Peloponessos een aanrader?
#1
In het BNN-programma 3 op reis ging het dit keer over o.a. 3 plekjes op de Peloponessos: Vathy, Gythio en Nafplio. Dat zag er indrukwekkend uit moet ik zeggen en ik zit te denken om dat als bestemming voor 2010 te gaan bekijken. Nu heb ik al heel wat windstreken in Griekenland bezocht maar op de Pelops ben ik tot nu toe nog nooit geweest.

Weet iemand of de genoemde plaatsen echt zo mooi zijn als in het programma werd verteld? Is er hier misschien wel iemand die er zelf geweest is? De 3 plaatsen liggen nogal wat uit elkaar; is er een voorkeur te noemen om als "thuisbasis" te gebruiken? Dus jullie begrijpen het al, alle info over de streek is van harte welkom!

Alvast efxaristo poli ,


K-A
Quote
#2
Ik werk voor een reisbureau en kan je maar een ding aanraden: doen! Ga de Peloponessos ontdekken! Argolida, Arkadia, Ahaia,Ilia,Korinthos,Lakonia,en Messinia. Al deze provincies zijn zijn prachtig! Peloponessos heeft ook veel archeologische bezienswaardigheden die je gezien moet hebben. Zelf heb ik o.a twee rondreizen door de Pelops meegemaakt als reisleidster en elke keer weer was ik diep onder de indruk van de Pelops.Ik raad je aan een fly-drive reis te boeken op deze manier kun je veel van de Pelops zien en hoef je niet een plaats als 'thuisbasis' te hebben.

Toch heb ik nog een aanrader: Noord-Griekenland! Prachtige natuur en niet toeristisch. Noord-Griekenland kun je combineren met de eilanden Thassos en Samothraki . De Pelops is prachtig maar Noord-Griekenland is nóg mooier!
Daar zie ik Griekenland in al haar schoonheid!
Ga je dit jaar Pelops en volgend jaar Noord-Griekenland!gremo!
Quote
#3
Hé, leuk, ook wij zaten verlekkerd te kijken naar die uitzending over de Peloponessos. Aangezien we er nog niet uit zijn wat het volgend jaar gaat worden; nogmaals Kythira of toch iets anders (of misschien wel beide opties) lijkt ons de regio die getoond werd in 3 op reis prachtig om eens te gaan bezoeken.

Maar ook ik zit met de vraag: welke "poot" is de mooiste om heen te gaan? De drie dorpen liggen namelijk nogal een stukkie uit elkaar. Ik heb veel moois gehoord over Nafplio maar ook over Gythio.......
Wat een luxe-probleem eigenlijk Blush

Ger
Quote
#4
De Peloponnesos MOET je gewoon doen!
Wij boeken alleen de vlucht en huren een auto en zien wel waar we uitkomen, er is zoveel te zien en te ontdekken. Ga van de platgetreden paden af en je komt op de mooiste plaatsen.
En ja, ook het noorden is prachtig, maar ook de eilanden zijn dat.
Van een luxe probleem gesproken ;)
Quote
#5
Hebben jullie ook een voorkeur voor één van de 3 uitlopers op de Peloponesos?

Yassas, Eleni
Quote
#6
Ik vind heel de Peloponnesos de moeite om te doen maar als je het dan toch over de “vingers” wil hebben dan kies ik voor de middenste, de Mani.
Wat ik mij zo onmiddellijk kan herinneren:

Gythion - Γύθειο is een gezellig havenstadje met de nodige hotels en restaurants en waar de vissersbootjes uitvaren.
Het is een stadje met smalle straatjes die met elkaar verbonden worden door trappen.
Het is de ideale uitvalsbasis als je niet wil rondtrekken.
Voor Gythion ligt Marathonisi naar waar je vanaf een dam aan de boulevard kan oversteken.
Over Marathonisi zegt men dat Paris en Helena er zouden overnacht hebben op weg naar Troje. Er zijn nog ruïnes van een Akropolis en een Romeins theater te zien.

De grotten van Diros.
De grotten (3) liggen bij het plaatsje Pyrgos Dirou en hebben prachtige stalagmieten en stalagtieten. Je kan er een rondvaart maken in een roeibootje en een gids (spreekt enkel Grieks) geeft je de nodige uitleg.

Vathia, het bekendste woontorendorp.
Hier staan de meestal onbewoonde torens dicht bijeen. Enkele zijn gerestaureerd en worden uitgebaat als hotel. Het is een van de mooiste Mani-dorpen.

Tainaron.
Tainaron of Tenaro is het meeste zuidelijke punt van Europa en om er te geraken moet je door een onwezenlijke, barre vlakte. Helemaal op het zuidelijkste puntje staat een vuurtoren.

Areopoli.
De enige stad van de Binnen-Mani die de naam stad enigszins waardig is, is Areopoli, wat betekent stad van Ares (oorlogsgod uit de Griekse mythologie). Volgens de overlevering zou ze deze naam gekregen hebben wegens het heldhaftig verzet van de bewoners tegen de Turken.

Alleen al de landschappen van de Peloponnesos zijn zo indrukwekkend dat je alleen al daarvoor zou gaan.
Er is nog zoveel meer maar dat zal je zelf wel ontdekken.

Info over de Mani vind je hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.








Ook de andere “vingers” hebben zo veel te bieden dat je ze echt niet kan overslaan.
Eén reis volstaat dus niet….Big Grin

Later zal ik hier (als dat toegelaten is???) enkele foto's posten.
Quote
#7
Wouw! :efch: Prasoudi voor deze uitgebreide informatie over de Pelops. Zo te lezen zijn er nog meer mensen hier die de Peloponessos op het verlanglijstje hebben staan. We gaan er in ieder geval mee aan de slag, ik heb zo het idee dat we de vakantiebestemming voor 2010 al weten Static

En wat de foto's betreft: natuurlijk is dat hier toegestaan. Waarom zou dat niet mogen? Ik denk dat je daar veel leden (en meelezers) daar een enorm plezier mee doet up
Ik zie er al naar uit hoor.......

Ger
Quote
#8
Hey Prasoudi :)

Peloponessos staat zeker en vast nog op mijn verlanglijstje...ooit komt het ervan , er is nog zoveel dat ik in ons favoriete land wil zien !

Dus ik kijk al uit naar je foto's ! Worshippy

groetjes
Anita
(Griekenlandfans komen elkaar ook overal tegen hé ;) )
Quote
#9
Deze foto's zijn genomen in het zuiden van de Peloponnesos

[Afbeelding: 344e5jc.jpg]

[Afbeelding: 33zbms2.jpg]

[Afbeelding: 2eumxaw.jpg]

[Afbeelding: 10cnejd.jpg]

[Afbeelding: 29apr7n.jpg]

[Afbeelding: 34t9uv7.jpg]

[Afbeelding: n3spw5.jpg]

[Afbeelding: 2v12elw.jpg]

[Afbeelding: 2ylv0py.jpg]

[Afbeelding: 314wghc.jpg]
Quote
#10
wat een prachtige foto's !

de Mani ziet er echt mysterieus uit .
Vathia lijkt wel iets geheimzinnigs en spookachtigs te hebben met die huizentorens Angel
Ik moet dus nog wat geduld hebben om het allemaal in het echt te zien...
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Peloponessos johan 7 2.824 06 July 2017, 08:05
Laatste bericht: Karidiès
  Tornado op de Peloponessos Ger 11 6.838 24 September 2015, 16:47
Laatste bericht: ElsR
  Wat is absoluut een aanrader op Thassos Nadine 6 7.232 11 July 2010, 11:09
Laatste bericht: Nadine

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)