etenswaren meenemen
#41
@Hennie, NL kaas meenemen naar Griekenland, hoe verzin je het, in elke goede supermarkt, Xalkiadakis (Spar) of Marinopoulis (Carrefour) vind je net zoveel soorten NL kaas als bij AH, zelfs de Lidl heeft NL kaas.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#42
(10 August 2012, 15:29)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Hennie, NL kaas meenemen naar Griekenland, hoe verzin je het, in elke goede supermarkt, Xalkiadakis (Spar) of Marinopoulis (Carrefour) vind je net zoveel soorten NL kaas als bij AH, zelfs de Lidl heeft NL kaas.

Je zal maar verslaafd zijn aan Beemsterkaas, die ben ik in Griekenland nog niet tegengekomen Big Grin
En de Gouda en Edam vind ik niet lekker hier.
Quote
#43
De NL kaas in de supermarkten is inderdaad van gemiddelde kwaliteit. Een goede belegen rauwmelkse Goudse kaas vind je niet in de supermarkten in Gr. Daar moet je in NL al naar zoeken op de markt. Maar het gaat erom wat de Grieken lekker vinden als cadeau. Dus kun je best goed boerenkaas meenemen.
Quote
#44
(10 August 2012, 15:33)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 August 2012, 15:29)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Hennie, NL kaas meenemen naar Griekenland, hoe verzin je het, in elke goede supermarkt, Xalkiadakis (Spar) of Marinopoulis (Carrefour) vind je net zoveel soorten NL kaas als bij AH, zelfs de Lidl heeft NL kaas.

Je zal maar verslaafd zijn aan Beemsterkaas, die ben ik in Griekenland nog niet tegengekomen Big Grin
En de Gouda en Edam vind ik niet lekker hier.

Idd,ook de zg nederlandse kaas smaakt daar niet,
En die beemsterverslaving heb ik ookBig Grin
Quote
#45
(10 August 2012, 14:50)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Xandrios Volgens mij valt dat warm worden wel mee. De ruimbagage wordt niet verwarmd dus dat zal wel loslopen hoog in de lucht met temperaturen dik onder het vriespunt ....

@ElsR: Het vliegtuigruim wordt meestal verwarmd met de afgevoerde lucht uit de passagiersruimte en zal ongeveer 10 graden kouder zijn dan die ruimte.
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#46
@BartOriste dank voor deze toevoeging. Dat zou betekenen dat het daar dan zo'n graad of 12 is. Blijft de kaas prima bij volgens mij.
Quote
#47
@ElsR, het ging juist niet om een cadeau voor TS maar om eigen gebruik.

Denken jullie echt dat Grieken dat boek leuk zullen vinden? Ik kan me er eigenlijk niet zoveel bij voorstellen. Wat maakt het de Grieken nu uit hoe Nederland er uit ziet?
Ik houd het toch maar bij de kaas, stroopwafels en jenever.
Quote
#48
Het ligt eraan voor wie Smile, bijv. mijn griekse buren vanwie de neef in NL gaat studeren en mijn griekse leraar. Voor andere ga ik dan weer op zoek naar andere cadeau'tjes (iedere keer weer ;) ).
Quote
#49
O ja, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Maar ik denk dat de Griekse eigenaresse van de villa waar wij verblijven een beetje raar op zou kijken als ik met een boek over Nederland aan kom. :)
Quote
#50
Nog even een tip voor mensen die kaas meenemen of versturen. Laat het door de kaaswinkel even vacumeren. luchtdicht behoud het langer de kwaliteit en kan beter tegen temperatuurschommelingen.

Eet smakelijk :)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  souvenirs meenemen Wilma 0 1.043 26 June 2019, 17:19
Laatste bericht: Wilma
  kleding etc. meenemen met de camper ConstanceK 3 2.908 19 October 2014, 21:55
Laatste bericht: chris
  Olijfolie meenemen in het vliegtuig Bart0riste 10 16.619 12 August 2012, 11:58
Laatste bericht: Arthur
  Contant geld meenemen? Vito 15 8.535 03 June 2012, 10:51
Laatste bericht: jjohn

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)