griekse sigaren
#1
ik wist niet waar ik dit moest posten, dus hier maar.

onlangs bracht mijn broer cubaanse sigaren mee, heerlijk na een maatijd.
Nu vroeg ik mij af of er ook griekse sigaren bestaan? word daar eigenlijk wel tabak gekweekt? Ik heb er nooit eerder aandacht aan geschonken ,maar ga dit nu toch eens doen.
heeft er hier iemand info over?
Quote
#2
Hoi Roefke,

Aangezien ik geen roker ben kan ik je niet helpen aan jouw vraag of er in Griekenland speciale sigaren zijn.

Er wordt wel degelijk al eeuwenlang tabak geteeld en geexporteerd over de gehele wereld. Vooral op de heuvelflanken in het Noord-Griekenland => Thracië.

Van juli tot september worden er dagelijks bladeren geoogst. Op de dagen dat de bladeren zijn geplukt worden deze doorstoken en aan eem draad geregen om in de zon te drogen.

[Afbeelding: k2jm8j.jpg]


De stad Xanthi werd in de 18de eeuw al rijk aan de tabakshandel.

In Kavala zijn nog oude tabakshuizen te zien.

[Afbeelding: 2j1s84j.jpg]

Waaronder eentje die geheel is gerestaureerd en een shopping centrum is geworden

[Afbeelding: 33ekfww.jpg]

[Afbeelding: 24cfxo4.jpg]

In Kavala is trouwens ook een
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#3
mooi foto's, dat deden wij toen wij kinderen waren, tabak bladen aan de lijn zetten en drogen maar al de tabak gaat naar de fabrieken en zo ver ik weet er zijn geen griekse sigaren fabrikanten.
de tabakshuis in Drama wordt gerenoveerd en zou een hotel worden. zou zeker mooi worden.
Quote
#4
Vorige week zat ik met een Engelsman te praten die een Griekse sigaar opstak. Tenminste, op het doosje stond alleen maar Griekse tekst voor zover ik dat heb gezien.

Ik rook zelf geen sigaren, en dus heb ik er verder geen aandacht aan besteed. Ik kan dus geen merk noemen.
Quote
#5
Ben er nog nooit sigaren tegen gekomen die gemaakt worden in Griekenland,de sigaren die te koop
zijn zijn import en niet de beste.
Quote
#6
spijtig, dat ze niet zelf sigaren maken van hun tabak. had ze wel eens willen proeven.
Quote
#7
ik denk dat al van vroeg af de griekse boer tabak planten had die voor de sigaretten fabrikant waren bestemt.en wij roken nog al wat. ik weet niet eens of de oude fabrieken, Papastratos, die al eeuwen lang naar nederland exporteerde , karelias, de coöperatief in Ksanthi of die allemaal nog in griekse handen zijn. mijn oude merk Sante is nog te koop op een prijs die al direct zou stoppen met roken.
wat je vaak zie je nu in gr is zelf draaien . dat was onbekend vroeger omdat vloei verboden was. dat om de handel in tabak tegen te gaan. enkel de tabak boeren zo als mijn opa kregen van de coperatie roze vloei voor eigen gebruik. ook tabak voor pijp werd geimporteerd, en werd belast op zijn gewicht incl. verpakking. dus een blikje tabak was nog al wat duur voor dat gr in de eu kwam.
Quote
#8
(10 August 2012, 17:53)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




spijtig, dat ze niet zelf sigaren maken van hun tabak. had ze wel eens willen proeven.

De griekse tabak wordt wel uitgevoerd naar andere landen waar ze er sigaren van maken.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)