Grieksegids nieuws     
Homecast-receiver
#1
te koop z.g.a.n.Receiver.

Merk Homecast-HS 2100 ci-cd-usb-hd

Prijs 65,00 € exl. verzendkosten.

Kan ook in Nederland aangeleverd worden.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#2
Kun je mij uitleggen wat dit precies is? Blush
Quote
#3
(11 July 2012, 09:53)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kun je mij uitleggen wat dit precies is? Blush

@ Sophia,

Een receiver is een doorstuurapparaat, hierbij kan op eenvoudige wijze de bron, in dit geval t.v beelden geselecteerd worden en doorgestuurd worden naar een weergaveapparaat, zoals een monitor of televisie. Ook de audio kan uitgestuurd worden naar dezelfde weergaveapparaten, maar ook naar de eindversterker waar luidsprekers op aangesloten kunnen worden.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#4
Oke even in Jip en Janneke taal hahaha, is dit een kastje wat je dan tussen de schotel en je tv hebt zitten? Zodat je bijvoorbeeld in Griekenland de Nederlandse tv kan ontvangen?
Quote
#5
Is inderdaad een satelliet-receiver/ontvanger (wat feitelijk een verkeerde bepaling is). Dus het apparaat dat inderdaad tussen je schotel en tv zit en de signalen doorstuurt.
Quote
#6
(11 July 2012, 10:53)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Oke even in Jip en Janneke taal hahaha, is dit een kastje wat je dan tussen de schotel en je tv hebt zitten? Zodat je bijvoorbeeld in Griekenland de Nederlandse tv kan ontvangen?

@ Sophia,

Jip, het is inderdaad om o.a. alle Nederlandse zenders in Griekenland te ontvangen.

G-E-N-I-E-T-E-N Janneke :)
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#7
Voor mij is dat met schotels allemaal abracadabra, dus als ik het goed heb, heb ik een schotel nodig en zon kastje wat jij aanbied om Nederlandse zenders te ontvangen? Meer niet? En welke zenders ontvang ik dan? En moet ik ook nog ergens een abonnement hebben? of is een kastje met schotel voldoende?
Quote
#8
Kijk even op de site van moderator Ger.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Onder satelliet ga je er veel informatie op terug vinden. ;)
Quote
#9
(11 July 2012, 22:52)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor mij is dat met schotels allemaal abracadabra, dus als ik het goed heb, heb ik een schotel nodig en zon kastje wat jij aanbied om Nederlandse zenders te ontvangen? Meer niet? En welke zenders ontvang ik dan? En moet ik ook nog ergens een abonnement hebben? of is een kastje met schotel voldoende?

@Sophia,

Zeker dat Ger zijn Satelietsite je verder brengt.

Je hebt nodig om Nederlandse zenders te ontvangen een Schotel van 1 meter doorsnede; receiver: module met smartcart.

Maar in het kort: Je kan hiermee alle Nl, zenders ontvangen incl. de RTL zenders, België, Duitsland etc. het ligt eraan welk abonnement je neemt bij bv. Canaldigitaal in Nederland. Kastje en de schotel die is afgesteld op Astra1 en 3 is voldoende om meer dan 500 zenders te ontvangen.
Ik heb een abonnement bij Canaldigitaal genomen van 39,00€ p.mnd. en kan hier op Samos alle zenders haarzuiver ontvangen..
Maar het kan ook voor een kleiner bedrag, ik heb de Sport en Film erbij genomen en dat maakt het duurder. Kijk maar eens op de site van
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Je moet wel een adres in Nl. hebben (familie/of vrienden) om het abonnement te nemen en een smartkaart te ontvangen.
Heeft een van hen al een abon. dan kan je een extra kaart krijgen.

Maar begin eerst maar eens met een schotel en de receiver de rest volgt dan wel stap bij stap. Voor een leek is dit de beste manier om niet ineens met alle technische details doodgegooid te worden.
En nogmaals: Ger en je Oristevrienden helpen je beslist verder.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#10
Bedankt voor de reacties en uitleg!!
Ik ga me hier zeker in verdiepen, misschien is dit iets voor na de zomer, dan kijken we meer tv.
Ik zal eens kijken op de site van Ger of ik er een beetje uit kan komen.
Wat ben je gemiddeld kwijt aan schotel en kastje en alle benodigdheden? Buiten het abonnement.
Quote
#11
+/- 300 eurootjes en als je langer wacht ......????
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#12
Ja? wat als ik langer wacht?
Quote
#13
"Sophia,

Als je langer wacht wordt het alleen maar duurder en als je nu mijn receiver koopt wordt het zo´n kleine 90 euro goedkoper. IdeaExclamation
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#14
Drie honderd euro is een beste prijs hoor, ik heb er onlangs 1 gekocht nieuw een HD ontvanger die perfect werkt voor 299.

Daarnaast is het niet meer mogelijk om alleen een kaart te kopen bij Canal Digital ze verplichten je om er een ontvanger bij te nemen en alles moet door hun monteur geïnstalleerd worden.
Ik geloof niet dat Griekenland in zijn tom tom zit Dodgy
Dit alles is na te lezen op de website van canal digital
Of het moet de laatste maand veranderd zijn maar dat geloof ik niet.
Quote
#15
(13 July 2012, 10:24)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Drie honderd euro is een beste prijs hoor, ik heb er onlangs 1 gekocht nieuw een HD ontvanger die perfect werkt voor 299.

Daarnaast is het niet meer mogelijk om alleen een kaart te kopen bij Canal Digital ze verplichten je om er een ontvanger bij te nemen en alles moet door hun monteur geïnstalleerd worden.
Ik geloof niet dat Griekenland in zijn tom tom zit Dodgy
Dit alles is na te lezen op de website van canal digital
Of het moet de laatste maand veranderd zijn maar dat geloof ik niet.

Helaba Cornelius,

Ik bedoel en lees daarom de hele topic, alles incl schotel en receiver en module en mediacard voor 300,00 €
En mijn Homecast voor 65 kopen betekent dat je geen 300 maar +/- 220 kwijt bent. En de mediakaart (oranje) is nog volop te koop op het internet.
Verder kan en wil ik er niet op ingaan want dat is meer het werk voor onze Ger "zijn specialiteit".
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#16
@Cornelius: Mag dat??

"Daarnaast is het niet meer mogelijk om alleen een kaart te kopen bij Canal Digital ze verplichten je om er een ontvanger bij te nemen en alles moet door hun monteur geïnstalleerd worden."

Koppelverkoop?? En waarom hebben we in NL trouwens maar één aanbieder van satelliet tv?
De EU zit hier volgens mij wel bovenop want het Europese Hof heeft onlangs beslist dat je tegenwoordig ook geen adres in NL meer hoeft te hebben om een abonnement op Canal Digital te kunnen nemen.
Quote
#17
Diverse web winkels waaronder Bol.com bieden gewoon canaldigital kaarten aan, dus heel simpel, kaart kopen, activeren en tv kijken.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
Gekopieerde tekst van de website van Canal digital.


Waarom kan ik geen losse smartcard bestellen?

Om de beste beeldkwaliteit te garanderen en ondersteuning te kunnen bieden verkopen wij een CanalDigitaal-
smartcard altijd in combinatie met gecertificeerde apparatuur of een CI-Module.

De ontvangst met niet-gecertificeerde ontvangers is niet gegarandeerd en wordt door ons niet ondersteund.

Daarom hebben wij er voor gekozen om smartcards niet los aan je te verkopen:

Maar ja er zijn altijd mensen die het beter weten en wat bol verkoopt is zeer duister denk ik.
Quote
#19
Beste @Kees ik weet niks beter, ik haal het van de Bol site, als je nu eens verder kijkt in plaats van commentaar geven zie je dat er tal van webwinkels zijn, ook de officiele die losse kaarten verkopen.
Mijn losse kaart werkt gewoon op een goedkope Amiko ontvanger, hier in Agios gekocht nadat de oude (officiele)het niet meer deed.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#20
laat maar ben er lang genoeg mee bezig geweest de afgelopen periode dus weet arder wat er wel en niet werkt
Quote
#21
(13 July 2012, 12:09)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




laat maar ben er lang genoeg mee bezig geweest de afgelopen periode dus weet arder wat er wel en niet werkt

Mischien dat Rolf van Restaurant de Molen je even uit je ongeloof verlost, hij weet toevallig ook een en ander van satelieten en kan mijn verhaal bevestigen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#22
(13 July 2012, 12:04)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste @Kees ik weet niks beter, ik haal het van de Bol site, als je nu eens verder kijkt in plaats van commentaar geven zie je dat er tal van webwinkels zijn, ook de officiele die losse kaarten verkopen.
Mijn losse kaart werkt gewoon op een goedkope Amiko ontvanger, hier in Agios gekocht nadat de oude (officiele)het niet meer deed.



Kaartjes en cam module`s (laatste met wereldbol), zijn in Nederland volop te koop bij de CD dealers. Bij CD zelf alleen in combinatie met ontvangers. Andere ontvangers werken ook goed met zowel emu als de Cam.
En geloof maar niet dat Bol.com zich met duistere zaken bezig houd.
Henk
Quote
#23
Halikidé!!!!!!!!!!!!!!!!!


Wil er nou eindelijk iemand mijn Receiver kopen ja of nee, of steunen jullie alleen de Grieken!

Al dat andere komt later wel aan bod.

Tongue
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#24
Nou Wick, sorry maar nu ben ik echt in de war Huh
Ik ga me er eerst eens goed in verdiepen, en dat doe ik als de hitte voorbij is, kan me nu niet echt concentreren Big Grin
Quote
#25
(13 July 2012, 12:34)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Halikidé!!!!!!!!!!!!!!!!!


Wil er nou eindelijk iemand mijn Receiver kopen ja of nee, of steunen jullie alleen de Grieken!

Al dat andere komt later wel aan bod.

Tongue

Ik heb er drie staan alle homecast, maarre waarom wil je hem eigenlijk kwijt???
Quote
#26
@ Henkd,

Omdat ik ze niet wil sparen zoals jij en er andere mensen blij mee wil maken.Undecided
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#27
(13 July 2012, 17:24)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Henkd,

Omdat ik ze niet wil sparen zoals jij en er andere mensen blij mee wil maken.Undecided

worden alle dagen gebruikt. Huh
Quote
#28
(13 July 2012, 12:09)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




laat maar ben er lang genoeg mee bezig geweest de afgelopen periode dus weet arder wat er wel en niet werkt

Beste Cornelius,

De Firma CD wl graag de hand houden op de receivers zodat zei zeker weten dat er geen cardsharing kan plaats vinden onder het motto van gecertificeerde ontvanger.
Dat voor diezelfde gecertificeerde ontvangers geen software updates beschikbaar zijn heeft CD geen boodschap aan. Dit is onder andere het geval met een Philips ontvanger waardoor diverse vrije Duitse zenders niet meer te ontvangen zijn in HD kwaliteit.
Op de markt zijn zeer goede HD receivers te koop voor weinig en daarbij een losse CD kaart. En met software die op internet te verkrijgen is heb je zelfs geen dure CAM nodig.
Zelf heb ik een CD kaart voor de vrij te ontvangen Nederlandse zenders en heb daar een eenmalig bedrag voor betaald van ± € 60,00.
Zo zie je er leiden vele wegen naar Rome.

Kali spera,

Dick
Quote
#29
[/quote]


Zelf heb ik een CD kaart voor de vrij te ontvangen Nederlandse zenders en heb daar een eenmalig bedrag voor betaald van ± € 60,00.
Zo zie je er leiden vele wegen naar Rome.

Kali spera,

Dick
[/quote]
Dus als ik het goed begrijp heb jij geen abonnement maar eenmalig 60,- betaald, of zeg ik het nu fout?
Quote
#30
Dat bedoel ik dan heb je alleen de vrij te ontvangen zenders, wil je meer dan kom je bij CD uit.
Op die kaart is geen CD abonnement te nemen zover ik weet.
Je moet dan een nieuwe kaart kopen bij CD plus ontvanger.

Ik heb het niet over de ontvangers heb zelf een Dreambox HD met een originele CD kaart erin en het werkt perfect.

De ontvanger van CD is waardeloos en niet op Kreta te gebruiken tenminste degene die ik had.
Quote
#31
(14 July 2012, 13:26)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat bedoel ik dan heb je alleen de vrij te ontvangen zenders, wil je meer dan kom je bij CD uit.
Op die kaart is geen CD abonnement te nemen zover ik weet.
Je moet dan een nieuwe kaart kopen bij CD plus ontvanger.

Ik heb het niet over de ontvangers heb zelf een Dreambox HD met een originele CD kaart erin en het werkt perfect.

De ontvanger van CD is waardeloos en niet op Kreta te gebruiken tenminste degene die ik had.

Nee Cornelius ik wilde geen abonnement maar alleen de vrije Nederlandse zenders. Ik kan alsnog een abonnement aangaan bij CD voor de andere zenders kwestie van mijn account aanpassen en je kaart wordt in de eestvolgende uren via satelliet opgewaardeerd niks geen nieuwe kaart, mijn kaart is een originele CD kaart.

En met die Dreambox van jou is heel veel mogelijk zonder een duur abonnement van CD, even op internet kijken vind je interesante sites.

Kali Spera,

Dick
Quote
#32
Ik vind het nog steeds vreemd dat er in NL (en ook in Vlaanderen) maar 1 aanbieder is van satelliet-tv. Wat nou vrije markt?
Quote
#33
(14 July 2012, 13:42)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind het nog steeds vreemd dat er in NL (en ook in Vlaanderen) maar 1 aanbieder is van satelliet-tv. Wat nou vrije markt?

Beste Els,

Dat is zo vreemd niet, om satelliet-TV te verkopen vraagt heel veel investering en heb je een grote markt nodig. Nederland is te klein en er zijn naast CD al 4 aanbieders van TV signaal. KPN met Digitenne en Internet TV, UPC, Ziggo en Delta.
CD is onderdeel van het Luxumburgse Estel die de Astra satellieten exploiteerd.

Kali spera,

Dick
Quote
#34
Topic ging over een.......... fantastische goeie Homecast die te koop is/was???oops

Henk
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  homecast receiver te koop Wick 2 3.539 11 October 2012, 09:29
Laatste bericht: wellinghoff
  HD receiver te koop Arthur 0 2.810 01 March 2011, 15:41
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)