bulsatcom Hellas Sat 2
#1
hallo buren

wij hebben zeg maar bulsat abonnement , maar ik was benieuwd wat de sterkte van signaal je kan halen in Nederland

ik heb het zelf afgesteld ik heb een visiosat schotel 98cm

en een inverto long neck lnb

ik heb zeg maar signaal sterkte van 54

en ontvangst van ongeveer 13 Db
maar als het heel hard gaat regenen dan kan ie wel eens wat moeilijk doen

of is dat gewoon met deze sateliet zo ik zie bij kennissen dat ze maar 10 db halen
dus staat het goed zo of kan ie nog sterker en als ik op de griekse transponder kijk gaat ie wel naar 14:50 Db dus die is iets beter hoe zit het bij jullie dan ?

ik ben nieuw hier dus ik weet niet als het hier goed staat
Quote
#2
(15 July 2012, 12:55)Balkanboy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hallo buren

wij hebben zeg maar bulsat abonnement , maar ik was benieuwd wat de sterkte van signaal je kan halen in Nederland

ik heb het zelf afgesteld ik heb een visiosat schotel 98cm

en een inverto long neck lnb

ik heb zeg maar signaal sterkte van 54

en ontvangst van ongeveer 13 Db
maar als het heel hard gaat regenen dan kan ie wel eens wat moeilijk doen

of is dat gewoon met deze sateliet zo ik zie bij kennissen dat ze maar 10 db halen
dus staat het goed zo of kan ie nog sterker en als ik op de griekse transponder kijk gaat ie wel naar 14:50 Db dus die is iets beter hoe zit het bij jullie dan ?

ik ben nieuw hier dus ik weet niet als het hier goed staat

Dobre Den Balkanboy,

Heb je ook de LNB goed ingesteld (Scew) daarmee verbeterd het ontvangstsignaal aanzienlijk.

Dick
Quote
#3
JA die heb ik scheef staan zeg maar (scew) en dan is ongeveer 13 Db het sterkste wat ik eruit haal of moet ik nog gaan finne tunnen met de schotel maar ik wou graag eerst weten hoe sterk jullie de hellasat ontvangen vandaar mijn vraag hier over ,

o ja en deze lnb heb ik erop zitten ik denk dat deze wel goed is toch ?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Balkanboy's signatuur [Afbeelding: bannerbalkanboy3.gif]
Quote
#4
Dag Balkanboy,

Allereerst welkom op Oríste!, leuk dat ook de Bulgaarse 'buren' eens langs komen.

Voor wat betreft je vraag: je moet je vooral niet blind staren op de signaalsterkte, dit is slechts een indicatie en kan je niet met andere fabrikaten receivers vergelijken. Ik hobby nogal wat met verschillende ontvangers en daarbij valt het me op dat diverse merken verschillende resultaten opleveren op dezelfde schotel. Als ik bijvoorbeeld een Homecast aansluit heb ik op HellasSat-2 een sterkte van 83% terwijl ik met m'n eigen Sab Ultimedia 94% haal. Belangrijker is de "quality", en dan met name de grens waaronder het beeld (gedeeltelijk) begint uit te vallen.

Ik ontvang de HellasSat-2 met slechts een 60 cm schoteltje en alleen bij zeer heftige regenbuien komen de eerste blokjes in beeld. Dat moet bij jou met je veel grotere schotel dus veel beter kunnen. De skew heb je al aangepast schrijf je dus zou ik ook even de elevatie nakijken. In principe moet je schotel vrijwel rechtop staan bij een zo oostelijk gestationeerde satelliet. Even hobbyen -rechts/links en omhoog/omlaag bewegen tot het signaal het hoogst is. Daarna nog even finetunen met de skew en de LNB naar voren/achteren in de houder verplaatsen totdat je kwaliteitsmeter optimaal aangeeft. Kijk ook even of er geen obstakels (bomen, schuttingen, gebouwen enz.) in het blikveld staan.

Succes, Ger
Quote
#5
(15 July 2012, 13:15)Balkanboy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JA die heb ik scheef staan zeg maar (scew) en dan is ongeveer 13 Db het sterkste wat ik eruit haal of moet ik nog gaan finne tunnen met de schotel maar ik wou graag eerst weten hoe sterk jullie de hellasat ontvangen vandaar mijn vraag hier over ,

o ja en deze lnb heb ik erop zitten ik denk dat deze wel goed is toch ?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Het fine tunen is het belankrijkste van het instellen van de schotel.
Ik kan je geen ervaring vanuit Nederland geven maar misschien dat Ger je daarover meer kan vertellen.

Grtz,

Dick
Quote
#6
kijk zo staat de schotel[Afbeelding: 467333_349814921738053_1862612672_o.jpg]
Balkanboy's signatuur [Afbeelding: bannerbalkanboy3.gif]
Quote
#7
In eerste instantie ziet het er goed uit en lijken eventuele obstakels niet aan de orde. Helaas kan ik op de foto niet zien of de skew goed staat (of de LNB iets gedraaid in de houder zit) zoals je hier kunt zien:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Verder lijkt de schotel wat ver voorover te leunen maar dat kan ook aan het fabrikaat liggen. Ik denk dat je het beste een draagbaar TV-toestelletje in de buurt kunt zetten waar uiteraard je receiver op is aangesloten. Dan met de schotel in de weer gaan terwijl je je signaalbalk in de gaten houdt. Vergeet ook de stand van de LNB IN je houder niet! Dus even wat naar voren en weer naar achteren tot ie optimaal staat.

Als ik de HellasSat-2 met 60cm zo goed ontvang moet het voor jou helemaal een makkie zijn, toch?
Succes!
Quote
#8
hallo ik heb het inderdaad zo gedaan meteen kleine tv op het dak ik heb de lnb naar voren en achter gehad en inderdaad ik heb nu de lnb gedraaid /scheef erin als ik hem recht had was het signaal ook wel goed maar hier haalde ik er meer uit .

mijn signaal sterkte de eerste balk zeg maar is 54 denk dat het de kwalwit is
onvangst is 13.00

een kennis was 2 weken terug in bulgarije en was in de bulsat winkel en daar hadden hun 16 db sterkte

maar ik heb nog een vraag de connectors moet je die afplakken ? mwant op de lnb zit wel zo beschermkapje ervoor is dat voldoende?

bedankt alvast en super dat jullie zo snel reageren toppie
Balkanboy's signatuur [Afbeelding: bannerbalkanboy3.gif]
Quote
#9
Rainbow 
kijk dit is mijn bulsat ik heb even foto gemaakt is het duidelijker , wat vinden jullie ervan kwa signaal en de afstelling [Afbeelding: 256426_426989734020571_2134989557_o.jpg]
[Afbeelding: 278131_426989654020579_612714126_o.jpg]


en moest in nu die conectors afplakken bij de lnb ?

of is dat niet nodig
Balkanboy's signatuur [Afbeelding: bannerbalkanboy3.gif]
Quote
#10
hallo ik heb vorige week even alles op het dak gehad en het nu heel goed afgesteld zit nu ruim op 62% signaal sterkte en de db is ruim 14,58 met soms 15 afhankelijk de weer conditie zonet een fikse plens bui gehad en het bleef makkelijk op 12.50 staan dus ik denk dat het nu prefect staat dus het was de moeite waard om het even goed fine aftelstelen
Balkanboy's signatuur [Afbeelding: bannerbalkanboy3.gif]
Quote
#11
Nou, dat zijn toch mooie cijfers lijkt me? Zo zie je maar hoe belangrijk een goede aftstelling kan zijn. En nu maar genieten van de Bulgaarse (en misschien ook Griekse) zenders via de Hellassat-2

Ger
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Rik sat virus Yiannakis 17 14.132 10 January 2016, 23:50
Laatste bericht: Yiannakis
  Rik Sat Choreftis 2 7.165 05 September 2015, 23:34
Laatste bericht: Yiannakis
  Rik Sat Choreftis 10 10.591 27 April 2014, 19:14
Laatste bericht: Choreftis
  Hellas sat Yiannakis 0 2.305 04 November 2010, 20:34
Laatste bericht: Yiannakis
  Nieuwe frequentie RIK-sat Cyprus oriste 1 4.572 09 May 2010, 09:20
Laatste bericht: djdakman
  Cyprus-Sat verlaat Hotbird-satelliet Ger 4 6.052 08 April 2010, 19:05
Laatste bericht: Ger
  Problemen met Cyprus-sat op Hellas? Mario 6 6.532 25 September 2009, 14:00
Laatste bericht: Ger
  Cyprus Sat (RIK-Sat) verhuist op Hotbird en HellasSat-2 Ger 0 4.160 06 June 2009, 13:54
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)