Tips Lesbos
#1
Na al veel eilanden bezocht te hebben, willen we eind augustus voor het eerst naar Lesbos.
Heeft iemand nog leuke tips?

Alvast dank, efxaristo
gr. Eleni
Quote
#2
Lesbos is prachtig eiland. Waar ga je naar toe? In Petra heb je de bekende kerk op de rots. Boven Petra heb je een klein dorpje Petri. Sigri het versteende woud en het dorp Skala Eressos. Het dorp Antissa met zijn beroemde dorpsplein. Tussen Antissa en Sigri ligt hoog op de berg het ypsilou klooster, prachtig uitzicht. Mantamados is een leuk dorp! Hier is Ook het Taxiarchis klooster, met overheerlijke loukoumadesSmile Een leuke route is naar Skala Sykamia, leuk dorp waar je bijv leuk kunt lunchen. Naar het zuiden het dorp Agiassos, met een prachtige kerk. En natuurlijk Plomari van de ouzo.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#3
Bedankt voor je leuke reactie en tips Greece67!
We gaan naar Molyvos, maar dat betekent natuurlijk niet dat we de rest van het eiland links laten liggen :).

Leuke spreuk! Heb ik ooit eens van een Engelsman geleerd...uiteraard in Griekenland.

efcharisto1
Quote
#4
Lesbos is een mooi eiland, dus ga er zeker op uit. Wij zijn hier vorig jaar geweest, in Petra. Het was de eerste maar zeker niet de laatste keer geweest. Wij zijn met 17 dagen tijd te kort gekomen;) Er zijn nog vele leuke dorpjes die ik niet genoemd heb, maar die kom je vanzelf tegen. Fijne vakantie.

Groetjes Anoushka
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#5
Heerlijk, 17 dagen! Wij gaan er maar 11 Sad.
Niet dat ik daar niet tevreden mee ben hoor!

Thnx Anoushka,

groetjes Eleni
Eleni m's signatuur Hoezo Ouzo? kiss
Quote
#6
Video 
@Eleni m ..... ik ben even voor je aan het knutselen geweest ....hier een kleine impressie van Petra, waar wij verbleven in Mei 2012...
(over De Panagia Glykofilousa kerk ,,op de rots,,)
Verder vond ik nog 2 hele leuke site's met wat je allemaal kan gaan bezoeken op Lesbos...
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Glykofilousa kerk in Petra

[Afbeelding: 2443cx2.jpg]
Panagia
Quote
#7
Mijn favoriet eiland...
Molivos is een aanrader en een stadje waar reeds velen hun hart hebben verloren. Ook ikzelf behoor tot deze groep. Op een terrasje tegen de bergflank onder de "Kastro" genieten van een natje en droogje met zicht op de zonsondergang in de haven... Wat kan je meer wensen?
Quote
#8
Beste Eleni, Lesbos is zeker een prachtig eiland, en je hebt met Molyvos een goede keuze gemaakt. Uiteraard kun je bijna overal lekker eten, maar als ik in Molyvos ben, zit ik toch echt iedere avond bij Le Grand Blue, gelegen aan het gezellige haventje van de stad. Een tip: Lesbos kent diverse geneeskrachtige bronnen, een ervan ligt net buiten Eftalou, nabij Molyvos. Toegang tot het oude Turkse badhuis hoef je niet te reserveren. Maar ernaast staat een modern gebouw met privé baden. Daarvoor moet je wel reserveren. Op de bovenverdieping geeft men massages. Wij hadden een privé bad en een massage geboekt aan het eind van de middag. Kun je die dag heerlijk doen wat je zelf wilt, en ontspannen afsluiten met een minikuur. Je ligt dan met met je gezicht naar de zee, en ziet het blauw van de lucht veranderen in goudgeel. Daarna nog even zwemmen, want het strand ligt voor de deur. Heerlijk! Lekker lunchen in het gezellige Skala Sykamia en dan door voor een middagje zwemmen op het strand van Aghios Ermogenis, gelegen aan een pittoreske baai, en voorzien van een taverna. Mag ik mee?!
Quote
#9
Ook wij gaan voor de eerste keer naar Lesbos. Leuk al die tips,we gaan ze zeker doen(niet allemaal natuurlijk). Wij verblijven in Anaxos in app. Christina`s gardens. We tellen af nog een paar weekjes.
Quote
#10
Wat lief dat je zoveel moeite hebt gedaan Wilma! Ik heb beide links bij mijn favorieten gezet, en ga ze in het weekend uitgebreid bekijken.

Markos en Erwin, ook bedankt voor jullie reacties en tips. Dat badhuis klinkt heel aantrekkelijk :).

efxaristo

Marga, alvast een fijne vakantie gewenst!
Eleni m's signatuur Hoezo Ouzo? kiss
Quote
#11
Er zijn bijna geen reisgidsen over Lesbos. Een leuke gids die je via internet kan bestellen is:
LESBOS Het eiland van Sappho ISBN 960-540-093-6

Er zijn bijna geen reisgidsen over Lesbos. Een leuke gids die je via internet kan bestellen is:
LESBOS Het eiland van Sappho ISBN 960-540-093-6
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#12
Op deze site staat het badhuis in Eftalou afgebeeld:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor hen die er heen willen is het zo makkelijk herkenbaar. (De foto 's onder de streep hebben overigens geen betrekking op het badhuis)
Quote
#13
quote='greece67'
Er zijn bijna geen reisgidsen over Lesbos. Een leuke gids die je via internet kan bestellen is:
LESBOS Het eiland van Sappho ISBN 960-540-093-6


Er zijn inderdaad niet veel reisgidsen over Lesbos.. op internet kon ik dit boekje niet vinden ..
Wij hebben het in Molivos op Lesbos gekocht voor €10.00 (in het Nederlands beschreven) ..bijna elke souvenirwinkel verkoopt het
Het is een mooi boekje, met gedetailleerde beschrijvingen van het hele eiland met 178 kleurenfoto's en 7 landkaarten (tjes) en platte gronden .. en ook nog wat geschiedenis erbij..
Kortom, het is een heel mooi boekje ,, het formaat is 24X17cm :)

[Afbeelding: 2zsp8xt.jpg][
Quote
#14
Alweer bedankt voor alle leuke tips, Greece, Erwin en Wilma!
efxaristo


Leuke site van Angelfire/Hans! Ik heb er ooit een stukje over Kataraktis op Chios geplaatst.
Eleni m's signatuur Hoezo Ouzo? kiss
Quote
#15
Het boekje Te voet op Lesbos is echte aanrader als je van prachtige wandeltochten houdt. vanuit Molivos en Petra zijn er vele.
geniet ervan!
Quote
#16
Dank je Nora!
Eleni m's signatuur Hoezo Ouzo? kiss
Quote
#17
Als je een ouzoliefhebber bent en je wil eens een stokerij bezoeken dan is de faberiek van Ouzo BARBAYANNI in PLOMARI zeker de moeite, je kan er zonder afspraak binnenwippen en je krijgt er een rondleiding en inwijding in het stoken van Ouzo (langs de zijkant binnengaan) als afsluiter kan je proeven van de ouzo van jouw keuze.


[Afbeelding: 2lk9tgh.jpg]

[Afbeelding: 3587xa0.jpg]
dit is de te nemen ingang

[Afbeelding: 126bwbb.jpg]
deze foto mocht eigenlijk niet genomen worden, er is fotografeerverbod (ik had dit te laat gezien)

[Afbeelding: n5ofv6.gif]Yamas
Quote
#18
Wat een leuk idee! en leuke foto's! Bedankt Rhodos efcharisto1

Wel jammer dat er binnen geen foto's genomen mogen worden Confused
Maar die ouzo maakt het vast weer goed :)
Eleni m's signatuur Hoezo Ouzo? kiss
Quote
#19
(13 August 2012, 15:11)rhodos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je een ouzoliefhebber bent en je wil eens een stokerij bezoeken dan is de faberiek van Ouzo BARBAYANNI in PLOMARI zeker de moeite, je kan er zonder afspraak binnenwippen en je krijgt er een rondleiding en inwijding in het stoken van Ouzo (langs de zijkant binnengaan) als afsluiter kan je proeven van de ouzo van jouw keuze.

Wij zijn daar ook op bezoek geweest.
Het is niet zo dat ik alle dagen ouzo drink Tongue maar ik proef echt wel als het om lekkere ouzo gaat, en die ouzo Barbayanni is echt heeeeeel lekker!
Hier staan ze op een rijtje:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#20
Bedankt voor de info Vlagreco!
efxaristo
Eleni m's signatuur Hoezo Ouzo? kiss
Quote
#21
Inmiddels al weer een poosje terug uit Lesbos. We hebben 9 dagen genoten van Molyvos, het weer, de bevolking, restaurantjes, appartement, natuur en noem maar op.
O.a. een heerlijke stadswandeling gemaakt o.l.v. Dolf, die veel weet te vertellen over het eiland... echt de moeite waard.
We hebben nog lang niet alles gezien en hoewel ik niet snel naar hetzelfde eiland terug ga, houd ik Lesbos zeker in gedachten.

Foto van de haven van Molyvos, genomen vanuit een restaurant aan zee.

[Afbeelding: 102jof5.jpg]Foto van de haven van Molyvos, genomen vanuit een restaurant aan zee.
Eleni m's signatuur Hoezo Ouzo? kiss
Quote
#22
Na een paar jaartjes zoeken, ben ik dit jaar van Lesbos teruggekeerd met de aankoopakte voor een bungalow.
Goede vooruitzichten dus...
Quote
#23
Heerlijk Markos! up
Quote
#24
@Markos welkom bij de club!
Quote
#25
ik ben hier een tijd niet geweest op het forum van Ger maar wat is het mooi geworden en zelfs een eigen hoekje voor mijn geliefde Lesbos. efxaristo
Wij huren, ik denk nu toch al 7/8 jaar een eigen huisje op Lesbos, gewoon voor het hele jaar, en het is echt ons tweede thuis.
Deze zomer hadden we onze laatste 'korte' vakantie van 8 weken.
Vanaf volgend jaar pensionado's dus vrijheid!!!!
Ik denk dat we in juni een enkeltje kopen en wel zien wanneer we weer terug gaan.
Wat een heerlijk vooruitzicht.
animated flag
Quote
#26
Zeker een heerljk vooruitzicht Mariet! Geniet alvast van het idee!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)