etenswaren meenemen
#1
hoi hoi

Ik zou graag kaas mee willen meenemen naar griekenland en melkpoeder,maar moet je dit aangeven bij de douane in nederland en griekenland of mag dat gewoon?
Miss een rare vraag maar ik weet het dus niet
Over 3,5 week vertrekken we naar Chios , ben eerlijk gezegd niet dol op de kaas in griekenland,vandaar
groetjes Hennie
Quote
#2
Hoi.
Als ik naar Samos ga neem ik altijd oude kaas en Friesche nagelkaas mee voor mn Griekse vrienden.ze vinden het net als ikzelf heerlijk.
Samen 5 kilo en stop het in de koffer.Dus niet in de handbagage.
Gaat al jaren goed, en zo weet ik dan zonder weegschaal daar, weer 5 liter ouzo of heerlijke Samos wijn mee terug kan nemen.
Succes,
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#3
Hi, ik neem ook altijd oude kaas mee. Niet in de handbagage, maar gewoon in de koffer. Ik laat het stuk wel sealen bij de kaasboer en vraag een los kaaspapiertje om mee te nemen. Gaat helemaal goed!

Ik vind de feta (saganaki) daar wel overheerlijk!!!!!

Fijne vakantie!
Quote
#4
(31 July 2012, 15:14)Lootje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hi, ik neem ook altijd oude kaas mee. Niet in de handbagage, maar gewoon in de koffer. Ik laat het stuk wel sealen bij de kaasboer en vraag een los kaaspapiertje om mee te nemen. Gaat helemaal goed!

Ik vind de feta (saganaki) daar wel overheerlijk!!!!!

Fijne vakantie!

Juist Lootje,

Oude en nog beter is extra oude kaas daar krijg je elke Griek Mm...mee om.
Niet te grote stukken laten sealen ong. 500 gr. is prima.
Maar beslist niet van de supermarkt kopen= Fabriekszooi!!!Exclamation
Dat is net zoiets als plofkippen.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#5
Hoi,
Wick je hebt helemaal gelijk doe het ook zo, en neem ook uit Fryslân altijd droge worsten mee,gaan ze ook mee om , maar 1x nam ik een echte Sonnema Beerenburg mee, dacht dat vinden ze vast net als ik heerlijk,ijskoud drinken,zoals ik het zelf het lekkerste vind, maar nee horen daarmee geen succes, heb de fles maar in mn stamkroeg laten staan,een enkeling kon ik er een plezier mee doen.
Dus de fles was snel leeg, die hoef ik dus niet meer mee te nemen.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#6
Wij nemen stroopwafels en chocolade mee,zijn ze ook gek op,maar wij willen deze keer kadootjes meenemen,maar wij weten soms echt niet wat ze daar nou leuk vinden uit ons land,heeft iemand een leuke tip,alvast bedankt.:)
Groetjes van Sonja.
Quote
#7
Misschien bloembollen?
Quote
#8
Leuk idee ElsR,maar dat hebben wij al eens gegeven,maar toch bedankt voor jou reactie.
Groetjes van Sonja.
Quote
#9
Hoi,
Buiten de kaas ,worst en i.d.d. bloembollen heb ik vorig jaar voor vrienden spulletjes gehaald bij Xenos: oud hollandse molen,tulpen e.d. maar dan in de vorm van keukenschort,theedoeken,ovenwanten,kaasschaaf.koffiemokken e.d.
Ook hadden ze daar verschillende dingen van bij de Aldi.
Enorm succes en verschillende vroegen mij of ik dit weer wilde meenemen.
Bij de Xenos hebben ze dit altijd wel in de winkel liggen.
Makkelijk in de koffer mee te nemen en iedereen blij,
Misschien een tip,
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#10
Ook ik neem altijd kaas, ontbijtkoek, stroopwafels, poedermelk enz. Soms in ruimtebagage maar ook vaak in handbagage. Nooit problemen gehad. Als ik terugga, krijg ik altijd olijven, oregano, kaas etc. mee, meestal in mijn handbagage. Dus gewoon meenemen.
Quote
#11
Hallo Margaritha,goed idee,ga inderdaad even langs xenos,bedankt voor de tip,maar het blijft soms moeilijk hoor om iets aparts te kopen als leuke herinnering.;)
Groetjes van Sonja.
Quote
#12
Ik denk dat de vraag van Hennie bedoeld was om eventueel kaas e.d voor eigen gebruik mee te kunnen nemen;)

Maar idd, het is ook altijd leuk om een aardigheidje voor bv de kamermeisjes /gastvrouw mee te nemen ..Zelf nam ik altijd een lekker geurtje voor hun mee (geen neppert..maar dan wel een echt merk ) b.v gloria vanderbilt dat vinden ze heerlijk..
Quote
#13
Hoi Leo en Soja,
Zag net in de nieuwste folder van Marskramer:Tafelzeil met dezelfde Hollandse taferelen erop.
Toevallig toch, en zo"n zeil op de tafel buiten is toch echt Grieks.
Succes met de tips die je hebt gekregen van iedereen.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#14
Hoi Wilma daar hebben wij eigenlijk nooit aan gedacht,bedankt voor deze tip,ga gelijk naar Douglas.
Groetjes van Sonja.

Even denken hoor,ga eerst langs xenos,dan naar Douglas,en dan naar de marskramer.dizzydizzy
Heerlijk hier he zo'n forum,nogmaals iedereen bedankt.
Quote
#15
hey dames en heren

bedankt voor de antwoorden
@ Wilma,ja de kaas is idd voor eigen gebruik hihi

groetjes Hennie
Quote
#16
Hi Sonja, misschien een tip voor het volgend jaar ;)
Vooral De Kruitvat -- DA en de Kijkshop hebben heel vaak leuke aanbiedingen hiervan ...zelf houd ik het in het voorjaar goed in de gaten..
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(op alfabet)
succes
Quote
#17
Ik zou van mezelf nooit "Delfts blauw" dingetjes geven maar ja, ieder zijn smaak he.
Dan liever een koektrommel met een Vermeer of een Rembrandt of Van Gogh erop. Of Havecamp met schaatstaferelen.
Ik ga voor een jubileum volgend jaar van bevriende Grieken komende winter een mooi fotoalbum met zelfgeschoten foto's maken. Je weet wel dat je digitaal opstuurt om af te drukken. Hema heeft volgens mij de beste prijs/kwaliteit verhouding. Als het over henzelf of iets bij hun uit de buurt gaat is dat volgens mij ook best een welkom cadeau.
Quote
#18
Hallo Wilma wij gaan dit jaar september voor 4wkn naar agia galini,en inderdaad zijn we ook bij kruidvat op de site gaan kijken,en ElsR van dat delfts blauw houden wij ook niet van,maar we zijn weer wat verder gekomen,het kan niet op vandaag op oriste met al die drukte,ik weet genoeg voor deze dag.
Quote
#19
Ik begrijp dat het voor eigen gebruik is en niet als cadeau. In Griekenland verkopen ze naast Gouda en Edammer, Milner en Maaslander in de super en de Lidl verkoopt oude kaas, vind je dit allemaal niet te eten, tja dan gooi je - net als ik maar als cadeau - gewoon je koffer vol met kaas van de kaaswinkel :) No problem.
Quote
#20
Voor diegenen de graag een apart cadeau meenemen. Een boek over Nederland in het Grieks. Het viel bij mijn familie zeer goed.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Koop eens tig pakjes á 5 stuks vloeitjes bij de Aldi.

Hier betalen de Grieken 50ct. per pakje en bij de Aldi voor 5 pakjes iets van 40ct. p.st. Dus is dat een enorme besparing voor ze!

Sorry niet rokers, maar de Grieken paffen er nog lustig op los ondanks de malaise en steeds meer (Hollandse) shag.

Ook een fles jonge jenever dat maakt de stemmen los en de Sirtaki;)

Voor de dames kaneel steeltjes van de hema.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#22
Hoi,
Wick wat een goed idee van de vloeitjes.
Ik neem vaak zware shag mee voor de rokers en gewoon 2 pakjes vloeitjes, wist nooit dat de vloei daar zo duur is. Dus op naar de Aldi voor September.
En natuurlijk naar de Hema voor de kaneel stokjes.(wist ik niet)
Dus i.p.v. Beerenburg, jonge jenever, bedenk het maar.
We zijn altijd in voor de Sirtakie natuurlijk.
Nog even over het delfs blauw.
Ooit kreeg ik via een zakenrelatie twee koffiekommen met molentjes e.d.
Stond jaren in mn kast wat moet je ermee.
Totdat ik bij griekse vrienden van die klompjes bij hun thuis zag hangen, ik vroeg, vinden jullie dat mooi?
Ja eerlijk we vinden dit prachtig.Ook bij mij thuis zul je het niet vinden.
Toen was het voor mij klaar en neem steeds wat mee, iedereen blij.
Trouwens ook bovenstaande tip over een boek, zelf vindt ik bij de Slegte wel een Engelstalige boeken over Nederland, neem die ook mee,met name iets over de havens van Rotterdam daar zijn verschillende in hun varende werkperiode wel geweest.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#23
(01 August 2012, 19:59)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor diegenen de graag een apart cadeau meenemen. Een boek over Nederland in het Grieks. Het viel bij mijn familie zeer goed.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik ga het boek bestellen!! Bedankt Maria voor de tip!!
Quote
#24
Zojuist het boek ontvangen, een geweldig leuk boek met vele foto's!! Erg leuk om cadeau te geven!!!
Quote
#25
Ik ben misschien een zeurpiet, maar ik vond de voorbeeldplaatjes van het boek dat hierboven genoemd wordt erg cliché. Ik weet dat buitenlanders dat leuk vinden, maarrr staat er ook iets in over het moderne Nederland (coffeeshops, de multiculturele samenleving, homohuwelijk om maar eens een paar voorbeelden te noemen)
Quote
#26
(08 August 2012, 09:15)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben misschien een zeurpiet, maar ik vond de voorbeeldplaatjes van het boek dat hierboven genoemd wordt erg cliché. Ik weet dat buitenlanders dat leuk vinden, maarrr staat er ook iets in over het moderne Nederland (coffeeshops, de multiculturele samenleving, homohuwelijk om maar eens een paar voorbeelden te noemen)
Je bent inderdaad een zeurpiet.
Uiteraard is het voor vele NL-ers cliché, net als Delfts blauw, koektrommels met Vermeer, tulpenbollen, Zeeuwse babbelaars en Haagse hopjes.
Voor zover ik me kan herinneren staat er niets over coffeeshops, homohuwelijken of multiculti in. Waarom ook, dat zijn allemaal beleidskwesties die aan veranderingen onderhevig kunnen zijn. Homohuwelijken en multiculti is niet typisch Nederlands. Onze waterwerken, bloemenvelden, Rotterdamse haven etc etc wel.
Quote
#27
Ben het niet met je een Maria. Coffeeshops is een typisch Nederlands fenomeen, zo ook het homohuwelijk en bv. de gay parade is onderdeel geworden van de Nederlandse cultuur, waar hard voor gevochten is en nog steeds is de strijd niet voorbij. Nieuwe Nederlands behoren ook bij Nederland met alle positieve- en negatieve facetten. Dit zou juist zo'n boek interessant maken, zeker voor de toch enigszins conservatieve Grieken.
Quote
#28
Het gaat hier om een boek met merendeel bezienswaardigheden in NL en geen geschiedenisboek. Homohuwelijken zijn zeker niets iets typisch Nederlands, is nl. in meerdere landen toegestaan. Gay prides: Antwerpen heeft er één in Berlijn duurt hij zelfs en week. Ieder west Europees land is een multiculti smeltkroes. De coffeeshop oke, maar dat kan ik niet echt een bezienswaardigheid noemen en als buitenlander mag je er niet meer kopen. Er wordt ook niets vermeld over het feit dat Nederland het 1e land was waar men de euthanasiewet aannam. Nogmaals het is geen geschiedenisboek, maar een boek met foto's over NL met hierbij tekst en uitleg.
Quote
#29
@ Maria Er zijn mensen die het nergens mee eens zijn je hebt helemaal gelijk een erg leuk boek.
Quote
#30
Dankzij deze discussie heb ik ook een bestelling gedaan bij Bears Publishing en ik ben super tevreden, zowel over het boek en wat het laat zien over ons landje, maar meer nog over de persoonlijke, snelle en perfecte afhandeling. Bij deze dus een compliment en efxaristo aan Bears Publishing!
Mieke's signatuur greeksmiley2:
Quote
#31
je durft bijna je mening niet meer te geven................................
Quote
#32
Ik probeer mijn mening te geven maar ik ben vaak verbaasd over de felheid van de reacties van de mensen die het niet met mij eens zijn. Misschien ben ik wat meer gewend om veel zaken te relativeren.
Het boek zal ongetwijfeld een prachtig beeld van de Nederlandse bezienswaardigheden geven maar naar mijn mening is dat dus een onvolledig beeld. Er zijn nog meer "bezienswaardigheden" waar we best een beetje trots op kunnen zijn ook al komen die in andere landen ook voor.
Nederland is toch meer dan waterwerken en historische gebouwen.....
Quote
#33
hier ben ik het nou helemaal mee eens Els!
Quote
#34
Ik begrijp niet wat dit te maken heeft met het thema?
Quote
#35
(31 July 2012, 10:14)hennie2 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hoi hoi

Ik zou graag kaas mee willen meenemen naar griekenland en melkpoeder,maar moet je dit aangeven bij de douane in nederland en griekenland of mag dat gewoon?
Miss een rare vraag maar ik weet het dus niet
Over 3,5 week vertrekken we naar Chios , ben eerlijk gezegd niet dol op de kaas in griekenland,vandaar
groetjes Hennie


Ik zou als ik jou was even deze webside bezoeken:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Een hele fijne vakantie

Quote
#36
Hoe lang duurt het voordat het boek over Nederland in het Grieks binnen is als je het bestelt?
Het zou jammer zijn als het binnenkomt als we net weg zijn.
Alvast bedankt voor de reactie's.
Quote
#37
(09 August 2012, 12:32)Lieke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoe lang duurt het voordat het boek over Nederland in het Grieks binnen is als je het bestelt?
Het zou jammer zijn als het binnenkomt als we net weg zijn.
Alvast bedankt voor de reactie's.

Sorry: offtopic2

@Lieke, na mijn eerste bestelling van 1 boek om even te kijken wat ik in huis haalde, heb ik gisteren nog 2 exemplaren extra besteld (direct overgemaakt per bank) en had ze zojuist bij de post. Anders zou je Bears Publishing even kunnen bellen, ze zijn ontzettend klantvriendelijk, zoals Mieke ook al schreef.
Op de site staat dat het boek 12,50 kost, incl. verzendkosten, dus ik heb gisteren 25,00 overgemaakt. Nu hadden ze minder portokosten en die hebben ze, zonder er om te vragen, teruggestort. Dus ook van mij Bears Publishing, bedankt voor de snelle service en klantvriendelijkheid!!Perfektbedankt
Groet!
Quote
#38
(09 August 2012, 09:24)Dafne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 July 2012, 10:14)hennie2 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hoi hoi

Ik zou graag kaas mee willen meenemen naar griekenland en melkpoeder,maar moet je dit aangeven bij de douane in nederland en griekenland of mag dat gewoon?
Miss een rare vraag maar ik weet het dus niet
Over 3,5 week vertrekken we naar Chios , ben eerlijk gezegd niet dol op de kaas in griekenland,vandaar
groetjes Hennie


Ik zou als ik jou was even deze webside bezoeken:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Een hele fijne vakantie


Dank je
Quote
#39
Er komt geen Duane te pas aan je tocht van NL naar GR. Beide is Europa, beide is Shengen. Het enige waar je op dient te letten is de hoeveelheid vloeistof die je in de handbagage kan/mag meenemen. En natuurlijk het gewicht van je ingecheckte bagage.

Zelf neem ik geregeld kaas uit griekenland mee naar NL. Ik mag met KLM sowieso twee tassen inchecken, dus één gebruik ik dan om vol te stoppen met versproducten en een flink aantal van die camping-koelelementen. Dat gaat goed in de winter voor een ~12 uur reis, alhoewel in de zomer durf ik dat nog niet helemaal aan. Als je echter maar ~6 uur hoeft te reizen dan zal dat ook in de zomer prima kunnen.
Quote
#40
@Xandrios Volgens mij valt dat warm worden wel mee. De ruimbagage wordt niet verwarmd dus dat zal wel loslopen hoog in de lucht met temperaturen dik onder het vriespunt ....
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  souvenirs meenemen Wilma 0 1.042 26 June 2019, 17:19
Laatste bericht: Wilma
  kleding etc. meenemen met de camper ConstanceK 3 2.905 19 October 2014, 21:55
Laatste bericht: chris
  Olijfolie meenemen in het vliegtuig Bart0riste 10 16.618 12 August 2012, 11:58
Laatste bericht: Arthur
  Contant geld meenemen? Vito 15 8.531 03 June 2012, 10:51
Laatste bericht: jjohn

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)