Triest!
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#2
Ik wist dat dit vroeger of later zou gebeuren, maar ben toch enorm geschrokken. Mijn hart huilt. Heb geen woorden meer.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#3
Zeer triest ja.
Quote
#4
Sprakeloos. Ik wens de Griekse bevolking en overheid wijsheid en kracht toe. Laat ons hopen dat dit eerste slachtoffer ook de laatste is.
Quote
#5
wel triest maar , hebbend gisteren een artikel gelezen over Henk en Ingrid die de arme turkse buurman hebben vermoord,duidelijk tegen hem zegende dat ze een hekel hebben aan Turken zou ik eerder de hele mensheid wijsheid en kracht toe willen wensen. ik ben het een beetje kwijt waar deze wereld naar toe wil.
zo als de grote mensen zeggen die onze toekomst beheren, dat zijn collateral damages.een mensen leven heeft niet meer waarde dan een mobieltje uit de kijkshop folder bv.
Quote
#6
@Tzimis, je hebt volkomen gelijk. Maar helaas zijn wij aan deze geweldadigheden in Nederland gewend geraakt. De samenleving verhardt, de economische crisis werkt als katalisator. Voor ons Nederlanders is het een schok te lezen dat het anders zo gastvrije Griekenland nu ook met racistisch geweld te maken krijgt. Zoals Roosmarijn al schreef: het was een kwestie van tijd. Neemt niet weg dat deze afschuwelijke moord niet op zich zelf staat. Laat ons hopen dat de Grieken de duistere krachten die hier achter zitten oppakken en veroordelen. De goedwillende Griek wordt zo weer eens negatief in het nieuws gebracht. In deze pijnlijke situatie zijn velen getroffen, uiteraard het slachtoffer voorop.
Quote
#7
Dit is nog maar het begin zolang Utra Rechts steun krijgt in Griekenland. En de mensen steeds meer uigeknepen worden door de EU
eisen. Ok bezuinigd moet er worden maar dan wel op het gigantische overheidsapparaat en ambtenaren.
Quote
#8
kan je voorstellen wat voor een schok is voor een griek die 22 jaar geleden heeft besloten in een vriendelijk land te blijven wonen, waar is de tolerante nederlander gebleven. ik denk vaak aan Hans Janmaat. die was een engeltje vergelijk met wat nu gebeeurt in nederland.maar ook bijna overal in europa, incl griekenland, want vergeet niet griekenland is meer anatolia dan europa.
ik zie de reacties hier, en de griek die zou zeggen ja maar er is ook een griek door 3 pakistanis vermoord voor een fototoestel, en zo blijven wij aan de gang mee. soms wil ik gewoon weg, naar een mooi fjord in Norwegen waar aleen de zalmen last van mij zou hebben. ik denk vaan aan een oude lied die veel zegt al jaaren
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feature=related
Quote
#9
In elk land komen helaas dit soort excessen voor, dus ook in Griekenland. Wennen mag het nooit doen. Wat mij betreft moet hier krachtig tegenop getreden worden en niet alleen door politie en justitie maar ook door de bevolking!
Quote
#10
net op de griekse journaal, een bericht over een irakees die aangevalen is in griekenland en een bericht van een aanval op een kantoor van de gouden dageraad. als de bedoeling is dat een burger oorlog komt om dat op te lossen , prima.
Stel me dat mooi weer zit je op een teraas langs de nlse of Belgishe kust of bij je plaastelijke hoofdstraat en op de 4 minuten vraagt zo een vriendelijk donkere medemens dat je iets van hem koopt, een lulige zonnenbril voor 10 euro of een tatoe of noem maar op. wat zou je doen. hoe kan het zo gelopen zijn dat deze beeld uit de griekse realiteit niet zo ver is gekomen tot hoogeveen of antwerpen?? ik dacht dat een verenigte europa de grenzen open had , zo dat een verdeling zou komen , en wat meer van deze medemens hun toekomst in europa kunnen vinden ipv te zijn vast gelopen in griekenland
Quote
#11
@Tzimis, weet dat er genoeg Nederlanders zijn die genuanceerder denken dan menige krant of RTV station. Griekenland heeft vele grote problemen. Op vele gebieden zijn hervormingen nodig. Dit heeft tijd nodig, veel tijd. Ik hoop dat de Troika de Grieken die tijd gunt. Maar ook dat de Grieken ook hun kalmte en weldenkenheid kunnen bewaren. Het laatste wat het land nu kan gebruiken is een negatief imago op het gebied van mensenrechten en veiligheid van buitenlanders. Helaas komen acties als van Gouden Dageraad ook in andere landen voor. Misbruik maken van de ellendige situatie waarin vele onschuldigen verkeren: jij krijgt eten als ik jouw stem krijg, en vele varianten hierop. De OS zijn voorbij, de verkiezingen nog niet begonnen. Als de Griekse premier een woord verkeerd durft te zeggen, is het wereldnieuws. Nogmaals: ik wens de Grieken wijsheid en rust.
Quote
#12
Wensen dat er een burgeroorlog komt? Dat meen je toch niet!
Quote
#13
Triest:
Dan is dit ook niet off-topic, toch?
Meer dan 400.000 Griekse kinderen zijn ondervoed
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Humanitaire noodtoestand dreigt in Griekenland
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dagelijks doden door nijpend tekort in Griekse klinieken
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Grieken graaien in vuilnisbakken om aan eten te komen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Griekse werkloosheidscijfers blijven maar stijgen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





‘Nederlandse huizenbezitter profiteert van ellende Griekenland’
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Het Duitse sprookje
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Een dieptepunt uit 2009: zie Duitsland vs Griekenland van B.Tersago
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Armoede in Griekenland
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Oneindig. Triest.....

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
De Griekse bevolking brengt al geruime tijd grote offers met ingrijpende gevolgen voor het dagelijkse leven. Ik kan niet begrijpen waarom Brussel dergelijke zware bezuinigingen in een zo korte tijd eist. Deze zijn rampzalig voor de bevolking en de economie. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Waarom niet meer tijd gegund waardoor de maatregelen op een fatsoenlijke en goed georganiseerde wijze kunnen worden doorgevoerd? Neemt echter niet weg dat de moord op de Irakees een misdaad is en er geen enkel excuus voor is!
Quote
#15
(14 August 2012, 17:20)Ο Μήτσος schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Triest:
Dan is dit ook niet off-topic, toch?
Meer dan 400.000 Griekse kinderen zijn ondervoed
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Humanitaire noodtoestand dreigt in Griekenland
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dagelijks doden door nijpend tekort in Griekse klinieken
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Grieken graaien in vuilnisbakken om aan eten te komen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Griekse werkloosheidscijfers blijven maar stijgen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





‘Nederlandse huizenbezitter profiteert van ellende Griekenland’
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Het Duitse sprookje
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Een dieptepunt uit 2009: zie Duitsland vs Griekenland van B.Tersago
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Armoede in Griekenland
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Oneindig. Triest.....

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Hoe erg dit ook allemaal is, is dit geen enkel excuus voor het aftuigen van buitenlanders cq illegalen.
Quote
#16
Gouden Dageraad is een fascistische partij. Zij hebben 18 zetels in het parlement. In geen ander land zit er een partij met zo'n uitgesproken nazi
sympatie in het democratisch gekozen parlement. Het aftuigen van buitenlanders is niet iets van de laatste weken, dat gebeurt al veel langer, door knokploegen van deze partij. Griekenland is een xenofoob land. Vergis je niet. Een jaar of vijftien geleden waren er ook al gevallen bekend van mishandelingen van Pakistanen, op een politiebureau in Athene.
Quote
#17
(14 August 2012, 21:57)suzan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Griekenland is een xenofoob land.

Net zoals "De Griek betaalde geen belastingen", denk ik niet dat Griekenland 'as such' een xenofoob land is. Er zullen wel bepaalde mensen met xenofobe neigingen rondlopen.
Ik heb niet alle artikels over dit item kunnen lezen, maar heeft men kunnen bewijzen dat die moord gebeurd is door aanhangers van Gouden Dageraad?
(NB: waarmee ik niet in de verste verte de xenofobe beginselen van Gouden Dageraad goedkeur, helemaal integendeel zelfs). Ik wil maar zeggen: misschien is die moord gebeurd door iemand die niks met Gouden Dageraad te maken had?
Hoe dan ook: het vermoorden van een mens is in alle opzichten verwerpelijk, van welke kleur, oorsprong, godsdienst, politieke overtuiging, ras, geaardheid, of wat dan ook.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#18
Griekse TV, Extra 3 vanavond:
De Pakistaan welke is vermoord is één van meerdere vermoorde Pakistanen. Zij behoren (behoorden) tot een groep welke illegalen (vluchtelingen zo je wilt) verhuisden van Griekenland naar Engeland. 2 van de daders van de laatstbedoelde moord zijn door leden van X.A, opgespoord en (LEVEND) aan de politie overhandigd.
In Griekenland is een compleet Pakistaans maffianetwerk, waarvan de leider/het hoofd een Pakistaan is welke zich in Griekenland bevindt. Deze persoon staat op de lijst van Interpol.

Nu ligt er dus een heel ander verhaal achter de gewelddadige dood. Niks racisme, niks X.A. (Gouden Dageraad), een losse opmerking over mishandelde buitenlanders op een politiebureau...

Zijn we in hier niet weer véél te vlug met oordelen en veroordelen? Met het Nederlandse vingertje wijzen naar die xenofobe (kan ook nog wel bij luie, frauderende, corrupte enz.) Grieken?

Nog zo´n bericht:
'Stijging racistisch geweld in Griekenland' (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




).
Wat ik niet begrijp is waarom men massaal naar een land komt waar een totaal andere cultuur heerst, waar men op afgeeft, waar men zich niet thuis voelt, zich niet welkom voelt, zich bedreigd voelt, waar men liever niet is dan wel ...
Waar men niet wil integreren, de taal niet wil leren, zich niet aan de geschreven en ongeschreven wetten van het land wil houden.
Waar men de regels, wetten, geloof, gewoonten van het land wil beinvloeden/veranderen en men nét zo wil leven als in het land van herkomst.
Waarom dan komt men naar zo'n land, wat, in dit geval, geen eten heeft voor z'n eigen bewoners, geen medicijnen heeft voor de eigen bewoners (op last van Brussel wél voor vluchtelingen overigens). Waar eigen bewoners op straat slapen en uit huisvuilcontainers eten moet dit land zorgen (alweer op last van Brussel) voor goede huisvesting, voeding, gezondheidszorg voor illegalen.
Men kan dan toch verwachten dat zelfs de meest gastvrije bevolking zich gaat verzetten en niet zo gastvrij meer zal zijn ....
Quote
#19
@fyfika geen enkel excuus of begrip voor dit gedrag en dit heeft niets met het nederlands vingertje te maken, meer met 'normaal' denken. Ik vind dat ten alle tijde rascisme veroordeeld en bestreden moet worden, waar ook ter wereld en dus ook in griekenland.
Quote
#20
@Fyfika : Ik begrijp niets van jouw bericht. Al jaren geleden, ruim voor de opkomst van X.A. is er onderzoek gehouden door de E.U. naar vreemdelingenhaat binnen Europa. En wat bleek, Griekenland stond met stip op 1. Dit heeft niets met wijzende vingertjes of vooroordelen te maken maar met cijfers. Jarenlang woonde ik in Athene, in de buurt waar nu de grootste problemen zijn (rondom Ay.Panteleimonas), op het politiebureau daar vonden die mishandelingen plaats. Van 'losse opmerking' is geen sprake, deze gebeurtenissen zijn destijds veel in de media geweest. En ook de rest van je verhaal.... rascisme, zoals nu heel veel voorkomt in Griekenland, moet veroordeeld en bestreden worden.
Quote
#21
@Fyfika heeft wel ergens een punt met het verhaal van de Pakistaan. Het is niet zo iedere moord op, of mishandeling van, een vluchteling de facto kan toegeschreven worden aan rascisme.

Griekenland is, mede door zijn ligging, één van de voornaamste 'hubs' voor vluchtelingen (véél meer economische dan politieke) op weg naar. Dat houdt ook in dat de criminele organisaties die zich met mensensmokkel ledig houden, een tak hebben in Griekenland. In Athene is vooral de buurt rondom Omonia hiervoor heel gekend.
Ik denk dat veel mensen ervan zouden schrikken hoe gewelddadig het er in dat wereldje aan toegaat. De gewelddadigheid op zich is logisch te verklaren gezien de financiële impact die mensensmokkel kent. Een 'tripje' van bvb Afghanistan naar het beloofde land (Engeland) kost toch al gauw zo'n 10 à 15.000 Euro (naargelang de route en de logistiek die gebruikt wordt).
En wees gerust, dergelijke gewelddadige zaken gebeuren niet enkel in Griekenland maar ook in Italië, Frankrijk, België, enz...

Om te oordelen over dergelijke zaken is het zeker eerst en vooral nodig om alle details, ook over ieder feit apart, te kennen. Anders wordt iedere discussie hierover zogenaamd 'cafépraat'. Of komt men op het niveau van bepaalde nieuwsmedia.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#22
In het eerste bericht gaat het om een Irakees en niet de Pakistaanse mafia. zoals Fyfika suggereert. Ik neem toch aan dat de NOS een betrouwbare bron is? Wat mij betreft gaat het hier dus over rascisme en dat veroordeel ik, waar het ook gebeurt, in welk land dan ook. Dus wat mij betreft hebben we het hier niet over 'cafépraat'.
Quote
#23
en wat?? Suzan. dan staat gr. op nr 1 en Belgie op nr 100 of 10. en nederland op nr 3. zo is de wereld en de mens. ik ben zelf ook een buitenlander hier, en ik weet op welke nr staat nederland. ben toevallig niet de vieze Turk of de kutmarokkan maar de luie griek.
zeker ze zijn racistisch in griekenland , net zo als iedere maatschappij het vreemde op afstand houdt. dat is de natuur , en niet je comentaar van let op grieken zijn racisten. vertel ons iets nieuws.
ik kan de artikel niet vinden maar je zult verbaast kijken hoe klein is Xrysi augi ten opzichte van andere ultra rechtse partijen in europa. Wilders was zelfs deel van de regering hier, waarom zou grieken niet recht hebben op hun keuze??
wie het niet leuk vind in griekenland kan de grenzen op Evros richting Turkije net zo goed over gaan als hij binnen kwam, omdat niemand wil ze hebben in de zo democratische, niet fascistische europa.ze kunnen hier bij ons asperges en komkommers plukken zonnebrillen verkopen en hakuma matata grapjes verkopen.
Quote
#24
(15 August 2012, 15:05)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In het eerste bericht gaat het om een Irakees en niet de Pakistaanse mafia. zoals Fyfika suggereert. Ik neem toch aan dat de NOS een betrouwbare bron is? Wat mij betreft gaat het hier dus over rascisme en dat veroordeel ik, waar het ook gebeurt, in welk land dan ook. Dus wat mij betreft hebben we het hier niet over 'cafépraat'.

Daarom dat ik schreef dat men op de hoogte moet zijn van de details.
In die business kijkt men niet naar nationaliteiten als het om geldelijk gewin of interne disputen gaat. En of het nu een Irakees of een Pakistaan gaat doet er eigenlijk niet toe. In het misdaadwereldje gaan onderlinge afrekeningen in de eerste plkaats zeker niet om rascisme.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#25
ja zo kan je alles recht praten wat krom is, straks zeg je nog, je bent er niet bij geweest! dus hoe kan je er dan over oordelen, onzin. en oh jee kritiek op Griekenland, dat mag niet! Ik kom graag in Griekenland en heb daar vrienden, maar dat wil niet zeggen, dat ik het met alles klakkeloos eens ben en dat ik alles goedkeur wat daar gebeurt. Dus in dit geval het mishandelen van een 'Irakees' met de dood tot gevolg keur ik ten strengste af.
Quote
#26
(15 August 2012, 16:01)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ja zo kan je alles recht praten wat krom is, straks zeg je nog, je bent er niet bij geweest! dus hoe kan je er dan over oordelen, onzin. en oh jee kritiek op Griekenland, dat mag niet! Ik kom graag in Griekenland en heb daar vrienden, maar dat wil niet zeggen, dat ik het met alles klakkeloos eens ben en dat ik alles goedkeur wat daar gebeurt. Dus in dit geval het mishandelen van een 'Irakees' met de dood tot gevolg keur ik ten strengste af.

Connie, het gaat mij niet om rechtpraten of geen kritiek op Griekenland aanvaarden.
Mijn betoog over de details in het mensensmokkel gebeuren (en waar het aangehaalde feit mogelijks mee te maken had) haal ik uit mijn (tot nu toe) 23 jaren ervaring in onderzoek én bestrijding van dit fenomeen.

Voor de goede orde, ik keur sommige feiten die in Griekenland gebeuren ook niet goed. Net zomin als ik onmiddellijk zomaar klakkeloos aanneem wat in de pers verschijnt. Het is ondertussen blijkbaar bon-ton geworden in de media om niet meer de juiste feiten weer te geven, maar wel wat men denkt dat wil gehoord worden.
Bronnen checken om een correcte weergave van de feiten te geven en een correcte spelling gebruiken zijn blijkbaar 2 zaken die bij het huidige journaille niet zo hoog meer in het vaandel staan.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
Mensenhandel is misdadig en komt in veel landen voor, ook in Nederland. Wanneer je de NOS geen betrouwbare bron vindt, wat is dan wel een betrouwbare bron? Het zou wat zijn, dan moet je het journaal ook met een korreltje zout nemen. Volgens mij gaat het hier om twee verschillende gebeurtenissen, allebei verwerpelijk.
Quote
#28
suzan : "Al jaren geleden, ruim voor de opkomst van X.A. is er onderzoek gehouden door de E.U. naar vreemdelingenhaat binnen Europa. En wat bleek, Griekenland stond met stip op 1... Jarenlang woonde ik in Athene, in de buurt waar nu de grootste problemen zijn (rondom Ay.Panteleimonas)... rascisme... moet veroordeeld en bestreden worden."
-------------------------------------------------------------

Toen de mensen uit Klein-Azie werden verdreven hebben de meesten zich verzameld en gevestigd in Nikia, Drapetzona, Aghia Varvara, d.w.z. dáár waar de staat/regering hun toestond zich te vestigen.
Tegenwoordig vestigden zich in eerste instantie voornamelijk zigeuners of Roma, zoals ze hier genoemd worden, welke er een afkeer van hebben om in gewone huizen te wonen; later kwamen er steeds meer illegalen van diverse nationaliteiten bij. Ze strijken overal neer, slaan hun kampement op waar ze willen... Of het het nu op privé-grond is of op gemeente-/staats-grond maakt hun totaal niet uit. Zij vestigen zich er en bouwen aan hun eigen, steeds groter wordende gemeenschap, waarin buitenstaanders op z'n zachtst gezegd niet welkom zijn.
Dergelijke (illegaal opgezette en gesloten) gemeenschappen zijn vaak broeinesten van allerlei overlast, criminaliteit en grootse problemen.
Wat zou jíj doen als een dergelijke groep zich in joúw (voor-) tuin of op joúw (bouw-) grond vestigde en op geen enkele redelijke manier wilde vertrekken? Als nóch de politie, nóch de andere overheidsinstanties hier uitkomst of hulp bieden?
Ben je dán een rascist als je probeert je recht te vinden en je eigendom in beheer terug te krijgen?

Overigens geef je aan dat je op Kreta bent gevestigd? Verwar de Kretenzer mentaliteit niet met de volksaard uit Athene, Thessalokini, Ioannina of uit om 't even welk ander deel van Griekenland. Elke Griek van het vaste land tot op kleinste eiland kan je het verschil uitleggen ...
Quote
#29
Het is altijd makkelijk praten als je jezelf niet in betreffende situatie bevindt. Dan is het beschuldigende vingertje zo geheven. Maar dat neemt niet weg dat je het recht in eigen hand mag nemen. Deze discussie is ook in ons land onlangs weer actueel geworden na de overval op een echtpaar waarbij een van de daders het leven verloor. Wat is redelijk geweld om haven en goed te beschermen? Hoe ver mag je daarin gaan? In ons overgeorganiseerde land zijn geen illegale vluchtelingenkampen. Asielzoekers worden soms ondergebracht in centra die het Europees kwaliteitskeurmerk niet verdienen. Als het je voor de wind gaat, heb je geen problemen, ben je ruimdenkender. Zodra er tegenslagen zich voordoen moet je soms stevig in je schoenen staan om de schuld niet bij anderen te leggen. Indien de moord op de Irakees een racistisch motief heeft, dan maakt dat de moord nog gruwelijker. Illegalen/asielzoekers komen echt niet uit weelde naar Europa. Zij zijn op zoek naar een beter bestaan en dat is menselijk, zo zouden zij ook moeten worden bejegend. Een fatsoenlijk opvang zou veel ellende voorkomen, voor hen maar zeker ook voor de Grieken. Maar zover ik weet staat Griekenland daar alleen voor, wel worden de grenzen door diverse Europese landen mee bewaakt. Met zo 'n enorme kustlijn een bijna onbegonnen werk.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Triest verhaal papajani 28 4.542 09 September 2018, 12:17
Laatste bericht: Marianne

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)