pinnen in kokari?
#1
Wij gaan volgende week naar Kokari,kan ik daar pinnen,of moet ik contanten vanuit NL meenemen.
En wat is een goed adres om scooters te huren?
Quote
#2
Ik ben me zelf ook even aan het inlezen voor onze vakantie half augustus en las dat er een pinautomaat aanwezig is in de hoofdstraat bij de Commercial bank of Greece. In geval van nood (storing) ligt Samos-stad slechts op enkele kilometers afstand dus pinnen zal geen problemen opleveren, er is immers een direkte busverbinding tussen beide plaatsen.
Quote
#3
(29 July 2012, 19:06)betti schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij gaan volgende week naar Kokari,kan ik daar pinnen,of moet ik contanten vanuit NL meenemen.
En wat is een goed adres om scooters te huren?

Het is gelukt zie ik, veel plezier op dit forum, deze topic is net gestart over Samos.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
(29 July 2012, 19:41)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben me zelf ook even aan het inlezen voor onze vakantie half augustus en las dat er een pinautomaat aanwezig is in de hoofdstraat bij de Commercial bank of Greece. In geval van nood (storing) ligt Samos-stad slechts op enkele kilometers afstand dus pinnen zal geen problemen opleveren, er is immers een direkte busverbinding tussen beide plaatsen.

We zijn net een week terug uit Kokkari Sad en hebben nu alweer heimwee.

In de hoofdstraat is inderdaad nog een pinautomaat die werkt.
We hadden contant mee genomen voor de zekerheid, maar het was niet nodig geweest.

Iedere keer als we langs de pinautomaat liepen was ie in werking.

Vorig jaar waren er nog 3 pinautomaten in Kokkari.

gr,

Marcellos
Quote
#5
Mensen hou nou eens op over of je in grieke land kan pinnen
Je kan in elk land pinnen de mensen die er wonen hebben geen boom in de tuin staan hoor
Waar geld aan groei

Dus ja je kan in Europa PINNEN
Quote
#6
Oh, daar zijn we weer. Hoe hardnekkig het verhaal van "de muur doet het niet meer"! Lieve mensen, er is geen sprake van weigerachtige ATM's (automatic telling machine). In Nederland staat ook met enige regelmaat de mededeling dat het apparaat helaas buiten werking is, maar om de hoek staat er een andere. In Griekenland staan er wat minder (alhoewel). Toch verstandig om voldoende contant geld bij je te hebben zodat je je even kan redden.
Er komt geen euro uit de muur is aangepraat door kranten.
Geniet op dat prachtige eiland.

En Ger, in Ireon op dat leuke en gezellige pleintje staat die geldmachine en wees verstandig ga niet eten bij die "wereldberoemde" visrestaurants. Ik heb het meer dan eens gedaan en niet aan te bevelen.
Advies: Na geld te hebben gehaald loop 30 meter naar het water en daar links op de hoek, met terras aan zee, zit Agrokiali. Neem een Mythos en geniet van een heerlijk griekse maaltijd.
Cor.
Quote
#7
(29 July 2012, 22:54)leenpres schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dus ja je kan in Europa PINNEN

vink Klopt, je kan gewoon overal pinnen in Griekenland!
Quote
#8
Volgens mij bedoelt TS niet of er vanwege de crisis te pinnen valt, maar gewoon of er pinautomaten zijn in Kokkari. Lijkt me een legitieme vraag. Ik weet het niet meer, wij hebben in Samos-stad gepind.Dacht dat er in de buurt van de kerk wel een pinautomaat zit.
Quote
#9
Je kan NIET OVERAL gewoon pinnen in Griekenland, het is net als als in NL, in de kleinere plaatsen staat geen pinautomaat er zijn zelfs geen winkels meer.
Daarom deze vraag van @Betti/Elly.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Zal wel weer op m'n donder krijgen maar het laat me koud.

Jullie twijfelen blijkbaar nooit aan de wispelturigheid van de Grieken, terwijl ik twee jaar geleden in Rhodos stad (geen dorp) 9 banken moest aflopen om uiteindelijk geld uit muur te krijgen met m'n Belgische bankkaart, terwijl dat voorheen en ook het jaar nadien niet het geval was.

Choreftis.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#11
Dat was in die tijd toen ze liepen te klooien met verschillende logo's op de kaarten, sommige banken pikten die kaarten niet, (maar je moet wel voor genoeg saldo zorgen op je rekening)Big Grin)
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
(30 July 2012, 09:06)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat was in die tijd toen ze liepen te klooien met verschillende logo's op de kaarten, sommige banken pikten die kaarten niet, (maar je moet wel voor genoeg saldo zorgen op je rekening)Big Grin)

Dat dacht ik al, het zal wel weer de schuld geweest zijn van die domme Belgen.....
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#13
Mensen geen ruzie maken.
Er zijn op het mooie eiland Samos een heleboel pinautomaten die de kaarten met de gangbare logo's accepteren. In hele kleine plaatsjes zijn er geen, in ietwat grotere plaatsen 1 en in nog grotere plaatsen (zoals Kokkari? in elk geval Vathi en Pythagorion) meerdere.
Je kan de pech hebben dat in een plaatsje met 1 automaat deze net leeg of kapot is. Dan moet je iets zien te ritselen als je geen geld meer hebt voor een taxi of een auto naar een andere plaats met een geldautomaat. Da's alles.
Quote
#14
(30 July 2012, 09:01)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




9 banken moest aflopen om uiteindelijk geld uit muur te krijgen met m'n Belgische bankkaart, terwijl dat voorheen en ook het jaar nadien niet het geval was.

Choreftis.

Choreftis, ik meen me te herinneren dat dit in de overgangsfase van magneetstrip naar chip speelde. Terwijl bij ons in Nederland en Vlaanderen al grotendeels was overgestapt naar de chip was men blijkbaar in Griekenland (en ook veel andere landen; de fora stonden vol met dit onderwerp) nog niet helemaal klaar met het ombouwen van de flappentappen. Zelf moest ik ook naar werkende automaten zoeken terwijl mijn partner, die nog een oude pas bezat, gewoon geld uit de muur kreeg.

En inderdaad is er wel eens een machine niet te gebruiken maar dat komt in de meeste gevallen gewoon door een technische storing, iets dat bij ons hier in Zuid-Limburg ook regelmatig voorkomt hoor. Heeft dus m.i. niets met crisistoestanden, mensen die massaal hun geld van de bank halen en meer van dat soort wild-west verhalen.
Quote
#15
@Ger Klopt helemaal had alles met de vernieuwde chipkaart te maken en niks met logo's enz.

Ook hier op Kreta heeft bijna twee jaar geduurd voordat alle flappentappen omgebouwd waren maar heden ten dage komt er overal volop geld uit de automaat
Quote
#16
Mits er geld op je rekening staat Smile
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#17
@Gradus: Of wanneer je krediet niet is overschreden.....
Quote
#18
Dan stel ik nog steeds de vraag hoe het kwam dat ik voorgaande jaren wel met dezelfde kaart en chip geld kon afhalen????
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#19
(30 July 2012, 16:56)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dan stel ik nog steeds de vraag hoe het kwam dat ik voorgaande jaren wel met dezelfde kaart en chip geld kon afhalen????

Omdat voorheen alleen de magneetstrip werd gelezen.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)