droam wifi op vakantie
#1
Hoi allemaal,

Ik hoor zeer goede verhalen over Droam
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wellicht staat het al ergens op dit forum maar kon het niet zo snel vinden.
Ik vindt het zeker interessant en helemaal als je er met 3/4/5 personen gebruik van maakt...vallen de kosten mij mee. je kan er 5 apparaten op aansluiten. Het is een mobiele Wifi Router die je bij je draagt.
Quote
#2
Je kan in Griekenland overal waar je maar wilt gratis internetten eigenlijk heeft tegenwoordig elk appartement, hotel taverne noem maar op gratis wifi ter beschikking.
dus deze vorm van internet is niet alleen duur maar ook absoluut overbodig tegenwoordig.

en mocht je geen laptop bij je hebben wat bijna ondenkbaar is tegenwoordig of een ipfone of pad dan staat er wel een pc die je mag gebruiken.
Quote
#3
Nou, overal .... mijn ervaring is dat veel taverna's wel over wifi beschikken maar dat je wel een beetje vaste klant moet zijn om de inlogcode te krijgen. Grotere hotels zullen het wel gratis/openbaar aanbieden. Ik zou niet durven zegen dat het overal gratis danwel beschikbaar is.
Let er wel op dat dataroaming nog steeds schreeuwend duur is. Dwz met je nl simkaart buitenlandse mobiele data-netwerken oppikken.
Je kunt ook bij de Griekse Vodafone een prepaid telefoonsimkaart kopen (paspoort mee en adres en tel nr van je hotel/pension opgeven als referentie). Die geven ook toegang tot het mobiele datanetwerk van Vodafone (naast het telefoonnetwerk).
Quote
#4
Hier op Kreta in de regio Analipsi/Anissaras geen enkel probleem, een groeiend aantal heeft er zelfs geen wachtwoord meer opzitten.
enkel en alleen al om klantvriendelijk over te komen.

Dus zeker op Kreta is het volledig overbodig om voorzieningen te treffen voor je internet, je kan je geld beter besteden bij de kleine middenstanders die zitter er harder op te wachten.
Quote
#5
Het gaat om de snelheid van de Wifi verbinding, die is vaak zeer ondermaats en mensen die veel data verbruiken omdat ze dat willen of ook een beetje werken op vakantie (ja die bestaan ook :) ).
Het is ook vooral handig als je niet op 1 vaste plek bent tijdens je vakantie of op een camping staat waar je met 300 man op een wifi punt zit.....
Quote
#6
Ja als je een slordige 100 euro voor een dag of 14 met een max van 1 gig aan dataverkeer geen probleem vind gewoon doen.
Het blijft in mijn ogen geld weggooien.
De gemiddelde snelheid van het wifi hier op Kreta is uitstekend, en op reis gaan is geen enkel probleem overal is het tegenwoordig bereikbaar.

En werken op je vakantie is een dolle gewoonte van veel noord Europeanen die interessant over willen komen, en vakantie is ooit uitgevonden om tot rust te komen om daarna vol energie weer aan het werk te kunnen.
Quote
#7
(10 August 2012, 15:45)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En werken op je vakantie is een dolle gewoonte van veel noord Europeanen die interessant over willen komen,

Waarom nou weer zo een opmerking Dodgy
Quote
#8
(10 August 2012, 15:45)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en vakantie is ooit uitgevonden om tot rust te komen om daarna vol energie weer aan het werk te kunnen.

Wat reageer je toch altijd verbitterd Cornelius, niet alleen in deze topic maar vrijwel altijd als iemand een tip heeft die niet de jouwe is. Volgens mij vindt je het erg moeilijk om te realiseren dat er ook mensen zijn die een andere mening hebben dan jijzelf. Vakantie vieren doe je op een manier zoals je dat zelf prettig vindt, wil je daarbij van mijn part 24 uur per dag alleen maar internetten, het zij zo. Als je het maar naar je zin hebt, niet?
Voordat je mij ook gaat aanvallen, voor mij hoeft internet ook niet op vakantie hoor, misschien af en toe even een berichtje aan de kids of eventueel een leuk uitstapje uitzoeken, maar zelfs dat gebeurt vaak niet eens. Ik wil alleen maar zeggen, je moet anderen niet beoordelen op hun gewoontes en elkaar in hun waarde laten. We zijn niet allemaal zoals jij, gelukkig maar Big Grin
Zorba, jij bedankt voor de tip up
Quote
#9
Het laatste wat ik wil is 'interessant overkomen'. Maar het beschikbaar zijn van Internet is vandaag de dag natuurlijk een prachtig middel om de vakantie nog veel boeiender te maken. Alle achter- en onderliggende info van de mooiste plekjes is á la minuut beschikbaar, wat wil je nog méér? Je kan natuurlijk nog via het wereldontvangertje de info proberen te bemachtigen maar......, dat is wel erg 'Back to Basic' anno 2012.
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#10
(10 August 2012, 15:45)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De gemiddelde snelheid van het wifi hier op Kreta is uitstekend
'
@kees, ik citeer nog even een klein stukje uit een zin van je uit een eerder bericht.
Internetaansluiting is verschillend ik betaal bij de OTE 35 euro per maand maar de snelheid hier op Kreta is belachelijk laag. beetje tegenstrijdig vind ik.
Ik werk hier in Agios met 24mb wat ik ook nog kan uitbreiden.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
@Bart je moet toch eens leren lezen ik heb het over het zogenaamde werken of wel bezig zijn met een inkomen te vergaren met je laptop als je op vakantie bent maar je vertaald zoals gewoonlijk weer net iets anders.

Best Arthur ook dat moet je anders lezen het is belachelijk laag vergeleken met Nederland maar prima om mee te leven.

Je werkt in Agios absoluut niet met 24 mb pas nog uitgetest voor iemand, ze vertellen dat je met 24 mb werkt maar je haalt in werkelijkheid de helft nog niet, hetzelfde geld voor deze regio hier betaal ik voor 16 mb maar ik zit nog niet op de helft als je het uit test.
en dan beste man zijn belachelijk lage snelheden in vergelijking met Nederland maar er valt prima mee te internetten.

Best Arthur ook dat moet je anders lezen het is belachelijk laag vergeleken met Nederland maar prima om mee te leven.
Quote
#12
Sorry Cornelius alias Kees, wij lezen gewoon niet goed!
Ik zal er voortaan (proberen) op te letten.......

(leuke nieuwe avatar trouwens, zelf ontworpen....?)
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#13
Als je op Kreta bent kan je misschien proberen in te loggen op het " TETRA " netwerk, dat zou nu toch operationeel moeten zijn.Rolleyes
Wel oppassen want het is eigenlijk voor de civiele bescherming en andere openbare diensten.Blush

volgens een artikel van "cnanews" op 16/03/2012 zou dit netwerk ten goede komen van de hele beviking en de toeristen die Kreta bezoeken en er verblijven .

Από τη λειτουργία του συστήματος TETRA θα ωφεληθεί το σύνολο του πληθυσμού της Κρήτης αλλά και τα εκατομμύρια των τουριστών που επισκέπτονται και διαμένουν στο νησί.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
Jawel beste Bart zelf ontworpen voor de nieuwe site voor Nederland en kees is geen alias maar mijn roepnaam zoals ze dav roeger noemen maar omdat de grieken dat nogal verK..... en de tong over breken gebruik ik nu mijn geboortenaam en dat bevalt ze stukken beter
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  WIFI op vakantiebestemming (on)belangrijk? Ger 19 16.183 22 July 2014, 09:47
Laatste bericht: Pa Rakalo
  wifi bereik Antoinette 26 21.488 21 August 2012, 23:18
Laatste bericht: Xander

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)