Grieksegids nieuws
Streaming ERT
#1
De enige overgebleven mogelijkheid om ERT-World online te kijken:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Je moet dan eerst een programmaatje installeren maar kunt daarna wel ERT-World kijken. Werkt verder prima hoor, zo nu en dan wat haperingen maar dat valt best mee.

Je moet trouwens WZRA-48 TV selecteren, daar zit ERT op.

Ger
Quote
#2
Hee, dat is een goede link. Ik keek altijd naar ERT Sat met Real Audio maar vorig jaar zijn ze daarmee opgehouden en ik kon ERT World nergens meer vinden. Nu dus wel. Bedankt!

Yoyogro
Quote
#3
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




is te lezen hoe één en ander in z'n werk gaat.

Ger
Quote
#4
Je moet nu geen "WZRA-48" hebben maar "HELLENIC TV-2".

Op de hierboven genoemde
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vind je alle info hierover.

Ger
Quote
#5
(02 April 2010, 13:50)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je moet nu geen "WZRA-48" hebben maar "HELLENIC TV-2".

Op de hierboven genoemde
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vind je alle info hierover.

Ger

is het nog steeds Hellenic TV 2 , Ger.

Hij blijft maar roepen connection failed

Quote
#6
(11 September 2010, 23:34)Mariët schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




is het nog steeds Hellenic TV 2 , Ger.
Hij blijft maar roepen connection failed

Ik heb het net even gecheckt Mariët, hij doet het hier perfect.
Let wel: als je een zender wilt kijken kan het 10 tot soms wel 30 seconden duren voordat er daadwerkelijk beeld verschijnt.

Heb je de nieuwste kanalenlijst? -> "file"- "update channel list".

Kijk ook eens of je de nieuwste software gebruikt.
Klik op "help" bovenaan de pagina en ga naar "Check for updates".
Mocht je de laatste versie hebben ga dan via "options" en "settings" naar "media player". Plaats en vinkje bij "Use VLC to play ALL streams".

Maar misschien ligt het ook aan je eigen verbinding. Kijk eens of je beveiligingsinstellingen geen roet in het eten gooien. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan je firewall. Probeer eens andere zenders uit de lijst, doen die het wel?

Succes!

Ger

NB: Hellenic-TV2 is de goede
WZRA-48 TV doet het ook maar de kwaliteit is veel minder
De link ERT-World moet je niet selecteren, daar krijg je alleen een melding.






Quote
#7
heb het vinkje geplaatst bij media player en nu krijg ik een schattig klein rood krusje te zien links bovenin het beeld waar ik de TV moet zien. Hij zegt in ieder geval niet meer dat de connection failed.
Update channelist had ik gisteren ook gedaan, die goede tip heb ik vorige keer al van je gehad en die heb ik in mijn oren geknoopt.
Bij "Check for updates" gaat het ook niet goed "contact with server failed' , en dat blijft hij nu ook weer roepen.

Nu de firewall maar ja..................................ik weet effe niet waar dat zit, erg hè.
Ik ben echt wel handig met de laptop maart dit soort dingen...............
Quote
#8
Tja, altijd lastig te beoordelen vanaf een andere plek Mariët, ik blijf je netwerkverbinding (gebruik je misschien een router?) als hoofdverdachte zien Huh

Je kunt ook de gehele installatie van die JLC-player nog eens overdoen ( zie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




) Eventuele fouten worden dan automatisch overschreven. Misschien dat dit het euvel verhelpt. Je hebt niet toevallig een tweede computer die je kan proberen of een mogelijkheid je laptop via een kabel i.p.v. een eventuele router op je netwerk aan te sluiten? Het blijft een kwestie van uitproberen, aan JLC ligt het immers niet.......

Ger
Quote
#9
(12 September 2010, 13:04)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tja, altijd lastig te beoordelen vanaf een andere plek Mariët, ik blijf je netwerkverbinding (gebruik je misschien een router?) als hoofdverdachte zien Huh

Je kunt ook de gehele installatie van die JLC-player nog eens overdoen ( zie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




) Eventuele fouten worden dan automatisch overschreven. Misschien dat dit het euvel verhelpt. Je hebt niet toevallig een tweede computer die je kan proberen of een mogelijkheid je laptop via een kabel i.p.v. een eventuele router op je netwerk aan te sluiten? Het blijft een kwestie van uitproberen, aan JLC ligt het immers niet.......

Ger
we hebben inderdaad een router maar hebben die altijd gehad (hebben overigens wel een nieuwe). Ik geef niet op Ger, hij heeft het altijd gedaan dus ik kom er vast wel uit en net wat je zegt aan JLC ligt het niet.
Zal die installatie nog eens over doen, dat is een goede tip.
Bedankt voor zover, ik hou je op de hoogte.

oeps dat was een virusmelding, probeer het later nog wel een keertje. Mijn NOD32 was er niet blij mee.
Quote
#10
Misschien kom je er via deze omweg:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&category=all&sort=rating+desc&search=&in_name=on

(selecteer weer "Hellenic-TV2")

of rechtstreeks:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&t=HELLENIC_TV-2

.......die doen het hier prima en laden zelfs wat sneller. Dubbelklik op het beeld om het beeldvullend te maken, nét zoals bij de JLC-player.

Voor de bovenste 2 links heb je ook de JLC-software nodig.

UPDATE: Ik zie zojuist dat ERT-world inmiddels óók weer beschikbaar is wwiTV, dus gewoon via het internet en zonder extra software.
Klik
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en kies ook weer voor "Hellenic-TV2" (Hellenic-TV1 is RIK-sat uit Cyprus)
Ger
Quote
#11
ik krijg nergens beeld, de woorden 'klaar' dus er zou wel iets moeten zijn neem ik aan.
Bij het proberen opnieuw te installeren weer de virusmelding en dat laat mijn Nod32 gewoon niet toe dus I give up.
Zal dan wel iets met mijn firewall zijn maar dat heb ik nog niet gevonden hoe dat in elkaar steekt

Bedankt in ieder geval
Quote
#12
Merkwaardig Mariët, ook die laatste link niet?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dat gaat namelijk helemaal om JLC heen en is gewoon een live-streaming via internet. Het lijkt er steeds meer op dat je (nieuwe) router de dader is. Waarschijnlijk staan je beveiligingen of poortinstellingen daar niet juist en dus ziet je virussoftware beren op de weg die er niet blijken te zijn.

Misschien willen andere lezers die ERT op die manier ontvangen hun recenties hier plaatsen zodat we erachter komen wat er nu precies mis is?
Zelf heb ik geen router (alles nog gewoon via het ouderwetse kabeltje) en kijk ik ERT via de satelliet)

Ger

Quote
#13
(12 September 2010, 18:27)Mariët schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik krijg nergens beeld, de woorden 'klaar' dus er zou wel iets moeten zijn neem ik aan.
Bij het proberen opnieuw te installeren weer de virusmelding en dat laat mijn Nod32 gewoon niet toe dus I give up.
Zal dan wel iets met mijn firewall zijn maar dat heb ik nog niet gevonden hoe dat in elkaar steekt

Bedankt in ieder geval

Bij deze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




krijg ik nu wel beeld alleen niet Hellenic TV2.
voor deze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&t=Ellada_TV geldt hetzelfde.
en bij deze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&t=Ellada_TV krijg ik hem via WZRA 48 TV naar ze praten Italiaans ?????Huh zal wel een Italiaans programma zijn over een vliegshow zie ik.
Zo zie je maar weer, ik geef niet zo snel op, heb in ieder geval weer beeld.



(12 September 2010, 18:39)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Merkwaardig Mariët, ook die laatste link niet?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dat gaat namelijk helemaal om JLC heen en is gewoon een live-streaming via internet. Het lijkt er steeds meer op dat je (nieuwe) router de dader is. Waarschijnlijk staan je beveiligingen of poortinstellingen daar niet juist en dus ziet je virussoftware beren op de weg die er niet blijken te zijn.

Misschien willen andere lezers die ERT op die manier ontvangen hun recenties hier plaatsen zodat we erachter komen wat er nu precies mis is?
Zelf heb ik geen router (alles nog gewoon via het ouderwetse kabeltje) en kijk ik ERT via de satelliet)

Ger

o ja de satelliet, elke keer denk ik weer, daar moet ik toch eens achteraan 'WIL IK OOK'!!!!!!!!!!!!!!!!! en elke keer komt het er niet van.
Handig satelliet-mannetje hier in de buurt zou welkom zijn.
Zo ook voor Griekse radiozenders, (internetzenders) zijn zo lekker maar via die laptop is het ook niet je van het, misschien kan ik er boxjes aan koppelen.Idea

Quote
#14
(12 September 2010, 18:45)Mariët schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo ook voor Griekse radiozenders, (internetzenders) zijn zo lekker maar via die laptop is het ook niet je van het, misschien kan ik er boxjes aan koppelen.Idea


Of via de audio-uitgang van je laptop (mini-jack heeft elke pc) naar de ingang van je stereo. Geeft een erg goed resultaat hoor. Kabeltje van "mini-jack" naar 2 keer cinch (ook wel tulpstekker genoemd) is in elke dhz-zaak of bouwmarkt te koop.

[Afbeelding: mini-jack.jpg]



Quote
#15
(12 September 2010, 19:22)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 September 2010, 18:45)Mariët schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo ook voor Griekse radiozenders, (internetzenders) zijn zo lekker maar via die laptop is het ook niet je van het, misschien kan ik er boxjes aan koppelen.Idea


Of via de audio-uitgang van je laptop (mini-jack heeft elke pc) naar de ingang van je stereo. Geeft een erg goed resultaat hoor. Kabeltje van "mini-jack" naar 2 keer cinch (ook wel tulpstekker genoemd) is in elke dhz-zaak of bouwmarkt te koop.

[Afbeelding: mini-jack.jpg]

ze staan alleen zo'n rot eind uit elkaarDodgy

Quote
#16
de TV doet het inmiddels op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




heerlijk weer.
voor de internetradio heb ik nu boxjes met een subwoofer op de laptop met een gigantisch geweldig geluid.
was van de week internet-dagaanbieidng bij de kijkshop.van Logitech.

[Afbeelding: logitech-speakerset-z-323-(124638).png]
Helemaal blij.
Quote
#17
(17 September 2010, 21:59)Mariët schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[Afbeelding: logitech-speakerset-z-323-(124638).png]
Helemaal blij.

Nou, dat bedoel ik, wat willen we nog meer zo vlak voor het weekend ;)

Ger
Quote
#18
Inmiddels zijn we bijna 2,5 jaar verder en is er alweer heel wat veranderd op het gebied van Griekse zenders via live-stream ontvangen. Zo is een steeds groter wordend programma's van de Griekse publieke omroepen ET1, NET en ET3 (maar ook ERT-World Europe) ook via internet te zien.
Kijk onderaan op de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor een overzicht van de actuele stand van zaken.

Veel kijkplezier!

Ger
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  ERT weer terug Ger 6 7.676 13 June 2015, 08:27
Laatste bericht: Ger
Lightbulb Griekse zenders via live-streaming ontvangen Ger 31 44.428 01 October 2013, 18:38
Laatste bericht: Fyfika
  Streaming Griekse TV Tonvandam 25 25.919 06 August 2011, 12:33
Laatste bericht: Leo en Sonja

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)