Thema vd maand augustus 2012: Wat doe jij het liefst?
#1
Ook deze maand augustus 2012 weer een nieuw thema van de maand:

Wat doe jij op vakantie?

Verhalen, anekdotes, foto's en alles wat te maken heeft met jouw favoriete bezigheid op vakantie (degenen die er wonen mogen uiteraard ook reageren) in Griekenland.

Dus wandel je graag, is er geen beweging in je te krijgen en lig je het liefst op het strand, ben je superactief bezig, zwem, duik, snorkel of surf je het liefst, beklim je bergen of bezoek je het liefst cultuur, kortom, hier kan je vertellen en eventueel middels foto's laten zien hoe jouw vakantie bij voorkeur uit moet zien.

Wie verricht de 'aftrap'?

NB: Alle eerdere "Thema's van de maand" zijn
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




te vinden.
Quote
#2
Nou Ger dan zal ik maar aftrappen,ik ga volgende week met pensioen en ga van alles doen,behalve de bergen beklimmen want dat laat mijn leeftijd niet meer toe,verder breek ik de dagen met strand en lekker ergens zitten drinken met grieken in een kafenion,is echt gezellig want je ziet weinig of geen toerist komen.
Quote
#3
Ik doe een heleboel graag; en dit vooral Tongue

[Afbeelding: 2aesc9y.jpg]

Eten dus, liefst 's middags, lang en op een mooie plaats. En in goed gezelschap...
Quote
#4
Heerlijk dat griekse leven als je dat weer aan je voorbij ziet komen,dat bedoelen wij Corry.
Quote
#5
[Afbeelding: k51noy.jpg]

Ik heb aan een glaasje water al genoeg hoor! Big Grin

Toppunt van vakantie: Middagdutje onder de citrusbomen aan de rand van het water.... wakker worden onder een deken van afgevallen bloesemblaadjes terwijl een bijzonder lief iemand een knisperend zakje met warme zachtgeurende bougatsa onder je neus houdt...

Dát dus... De Griekse hemel.
Quote
#6
Wat doe ik het liefste? Op een plekje in de schaduw met een mooi uitzicht op een luie stoel een ontspannend boek lezen. Met daarbij een kopje koffie, een frappé of later op de dag een glaasje wijn. En het fototoestel bij de hand voor het geval er iets te fotograferen is. En als het uitzicht heel mooi is vordert het boek maar heel langzaam......
Quote
#7
Een hapje en een drankje met de lokale kennissen

[Afbeelding: 2w3zu54.jpg]

Rondtoeren met de quad

[Afbeelding: 2rxyx5l.jpg]

Op zoek naar leuke plekjes en prachtige zichten

[Afbeelding: b50hg0.jpg]

Gaan wandelen op de mooie plekjes van dit prachtige land

[Afbeelding: 24o0ec7.jpg]

En tenslotte de dag afsluiten op het balkon met een goed boek, een lekker glaasje en een mooi uitzicht

[Afbeelding: 2cxypzp.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
[Afbeelding: n9ans.jpg]


hallo
wij wandelen graag in de bergen van kreta,fotografie en film opname, veel van de kretenzer oude bevolking
heerlijk eten en drinken in kleine griekse restaurantjes,waar ze nog een heerlijke lokale wijn schenken
de taal een beetje meer onder de knie krijgen,
wij gaan ook graag naar de lokale boeren markt
enkele foto's op mijn site gertimmermans.110mb.com
ger en jose
Quote
#9
In de ochtend genieten van een lekker ontbijt op het balkon met veelal een geweldig uitzicht op mooie olijfbomen. Dan lekker rondtrekken met de scooter. Kleine dorpjes aandoen en wat drinken in een gezellig typisch Grieks niet toeristische taverne en praten met de locals. Bezienswaardigheden aandoen en stoppen bij de meest mooi strandjes voor en verkoelde duik. De vele mooie bomen, planten en vergezichten fotograferen. Dan naar het hotel voor nog een uurtje zwembad, een Mythos en een Metaxa/cola mix en dan klaarmaken voor een zalige Griekse maaltijd en slenteren door het dorp om te genieten van de heerlijke vriendelijke ongedwongen sfeer.

Dat is wat we twee weken lang doen als we in Griekenland zijn en ik kan niet wachten om weer terug te gaan!
Quote
#10
Photo 
Op de Quad met wat vrienden een mooi strand met een taverne bezoeken.
En dan 's middags uitgebreid lunchen.
De tafel helemaal vol laten zetten met lekkere Meze en drinken.
En dan lang eten, drinken en kletsen met een prachtig uitzicht op zee.Big Grin


[Afbeelding: 34hdwqq.jpg]
Quote
#11
Wij rijden het liefst dit soort wegen...
[Afbeelding: 2whp843.jpg]
(De weg naar Ag. Nikita)
[Afbeelding: 11v1iko.jpg]
(De weg naar het Koudouma klooster)

..om op dit soort plekken te komen:
[Afbeelding: 27xp89i.jpg]
(Het Koudoumaklooster)
[Afbeelding: 2095y5c.jpg]
(Ag. Nikita)
[Afbeelding: 34tcs9i.jpg]
(Rouvaskloof)
Quote
#12
O heerlijk, vakantie in Griekenland...
alles relaxed, doen waar je zin in hebt, wat wandelen, vooral met de lokale bus toeren zodat je op plaatsen komt die de toerist gewoonlijk overslaat, uiteraard de kerkjes en kloosters bekijken, wat zwemmen en vooral genieten van het heerlijke eten, de ouzo en die vreselijk lieve mensen!
Quote
#13
Meestal dit[Afbeelding: 2vlwrpu.jpg]
Daarna dit
[Afbeelding: 2dvn9r8.jpg]En als het koud is dit
[Afbeelding: k3oinn.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
Gelukkig hoef je op vakantie niets te doen, geen verplichtingen en moeten zoals de rest van het jaar. En dat nietsen is o zo lekker onder het griekse zonnetje!! Beetje bijkletsen met onze griekse vrienden.
Strandbedje, lekker terasje, beetje winkelen, en eten met vrienden, aanschuiven aan tafel en niet weten wat je krijgt voorgeschoteld. Elke keer weer een verrassing en altijd even lekker.
Een lekker wijnte, ouzotje er bij. Dat is het helemaal. Een ding nog, zelfs het rondje hardlopen, wat echt nodig is, is dan geen straf als het zonnetje meewerkt.
Quote
#15
Wat doen we op vakantie,overal maar vooral in GriekenlandConfusedtranden zoeken die heel mooi zijn en vooral erg rustig!Genieten van prachtige uitzichten,mooie bossen,watervallen,bergen,leuke marktjes en winkel van sinkel bezoeken.Op een terrasje alles bekijken heerlijk boutari rose of mythos erbij en 's avonds lekker Grieks eten(indien mogelijk met 'n live muziekje en dan de ouderen die gaan dansen en zingen!)
Kortom het hele Griekse gebeuren!
Quote
#16
's Zomers heel vroeg opstaan en met een bakkie genieten van de wereld die langzaam wakker wordt. Dan voordat het te heet wordt nog even in de groentetuin werken. Zo ontspannend.
Of toch die mesimeri-ouzo met de dorpsgenoten? Confused
Quote
#17
En na al het voorgenoemde: voorafgaand aan een dinertje in de openlucht, een lekker ouzootje op een terras tussen de lokale bevolking en zien hoe de zon ondergaat. De laatste zonnestralen kietelen je gezicht, heerlijke dag achter de rug en een fijne avond voor de boeg!
Quote
#18
(01 August 2012, 17:19)Leo en Sonja. schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou Ger dan zal ik maar aftrappen,ik ga volgende week met pensioen en ga van alles doen,behalve de bergen beklimmen want dat laat mijn leeftijd niet meer toe,verder breek ik de dagen met strand en lekker ergens zitten drinken met grieken in een kafenion,is echt gezellig want je ziet weinig of geen toerist komen.

Geniet van je pensioen. Hoop dat wij daar ook nog ooit eens aan toe komen!! Dat is in ieder geval een heel mooi vooruitzicht!
Geniet ze!!

Els en Jac Cuijpersgreeksmiley2
Quote
#19
Rebetika spelen met mijn Griekse vrienden...

[Afbeelding: 20629n6.jpg]
Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote
#20
Ziet er beregezellig uit Bob!
Quote
#21
* Zwemmen in kristalhelder water.
* Een strandstoel die op je wacht.
* Tafeltje "dekje" en vrienden om alles mee te delen.
* Laat de boel maar waaien.

[Afbeelding: mhpl68.jpg]
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#22
Heerlijk 's avonds eten en drinken bij een taverna aan zee met een pittoresk haventje met zicht op een prachtige zonsondergang.
Door een stadje als bv. Skopelos slenteren met allemaal schattige straatjes en huisjes.
Op een scooter rondrijden door bergdorpjes en de geuren van de Griekse natuur inademen.
Quote
#23
Vakantie Sitia Kreta
We zijn alweer even terug (vakantie Juni) maar hebben het fantastistisch gehad vooral het achterland bij Sitia.Sitia is een leuk stadje net niet al te toeristisch hopen in September nog even 2 of v3 weken weg te gaan. Probeer hier een paar foto's bij te zetten.
Gr Rob Stam
Quote
#24
Genieten van:
* De mooie blauwe zee
* Het waanzinnig lekkere eten!
* De smalle straatjes in de dorpjes
* Af en toe een windvlaag van kruiden en jasmijn
* Met een drankje en een hapje kijken naar de ondergaande zon
* Kletsen met de locals
* Zwemmen in het mooie heldere water
* De mooie natuur en die bergen!
* Scharrelen op de markt tussen het fruit en de groente
* Staren naar de heldere sterrenhemel (vergeet vooral niet op 11, 12 en 13 augustus te kijken naar de Perseïden, de "vallende sterren")
* Met onze vriende samen zijn

En zo kan ik nog wel even doorgaan Big Grin
Quote
#25
Ger hoe zet ik er foto's bij ???????
Quote
#26
(04 August 2012, 15:00)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ziet er beregezellig uit Bob!

Dat is het ook, super gezellig Big Grin
Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote
#27
(05 August 2012, 10:21)Rob Stam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger hoe zet ik er foto's bij ???????

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Rob , kijk ook even bij :
Wat is Oríste ? Hoe werkt het? onder de Info-center.. daar staan veel handige tips .....
Quote
#28
Ik dacht het hier gevonden te hebben, mooi eiland, mooi weerBig Grin Dus de uitgespoken plek voor een modelspoorbaan buiten, altijd genietenBig Grin
[Afbeelding: 34sjdxl.jpg]
het regelen van een soepele dienstregeling, af en toe helpen in de cafeteria
[Afbeelding: 98h9mr.jpg]
zeker wanneer de trein met de lokale drank stopt
[Afbeelding: 2agvhmo.jpg]
Helaas is het toch iets anders, dan wel geen bladeren op de rails, maar te HETE rails, smeltende tandwielen, zandstormen en....
totaal geen mede hobbyisten, blijken er maar 4 in HEEL Griekenland te zijn met zo iets, en die,,,, tja willen het geheim houden.
dus Home aloneAngry
Gelukkig houdt de vrouw van lezen, dus beide altijd in de tuin aanwezig, ieder met zijn hobbyRolleyes
Quote
#29
Probeer het weer. Foto's van Sitia (Kreta) en omstreken.
[Afbeelding: 28syqtg.jpg]
[Afbeelding: 2qceadh.jpg]
[Afbeelding: 14br0g.jpg]
[Afbeelding: 346waqc.jpg]
Quote
#30
(05 August 2012, 17:49)de machinist schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




de uitgespoken plek voor een modelspoorbaan buiten, altijd genietenBig Grin
Wat ontzettend mooi wat je daar hebt! heb je daar nog meer foto's van? Heb jij dat helemaal alleen gemaakt? Wat mooi!!!!!
Quote
#31
In moet hier niet naar kijken, wordt er depressief van. Vakantie zit in Griekenland zit er voor ons dit jaar helaas niet in..... Krijg ter plekke heimwee.
Quote
#32
Arnold, houd moed. Er komt vast wel weer een tijd dat je wel weer kunt gaan. En bovendien: goede herinneringen kan niemand je afpakken!
Quote
#33
Als de touroperators hun graaipraktijken blijven toepassen en de huidige prijzen handhaven kan binnenkort niemand nog vertrekken naar Griekenland!
De vliegticketten voor vertrek vanuit België zijn schandalig duur en de lastminute-prijzen voor één week liggen nog hoger dan wat ik betaald heb 2 weken.
Quote
#34
(05 August 2012, 22:41)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 August 2012, 17:49)de machinist schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




de uitgespoken plek voor een modelspoorbaan buiten, altijd genietenBig Grin
Wat ontzettend mooi wat je daar hebt! heb je daar nog meer foto's van? Heb jij dat helemaal alleen gemaakt? Wat mooi!!!!!
Bedankt Sophia,
Nou de rails en treinen en sommige gebouwen zijn gekocht, kant en klaar en als bouwpakket,
maar héél de baan is opgebouwd van allerlei materialen die hier als afval langs de weg liggen
of op bouw terreinenBig Grin Ja er zijn véél meer foto's, op verzoek kan ik links doorsturen van Mijn Album, maar als je meer wilt zien kan je ook naar de
Kijk eens hier stop Youtube:) vul dan in de zoek kolom "kretabaan"in, dan zie je de rest.Shy
Dit is geen reclame, iedereen mag komen kijken, graag wel mensen met echt intresse, en niet die denken zo, nu maar effe kijken, leuk dagje uitRodekaart
het kost mij 2 uur om alles klaar te zetten en ook om weer alles binnen te rijdendizzy
Gisteren ook weer, Grieken, eigenlijk lachen zij je uit, want die kennen zoiets niet, wat is een hobbyBlush,, sta ik het een en ander uit te leggen,
botsen er 2 treinen, van één alle tandwielen kapot, nu maar hopen dat er iemand uit NL komt, die nieuwe kan meebrengenAngel
Want hier is totaal niks te krijgen, enigste winkel in Thessaloniki, en duurAngry
dus alles import vanaf Nederland en Duitsland
Quote
#35
....de minder bekende eilandjes verkennen, o.a.

ITHAKI

[Afbeelding: 2n19hyr.jpg]

[Afbeelding: w9ie4i.jpg]

KYTHIRA
[Afbeelding: el5nrl.jpg]

[Afbeelding: mc68f9.jpg]

SKYROS
[Afbeelding: mq3dh.jpg]

[Afbeelding: 32zjdop.jpg]

en minstens 1 x per jaar naar NAXOS!
Quote
#36
Zonder woorden...

[Afbeelding: 16ggwt4.jpg]

Nee nee, wij proberen steeds een dagje rust en een dag erop uit met de auto, een dagje rust/bezoek, enz..
Quote
#37
Vakantie in Griekenland, genieten van....

De sfeer.
Ontbijt op balkon of in het tuintje.
Alle lieve Griekse mensen.
Veel fotograferen.
Bijkletsen met mijn vakantievriendin.
De zee.
Ouzo, frappe en het eten.
Marktjes, als die er zijn.
Quote
#38
[Afbeelding: f59ch0.jpg]Genieten van de felle kleuren!
Quote
#39
Kalimera allemaal,
Wat ik graag doe in Griekenland is vooral doen wat alle grieken doen, rustig en relaxt leven.Ik wandel graag maar niet te snel, ik drink er rustig mijn kopje koffie,een pilsje op mijn gemakje, niet te ver vooruit plannen,ik maak niet te veel afspraken,ik eet er lekker maar gezond, probeer elke dag een choriatiki salata te eten. Kort gezegd, ik probeer gewoon een Griek te zijn(wat overigens nog nooit gelukt is). "Siga Siga" vrienden,dat is de manier.
Quote
#40
relaxen: niet te ver van de zee, naar het geruis van de golven luisteren....

robienne
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Thema vd maand sep 2011: Vergane glorie oriste 82 77.764 23 October 2021, 11:46
Laatste bericht: Patrick
  Thema vd maand augustus 2011: Ouzo Yaniz 51 50.912 31 May 2018, 00:21
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand juli 2011: Zonsondergangen oriste 37 32.814 01 December 2017, 15:02
Laatste bericht: Rico
  Thema vd maand mei 2011: Dieren in Griekenland oriste 46 51.838 05 November 2017, 20:16
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand oct 2013: Griekenland en het milieu Ger 27 25.988 30 June 2016, 09:33
Laatste bericht: Nanny
  Thema vd maand april 2013: Mijn eigen stukje Griekenland thuis Ger 23 17.306 26 February 2016, 19:41
Laatste bericht: Buurman
  Thema vd maand dec 2012: Kerstmis in Griekenland(2) Ger 15 13.368 28 December 2015, 16:13
Laatste bericht: Bart0riste
  In de spotlights augustus 2014: Zakynthos Ger 34 23.072 30 September 2014, 15:18
Laatste bericht: lumix
  Thema vd maand juni 2013: Onbekend maar niet onbemind oriste 8 8.342 22 July 2014, 09:42
Laatste bericht: Pa Rakalo
  Thema vd maand september 2012: Griekenland met een knipoog oriste 52 45.941 09 June 2014, 21:34
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)