De pot en de ketel.
#1
PVV-er Tony van Dijck noemt de Grieken oplichters en de Spanjaarden door en door corrupt. Afgezien van deze voor vele Grieken (en Spanjaarden) grievende opmerking, kun je je afvragen wie hier de oplichter is: de partij die middels populistische oneliners kiezers naar zich toetrekt, met beloften die het land financieel aan de afgrond en internationaal in een isolement brengt, of de Grieken die het hoofd boven water proberen te houden. Uiteraard praat ik belastingontduiking niet goed, maar hoeveel Nederlanders proberen niet iets van de belasting af te trekken wat niet door de beugel kan. Hoeveel mensen met een uitkering verrichten geen zwart werk? De uiteenvallende partij van deze meneer zou eerst eens naar zichzelf moeten kijken, voordat het beschuldigende vingertje weer eens wordt opgeheven.
Waarschijnlijk baalt hij ervan dat hij van reces terug moest komen voor het debat, maar dat hebben ze zelf aangevraagd.
Quote
#2
Helemaal mee eens Erwin.
Ik blijf het vreemd vinden dat er op zo'n partij gestemd wordt??
Maar ja, dit soort partijen heb je in elk Europees land.
Quote
#3
Beste Erwin!

Ik sluit mij bij John aan... eindelijk een waare kijk op de momentanen situatie!

Vilos.
Quote
#4
Ik zat me net nog af te vragen hoe het zou zijn in NL met belastingontduiking als er net zo weinig gecontroleerd zou worden en net zo'n achterstand zou zijn als in Griekenland ...
Ik denk dat ik het antwoord wel weet.
Quote
#5
Misschien stapt ook deze PVV-er wel uit zijn partij, komt vaker voor geloof ik. En ook dan kun je je afvragen: wie is hier de oplichter? Ik wil hier beslist geen anti PVV campagne van maken, maar het is door deze meneer wel makkelijk scoren. Jammer genoeg voor hem komt altijd terug wat je zelf een ander wenst. Bovendien: hoeveel politici declaren geen uitgaven die van persoonlijke aard zijn, of dure fruitmanden terwijl een ander van thuis zijn appeltje meebrengt? Daar is door de wet inzicht ingekomen. Ander voorbeeld: wel klokken voor aanwezigheid op een vergadering, maar er niet zijn. Wel cashen natuurlijk. Ik gun eenieder het allerbeste, maar noem de Griek geen oplichter. Als wij ergens een voordeeltje kunnen halen.....
Quote
#6
Fijn om te lezen, dat er toch nog Nederlanders zijn die een gezonde kijk op de (helaas) moeilijke situatie in Griekenland hebben!
Quote
#7
Belastingontduiking gebeurt overal, in NL, BE, GR overal ter wereld... simpel als dat.
Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote
#8
En dit zal dan wettelijk wel allemaal mogen (daar heb ik in ieder geval geen zicht op), maar meer als schandalig is het wel! Een riant pensioen € 4000,= per maand opstrijken zonder er ooit één (euro-)cent aan te hebben bijgedragen!
Als je dan rond moet komen van een minimum van € 450,=/ pm of gepensioneerden € 150/pm en je boven € 1500,= ziektekosten per jaar zélf maar moet bijbetalen van je € 450,= zou je dan ook niet alle belastingen gaan weigeren te betalen? Lagarde betaalt immers ook niets met haar hongerloontje van € 400.000,= per jaar !!!
Hoezo sjoemelen, corrupt, belastingontduiking, enz.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feature=youtu.be
Quote
#9
"Belastingontduiking gebeurt overal, in NL, BE, GR overal ter wereld... simpel als dat."

B.t.w. Bob, heb jij je rechten al voldaan? Auteursrecht, naburig recht, citaatrecht, noem maar op...Big GrinBig GrinBig Grin

Δεν ελπίζω τίποτα δεν φοβάμαι τίποτα είμαι ελεύθερος
Quote
#10
@ Fyfika: Ik ben zeker geen heilige, wat ik nooit zal beweren. Sjoemelen wordt ons immers met de paplepel ingegeven. Ik wil maar zeggen dat iedereen wel eens iets doet wat niet kan of mag. Het verschil is dat wij gewone mensen het doen voor penauts en als we er betrapt worden we streng aangepakt worden. De anderen (politiekers, mensen uit de bankwereld, etc.) zich overal uit weten te redden. Meer zelfs, ze worden er nog royaal voor beloond. De kleine man in de straat pakken ze hard aan (ik hoef hieromtrent geen uitleg te geven, voorbeelden genoeg), terwijl die gozers krek hetzelfde doen, maar dan op grote schaal, en ons dan de vinger wijzen. Straf!
Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote
#11
Tja, heel lang gelden werd al gezongen: 't Is de schuld van 't kapitaal. Het is een probleem dat onuitroeibaar is volgens mij. Uiteraard praat ik het hiermee niet goed hoor. Maar andere systemen (dan het kapitalisme) werken ook niet .....
Ik probeer daarom maar te genieten van de goede dingen in het leven en me geen hoge bloeddruk te laten bezorgen door dingen die ik niet kan veranderen. Wel probeer ik dingen te veranderen waar ik wel invloed op heb.
Quote
#12
(06 August 2012, 11:13)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tja, heel lang gelden werd al gezongen: 't Is de schuld van 't kapitaal. Het is een probleem dat onuitroeibaar is volgens mij. Uiteraard praat ik het hiermee niet goed hoor. Maar andere systemen (dan het kapitalisme) werken ook niet .....
Ik probeer daarom maar te genieten van de goede dingen in het leven en me geen hoge bloeddruk te laten bezorgen door dingen die ik niet kan veranderen. Wel probeer ik dingen te veranderen waar ik wel invloed op heb.

Mooi, een mening die ik maar al te graag deel :)
Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote
#13
hier past de griekse gezegde goed er op. ειπε ο γαϊδαρος τον πετεινό κεφάλα. dat hele Europese gedoe en de politiek ben ik zat. ik ga wel stemmen en hopelijk in september in Griekenland ook maar het is eigenlijk een theater stuk van niks.
Quote
#14
(09 August 2012, 22:06)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hier past de griekse gezegde goed er op. ειπε ο γαϊδαρος τον πετεινό κεφάλα. dat hele Europese gedoe en de politiek ben ik zat. ik ga wel stemmen en hopelijk in september in Griekenland ook maar het is eigenlijk een theater stuk van niks.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook crisis moe ben en de hele media die draait er maar goed op, inclusief het politieke spel en de politici (waar ook ter wereld!!) die alleen maar voor henzelf of eigen partij bezig zijn ipv landsbelangen. Bah.Angry
Maar ik heb er inderdaad voor gezorgd dat er voor mij gestemd wordt in september, want ik zit dan in GR.

(09 August 2012, 22:06)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hier past de griekse gezegde goed er op. ειπε ο γαϊδαρος τον πετεινό κεφάλα. dat hele Europese gedoe en de politiek ben ik zat. ik ga wel stemmen en hopelijk in september in Griekenland ook maar het is eigenlijk een theater stuk van niks.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook crisis moe ben en de hele media die draait er maar goed op, inclusief het politieke spel en de politici (waar ook ter wereld!!) die alleen maar voor henzelf of eigen partij bezig zijn ipv landsbelangen. Bah.Angry
Maar ik heb er inderdaad voor gezorgd dat er voor mij gestemd wordt in september, want ik zit dan in GR.
Quote
#15
ik heb dat probleem niet, in gr, wordt meestal op zondag de verkiezingen gehouden en in nederland door de week. ik kan alle bij doen hoop ik.
Quote
#16
@Geni Hoe kun je nu al regelen dat iemand anders voor je gaat stemmen?
Quote
#17
(10 August 2012, 00:09)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Geni Hoe kun je nu al regelen dat iemand anders voor je gaat stemmen?

Sorry offtopic2

Hoi Els,
Je kunt hiervoor een formulier downloaden op de website van de gemeente. De volmachtgever en volmachtnemer moeten beiden tekenen, dan terug sturen naar de gemeente en de volmachtnemer ontvangt dan rechtstreeks de stempas (over een paar weken) van de volmachtgever van de gemeente.
Groet!
Quote
#18
Dank, ik zal proberen voortaan on-topic te blijven. Ik vond het een te klein onderwerp om een nieuwe discussie te starten "Hoe gaan stemmen in NL als je in Gr zit" ofzo
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)