Grieks bier
#41
(31 August 2012, 23:20)ADO schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 August 2012, 08:57)vlassada schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In Messiania is sinds 2 jaar het bier van het merk Neda erg geliefd.
Een kleine biologische brouwerij die in deze omgeving de markt aan het veroveren is.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Het proberen waard.

Heb dit bier vanavond voor de eerste keer gedronken bij ons in de openlucht bioscoop (Korydallos, voorstad van Piraeus). Uitstekende volle smaak, een pijpje kostte 2,50 euro, net zoals Amstel. Ik zal eens kijken of ik het in de supermarkt kan vinden, best de moeite waard.

Denk niet dat het al in de winkel te koop is. Hier alleen in een paar taverna's en van de zomer zelfs niet leverbaar. Ik betaal hier voor een halve liter € 2,50 maar ik woon wel op het "platte land" .greeksmiley1
vlassada's signatuur kalispera hellas Marjan
Quote
#42
Jammer,
maar ik ga volgende week een paar dagen rondrijden in Messiniako Mani, en hoop het bier daar wel ergens tegen te komen!

(02 September 2012, 21:44)vlassada schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 August 2012, 23:20)ADO schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 August 2012, 08:57)vlassada schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In Messiania is sinds 2 jaar het bier van het merk Neda erg geliefd.
Een kleine biologische brouwerij die in deze omgeving de markt aan het veroveren is.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Het proberen waard.

Heb dit bier vanavond voor de eerste keer gedronken bij ons in de openlucht bioscoop (Korydallos, voorstad van Piraeus). Uitstekende volle smaak, een pijpje kostte 2,50 euro, net zoals Amstel. Ik zal eens kijken of ik het in de supermarkt kan vinden, best de moeite waard.

Denk niet dat het al in de winkel te koop is. Hier alleen in een paar taverna's en van de zomer zelfs niet leverbaar. Ik betaal hier voor een halve liter € 2,50 maar ik woon wel op het "platte land" .greeksmiley1
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#43
Deze is ook lekker: ZEOS. Wordt gebrouwen in de buurt van Argos. Van dezlde brouwerij komt o.a. ook MAK.

Een groot deel van hun productie is ook voor uitvoer naar Canada en de Noordelijke staten van de US.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik hoop één dezer dagen langs de brouwerij te gaan. Mogelijks kan ik er een paar foto's nemen om ook hiet te plaatsen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#44
(06 September 2012, 22:38)ADO schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer,
maar ik ga volgende week een paar dagen rondrijden in Messiniako Mani, en hoop het bier daar wel ergens tegen te komen!

(02 September 2012, 21:44)vlassada schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 August 2012, 23:20)ADO schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb dit bier vanavond voor de eerste keer gedronken bij ons in de openlucht bioscoop (Korydallos, voorstad van Piraeus). Uitstekende volle smaak, een pijpje kostte 2,50 euro, net zoals Amstel. Ik zal eens kijken of ik het in de supermarkt kan vinden, best de moeite waard.

Denk niet dat het al in de winkel te koop is. Hier alleen in een paar taverna's en van de zomer zelfs niet leverbaar. Ik betaal hier voor een halve liter € 2,50 maar ik woon wel op het "platte land" .greeksmiley1

Bij een supermarket in Kardamili heb ik Neda bier gevonden, euro 1,10/500ml plus statiegeld 14 ct. Heb 12 flessen meegenomen, heerlijk bier! Een gelukkig mens , dat ben ik (al is het maar zolang de flessen nog vol zijn Big Grin )
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#45
(14 September 2012, 22:19)ADO schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 September 2012, 22:38)ADO schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer,
maar ik ga volgende week een paar dagen rondrijden in Messiniako Mani, en hoop het bier daar wel ergens tegen te komen!

(02 September 2012, 21:44)vlassada schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Denk niet dat het al in de winkel te koop is. Hier alleen in een paar taverna's en van de zomer zelfs niet leverbaar. Ik betaal hier voor een halve liter € 2,50 maar ik woon wel op het "platte land" .greeksmiley1

Bij een supermarket in Kardamili heb ik Neda bier gevonden, euro 1,10/500ml plus statiegeld 14 ct. Heb 12 flessen meegenomen, heerlijk bier! Een gelukkig mens , dat ben ik (al is het maar zolang de flessen nog vol zijn Big Grin )

Toevallig kwam ik het gisteren ook tegen in de supermarkt Βασιλοπουλος in Kalamata, maar wel voor een duurdere prijs. € 1,35 voor halve liter en pijpje voor € 1,17. Ik was gisteren nog in Kardamili, maar helaas die supermarkt niet bezocht.
vlassada's signatuur kalispera hellas Marjan
Quote
#46
Photo 
[Afbeelding: 3u4h5.jpg]Nog dank voor de tip! Het heeft ons heerlijk gesmaakt. Ben er alle supers in Plakias voor afgelopen, en gelukkig was het er! Niet alleen de blonde maar ook de bruine geprobeerd, maar de blonde heeft toch ons beider voorkeur. Ook de brouwerij gespot onderweg van Rethymnon naar Plakias. Jammer dat het beugelflessen zijn, anders was had ik nog wat geïmporteerd voor de bierliefhebbers in mijn vriendenkring.

[Afbeelding: 3u4h5.jpg]Nog dank voor de tip! Het heeft ons heerlijk gesmaakt. Ben er alle supers in Plakias voor afgelopen, en gelukkig was het er! Niet alleen de blonde maar ook de bruine geprobeerd, maar de blonde heeft toch ons beider voorkeur! Ook de brouwerij gespot onderweg van Rethymnon naar Plakias. Jammer dat het beugelflessen zijn, anders was had ik nog wat geïmporteerd voor de bierliefhebbers in mijn vriendenkring.
Quote
#47
Over bier gesproken. Op het strand van Skala Kalonis, Lesvos, krijg je je Mythos in een ijskoeler! Werkte buitengewoon en smaakte onmiddellijk naar meer.

[Afbeelding: majnv9.jpg]
Quote
#48
Ik heb van mijn neef uit Australië eens een setje dikke buigzame "plastic" hoezen voor bierblikjes gekregen; houdt het ook lekker koel.
Quote
#49
@ElsR
Die hoesjes kan je in NL gelukkig ook goed krijgen. Ze werken inderdaad heel erg goed.
Quote
#50
Bier moet je gewoon geen kans geven om af te koelen. Bier moet je drinken. Smile
Quote
#51
@Chris, helemaal mee eens. En dan bij bier ook nog eens gaan praten over "plastic"!!!!!!!! Toen ik bij Ado Den Haag bier in zo'n plastic bekertje kreeg, ben ik gestopt met het bezoeken van een voetbalveld. Cor.
Quote
#52
(30 October 2012, 18:24)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bier moet je gewoon geen kans geven om af te koelen. Bier moet je drinken. Smile

Je hebt gelijk.
Daarom zijn die hoesjes zo handig. Wanneer je blikje onverhoopt wat minder koud is geworden stop je 'm even in zo'n hoesje (dat je uit de vriezer hebt gehaald natuurlijk). In no time is je biertje weer ijskoud Big Grin

Nog beter is het natuurlijk om het niet zover te laten komen, en daar doel jij denk ik op. Dus gewoon koelkast open flesje/blikje er uit halen en gaan :)
Quote
#53
(31 August 2012, 17:17)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kijk wel uit voor misverstanden als je een fix bestelt


De drie best griekse comedienne...Chaikalis, Filipidis, Boulas..erg grappig..:)
Pinelopi's signatuur
Multiquote:Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει.......(Γ.Σεφέρης)
Quote
#54
Afgelopen weekend heeft het Brussels beer challenge plaats genomen en wat blijkt, een Grieks bier heeft een gouden medaille gewonnen in de categorie "red Ale bieren". Blijkbaar valt het biertje wel te smaken want ook in Londen hadden ze blijkbaar al een zilveren medaille gekregen. Mooie prestatie en kijk er al naar uit om deze eens te proeven. greeksmiley2 Big Grin

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#55
Weet iemand waar dit te koop is in Griekenland?
Quote
#56
(05 November 2012, 13:29)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Weet iemand waar dit te koop is in Griekenland?


Beer Factory
Irakleitou 4, Chalandri
Athens, 152 38
(210) 210 2753619
Hours: MON - SAT 11:00-23:00, SUN 12:00 - 23:00

Beerstore
Kalapothaki 6
Thessaloniki, 546 24
() 2310233438
Hours: 10.00 - 01.00

Beer Factory
Leoforos E. Venizelou 102, Nea Smyrni
Athens, 171 22
() 210 9370758
Hours: 09.00-20.00

BeerART
Plastira 99
Thessaloniki, 55132
() 2310 447533
Hours: 14.00 - 02.00

Beeraria - The House of Beer
Sofoklis Venizelou 47
Rethymno, Crete, 74100
() +30 28310 30380
Hours: 10 - late

Beer Academy Home
Ethnikis Antistasews 4
Athens, 16121
() 2107011108
Hours:
;)
Quote
#57
We hadden vorig jaar al vastgesteld dat de Oristers veel tot zeer veel interesse hebben in de brouwerij.
Het seizoen begint weer, dus even in herinnering brengen.

Vorig jaar op Corfu nam ik weer een heerlijke slok van mijn biertje.
Maar er zat wat in. Gelukkig was de wesp of stomdronken of reeds verdronken, maar ik werd gelukkig niet gestoken in mijn keel.
Wel bier drinken, maar oppassen dus.
En biernieuwtjes graag hier vermelden.
Dank, Cor.

[Afbeelding: ml2ulx.jpg]
Quote
#58
[Afbeelding: 34dizyc.jpg]

Ik zag deze 25cl Mythos flesjes eigenlijk voor 't eerst!
Bij de Lidl.....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#59
Waar komt die algemene voorliefde voor Mythos eigenlijk precies vandaan? Persoonlijk vind ik Mythos veel te zoet maar misschien zoekt men dat juist.
Natuurlijk mag Griekenland trots zijn dat het naast de oude licentiebieren (Amstel, Heineken) nu zelf een geduchte concurrent is geworden (Mythos, Fix, Alfa, etc.).

Je hebt lang niet altijd de keuze, maar mijn persoonlijke lijstje van de breed verkrijgbare bieren is deze:

1. Alfa
Winnaar omdat die koud gedronken het echt wint van koude Heineken, zowel uit tap als uit fles. Maar zelfs half gekoeld houdt ie nog stand.
2. Heineken
Heineken en Alfa zijn de enige bieren te GR die de test der grotere hoeveelheden doorstaan, zonder er ineens genoeg van te hebben en van ellende maar aan de wijn of raki te gaan.
3. Fix
Iets minder zoet dan Mythos, maar moet ook koud zijn.
4. Mythos
Als het dan niet anders kan. Half gekoeld niet meer drinkbaar.
5.
Amstel
Dan moet ik toch echt uren in de auto gezeten hebben en geen ander bier verkrijgbaar. Na eentje toch maar over op de wijn.

Vroeger deed het verhaal de ronde dat Amstel en Heineken glycerine bevatten omwille van de houdbaarheid in het warme griekse klimaat. Is dat nog steeds zo, weet iemand daar iets over ? In elk geval was het recept niet gelijk aan de nederlandse variant.
Quote
#60
(29 April 2013, 11:56)petraki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waar komt die algemene voorliefde voor Mythos eigenlijk precies vandaan? Persoonlijk vind ik Mythos veel te zoet maar misschien zoekt men dat juist.
Natuurlijk mag Griekenland trots zijn dat het naast de oude licentiebieren (Amstel, Heineken) nu zelf een geduchte concurrent is geworden (Mythos, Fix, Alfa, etc.).

Je hebt lang niet altijd de keuze, maar mijn persoonlijke lijstje van de breed verkrijgbare bieren is deze:

1. Alfa
Winnaar omdat die koud gedronken het echt wint van koude Heineken, zowel uit tap als uit fles. Maar zelfs half gekoeld houdt ie nog stand.
2. Heineken
Heineken en Alfa zijn de enige bieren te GR die de test der grotere hoeveelheden doorstaan, zonder er ineens genoeg van te hebben en van ellende maar aan de wijn of raki te gaan.
3. Fix
Iets minder zoet dan Mythos, maar moet ook koud zijn.
4. Mythos
Als het dan niet anders kan. Half gekoeld niet meer drinkbaar.
5.
Amstel
Dan moet ik toch echt uren in de auto gezeten hebben en geen ander bier verkrijgbaar. Na eentje toch maar over op de wijn.

Vroeger deed het verhaal de ronde dat Amstel en Heineken glycerine bevatten omwille van de houdbaarheid in het warme griekse klimaat. Is dat nog steeds zo, weet iemand daar iets over ? In elk geval was het recept niet gelijk aan de nederlandse variant.

wij Belgen zijn gewend aan Maes, Jupiler , als het over pils gaat natuurlijk; Als ik in Griekenland ben, vind ik Fix geheel niet slecht. Geen Mythos, en sorry gasten ook geen HHH of Amstel CoolBig Grin
En wat de schenktemperatuur betreft: altijd zeer goed gekoeld, anders = afwaswater !Big Grin
Quote
#61
Ik heb gemerkt dat er in Griekenland ook weer belangstelling is voor de speciale bieren. Ik wilde eens polsen of iemand op het forum hier ervaring mee heeft. Enkele namen zijn bijvoorbeeld Septem (7 soorten) en Volkan (2 soorten). Wie heeft die wel eens gedronken en hoe vond je ze?
Ik ben zelf een liefhebber van Leffe blond (helaas nog niet te koop op Samos) en als het heet is drink ik graag een Mythos pils.
Quote
#62
Wij hebben Mythos, FIX, Alfa, en Volcan en van onze klanten, ik drink het niet, hoor ik veel positieve geluiden over FIX en Volcan.

Mvg
Martin
Quote
#63
Ik vind fisher een heerlijk biertje met een ouderwetse, ietwat bittere smaak.
Quote
#64
[Afbeelding: e6emj9.jpg]

kretenser xarma bier is ook heel lekker
Quote
#65
Het voor mij beste Griekse restaurant in Middelburg, Taverna Kostas, schenkt ook Fix. Twee weken geleden heb ik daar voor het eerst de Fix Donker geprobeerd. Helaas vind ik die niet echt uit de verf komen, zeker niet als je hem vergelijkt met de Belgische Dubbels. De blonde variant daarentegen vind ik een subliem biertje. Als er Fix is op restaurant, voor mij geen Mythos meer. Alleen jammer dat je hier nergens Alfa van de tap kan krijgen, want dat is toch echt wel mijn favoriet. Tongue
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#66
enkel voor het mooi naam , zou deze kretaanse bier willen proberen . Χαρμα, prachtig mooi bedacht .
Quote
#67
Ik weet het, heb een afwijkende smaak maar voor mij gaat er niets boven een heerlijke, ijskoude

[Afbeelding: jzi0kj.jpg]

En dan het liefst in een bevroren glas zoals hierboven.

Jammer, m'n laatste blikje is vorig weekend gesneuveld Confused
Quote
#68
Ger,ook ik had die afwijkende smaak met een heerlijk koud Mythos biertje.
maar sinds ik in 2013 Fix in bijna alle kafenions kan krijgen gaat daar toch echt mijn voorkeur naar uit.Beiden net als jij in een bevroren glas.
Amstel en Heineken drink ik gewoon hier,liefst van de tap.
De smaak kan mij in Griekenland echt niet verleiden.(te zoet)
Jeetje wat een pech met jouw laatste blikje,een extra reden om snel een vlucht te boeken.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#69
Ik zie dat hier veel pils-soorten worden genoemd. @Chris/Grek: Fisher/Xarma ken ik niet. Is dat ook pils? Ik ken Mythos, Alfa en Fix (prima pils) en Fix donker (ben er niet kapot van). Iemand wel eens Volkan of Septem gedronken? Ik dacht namelijk dat dat geen pils was.
Quote
#70
Els ik ken Harma ook niet. de afstand van Kreta tot de noorden van Griekenland is groot, laat staan dat als ik in griekenland ben nooit bier drink. ik heb het gezocht en ik zag dat van een jonge griekse eigenaar is op Kreta,die deze bier maakt en niet genoeg voor buiten de island. maar de naam is voortreffelijk. harma= oud grieks voor iets dat makes you happy.
Quote
#71
[Afbeelding: 2czyhjc.jpg]xarma brouwerij is in Zounaki-Chania, ik heb het alleen van de tap gedronken ,het is een stevig glas bier
Quote
#72
(30 January 2014, 21:11)Margaritha schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jeetje wat een pech met jouw laatste blikje,een extra reden om snel een vlucht te boeken.
Groetjes Margaritha

offtopic2 Eh, vraagje? Mythos is tegenwoordig net zo makkelijk in NL te krijgen bij de slijter als bv Jupiler en Warsteiner? Of was je opmerking een grapje? Rolleyes Kijk, dat Xarma bier wil ik ook wel eens proberen, maar helaas staat Kreta voorlopig niet op het programma voor dit jaar.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#73
Volgens mij bestaat er toch al zeer lang een Bier-topic:

Tipeenmalig

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#74
Johan, WAS HET MAAR WAAR,hier in Fryslan zeker niet,grapje dus en een stimulans voor Ger om snel weer af te reizen.
El Greco,je hebt helemaal gelijk,laat zien dat we toch wel echte bierdrinkers zijn.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#75
Goedendag, als Belg zijn we verwend met erg lekkere bieren, maar eens ter plekke hoef ik ze niet en wil de lokale bieren leren genieten. Voorlopig is dat Mythos maar we zijn nog nieuwkomers, dus...oefenen...

[Afbeelding: k057c0.jpg]
Quote
#76
El Greco, dank voor je verwijzing naar
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&highlight=bier De grap is dat ElsR toen mijn smiley miste en zich afvroeg waarom Oriste-klanten geen bierliefhebbers zouden zijn. ElsR, nu val je door de mand. Jij bent er ook éénBig Grin. (Let op de smiley). Maar toch, dankzij jullie aanbevelingen heb ik op de Pelop Fix(blikjes) gekocht en geprobeerd. Niet te drinken, nare zoete smaak. Ik heb geen tap kunnen ontdekken, want dat scheelt vaak een slok op een "borrel". Mijn mening, hè. Xarma, ik hoop het snel te kunnen proeven.
Quote
#77
@Els , Fischer wordt door Heineken in Athene gebrouwen in redelijk kleine partijen. Het zit in een mooie slanke fles en heeft een ouderwetse smaak. De naam is afkomstig uit de Elzas (overname)
Fisher is nog maar een paar jaar op de markt.

Let op, ik heb in een eerder bericht gerept van Fisher , moet echter Fischer zijn.
Quote
#78
(30 January 2014, 21:39)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Els ik ken Harma ook niet. de afstand van Kreta tot de noorden van Griekenland is groot, laat staan dat als ik in griekenland ben nooit bier drink. ik heb het gezocht en ik zag dat van een jonge griekse eigenaar is op Kreta,die deze bier maakt en niet genoeg voor buiten de island. maar de naam is voortreffelijk. harma= oud grieks voor iets dat makes you happy.

@Tzimis,

Is het Xarma of Harma?

Ik ken Harma namelijk wel..... :)
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#79
het is Harma precies als jou naam. in het grieks ΧΑΡΜΑ. je ken de bier of je ken je zelf?
Quote
#80
Haha, grappig! Ik kom al vele jaren in Griekenland en mijn man is een bierdrinker. Meestal Mythos of Fix.
Heb echter nog nooit van dit merk gehoord en wist al helemaal niet dat dit bier dezelfde naam heeft als mij.
Komende zomer ga ik in ieder geval kijken of ik hem op Samos kan kopen en neem het dan mee naar huis.
Zo'n mooi souvenir heb ik nog niet eerder kunnen kopen.....
Maar ik begrijp dat het een bier is dat op Kreta word gebrouwen dus de kans dat ik hem op Samos tegen kom is dus erg klein, jammer!!!!

harma= oud grieks voor iets dat makes you happy

Tzimis, bedankt voor de betekenis van mijn naam. That makes me happy!!!! ;)
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Grieks speciaal bier? john67 38 22.734 01 July 2019, 22:01
Laatste bericht: JohanV
  Voreia bier bij lidl Frits 4 2.607 16 June 2018, 11:14
Laatste bericht: messara

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)