Aegean Airlines
#1
Aegean Airlines verkozen als beste Regionale vliegmaatschappij in Europa

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Volgens mij is dit al voor de derde keer, en terecht. Doen het schitterd en wordt tijd dat ze Olympic nu echt mogen overnemen.
Quote
#3
Verkiezing van Aegean is een volkomen terechte waardering.Ons bevalt het prima.Nu nog knokken voor landingsrechten Amsterdam welke bestemming nu nog een codeshare met de KLM is.Aegean is wel op vliegvelden in Duitsland (München,Frankfurt),België (Brussel) etc. te vinden dus ........
Quote
#4
Heb in december 2011 / januari 2012 met Aegean gevlogen van München naar Athene en een geweldige service. Een terechte waardering dus.
bravo

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#5
Ik ben benieuwd. Vlieg in september voor de eerste keer met Aegean naar Athene, vanuit Brussel.
Quote
#6
wij hebben in april met Aegean Airlines gevlogen van Brussel naar Athene en terug, prima services waar zeker Transavia een puntje aan kan zuigen. Vriendelijke en zeer behulpzame bemanning en ook op deze redelijk korte vlucht volledige verzorging zonder ook maar enige betaling. Een echte aanrader. Wij hopen voor onze vluchten naar Griekenland vaker gebruik van hen te maken.
Quote
#7
Wij hebben zojuist voor het eerst Aegean geboekt voor november en dan Dusseldorf - Thessaloniki. Ik ben benieuwd, ik vind ze overigens wel prijzig!!! Maar wij zijn dan ook wel de hele lage prijzen van Easyjet gewend (inmiddels meer dan 20x mee gevlogen naar volle tevredenheid), maar helaas vliegen zij niet meer vanuit Dortmund eo Dusseldorf naar Thessaloniki (vanaf eind oktober), anders zou ik direct weer Easyjet boeken. Voor ons waren zij perfect!!!
Quote
#8
Ik vind ze ook duur naar Athene in verhouding tot Transavia.
Quote
#9
duur? vanaf dusseldorf een dagelijkse lijndienst op athene, even op hun site de voordelige dagen opzoeken , wij gaan op 6 sept tot en met 20 sept met 2 personen voor nog geen 440 euro!is inmiddels waarschijnlijk wel iets duurder, prima service aan boord,bij transavia alleen betaalde service ( eten en drinken)
Quote
#10
Inderdaad duur???? Je moet er wel rekening met houden dat Aegean vanuit Amsterdam geen rechtstreekse vluchten aanbied.

Brussel > Athene bvb betaal je van 30 aug. tot en met 13 sept. maar € 393.06 voor 2pers. h&t

Als je het een beetje uitzoekt en niet gebonden bent geraak je nog wel goedkoop weg naar diverse bestemmingen.
Met Aegean dit jaar 2 x Kreta (Juni & Oktober) voor 2 pers. h&t € 800 betaald.

Met Transavia heb ik even gesimuleerd voor dezelfde periode naar Heraklion alleen in Oktober: € 700 aub!!!
Quote
#11
Ik heb ze vergeleken voor in september. Brussel - Athene of Amsterdam - Athene.
Met Aegean was ik voor 2 personen 200,- meer kwijt en de vluchttijden zijn ook nog eens ongunstiger. Dan kies ik liever voor Transavia. Ook is Brussel voor ons veel verder waardoor er nog een smak benzinegeld bijkomt.

Benny, wij gaan met Transavia nog voordeliger dan € 440,-. Totaalbedrag incl. Reis en annuleringsverzekering is € 390,-. Nog een deel airmiles inwisselen en je vliegt bijna voor niets.
Quote
#12
(19 July 2012, 22:19)Geni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hebben zojuist voor het eerst Aegean geboekt voor november en dan Dusseldorf - Thessaloniki. Ik ben benieuwd, ik vind ze overigens wel prijzig!!! Maar wij zijn dan ook wel de hele lage prijzen van Easyjet gewend (inmiddels meer dan 20x mee gevlogen naar volle tevredenheid), maar helaas vliegen zij niet meer vanuit Dortmund eo Dusseldorf naar Thessaloniki (vanaf eind oktober), anders zou ik direct weer Easyjet boeken. Voor ons waren zij perfect!!!

Ha Geni, weet je dat zeker? Ik heb deze week nog gevraagd waarom er na oktober niet geboekt kon worden. Klantenservice schreef mij dat de uitrol nog komt en dat daar niet bekend was dat het traject zou stoppen. Heb jij andere info? Ik zit nu namelijk nog te wachten.
Dank,

Jan
Quote
#13
Volgens mij is het zo: goedkoop vliegen = je zoekt het zelf allemaal lekker maar uit, geen service
Wat duurder vliegen = wat meer service/comfort.
Zelf vind ik de charters van Air Berlin een heel goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.
Quote
#14
Goedkoop? Tja jullie hebben het over prijzen tussen de 350 en 400 euro (of meer). Bij Easyjet volgen wij (als we vroeg boekten) in de winter voor 120,- euro (ja met 2 personen, heen en terug!!!).

@ Jan Milina, wij hebben ook navraag gedaan, eerst bij het kantoor (per email) toen wisten ze het niet, daarna bij de mensen van Easyjet zelf (op het vliegveld afgelopen week EN aan de steward in het vliegtuig) en die zeiden dat er in ieder geval in de winter vanuit Dortmund met Easyjet niet meer gevlogen werd en dat ze ook niet wisten waarom niet, wellicht alleen de winterperiode en de zomer weer wel, aldus het personeel. Dus wij hebben maar het zekere voor het onzekere genomen omdat je de prijzen bij andere aanbieders ook al zag oplopen voor die periode. Ik hoop dat ze straks wel weer gaan vliegen!!!
Quote
#15
Geen mogelijkheid om van Brussel/Amsterdam of Dusseldorf naar Athene,Heraklion, Rhodos of Samos te vliegen met Easyjet

Ha, die is goed, zie nu dat ik mijn vorig bericht vanuit Zweden heb verstuurd... zit hier nochtans centraal in België aan een vaste internetverbinding. Hoe kan dit nou?
Quote
#16
Nu dan voor de derde opeenvolgende maal:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
Helemaal terecht!
Wij vliegen regelmatig A.dam-Athene met Transavia of KLM, en vervolgens met Aegean naar Heraklion. Dan merk je pas de verschillen in klantbenadering door 'n vliegtuigmaatschappij!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#18
Terecht inderdaad.
We vliegen al jaren met Aegean vanuit Duitsland naar Thessaloníki en dan een week later met Aegean naar Heraklion om vervolgens met Transavia terug te vliegen naar Nederland. Dan merk je echt wel het verschil. Dit jaar gaan we voor het eerst helemaal met Aegean vliegen, ook terug dus. We gaan de rechtstreekse vlucht van Heraklion naar Brussel proberen. We vliegen dit jaar voor het eerst met een baby en Transavia vroeg veel te veel extra's voor de spullen van de baby. Voor de baby mocht je max 1 stuk bagage (de kinderwagen) meenemen en de rest moest je bijbetalen. Bij Aegean mag je zelfs voor de baby nog een extra koffer meenemen van 20kg, naast de kinderwagen. Daarnaast is de service gewoon beter en heb je meer beenruimte. En de prijzen voor onze tickets waren bij elkaar (inclusief parkeren in Brussel!) goedkoper dan met Transavia.
Een paar jaar terug hadden we met Aegean een keer anderhalf uur vertraging op een binnenlandse vlucht. Dit komt nauwelijks voor, maar het vliegtuig was kapot en ze hebben toen een ander toestel laten overvliegen vanuit Athene. Alle passagiers hebben toen een bon gekregen voor een gratis binnenlandse vlucht (enkele reis). Nu hebben wij er geen gebruik van kunnen maken aangezien hij binnen een jaar gebruikt moest worden en niet in het hoogseizoen gebruikt kon worden, maar wel een goed gebaar aangezien het volgens mij niet verplicht is bij vertragingen van minder dan 3 uur. Ik denk dat de Grieken aan boord daar wel gebruikt van hebben gemaakt.
Quote
#19
Aegean geeft goede service en kan niet vergeleken worden met charter- of lowcostvluchten. De prijs is iets duurder dan de charters maar zeker zijn geld waard. Enige nadeel is de tussenstop in Athene, maar dat is niet echt een euvel. Aegean kan rekenen op mijn boekingen!
Quote
#20
Transavia kan met z'n ticketprijzen naar Griekenland amper nog "LowCost" genoemd worden....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#21
(23 June 2013, 10:04)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Transavia kan met z'n ticketprijzen naar Griekenland amper nog "LowCost" genoemd worden....
Dat klopt. Maar er is dan ook bijna geen concurrentie vanuit Nederland naar Griekenland. Misschien verandert het als Aegean ook naar Nederland gaat vliegen.
Quote
#22
Tja, het zal allemaal wel, maar als ik naar Griekenland ga, en dat ga ik zeker 10 keer per jaar, gaat het mij toch echt om het prijskaartje. Bij een verblijf van 1,2 of 3 weken in Griekenland is m.i. de vlucht van 2 of 3 uur volkomen ondergeschikt. Ik vlieg bij voorkeur met RyanAir vanaf Weeze naar Thessaloniki en Chania, en met Transavia naar Athene. Goede service aan boord boeit me echt niet, het vliegtuig is slechts een vervoermiddel, net als een bus of trein. Het brengt je van A naar B. Ik hoef geen kopje koffie of een snack. Dus, en ik praat voor mezelf, breng mij van A naar B tegen de beste prijs, meer heb ik niet nodig.

Mvg
Martin
Quote
#23
Ik ben het helemaal met Martin eens.
Quote
#24
Ook ik ben het met Martin eens, ik hoef geen luxe of hapjes, het is een korte vlucht, lekker eten maak ik zelf wel Big Grin
Quote
#25
(23 June 2013, 10:04)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Transavia kan met z'n ticketprijzen naar Griekenland amper nog "LowCost" genoemd worden....

Vind je? Ik vind € 170,- per retourticket toch echt niet duur te noemen. En daar zit de bagage al bij.
Quote
#26
De prijs begint hier blijkbaar de overhand te halen en we wijken af van het feit dat Aegean verkozen werd? Ik hoef ook geen grote luxe tijdens de vlucht, maar je merkt toch wel echt het verschil.
Quote
#27
Markos,

Ook ik heb met Aegean gevlogen en idd, een uistekende vliegmij. Maar het is het mij niet waard als ik zoveel meer moet betalen voor wat betere service waar ik geen behoefte aan heb. Leuk voor Aegean dat ze verkozen zijn, maar het is voor mij geen aanleiding om vanaf nu vaker met hun te gaan vliegen.

Kijk, als het een lange vlucht is van vele uren, dan zou het wel een issue kunnen zijn, betere stoelen, meer beenruimte en betere service, maar, zoals hier al eerder gezegd, naar Griekenland vlieg je in gemiddeld 3 uur, en dat is kort. Ik doen mijn ogen even dicht of lees een boek, en verder vind ik het allemaal prima als ik maar veilig van A naar B ga.

Mvg
Martin
Quote
#28
Ik had even overwogen om enkele weken terug met Ryanair te vliegen vanaf Charleroi maar toen ik de oefening maakte waren al hun Griekse bestemmingen (mét de bagagetoeslag) duurder dan Aegean vanaf Brussel. De keuze was dus snel gemaakt.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#29
(24 June 2013, 20:19)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik had even overwogen om enkele weken terug met Ryanair te vliegen vanaf Charleroi maar toen ik de oefening maakte waren al hun Griekse bestemmingen (mét de bagagetoeslag) duurder dan Aegean vanaf Brussel. De keuze was dus snel gemaakt.


Dat komt inderdaad meer & meer voor. Als je ofwel heel vroeg boekt bij Aegean of wel niet tijdsgebonden bent, kan je echt voor een heel behoorlijke prijs met een zeer goede prime-luchtvaartmaatschappij vliegen. Als je enkel nog maar de kwaliteit van de vliegtuigen bekijkt met die van de charter aanbieders....
Enkel als het echt, echt, echt goedkoop is met zogezegde "low budget" maatschappijen willen we nog wel eens een gokje wagen.
Quote
#30
Gisteren was ik door deze topic nieuwsgierig geworden en ben ik op zoek gegaan naar de beste vluchtformule om in september te vertrekken naar Athene vanuit Brussel. 2 volwassenen en 2 kids onder de 5 jaar.
Simulatie was vertrekken de 14de en terug de 30ste. Bij Aegean 1320 euro, Bij sn brussels 1450 euro.
Voor die prijs ga ik liever zoals altijd met de auto via Ancona met de (nu Grimaldi) boot naar Patras en van daar uit naar Porto Cheli.
Komt duurder en langer in tijd uit maar dan hebben we een en ander gezien.
Het dilemna bestaat uit het feit dat mijn kinderen nog nooit zo lang in de auto hebben gezeten en niet in een vliegtuig hebben gevlogen...

Mijn punt is eigenlijk de volgende;
Ik heb familie die bij SN Brussels werkt. Die verteld mij dat sinds SN niet meer vliegt op Athene, Aegean de vluchten doet en dat ze hierdoor een
machtspositie hebben waarbij Aegean de prijzen hebben opgedreven.
Quote
#31
Kijk eens hier
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Speel wat met de datums en je komt stukken goedkoper uit, ze hebben altijd goede promoties, als je flexibel bent kun je veel geld sparen, naarmate de datums dichterbij komen en de plaatsen niet verkocht zijn worden ze steeds goedkoper, mijn voorbeeld €115 retourtje Heraklion Luik.
Ideaal voor de bewoners van Belgie en zuid Nederland vanwege de korte reisafstand.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#32
(25 June 2013, 09:51)Alekaki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gisteren was ik door deze topic nieuwsgierig geworden en ben ik op zoek gegaan naar de beste vluchtformule om in september te vertrekken naar Athene vanuit Brussel. 2 volwassenen en 2 kids onder de 5 jaar.
Simulatie was vertrekken de 14de en terug de 30ste. Bij Aegean 1320 euro, Bij sn brussels 1450 euro.
Voor die prijs ga ik liever zoals altijd met de auto via Ancona met de (nu Grimaldi) boot naar Patras en van daar uit naar Porto Cheli.
Komt duurder en langer in tijd uit maar dan hebben we een en ander gezien.
Het dilemna bestaat uit het feit dat mijn kinderen nog nooit zo lang in de auto hebben gezeten en niet in een vliegtuig hebben gevlogen...

Mijn punt is eigenlijk de volgende;
Ik heb familie die bij SN Brussels werkt. Die verteld mij dat sinds SN niet meer vliegt op Athene, Aegean de vluchten doet en dat ze hierdoor een
machtspositie hebben waarbij Aegean de prijzen hebben opgedreven.

Wat uw familielid vertelde klopt in feite niet. Aegean doet niet de vluchten sedert SN ze niet meer doet. Vroeger hadden ze elk 2 vluchten per dag. Nu is het enkel nog Aegean. En als Aegean de prijzen heeft opgedreven, waarom verkoopt SN die vluchten dan nóg eens duurder. Je moet dan wel gek zijn om bij SN te kopen.
Ik weet nie hoe je aan die prijzen komt maar op de data die je opgaf kom ik aan 1146€ bij Aegean en bij SN aan 1318€
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#33
De kostprijs voor vliegtuigticketten is een beetje zoals op de beurs spelen. Deze variëren dagelijks, en met 2 extra kinderen kan dit toch al een redelijk verschilbedrag betekenen. Bijv. in mei boekte ik twee ticketten aan € 364/pers heen en terug. De volgende dag kosten de ticketten reeds meer dan € 400 en de week erop ging de prijs richting € 500. Welke maatstaf ze handhaven is mij ook niet duidelijk, maar het is een beetje uitkijken...
Quote
#34
Op reguliere lijnvluchten hanteert men dikwijls de norm: als je echt nog die vlucht wil hebben in laatste instantie dan moet je ervoor betalen. Dus hoe dichter bij de datum van vertrek, hoe duurder het ticket.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#35
(25 June 2013, 22:50)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op reguliere lijnvluchten hanteert men dikwijls de norm: als je echt nog die vlucht wil hebben in laatste instantie dan moet je ervoor betalen. Dus hoe dichter bij de datum van vertrek, hoe duurder het ticket.

Is inderdaad van de zotte om een ticketprijs dan minstens 40% hoger uitvalt op het laatste moment. Denken ze zeker dat het ook nog verkocht wordt.

M.i zou het ticket hoe dichter bij de datum van vertrek het ticket goedkoper moeten worden en dus niet duurder.
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#36
@Imogen: dat is nou de wet van vraag en aanbod Smile
Quote
#37
De mensen die op zo'n laat tijdstip een ticket nodig hebben, interesseert het helemaal hoe duur een ticket is. Ze moeten vliegen en wel nu !
Heb het zelf eens meegemaakt dat ik een ticket drie uur voor vertrek moest regelen en de prijs is dan volkomen ondergeschikt.
Quote
#38
En alweer!...  up

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#39
helemaal bij eens.vorige maand een klein uur vertraging van athene
naar paros,alle pasagiers kregen een grats ticket voor een binnenlandse
vlucht, op te nemen binnen een jaar,maar dat is te begrijpen,hoeft
ook niet alleen naar paros, dit geld voor alle binnenlandse bestemmingen
Quote
#40
6 jaar na elkaar is geen toeval meer. up

metaxa schreef:.vorige maand een klein uur vertraging van athene
naar paros,alle pasagiers kregen een grats ticket voor een binnenlandse
vlucht, op te nemen binnen een jaar

Ik zou al beginnen hopen dat mijn vlucht van Athene naar Samos in september ook een uur vertraging heeft.   Big Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aegean Airlines - Nieuwe vliegtuigen Markos 2 1.210 14 February 2020, 15:23
Laatste bericht: Markos

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)