Olympische Spelen
#1
Graag wil ik ieder, met name de Grieken, vanavond en de komende weken veel plezier wensen bij de Olympische Spelen. Naast democratie een van de grootste waarden tot op de dag van vandaag. Een moment om bij stil te staan als de Griekse delegatie haar entree maakt. Een gedenkwaardig moment voor dit getergde land. Felicitaties voor het Verenigd Koninkrijk voor de organisatie, en Griekenland voor het geven van de spelen aan de wereld! Een moment voor de Griekse natie om trots op te zijn, terwijl de hele wereld over het land heen valt!
Quote
#2
Een hele grote commerciële bende die erg weinig meer met sport te maken heeft.
Het is alleen nog maar geld geld en nog eens geld.
Vooral de juppen van de wereld hebben er profijt van.

Nee geef mij portie maar aan fikkie, ik blijf wel lekker met een lekker glas Kretenzer wijn of rakie op het terras zitten genietend van de avondzon die langzaam onder gaat.
Quote
#3
@Cornelius, je hebt wat de commercie volkomen gelijk, maar dat is iets wat de westerse wereld er van gemaakt heeft. Dat heeft niets meer met de basisprincipes van de Olympische Spelen te maken. Ter vergelijk: ook niet met het EK of WK. Maar sport verbroederd, en is een vreedzame competitie in een wereld met grenzeloos geweld. Toch feliciteer ik alle betrokkenen met dit oorspronkelijk eerzaam festijn, waarbij in oude tijden zelfs oorlogen werden stilgelegd. Ik hoop dat de Grieken uit deze sportieve uitdaging,ook de uitdaging naar een nieuw nationaal elan aandurven!
Quote
#4
ja heerlijk die kretenzer wijn,moet wachten tot september voor hem weer te proeven
ger en jose
Quote
#5
@Cornelius,

Misschien moet je toch eens wat gaan kijken. Ik heb vanochtend al echte sport gezien (judo, turnen, roeien). Natuurlijk is er veel commercie maar de sporters die eraan mee doen willen gewoon goed presteren en die hebben er werkelijk keihard voor getraind. Jammer dat je het afdoet als een commerciële bende. Ik vind dat je daarmee de sporters echt tekort doet.
Quote
#6
@rolf

Echte sport is de amateur sport, iets waarvoor vroeger deze spelen zijn uitgevonden.
Vandaag de dag zijn het voor 90 procent professionele sporters die alleen zover komen omdat ze veel geld krijgen om te oefenen enz nez.
Er is op de olympische spelen nauwelijks een sporter aanwezig die niet fulltime met zijn sport bezig is en daarvoor niet betaald word.

Nogmaals als je echte sport wilt zien en de mensen die daar goed mee bezig zijn ga naar de amateursporter kijken vele zijn eigenlijk net zo goed zo niet beter maar breken niet door om de de eurotjes ontbreken.

de basis gedacht van de games daar gaat het om we brengen de amateursporters van heel de wereld 1 maal per 4 jaar bij elkaar.

En als laatste wat commercie kan doen met de sport kijk naar het mondiale voetbal, tennis enz.
Nee hoor ik blijf bij mijn terrasje met uitzicht op zee met een Kretenzer wijntje en of raki kijken naar de zonsondergang die ik elke avond zie.
en het gekke dat verveeld me nu al vele jaren niet, zonde om op te offeren om te gaan kijken naar vaak verwende miljonairs Cool.
Quote
#7
Ja, hoor, échte sport is amateursport en niet al die verwende miljonairs...... Treurig hoor, wat een oogkleppen heb je op als dat het enige is dat je wilt zien.
Ik wens iedereen die wel verder kijkt dan zijn eigen neus de komende weken veel plezier met mooie sport en medailles voor Nederland en Griekenland. De Grieken kunnen een paar sportieve succesjes nu heel goed gebruiken.
Quote
#8
Beste Majaki laat mij nu maar lekker met oogkleppen op mijn terras zitten, ik heb een mening als jij dat treurig wilt noemen ga je gang en of een vergulde stukje blik de situatie veranderd in mijn geliefde Griekenland ik denk dat je dan zelf met oogkleppen rondloopt.
Vele grieken kunnen het amper zien omdat ze het geld voor een tv of aansluiting missen
Quote
#9
Voetbal en tennis moeten ze gewoon van de Spelen verbannen, dat gaat idd nergens over met de bedragen die er in die sporten omgaan.
Ik vind het juist super dat er nu ook wat meer onbekende sporten als handboogschieten, schermen e.d. aan bod komen. Reken maar dat die deelnemers daar echt niet van kunnen leven en wel degelijk amateursporter zijn.
Quote
#10
Morgen om 13:30h /14:00h
Jean Michel Saive tegen Kreanga Kalinikos!
Quote
#11
@Erwin.Die zgn demokratie welke ons geschonken werd, was er één, die slechts voor de super-elite van de samenleving gold.Net als nu eigenlijk.We tellen het succes van de de OS slechts aan het aantal miljarden besteed aan de openings-ceremonie, en aan het aantal plakken goud, zilver en brons(het metaal waar het in de Trojaanse Oorlog eigenlijk écht over ging, zoals je wellicht weet), dat behaald werd.Volgens mij weinig ethiek of sportiefs te bespeuren.Wél ladingen gratis condooms.
Quote
#12
Hoi Ger, wanneer mag ik mijn air-miles claimen? Big Grin
Quote
#13
Naast de discussie of het nu om torenhoge budgetten, commercie, of echte sport gaat...
Het deed gewoon deugd om de Griekse delegatie als eerste het stadion te zien binnen stappen, met die mooie vlag op kop.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#14
Vlagreco,
Helemaal met jouw eens, ontroerend mooi die entree van de trotse Griekse sporters.Blij dat ze deze oude traditie in ERE houden.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#15
(29 July 2012, 23:51)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Naast de discussie of het nu om torenhoge budgetten, commercie, of echte sport gaat...
Het deed gewoon deugd om de Griekse delegatie als eerste het stadion te zien binnen stappen, met die mooie vlag op kop.

Maar een zinsnede uit de toespraak van Rogge zette wel kwaad bloed. (En terecht).

"The games are coming home" In Londen??????
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
Een Griekse vriend van mij had een leuk idee, als de wereld geen steun meer wil geven aan Griekenland krijgen ze over 4 jaar de Olympische vlam niet meer uit Olympia, hoe moeten ze de spelen dan noemen??
En de uitspraak van Rogge slaat nergens, daar is hij 8 jaar te laat mee.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#17
(31 July 2012, 11:04)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een Griekse vriend van mij had een leuk idee, als de wereld geen steun meer wil geven aan Griekenland krijgen ze over 4 jaar de Olympische vlam niet meer uit Olympia, hoe moeten ze de spelen dan noemen??
En de uitspraak van Rogge slaat nergens, daar is hij 8 jaar te laat mee.

Eigenlijk best een goed idee Arthur en wat die Rogge betreft wordt het tijd dat hij in een tehuis wordt opgenomen, de Alzheimer slaat al aardig toe.

Kali Mera,

Dick
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Olympische spelen Goedas 0 446 02 August 2021, 06:50
Laatste bericht: Goedas
  Olympische Spelen Patrick 8 4.086 23 April 2016, 17:17
Laatste bericht: Karel
  10 jaar na Olympische Spelen Athene Erwin 1 1.978 13 August 2014, 11:41
Laatste bericht: vlagreco
  Laatste sportnieuws. Eros gediskwalificeerd op de Olympische Spelen Tina K. Noume 0 1.549 04 August 2012, 22:34
Laatste bericht: Tina K. Noume
  Olymische Spelen vlagreco 11 6.333 13 May 2012, 07:06
Laatste bericht: Petra

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)