Terug van geëmigreerd geweest
#1
Terug van geëmigreerd geweest - Griekenland

Gekke Engelsen die op de bonnefooi naar de Spaanse costa´s vertrekken. Hollandse stellen die een duikschool op een Grieks eiland beginnen. In de tv-programma´s over emigreren worden dergelijke ondernemingen na veel tegenslagen meestal een succes. Maar dat ook veel mensen weer terugkeren omdat het niet lukt in het buitenland wordt wel eens vergeten. Voor Griekse Nederlander Kostas Kazantzidis was emigratie niet ´voor altijd´.

Lees
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




het hele verhaal........

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




7 november 2009

Ger
Quote
#2
(08 November 2009, 18:09)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Terug van geëmigreerd geweest - Griekenland

Gekke Engelsen die op de bonnefooi naar de Spaanse costa´s vertrekken. Hollandse stellen die een duikschool op een Grieks eiland beginnen. In de tv-programma´s over emigreren worden dergelijke ondernemingen na veel tegenslagen meestal een succes. Maar dat ook veel mensen weer terugkeren omdat het niet lukt in het buitenland wordt wel eens vergeten. Voor Griekse Nederlander Kostas Kazantzidis was emigratie niet ´voor altijd´.

Lees
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




het hele verhaal........

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




7 november 2009

Ger

Jammer dat we eigenlijk niet zoveel horen van landgenoten die zijn geemigreerd en weer zijn teruggekeerd naar Nederland. Ook van hun ervaringen kunnen we veel leren! Terugkeren is niet synoniem aan 'mislukken'. Ze zijn altijd een ervaring rijker!Ik ben ook voor de tweede keer geemigreerd. De eerste keer dat ik naar GR emigreerde was in 1983. Ik heb het toen 1,5 jaar uitgehouden. Toen mijn dochter de schoolgaande leeftijd kreeg ben ik teruggekeerd naar Nederland. God wat was ik blij toen ik weer naar NL kon. Griekenland verdween naar de achtergrond...

Zeven jaar geleden ben ik weer geemigreerd. Voor dat ik de stap nam om weer te emigreren heb ik er 3,5 jaar over gedaan. Ik wilde goed voorbereid zijn. Ik wilde de taal goed spreken, ik wilde weten wat mijn kansen op werk waren etc. En dan nog kom je voor verrassingen te staan. Emigreren doe je niet zo maar, daar gaat veel aan vooraf. Een vakantie in Griekenland is niet te vergelijken met wonen in Griekenland.
Ik ken veel Grieken in Nederland die niet begrijpen waarom ik in GR woon. Waarom heb ik Nederland verlaten, het land waar alles zo goed is geregeld is een vraag die ik regelmatig krijg. Ook ik ken Grieken in Nl die alleen naar GR gaan voor vakantie en er niet aan moeten denken om te remigreren!
Een emigratie vraagt het uiterste van een mens. Je moet weer helemaal over nieuw beginnen, nieuwe vrienden maken, de taal leren, je begint op de onderste ladder. Heimwee naar Nederland heb ik niet, wel ben ik mijn land meer gaan waarderen sinds ik hier woon. Ik ben er trots op Nederlandse te zijn maar mijn hart ligt hier, in Griekenland. Griekenland is niet het paradijs maar gevoelsmatig komt het voor mij wel heel dicht in de buurt!
Quote
#3
(08 November 2009, 18:09)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Terug van geëmigreerd geweest - Griekenland

Gekke Engelsen die op de bonnefooi naar de Spaanse costa´s vertrekken. Hollandse stellen die een duikschool op een Grieks eiland beginnen. In de tv-programma´s over emigreren worden dergelijke ondernemingen na veel tegenslagen meestal een succes. Maar dat ook veel mensen weer terugkeren omdat het niet lukt in het buitenland wordt wel eens vergeten. Voor Griekse Nederlander Kostas Kazantzidis was emigratie niet ´voor altijd´.

Lees
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




het hele verhaal........

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




7 november 2009

Ger



Mooi verhaal , het kan gek lopen in het leven .
Heb zelf plannen om met de jaren op rhodos te gaan wonen en dan een maandje of twee in nederland ........
djdakman's signatuur
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Terug van weg geweest Bianca 1 2.738 09 March 2014, 20:48
Laatste bericht: grek
  Terug van Rhodos Choreftis 28 21.001 17 October 2011, 20:08
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)