wifi bereik
#1
Binnenkort gaan we naar Samos en ik wil daar mijn iPad gebruiken. Thuis heb ik geen bereik in de tuin en ik zit erover te denken om een wifi-versterker te kopen.
Het appartement in Samos heeft wifi maar misschien is het beter om de versterker mee te nemen?Huh
Wat zijn jullie ervaringen met het wifi-bereik in Griekenland bij de accomodaties?
Antoinette.
Quote
#2
Wij hadden op Samos geen wifi en zaten nogal afgelegen, maar toch had ik regelmatig bereik vanuit een hotel dat 500 meter verder lag.
Quote
#3
Klopt Ine wij waren in Sitia en zelfs op het strand hadden wij bereik, de hotelmanager vertelde ook dat zij een groe versterker
hadden als service voor de gasten.
Quote
#4
Wij waren in Ormos met toezegging Wifi echter op het appartement slecht te ontvangen. Echter onder de bomen bij het zwembad prima ontvangst.
Quote
#5
Als je al een Wifi repeater hebt zou ik hem zeker meenemen @Antionette! Weegt zowat niets en geeft een zwak signaal een behoorlijk bruikbare 'opkikker'. Fijne vakantie met internet toegewenst!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#6
Een andere tip is het om een 'wifi analyzer' app op je tablet/iPad te installeren. Je ziet dan in één klap alle beschikbare hotspots. Door je te verplaatsen kan je aan de hand van de signaalsterkte bepalen waar de hotspot zich bevind en zo je signaal nog aanzienlijk verbeteren.

Enkele handige apps op dit gebied voor Android zijn:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Voor de iPhone/iPad zullen ongetwijfeld vergelijkbare apps beschikbaar zijn.
Quote
#7
Is er zoiets ook voor een laptop? of bestaat dat niet?
Quote
#8
(13 August 2012, 17:28)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een andere tip is het om een 'wifi analyzer' app op je tablet/iPad te installeren. Je ziet dan in één klap alle beschikbare hotspots. Door je te verplaatsen kan je aan de hand van de signaalsterkte bepalen waar de hotspot zich bevind en zo je signaal nog aanzienlijk verbeteren.

Enkele handige apps op dit gebied voor Android zijn:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Voor de iPhone/iPad zullen ongetwijfeld vergelijkbare apps beschikbaar zijn.

Hoi Her, een ipad doet dat automatisch!

Gr Japio

Hou er wel rekening mee dat providers als bijvoorbeeld ziggo in het buitenland wel mail kunnen ontvangen maar niet te versturen!
Tip is om dan even een hotmailtje aan te maken.
Ook Ziggo tv werkt niet in het buitenland!
Quote
#9
Ipv Hotmail zou ik Gmail aanbevelen om in het buitenland mail te kunnen versturen
Box van Hotmail is nogal snel vol
Quote
#10
Hotmail is inmiddels outlook.com geworden, volgens mij met net zo'n grote inbox als gmail en je kan je Facebook en twitter account maar ook je gmail toevoegen erg handig.
Quote
#11
(13 August 2012, 21:59)Zorbathagreek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hotmail is inmiddels outlook.com geworden, volgens mij met net zo'n grote inbox als gmail en je kan je Facebook en twitter account maar ook je gmail toevoegen erg handig.

Yep of de icloud account van je ipad, werkt altijd!
Quote
#12
Ik gebruik een flatpanel richtantenne en een EnGenius verstekertje.
Daarmee pak in mijn favoriete WiFi op 2,5 km afstand. Ik heb vrij zicht op de zender van de eigenaar.
WiFi's op grotere afstand, tot ruim 4 km ontvang ik ook.
Moet wel vermelden dat ik op een berg met vrij zicht op een dal zit.
Quote
#13
@Xander: en hoeveel kost dat samen?
Quote
#14
Ik gebruik een Senao EnGenius EUB-9603H USB Wlan Adapter. Daarop heb ik een Itelite flatpanel antenne aangesloten. Die antenne heb ik aan een paal van de pergola bevestigd.
Dit setje heb ik een jaar of 4 geleden aangeschaft voor iets in de orde van 100 euro inclusief aansluitkabels.
Standaard wordt een antennekabel van 2 meter meegeleverd. Ik heb er een langere kabel van 5 meter bijgekocht voor plm. 20 euro.

De EnGenius neem ik altijd weer mee terug naar NL omdat ik die op andere reisjes ook altijd meeneem. Dan gebruik ik de standaard staafantenne die is meegeleverd.

Een perfect setje, dat veel meer WiFi's oppikt dan de standaard in pc's ingebouwde WiFi kaartjes.

Eerst heb ik het geprobeerd met de allerbeste WiFi kaart van Intel die er te krijgen is in mijn laptop. Dat ging al veel beter dan met de standaard ingebouwde WiFi kaart, maar voor mijn omstandigheden op Kreta was dat nog niet goed genoeg om thuis een betrouwbare en snelle verbinding op te bouwen.

Met deze set heb ik geen enkel probleem meer.

Een nadeel: deze set werkt alleen in combinatie met een PC/laptop met een USB aansluiting. Voor mijn iPad en smartphone heb ik er niets aan.
Om die reden heb ik net een TP-link netwerk repeater aangeschaft (30 euro) die ik ook op de Itelite antenne aan kan sluiten. De TP-Link kan zowel een bedraad als draadloos (WiFi) signaal doorgeven. Dus ook de iPad en smartphone moeten via WiFi werken.
Ik heb alleen nog wat instellingsproblemen, en dus heb ik met de TP-link nog geen ervaring opgedaan. Ze zegen dat de TP-link zo uit de doos moet werken, maar helaas is dat niet zo. En dat terwijl de WiFi apparatuur waar ik op mag meeliften ook allemaal van TP-link zijn!

Het weer is veel te mooi, WiFi voor ipad en telefoon is niet belangrijk genoeg nu, en dus zal het nog wel een tijdje duren voordat ik er wat tijd instop om de TP-link aan de praat te krijgen.
Quote
#15
Ik gebruik met veel succes de Alfa Awus 036nh, vergelijkbaar met de Senao welke Xander omschrijft. Op Ebay gekocht voor een paar tientjes en ik trek alles uit de wijde omgeving binnen.
Dit soort apparaatjes werken inderdaad niet op Apple apparatuur en op telefoons. Het zijn echt usb versterkers.
Quote
#16
Even een opmerking: een Apple computer kan zelf als doorgeefstation/versterker voor de iPad en iPhone werken. En een Mac heeft meerdere USB-aansluitingen. Dus dan zou je de door jouw genoemde apparatuur op de USB-aansluiting van de Mac moeten zetten en dan heb je vervolgens een eigen draadloos netwerkje in huis en tuin.
De meeste mensen die alleen iPhone of iPad meenemen zijn m.i. Toeristen en die zullen niet gauw een hele installatie gaan kopen. Die zullen bij de taverna even wat gaan mailen/Fb'en/internetten
Quote
#17
Hallo iedereen die meegedacht heeft,
Woensdagavond zag ik op RTL Boulevard DE oplossing.
Daar werd een stekker getoond die je alleen maar in het stopcontact hoeft te steken. Dus zonder kabels, snoertjes of andere ingewikkelde toestanden. Zeggen ze tenminste......
Als dat zo is dan is dat HET ei van Columbus voor mij!!
Dat ding heet: all in one cloud-repeater van D-Link en het kost 50 euro.
Hartelijk bedankt allemaal!
BTW Ik heb al gmail.
Antoinette.
Quote
#18
Nou Antoinette ik weet niet of dat voor een wifi station buitenshuis werkt. Wellicht zijn er hier op het forum techneuten die je hier meer over kunnen vertellen.
Quote
#19
De Saneo zou op een Mac ook prima moeten werken. Tenminste, als ze ook drivers voor een Mac meeleveren. Dat weet ik niet (meer).

Een stekker kan goed werken over kortere afstanden. Het bereik is niet zo groot. Voor mijn situatie waarbij ik 2,5 km moet overbruggen in ieder geval zeker niet.
Quote
#20
@Xander evenofftopic2 hoe is dat afgelopen met OTE en tel kabels van de buren, ik las er niks meer over bij de buren.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#21
@Arthur
Na wat geharrewar kwam een door de buurman 'ingehuurde' politie agent (!!!!) bij me aan huis vertellen dat, hoewel OTE zonder mijn toestemming de kabels had bevestigd en hij me NIET wilde bevestigen dat er in GR een wet bestaat die OTE uitdrukkelijk het recht geeft ongevraagd kabels aan iemands bezit (zoals een huis) te bevestigen, en dat er inderdaad spake is van huisvredebreuk (tresspassing).
Niettemin zou ik NIET het recht heb de kabels te verwijderen omdat die eigendom van OTE zijn. Als ik dat toch zou doen, zou hij me komen arresteren. Om zijn woorden kracht bij te zetten noteerde hij alvast alle gegevens uit mijn paspoort.

Eerder was een OTE functionaris me al komen vertellen dat hijzelf geen autorisatie had de kabels anders te bevestigen. Op mijn opmerking dat hij palen kon zetten meldde hij dat hij dat gezien de hellingshoek van de grond te gevaarlijk vond. Toen ik hem er op wees dat de DEH op die plekken ook al palen had gezet zei hij dat hij ze toch niet ging plaatsen. En dat terwijl mijn buurman zelfs al voor de benodigde palen had betaald!
Hij zou e.e.a. aan zijn chef voorleggen en binnen 3 dagen terugkoppelen. Dat heeft hij uiteraard niet gedaan.

Ik heb er nu een advocaat op gezet.

Het is in NL bijv zo dat alles wat aan jouw huis is bevestigd juridisch gesproken ook van jou is. Je mag het dus verwijderen want het is van jou. Tenzij je een overeenkomst hebt gemaakt met (in dit geval) de OTE waarin je van dat recht afziet voor zover het (wederom in dit geval) die kabels betreft.
Volgens insiders is dit zelfs een EU recht.

Daarnaast is het niemand toegestaan over een afgesloten hek heen te klimmen om die kabels aan te leggen. Dat is huisvredebreuk, en dat geldt dus ook voor OTE.

Zoals gezegd, de advocaat gaat er achteraan na diens vakantie.
Quote
#22
Momenteel zit ik op Samos en kan je melden dat er in vrijwel elk dorp dat we tot nu toe bezochten wel een of meerdere vrij toegankelijke hotspots te vinden zijn. Ik heb de eerder genoemde apps geinstalleerd op zowel m'n smartfone als op m'n tablet. Op de smartfone klik ik de optie "signaal laten horen indien open netwerk is gevonden" aan en regelmatig is dat het geval. Pas dan pak ik de tablet en het www staat voor me open. Vandaag onder andere open wifi gevonden in Votsalakia, Balos, Pirgos, en uiteraard in de thuisbasis Ireon. Ik verwacht dat open wifi binnen no-time net zo vanzelfsprekend zal zijn als een GSM-netwerk vinden. Veel eigenaren van appartementen/hotels hebben inmiddels wel door dat aanbieden van gratis wifi maar een zeer beperkte investering is waar je in de huidige tijd veel aspirant boekers mee kunt lokken. Dus of de aanschaf van allerlei technische snufjes voor de toekomst zinvol is, ik waag het te betwijfelen........

Ger
Quote
#23
klinkt mooi vanuit samos
maar heb een vraagje op mijn vakantie adres op kreta keb ik met mijn tab slechte ontvangst
is er een simpele oplossing,versterking te krijgen op mijn tab
gr GER
Quote
#24
Dat staat in bovenstaande berichten allemaal beschreven.
Een repeater stekker of een apparaatje als de TP-Link dus.
Een apparaat als de TP-Link is aanzienlijk krachtiger en verdient wat mij betreft de voorkeur. Ze zijn zelfs goedkoper dan vele stekkers !

Denk er aan in beide gevallen een verlengsnoer mee te nemen.
Dit soort apparaten werken het beste wanneer ze vrij zicht hebben op een WiFi accesspoint. Je moet dus de beste ontvangstplek vinden, en daar hoeft geen stopcontact te zitten !

Oh ja, zet zo'n apparaat niet in de zon.....
Quote
#25
Maar een TP-Link is veel te ingewikkeld voor mij. Een stekker is voor mij voldoende al begrijp ik niet waarom er een verlengsnoer mee moet?
Antoinette.
Quote
#26
Een artikel in HLN is misschien ook een oplossing voor Griekenland
citaat
"Israëlisch themapark rust ezels uit met wifizendersTegenwoordig is er op de meeste veelbezochte plaatsen draadloos internet beschikbaar. Zo ook in het Israëlische historische themapark Kfar Kedem. Al bevindt de draadloze router zich er op een wel erg vreemde plek...

Het park heeft zijn ezels namelijk uitgerust met draadloze routers. De zadeltassen van de dieren zitten volgepropt met de nodige apparatuur.

In het park wordt het leven in de streek tijdens de eerste en tweede eeuw na Christus nagebootst. De bezoekers genieten er van de rustieke gebouwen, typische klederdracht en ritjes met de ezels.

Opdat de bezoekers nu foto's zouden kunnen maken en uploaden naar sociaalnetwerksites als Twitter en Facebook, besloot de eigenaar van het park zijn ezels voortaan van wifi te voorzien. "

Einde citaat
Big Grin
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
(21 August 2012, 16:29)Antoinette schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar een TP-Link is veel te ingewikkeld voor mij. Een stekker is voor mij voldoende al begrijp ik niet waarom er een verlengsnoer mee moet?
Antoinette.

Simpel, het is heel goed mogelijk dat er geen stopcontact zit op de plek waar de wifi ontvangst het beste is.
Omdat je waarschijnlijk een wifi gaat gebruiken dat niet in het gebouw zit waar jij zit, zal het wifi signaal ergens buiten het beste zijn. Dan is het handig dat je de stekker ook op een plekje buiten opstelt, en daar is vast geen stopcontact. Vandaar dus een flink verlengsnoer.
Overigens moet je een stekker ook niet de hele dag in de zon laten liggen.

Een TP-link is niet ingewikkelder dan een stekker.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  WIFI op vakantiebestemming (on)belangrijk? Ger 19 16.183 22 July 2014, 09:47
Laatste bericht: Pa Rakalo
  droam wifi op vakantie Zorbathagreek 13 12.374 10 August 2012, 17:47
Laatste bericht: Cornelius

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)