groet
#1
[Afbeelding: 2prab8x.jpg]

beste forumbezoekers,

net terug uit Griekenland ontdek ik opeens dit forum: leuk!
na ruim 30 jaar Griekenland verkend te hebben, hebben we 15 jaar geleden de Pilion ontdekt. 5 jaar geleden hebben we een zomerhuis met grote tuin van een bevriende Griekse familie mogen overnemen en daar hebben we elke dag plezier van: dankzij dit huis hebben we de andere seizoenen ontdekt, evenals de overweldigende natuur op de Pilion (twee weken geleden plantjes in de tuin gezet, diezelfde nacht weer opgegraven door dassen!), maar ook het dorpsleven. Al zo'n 5 jaar probeer ik de taal onder de knie te krijgen, Marieke heeft al 25 jaar geleden de beginselen van het Grieks geleerd.
Een goede zaak dit forum: positieve aandacht voor het Griekse volk in deze barre tijden!
Met hartelijke groet
Alberto, Villa Platania
Quote
#2
Da 's niet zo fraai van die dassen,wel een hartelijk welkom op dit forum, en fijn dat je je even voorstelt. Blijven we tenminste niet zo anoniem voor elkaar. Oriste is een leuke link met Griekenland, veel plezier.
Quote
#3
Welkom Alberto, heel veel lees en schrijfplezier hier! greeksmiley2
Quote
#4
Dag Albert,

Ook van mij een welgemeend [Afbeelding: kalosirthate.jpg], leuk dat je dit forum gevonden hebt.

Ook wij zijn Pilion-fans, we vinden het één van de mooiste regio's in Griekenland die we tot dusver ontdekt hebben. Die dassen zijn er inderdaad enorm (zowel in getale als in afmeting); de eerste keer toen we in huize Takos bij Kala Nera verbleven en we 's-avonds terug naar het appartement liepen via de afkorting door de boomgaard kwamen we ook een enorm exemplaar tegen. Gelukkig schrok het dier net zo erg van ons als wij van hem/haar en was ie meteen vertrokken. Als je daar alleen maar slangen of schildpadden verwacht tegen te komen is zo'n das wel effe wat anders ;)
Daarna kwamen we ze ook regelmatig tegen rond Milies, Agia Kyriaki en Damouchari, vooral tijdens wandelingen in de avonduren.
Quote
#5
Welkom Alberto,
Welkom op dit leuke forum
Ook wij hebben dassen gezien toen we vroeg in de morgen stonden te wachten op de bus voor een excursie in Elounda (Kreta)2000
Dit was effe schrikken ,er waren er meerderen
Quote
#6
Welkom Alberto op deze (doorgaans) leuke ontmoetingsplaats voor hen die Griekenland een warm hart toedragen! Je spreekt over dassen, maar wij beschikken over een heuse Hermelijn. Tijdens nachtelijke uren wordt ons Kretenzer pannendak vaak tot rammelen gebracht door het beestje. Zeker als de vogelnestjes nog goed gevuld zijn beleeft onze Hermelijn gouden tijden! En ach, wij zijn tenslotte in zijn natuur komen wonen, wij zeuren dus niet.....

[Afbeelding: nbd6bb.jpg]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#7
Hallo Albert en welkom op dit forum!
Pilion is zeker prachtig, ik heb er ooit eens een vakantie doorgebracht, maar ben uiteindelijk op Thassos geland.
Ik neem aan dat die foto jouw tuin is (is beetje klein)? Een groen paradijsje! Dan ben je daar zeker voor langere tijd, of woon je daar permanent, dat is me niet helemaal duidelijk.
(ben niet nieuwsgierig hoor ;))
Quote
#8
Helaas, Jota, voorlopig zitten we nog aan de schoolvakanties vast. Maar die proberen we er dan ook altijd door te brengen.. De tuin is echt fantastisch, met zo'n 40 fruitbomen, een put, bloemen en kruiden enz. Maar onze vakanties zien er opeens wel anders uit: tuinieren, klussen, lief en leed (en fruit & groenten) delen met de buren, Grieks leren..
Elke herfst delen we tulpenbollen uit aan alle buren en die blijken goed aan te slaan.
Het heerlijke van ons plekje is dat het vlak aan zee (met uitzicht op Evia)is, maar dat we ook naar de ruigere Egeische kust of de kalme Pagasitische golf kunnen.[Afbeelding: 1zq7soz.jpg]
Quote
#9
Welkom op dit leuke forum :)
Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote
#10
Ook ik wil je van harte welkom heten op dit informatieve forum.
Quote
#11
Hallo Alberto en welkom op dit gezellige forum!

groeten ger
Quote
#12
welkom op dit forum
ger en jose
Quote
#13
welkom hier Alberto!

Petra
Quote
#14
Beste mensen,
nog even om te bedanken voor jullie welkomstgroeten!
Wat een geweldig forum om de tijd tussen de periodes in Griekenland te overbruggen... Eind oktober mogen we weer om de olijven te plukken en het huis winterklaar te maken.
groet
Alberto
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  hallo, Dirk groet jullie roefke 9 6.077 21 March 2011, 20:39
Laatste bericht: roefke

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)