Waar stonden wij?
#1
Oké, leuk, ik ben benieuwd hoe snel iemand mij verteld waar wij stonden in september 2010
( ik vermoed dat het te lezen is op de tweede foto maar ik kan geen Grieks dus ik weet het niet zeker hahahahaha)

[Afbeelding: 29394wp.jpg]

[Afbeelding: 260c3yo.jpg]
Quote
#2
Haha het is idd te lezen en ik zal even niet meedoen ;)
Quote
#3
Goudstrand, of hoe heet dat daar, op Thassos.
Quote
#4
(08 July 2012, 12:55)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goudstrand, of hoe heet dat daar, op Thassos.

Nee daar stonden we niet Cool
Quote
#5
Nee, dat is waar, maar wel: Op Thassos.
Quote
#6
Je kijkt op de 'Golden beach'; rechts zie je Skala Potamia liggen; helemaal links Chrissy Amoudia.
De foto is gemaakt ergens tussen het bergdorpje Potamias en de smalle weg richting Mount Ypsario. Wij waren er in 2005:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Ja maar Ger, wat doet dat witte bouwseltje daar dan???

(ik zal het wel een beetje spannend maken hoor ;) )
Quote
#8
Hahahah Ger je bent heel warm maar het juiste antwoord heb je nog niet gegeven.
Aan het witte 'torentje' zit een ijzeren bak( waar het gele bordje op bevestigd is) , daarin vind je een schrift met o.a onze namen erin Smile
Quote
#9
Aangezien we die richting zijn opgewandeld en vlak voor de top door de hitte rechtsomkeert hebben gemaakt en dit monumentje niet hebben gezien, kan het bijna niet anders dan dat de plakette het hoogste punt van Thassos aanduidt.


(08 July 2012, 13:36)desillies schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




daarin vind je een schrift met o.a onze namen erin Smile

Aha, ook geocaching-liefhebbers ;) ?
Quote
#10
(08 July 2012, 13:38)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aangezien we die richting zijn opgewandeld en vlak voor de top door de hitte rechtsomkeert hebben gemaakt en dit monumentje niet hebben gezien kan het bijna niet anders dan dat dit het hoogste punt van Thassos aanduidt.

Op je site zie ik dat je de juiste naam wel weet maar je komt er nu vast even niet op.
We stonden inderdaad op het hoogste punt van de Ypsarion, we zijn daar op de quad heengereden, lopend is het niet te doen, tenminste niet in een dag via de weg die wij hebben genomen denk ik....
Op de heenweg reden we nog naar een kerkje, tenminste dat dachten we, het bleek de brandweerpost te zijn, de meneer aldaar keek heel verbaasd toen we daar aan kwamen tuffen hahahahhahaa.

edit; geocaching? wat is dat?
deit 2, wat is google toch handig, ik weet nu wat het inhoud, maar nee, dit was een voor ons toevallige vondst Smile
Quote
#11
En dit staat er bovenop

[Afbeelding: qnwxhv.jpg]
Quote
#12
Zoals ik eerder schreef waren wij in 2005 voor het laatst op Thassos Blush Blush
Je kon vanaf Skala Potamias helemaal over het strand naar Chrissy Ammoudia lopen met slechts hier en daar wat lage bebouwing. Men vertelde ons toen dat de toeristenindustrie de komende jaren flink zou toeslaan om de 'Golden beach' optimaal te gebruiken. Er zouden talloze horecagelegenheden alsmede (hoogbouw)hotelresorts gebouwd worden. Ik vraag me af hoe het er nu, 7 jaar later, uitziet. Is het er inmiddels helemaal volgebouwd of waren het slechts ongefundeerde geruchten toendertijd?
Quote
#13
Zoals je op de foto van Lien kunt zien, is het tussen Skala Potamia en Chrissi Amoudia aardig volgebouwd.
En toen kwam de crisis... het zal niet lang duren of er staat veel leeg.
Dat is het risico van zo'n groeiexplosie helaas.
Quote
#14
Nou ja, zóveel verschilt de foto niet van die ik maakte in 2005:

[Afbeelding: 561.JPG]

Ik zie nog steeds geen hoogbouw en de drukte lijkt op de eerste blik ook mee te vallen. Toen wij er waren stond er hoogstens wat lage bebouwing zoals dit:

[Afbeelding: 562.JPG]

Met daartussen nog flinke lege stukken:

[Afbeelding: 10newaq.jpg]
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)