Fodelianakis olijfolie                 
Karen stelt zich voor
#1
Χαίρετε,
Door het interview met Ger op de site van de Griekse Gids heb ik deze pagina gevonden. Leuk dat dit forum zo actief is. Ik ben al actief op vele Griekse sites en doe hier ook graag mee.
In 1974 kwam ik voor het eerst in Griekenland, daarna weer in 1981.
In 1986 ontdekte ik Epidavros tijdens mijn rondreis over de Peloponnesos.
Ik was op slag verliefd op het theater en het kleine vissersdorp aan zee. Ik kreeg voor het eerst last van heimwee .... naar Epidavros.
Geleidelijk aan ging ik steeds vaker en langer naar Epidavros. In 1996 begon ik met theatercursussen en huurde ik mijn eerste huisje. Ik was 11 jaar kind aan huis geweest bij een Griekse familie en het werd tijd voor mijn eigen stekkie.
Sinds 2001 woon ik samen met Dimitris, een rasechte Epidavriaan. We reizen veel op en neer, omdat ik nog steeds in Nederland werk als trainingsactrice, presentatietrainer en teamcoach. In de zomer ben ik ruim 3 maanden aansluitend in Epidavros, waar ik workshops geef, tuintegels met natuursteen en talking sticks maak. Mijn grote atelier in mijn tuin is voor mij een fantastische werkplek. Iedere schoolvakantie ben ik in Epidavros en als het kan ook regelmatig een weekje tussendoor.
Ik spreek Grieks en geef Griekse taalles aan beginners op twitter en ik heb 4 sites over Griekenland. Mijn bedrijf heet Karidiès, naar de walnotenbomen op ons land.
Hier een paar linkjes om verder te snuffelen.
Provincie Argolida:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Karidiès, workshops in Epidavros:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Epidavros:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Griekenland ledensite met veel info door en voor leden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Grieksetaal op twitter:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Karidiès's signatuur Karen Agrafiotis - de Vries
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote
#2
welkom karen op deze mooie site
groetjes ger en jose
Quote
#3
Welkom hier. En ik ben je gelijk aan het volgen op Twitter. Geweldig van die korte zinnetjes!! Hopelijk leer ik zo weer wat meer grieks.
Quote
#4
Leuk Martine, normaal post ik iedere week op zondag een nieuwe les. Nu ik in Griekenland ben iets minder berichten, maar deze week maak ik er nog weer een. Veel plezier.
Karidiès's signatuur Karen Agrafiotis - de Vries
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote
#5
ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ

Veel lees en schrijf plezier hier op de site.

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#6
Hoi Karen,

Welkom bij Oriste.

Zoals je ziet ben ook ik hier te vinden.

En met mijn ondertekening maakte ik nog wel "reclame" voor jouw eigen forum site.

Helaas wordt de site "Thuis in Griekenland" nog steeds niet zo vaak bezocht c.q. met info aangevuld ......

Groetjes,
Cynthia
Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#7
Welkom hier en ik zal eens een beetje rondsnuffelen op jouw sites
Quote
#8
Welkom Karen!
Jouw Griekse lessen op twitter had ik al eerder gevonden, erg leuk en leerzaam;)
Quote
#9
Welkom op de site van Oriste .
Als jij die ook met zoveel plezier gaat volgen als wij dan ben je hier elke dag wel even op te vinden.
Enne......ben je gelijk gaan volgen op twitter leuk hoor.
Ga ook nog effe je andere site's bekijken.

Groetjes Els en Jac Cuijpersgreeksmiley2
Quote
#10
Welkom Karen. Wat een leuke bezigheden heb jij! Talking stick moest ik opzoeken, maar ik begrijp dat het om een spreekstaf gaat, afkomstig van de Indianen.

Ik had er nog nooit van gehoord. Wel weet ik dat bij de Oude Grieken, althans volgens Homerus, de spreker in een vergadering altijd een scepter vasthoudt. Zoals Telemachos die de verzamelde Ithakezen toespreekt omdat hij het gedoe met de vrijers zat is. Nijdig smijt hij na afloop zijn scepter tegen de grond.

Het is kennelijk een heel oud gebruik. Weet jij er meer over te vertellen?
Quote
#11
welkom hier Karen!

Petra
Quote
#12
Ja jammer dat al ons werk om de ning site te redden en te vervolmaken zo weinig verkeer oplevert.
De mixxt site mist ook een paar belangrijke elementen zoals het volgen van een discussie en berichten wanneer er nieuws is geplaatst.
Dat maakt dat leden het vergeten.
Ik vergeet het ook wel eens, er is zoveel op internet.
Ik zal hem ook in mijn ondertekening opnemen. Een goed idee.

(22 July 2012, 20:00)Cynthia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Karen,

Welkom bij Oriste.

Zoals je ziet ben ook ik hier te vinden.

En met mijn ondertekening maakte ik nog wel "reclame" voor jouw eigen forum site.

Helaas wordt de site "Thuis in Griekenland" nog steeds niet zo vaak bezocht c.q. met info aangevuld ......

Groetjes,
Cynthia

Inderdaad is de talking stick een oud gebruik van de indianen.
Het werkt heel mooi in groepen die over een bepaald onderwerp spreken met elkaar. Er wordt echt geluisterd en de stok verbindt en geeft al veel magie en symboliek mee.
Op deze pagina schrijf ik er meer over.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






(23 July 2012, 12:27)Tina K. Noume schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Welkom Karen. Wat een leuke bezigheden heb jij! Talking stick moest ik opzoeken, maar ik begrijp dat het om een spreekstaf gaat, afkomstig van de Indianen.

Ik had er nog nooit van gehoord. Wel weet ik dat bij de Oude Grieken, althans volgens Homerus, de spreker in een vergadering altijd een scepter vasthoudt. Zoals Telemachos die de verzamelde Ithakezen toespreekt omdat hij het gedoe met de vrijers zat is. Nijdig smijt hij na afloop zijn scepter tegen de grond.

Het is kennelijk een heel oud gebruik. Weet jij er meer over te vertellen?

Wat een hoop welkoms. Dat nodigt wel uit om hier actief te zijn.
Ik zal proberen ook wat zinnige bijdragen te leveren.
En wat leuk dat jullie enthousiast zijn over de Griekse les op twitter.
Ik zag ook al vele volgers op facebook.
In Griekenland heb ik zo'n ander ritme, dat de lessen er haast niet van komen.
Maar scroll naar beneden op twitter en je vind veel lessen. Ik ga er zeker mee door.
Karidiès's signatuur Karen Agrafiotis - de Vries
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Bruja stelt zich voor... Bruja 15 7.780 18 August 2014, 19:42
Laatste bericht: Ger
  Zich even voorstellen bij Giorgos gnikolakak 5 3.653 07 March 2012, 14:13
Laatste bericht: gnikolakak

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)