Niet te verbeteren
#1
Wat moet je hier nog aan toe voegen dan dat het niet te verbeteren is en de drachme maar rap moet terug komen met alle gevolgen van dien.



Parakalo 28 juli, 2012

Het wil Griekenland maar niet lukken om de belastingontduiking aan te pakken, ondanks de scherpere controles van belastinginspecteurs. Vooral op de populaire toeristeneilanden zijn er veel belastingzondaars.

Ambtenaren van de Griekse financieel-economische onderzoekseenheid SDOE controleerden de afgelopen twee weken 1410 bedrijven op 38 eilanden en belangrijke toeristenplaatsen op het vasteland.

Zes van de tien bezochte ondernemers gaven geen kwitanties. Ze incasseerden wel de btw, maar staken die in eigen zak. In totaal werden 1103 onregelmatigheden vastgesteld.

Bijna alle ondernemers op Lefkas en Zakynthos waren in overtreding, net als op Kos en Kreta. Extreem veel gevallen van belastingontduiking werden ook aangetroffen op Santorini (83 procent van de gevallen) Paros en Mykonos (70 procent). Op Corfu ontduikt 75 procent de belasting.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#2
Het zal nu eenmaal niet eenvoudig zijn om de mentaliteit te veranderen. Dit zit er jarenlang ingebakken en ik vraag me af of het zelfs wel mogelijk is om een ommekeer te verkrijgen.
Ze zouden trouwens ook de GROTE zakkenvullers en fraudeurs aan de top moeten aanpakken. Je kan toch moeilijk van de "kleine man" verwachten dat hij zijn duit in het zakje doet, zolang de graaimentaliteit van de rijken blijft bestaan?
Uiteindelijk is het wanbeleid van "topfiguren" voor een groot deel verantwoordelijk voor de huidige situatie. Ze leggen iedereen spelregels op maar ondertussen blijven zij rustig voort boeren zonder scrupules.
Quote
#3
Ik moet het mijn vrienden zo vaak uitleggen dat "een grondige mentaliteitsverandering" generaties lang zal duren. Zoiets wijzig je niet in een vingerknip.
Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote
#4
Welgestelden hebben hun schaapjes al lang op het droge: op een Zwitserse Alpenbank of een zonovergoten belastingparadijs. Wrang voor hen die deze inkomens niet hebben en geconfronteerd worden met lagere inkomens (lonen/pensioenen/uitkeringen) en daarbij: hogere belastingen, hogere prijzen (ook van dagelijkse boodschappen). Je kunt de gewone bevolking niet nog verder uitwringen. Eerlijk gezegd begrijp ik niet waar de Troika mee bezig is: deze maatregelen verzwakken de economie nog meer. Onlusten liggen op de loer, stakingen, demonstraties. Uiterst links dan wel rechts spinnen hier garen bij. Denk aan Gouden Dageraad. Er zijn mensen en bedrijven heel rijk geworden door speculaties. De Griek maar ook wij betalen nu hiervoor prijs. Winsten waren nooit groot genoeg, dividenden nooit hoog genoeg. Er zal niet alleen in de Griekse cultuur iets moeten veranderen, de hele wereldeconomie moet op de schop! Dit vergt tijd, zorgvuldigheid, een vooruitziende blik. Leidersschap dat niet gericht is op verkiezingsoverwinningen maar het belang van mensen voorop stelt. De economie van opkomende markten raakt oververhit. Als wereldleiders niet over eigen schaduw heen kunnen springen, samen kunnen werken aan een nieuwe toekomst, weet ik niet wat ons nog te wachten staat. En met ons de bevolking van landen die het nog veel slechter hebben dan de Grieken.
Quote
#5
Worden we als Nederlander niet eens erg moe van die beter wetende discussies , 1 ding is zeker de Griek word langzamerhand doorziek van die Nederlander met zijn opgeheven vingertje (en hij doe dat maar al te graag) en ik spreek er vele die dat elke keer weer aan me beamen.
Quote
#6
Ik moet Cornelius gelijk geven... het is inderdaad gemakkelijk om de les te spellen als je zelf niet in de miserie zit...
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)