Mijn ervaring met Internet via de satelliet
#1
Ik woon op een locatie waar slecht tot geen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




beschikbaar is.

Nu heb ik van
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




een abonnement besteld van 18Mb download en 6Mb upload, consumenten pakket.
Ik heb één van de duurste pakket genomen omdat ik veel download.
Maar ben eigenlijk zeer tevreden en eigenlijk nooit storingen gehad.
Dus zeker aan te raden.

Ze hebben al abonnementen vanaf €1,- per dag wat op zich interessant is want dan heb je al 8Mb download en 2Mb upload
De mensen zijn zeer vriendelijk en behulpzaam moet ik zeggen.

Ik neem ook de schotel set mee als ik ergens op vakantie ga op een camping, het enigste nadeel is dan wel als je naar een andere dekking gebied gaat, je een nieuwe activatie code moet aanvragen, dit omdat Europa verdeeld is in verschillende zones. Maar het abonnement blijft overal in Europa het zelfde dus dat is op zich weer een mooie plus punt.

Ieder geval weet ik niet wat de ervaringen van anderen zijn maar voor mij zeker aan te raden kijk zelf anders op hun website;
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ze hebben dekking in heel Griekenland en rest van Europa
animated flag
Quote
#2
Wij hebben over satelliet-internet nagedacht maar toen (3 jaar geleden) vonden we het te duur. Nu hebben we 3G-mobile broadband van Vodafone voor 30 euro per maand (5 GB). We zetten wel het internet af als we het niet gebruiken anders ben je er zo doorheen. Wind had een aanbieding van 30 GB voor 30 euro (per maand) maar bij ons krijgen we geen 3G alleen 2G daarvan en dat gaat ons echt te langzaam.
Maarre, hoeveel betaal je voor satelliet-internet (gemiddelde upload en download-snelheid) per maand?
Quote
#3
Ik download veel dus heb voor de extreme pakket gekozen 18Mb/6Mb 50GB per maand, hiervoor had ik de medium pakket genomen maar was niet genoeg dus had mijn pakket geupgrade, gemiddeld haal ik de snelheid die aan het abonnement gekoppeld is, iets er onder maar gaat ook wel eens over de maximale snelheid heen, het is afhankelijk hoe druk het is.
Dit systeem is niet afhankelijk van een zend mast ergens maar je hebt alleen een vrij uitzicht op het zuiden nodig.
Ze hebben ook goedkopere abonnementen bij €30,- per maand 8Mb download en 2Mb upload met een Quota van 8GB.
Op zich als je er overheen gaat hoef je niet extra te gaan betalen maar wordt je snelheid gereduceerd je blijft ook gewoon verbinding houden.
De lage snelheid zal dan tot het einde van de maand gelden en bij aanvang van een nieuwe maand kan ik weer snel internetten.
Als ik tussen tijds wel weer snel internet wil hebben kan ik genaamd een "Quota Booster" aanschaffen per 1GB kost €18,- dan wordt je snelheid weer hersteld voor de aantal GB's die je koopt.

mvgr.
Quote
#4
Interessante informatie Henk, dank je. Nu een hele stomme vraag: Kan dat met de satelliet-ontvanger voor de tv? Die bij ons staat afgesteld op Astra-1L 19,2 graden oost en kan niet draaien (ja, met de hand maar dat is een beetje onhandig als je 's avonds ook tv wilt kijken).
En in zijn algemeenheid: wat heb je (verder) nodig?
Quote
#5
Nee je kunt niet je Schotel die je voor TV ontvangst gebruikt ook gebruiken voor de internet verbinding.
Heb me laten vertellen dat de schotel anders is omdat de schotel ook moet kunnen zenden en de normale schotel alleen geschikt is om te ontvangen.
Wat je wel kunt doen is de Internet schotel ook gebruiken voor tv ontvangst, de schotel staat zo opgesteld dat je met extra lnb's de gewone voor tv ontvangst astra 1,2,3 hotbird kunt ontvangen. Je hoeft dan niet de schotel te draaien. Heb je internet en Alles NL TV zenders Wink
Quote
#6
We hebben 8 jaar satalite van too way gehad via HET BEDRIJF datafast in
athene. Zij sturen alles op naar je monteur en die of kan ook jij zelf legt het aan. Altijd ok geweest. Ik betaalde 1x per jaar 206 euro voor een basis abonnement met 1x per maand film en muziek downloaden. AANRADER!
ik neem nu omdat ik een landline heb internet van cosmote tenminste dat advies kreeg ik. Hopelijk net zo goed.
kokino17's signatuur    Wish all your dreams are coming true
Quote
#7
Wij hebben dus ook al heel lang Cosmote.  Home Double Play 4M  vanaf september 2016 en betalen voor het 
2 maandelijkse abonnement  zonder BTW  40.48 euro. Dus internet en telefoon.
Als de router/modem kapot is krijg je direct bij de Cosmote een andere !
Quote
#8
(22 January 2017, 14:56)Gibsea schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hebben dus ook al heel lang Cosmote.  Home Double Play 4M  vanaf september 2016 en betalen voor het 
2 maandelijkse abonnement  zonder BTW  40.48 euro. Dus internet en telefoon.
Als de router/modem kapot is krijg je direct bij de Cosmote een andere !

Klopt helemaal, ik ben ook klant van OTE wat nu samen met Cosmote is, goede service en nooit problemen gehad tenminste in Agios Nikolaos.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn ervaring van internet bij OTE papajani 6 11.828 30 May 2011, 17:02
Laatste bericht: papajani
Information Internet via HellasSat Home.net Ger 4 10.019 07 November 2009, 02:42
Laatste bericht: cybercop

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)