervolgens hun eigen vlaggetje opplakken. Ik weet niet of dit waar is, maar er is nog een lange weg te gaan voordat de Grieken de kwaliteit van hun eigen producten in het buitenland promoten. Zelf moet ik me ontzettend inhouden als iemand bij AH de "Deense feta" in het winkelkarretje doet. Anderzijds heb ik diverse bedrijven benaderd om hen middels het jaarlijkse feest, de gelegenheid te bieden zichzelf en hun producten te promoten. Daar was of geen belangstelling voor, of geen budget.
Quote
#8
Het filmpje komt zelfs helemaal uit Australië (au). Leuk filmpje om te delen op facebook.
Quote
#9
De griekse olijfolie wordt inderdaad in grote tanks verkocht richting Italia.
Dodoni een oude bekende sinds 1963 , maakte vroeger een hele goede feta, en heerlijke ijs. nu zijn in meerdere steden in griekenland ijssalons van Dodoni. ik ben gek op. maar niet op haar feta. Epirus doet het beter en zeker met Gidotyri.
maar Dodoni is al lang in de problemen , een groot gedeelde van het bedrijf wordt verkocht, en ik denk dat Friesland Foods de nieuw eigenaar zou worden.
de reden dat de nederlandse kaas in de griekse winkel staat, welke niet zo erg is, ik vind erger dat massaal bij de pizarias en in de hotels wordt gebruikt terwijl de griekse kazen staat te roten bij griekse pakhuizen., is dat goedkoop is en van een constante kwaliteit.
helaas zijn de laatste 20 jaren geen samenwerkingen tussen boeren en coöperatieven in griekenland en staat de griekse feta en dikke yoghurt voor tzatziki als te duur in de europese winkels.
please dont shoot de nederlandse kaas in griekenland, de export van uit nederland gaat nog steeds goed, ik moet toch ook werken. wij doen het best goed , met ons gouda bij de griekse pizza baker.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)