Sterilisatie actie honden en katten op Karpathos.
#1
Thumbs Up 
Steun svp deze actie?

Sterilisatie actie honden en katten op het Griekse eiland Karpathos in september 2012.

Karpathos is een klein winderig eiland zonder dierenarts, maar wel met Karpathos Animal Wellfare. Met vele vrijwilligers werkt hier ook Alf een fotograaf- die bijgestaan door zijn zus een Duitse dierenarts goed werk verricht.
Deze organisatie ontfermt zich over zwerfdieren.
Tijdens een trip naar het eiland ontstond het idee om hier in september 2012 zwerfdieren te steriliseren.
We gaan met 2 dierenartsen en enkele assistentes naar de hoofdstad om deze klus te klaren.

Als u een sterilisatie wilt adopteren kan dat door een email te sturen naar mailto:info@dierenkliniekdemolenutrecht.nl .
U adopteert de sterilisatie; wij verrichten kosteloos de sterilisaties.
De adoptiekosten voor een sterilisatie kat zijn 10 €, voor een hond 20 €. U krijgt een foto van uw hond/kat en de sterilisatie gemaild in september!

Het bestuur van Animal Welfare Karpathos is heel blij met deze sterilisatie actie en zijn de dierenartsen Steef en Astrid Somers en hun team heel dankbaar voor hun inzet.
De dierenartsen komen van 30 augustus tot 13 september.
Quote
#2
Goed initiatief!
Quote
#3
Ik hoop dat er hier dierenliefhebbers zijn welke dit project willen ondersteunen.
Quote
#4
Geweldige actie! Zou mooi zijn als dit op meerdere eilanden georganiseerd wordt, maar ik vrees dat dat niet gaat gebeuren.
Maar elke sterilisatie is er één!
Quote
#5
Het gebeurt wel degelijk ook op andere eilanden hoor, Sophia.
Alleen wordt er niet altijd ruchtbaarheid aan gegeven, want het is helaas volgens de Griekse wet niet zomaar toegestaan om buitenlandse dierenartsen dit goede werk te laten doen. Ook de Griekse dierenartsen zijn hier meestal niet blij mee (broodnijd) of werken het zelfs tegen. Hoewel samenwerking toch echt voor alle partijen beter zou zijn Sad
Vaak gebeurt dit dus in het geheim.
Quote
#6
Dat gebeurt hier al jaren @Sophia, hier komt ook een tierärtstin die Nina heet(misschien de zelfde als op Karpathos) zij komt 2 keer per jaar, eerst naar Agios Nikolaos en dan richting Rethymnon, in Agios helpen wij altijd mee met katten vangen en verzorgen, ook is er elke maand een bazar waar 2e hands spullen verkocht worden, zo dragen wij ons steentje bij, natuurlijk behandeld ze ook honden.
Alleen is er nu een probleem, de dierenartsen in de buurt zijn niet blij met iemand die gratis zwerfkatten helpt, kunnen ze niks aan verdienen, in plaats van mee te helpen werken ze tegen, dus ze moet bijna undercover werken.
Hier is de website van VOCAL
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&L=1%27%60%28%5B%7B%5E%7E
en deze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
Heel mooi, goed dat dit gebeurd!
Quote
#8
Ik heb ook wel eens gehoord dat er dierenartsen i.o. (gratis) helpen met sterilisatie/castratie. Zij kunnen dan ervaring opdoen bij de zwerfkatten en honden. Er wordt dan een stukje van het oor gehaald en zo zijn de gesteriliseerde katten en honden dan te herkennen. Zelf heb ik een adoptiekat via Mirtos Animal Project. Bij haar zijn ze wat uitgeschoten, zij mist een groot stukje van haar oor.;)

[Afbeelding: mh8tvs.jpg]
[Afbeelding: jv3gvo.jpg]
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#9
Onze Loetje ziet zo uit met een klein knipje uit haar oor
[Afbeelding: 28ujq0y.jpg]
Toen ze aangelopen kwam zag ze er nog zo uit
[Afbeelding: 2edb9ex.jpg]
En natuurlijk hier vriendje Loewie op de uitkijk.
[Afbeelding: 2v9wu9e.jpg]
De laatste aanwinst, kon ze niet wegsturen, moeder en zoon.
[Afbeelding: z369i.jpg]

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Prachtig initiatief, vanmorgen 30 euro gestort!
Quote
#11
(14 August 2012, 15:16)filoZoika10 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Prachtig initiatief, vanmorgen 30 euro gestort!


Worshippyup
Quote
#12
Ik kan het niet helpen, ik moet tóch reageren:
Liefde voor dieren is heel mooi, maar hoort liefde voor mensen niet groter te zijn? ik zie hier wel vaker een bericht over zwerfhonden, -katten in Griekenland, maar zelden of nooit lees ik hiers over ONDERVOEDE EN HONGER LIJDENDE KINDEREN .
Gisteravond tijdens een live uitzending van Griekse TV komt een mevrouw aan de poort vragen om een bord eten voor haar dochtertje. De belasting (met de elketriciteitsnota) niet kunnen betalen, uit huis gezet, LEVEN OP STRAAT, hebben geen werk, dus geen inkomen, geen gezondheidszorg .....
Zouden deze GRIEKSE MENSEN niet eens wat meer aandacht verdienen?
Als er ál over honger in Griekenland wordt geschreven gaat het over de kerk welke toch wel maaltijden uit kan reiken (intussen geen 10.000 maar over de 200.000 per dag) want "die zwartjurken zijn toch rijk genoeg". Ja, dat zal ook inderdaad zo wezen, maar het gaat niet om hoeveel geld de kerk heeft, maar hoeveel honger de gewone bevolking heeft.
Als ik dan lees dat er geld gevraagd wordt voor sterilisatie van honden en katten, of een "goed tehuis voor zwerdieren uit Griekenland in Nederland" dan denk ik altijd maar: en de kinderen dan?
Als je wilt bedelen voor dieren, waarom dan niet in eerste plaats voor de kinderen? Als je geld wilt doneren aan een goed doel, waarom dan niet voor die mensen en kinderen welke totaal uitgeknepen nergens terecht kunnen en niet beschermd worden?
Brussel blijkt blind en doof, zolang het maar kan vangen ....
Als je heel goed in de slappe was zit, kun je misschien beide doelen steunen.
Maar waarom lees ik dat zo weinig op dit forum?

Lees ook hier eens:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Nu is het net of ik alleen maar oog voor de dieren heb en niet voor mijn Griekse vrienden. Sad

btw Heb je dit forum echt al helemaal gelezen? Je had dan namelijk kunnen zien dat de mensen hier wel degelijk bezig zijn met de problematiek van de Griekse bevolking!
Quote
#14
@Arthur,wat is Loetje mooi geworden vergeleken met de andere foto, wat een prachtige poesekes heb je daar, en mooie fotos ook, vooral die van Loewie op de uitlijk.

Op het bericht van Μήτσος ga ik niet reageren.
Ik heb beide lief, zowel de dieren als kinderen, en beide steun ik zover ik kan.
Quote
#15
Stuur dit verhaal en dat andere op de Triest topic naar de Griekse regering, als alle ambtenaren van hun 16 maandlonen er 4 aan de armen geven is het probleem in een dag opgelost.
Wij doen ons best om de locale bevolking te steunen, (en de zwerfkatten natuurlijk) meer kan bruintje niet trekken.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
Kijk naar Syrië, Egypte, Tunesië etc etc. Mensen kunnen altijd in opstand komen en hun stem laten horen. Een dier echter is afhankelijk van ons mensen. Ook ik steun de Griekse bevolking door mijn vakantie daar door te brengen. Goed nagedacht over de aanschaf van een kat, wat is dan leuker om als Griekofiel een Grieks poesje aan te schaffen. Een kat uit het asiel hier was goedkoper geweest maar ik steun nu ook een goede organisatie zoals Mirtos.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#17
Erg veel Nederlanders hebben erg veel boter op hun hoofd, dit is zo maar een schrijnend voorbeeld van de duizenden gevallen in Nederland
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Als er maar genoeg van dit soort acties komen dan worden er minder katten uit Griekenland meegenomen en nemen de mensen weer eerder een kat hier uit het asiel. Win-win!
Quote
#19
(14 August 2012, 19:24)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Erg veel Nederlanders hebben erg veel boter op hun hoofd, dit is zo maar een schrijnend voorbeeld van de duizenden gevallen in Nederland
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We hebben het hier over zwerfkatten en honden @kees, niet over het luxe probleem in NL dat de mensen hun kat of hond zat zijn en ze zomaar met kittens en al dumpen langs de weg.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#20
Ik moest gelijk denken aan een column van Bob Vansant en wil het jullie ook niet onthouden:


Griekenland Dier-on-vriendelijkste land..?
Volgens de Nederlandse Stichting Dierenleed is Griekenland het meest dier-onvriendelijkste land ter wereld ! Nederland zelf staat op de zesde plaats en België doet het met een 16e plaats niet slecht. Vraag is natuurlijk waarop men zich baseert om zulke lijsten te maken.
De Grieken zullen hun dieren inderdaad niet overmatig vertroetelen en verwennen zoals wij dat doen. In een grootwarenhuis moet je zoeken achter gadgets voor pets of speciale voeding. Veeartsen kunnen hier niet leven van hun beroep alleen en houden er allemaal een winkel bij open met zaaigoed,tuingereedschap,hondenvoer of bloemen.
Voor de Grieken zijn honden en katten nog nuttige dieren.Niet enkel voor gezelschap dus. Katten zijn er om ongedierte als ratten en slangen te verdelgen en honden zijn er om het erf te bewaken en vossen te verjagen.
Wie kent er niet de mooie Griekse plaatjes en foto's van spinnende katten op de visnetten of tegen de witgekalkte geveltjes ? Elke toerist neemt foto's van Griekse katten alsof het een rariteit betreft. Er zijn zelfs speciale jaarkalenders die alleen de Griekse katten als thema hebben. Katten worden hier ook niet gesteriliseerd of gecastreerd,zoals in de lage landen. Ook castratie bij honden wordt slechts mondjesmaat toegepast en zelfs meewarig bekeken.
De natuurlijke selectie bepaalt hier wel welke katten en honden overleven en welke niet. Het zijn ook buitendieren en geen salonkatten of schootjeshonden die men hier tegenkomt. Er zijn ook geen overvolle asielen zoals er bij ons 80.000 dieren daar opgesloten zitten !
Ook de honden lopen vrij los in het straatbeeld en als niemand er zich over ontfermt werpen ze hun jongen ergens ten velde en worden de puppy's al of niet geadopteerd of vallen ze ten prooi aan ziektes of roofdieren. Is dat dieronvriendelijk ? Geen enkele 'straathond' (letterlijk) heb ik ooit zien aanvallen of bijten naar mensen.
Op z'n minst kan je zeggen dat men hier de 'natuur zijn gang laat gaan'.
Is het dan dier-vriendelijk om een hond of een kat (of meerdere zelfs) te houden op een appartement zoals de Noordelingen doen ? Wist je dat de Nederlandse en Belgische katten en honden ziek zijn van het overgewicht en dat het schandelijke obesitas bij dieren een ware plaag is ? Of is het diervriendelijk om honden te hebben die voortdurend aan de leiband moeten lopen en daardoor agressief worden ? Of depressief ? Wist je dat Belgische en Nederlandse honden vaak aan de Prozac (antidepressiva) zijn ? En gedrags-en karakterstoornissen vertonen, zodat er een hondentherapeut moet aan te pas komen !? Er zijn zelfs speciale drukbekeken tv- programma's over hoe je je 'lastige hond' moet aanpakken ! Is dat diervriendelijk ? De Grieken zouden gieren van het lachen als ze zoiets zien.Ze begrijpen ook de commotie van veel buitenlanders niet over hun houding tegenover dieren.Ze zouden daarentegen kwaad zijn als ze onze legbatterijen voor kippen of varkensstallen zouden zien ! En ja, aan elk Grieks huis hangt er ook een kanarievogel in een kooitje te zingen. Want dat brengt volgens de overlevering 'geluk'. Ook onze grootvaders hadden een zingende kanarievogel !
In België en Nederland wordt er aan dierenvoeding en materiaal voor huisdieren evenveel uitgegeven als aan babyartikelen en -voeding En de vergelijking houdt daar niet op. Sommige mensen behandelen hun hond of kat ook als een baby.Misschien zelfs nog beter !?
Dit is pure, soms ziekelijke, overdracht en projectie.
Alleen al in Nederland zijn er ruim 2 miljoen honden.Toch vinden -vooral Nederlanders- dat ze zich tijdens hun vakantie in Griekenland moeten ontfermen over de zgn. zielige loslopende Griekse honden, die ze dan 'zwerfhonden' noemen en na vaccinatie, met draagkooi en vaak duur transport, meenemen naar het overbevolkte (overhondse) Nederland. Er ontstaan hier zelfs heuse Nederlandse stichtingen die zich het lot van 'de arme Griekse hond' ter harte nemen en waar je kan voor doneren.
De dieren worden compleet uit hun habitat en biotoop geplukt en van hun 'vrijheid' (synoniem voor zwerven ?) beroofd om dan ergens op enkele vierkante meter hun druilerige Nederlandse leven depressief verder te moeten slijten ! Is dat diervriendelijkheid ?
Moest ik hond zijn...

Het is zo makkelijk om met het vingertje te wijzen, lesjes te spellen en lijstjes te maken met goed en fout.
Het is zo makkelijk om empathisch te zijn voor dieren en hen allerlei menselijke gevoelens toe te dichten. Het is kennelijk veel moeilijker empathie op te brengen voor een andere cultuur, andere gewoontes en visies van mensen en volken...
Laat ons misschien daar eerst mee beginnen ?

Hoe meer men mensen bemint, hoe minder men dieren nodig heeft om het eigen gemis aan liefde en warmte op te projecteren...


De lijst dieronvriendelijke landen:


1. Griekenland, 2. Spanje, 3. Nederlandse Antillen, 4. Nederland, 5. Roemenië, 6. Turkije, 7. Venezuela, 8. Bulgarije, 9. Egypte, 10. Portugal, 11. Mexico, 12. Aruba, 13. China, 14. Thailand, 15. Verenigde Staten, 16. BELGIE, 17. Brazilië, 18. Italië, 19. Zuid- Afrika, 20. Japan... 54. Colombia, 55. Rusland, 56. Zweden. (belga/adha)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Duidelijk artikel Fifika. Die kopieer ik gelijk voor mijn dierenvrienden.
Quote
#22
Zomaar wat opmerkingen op geplaatst artikel Bob Vansant:honden worden niet agressief aan een leiband,dat is gevolg van doorfokken of gedrag van de mens:ophitsen.In onze bijna 40jarige vrij grote praktijk kwam Prozac niet voor.Legbatterijen zijn in de Eu verboden.Varkens-en koeienstallen zijn er ook in Griekenland.Proef uit het artikel dat het voor dieren in Griekenland hosanna is en hier een kwelling.Wat te zeggen/denken van/aan honden die in de bloedhitte zitten aan een riem van ong 1m en als "hok"een olievat hebben(en dat gaat gloeiendheet worden) of helemaal geen bescherming hebben.Water?Nergens te bekennen of een bak met iets zo goor!!Een hond die geschopt kan worden als hij blij z'n baas begroet.Of katten die overgoten worden met zuren of verminkt.De mate van beschaving wordt gemeten naar de manier van omgaan met het dier(een gezegde) En gaat dat niet overal op?
Quote
#23
Dit is ook Griekenland:

[Afbeelding: 15gwk81.jpg]

This is the result of what we believe to be deliberate poisoning in the Vamos area in the prefecture of Chania,Crete.
The police apparently will not follow up on the complaint,as they and the locals maintain that the dogs died from disease.
COME ON 30 DOGS DEAD OVERNIGHT....GET REAL!!!!!!

Gouves Animal Shelter
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#24
Wanneer is dit bij Vamos gebeurd?
Quote
#25
[Afbeelding: b4j9mp.jpg][Afbeelding: b4j9mp.jpg]Dit is ook een aanlopertje en is door ons geadopteerd.
We hebben haar Troula (Troela) genoemd.
Vorige maand ging ze zogezegd onder het mes. ook door een paar duitse artsen die hier 2 dagen waren. In principe was het gratis maar uiteraard een vrijwillige bijdrage gegeven.
Volgende week krijgt ze alle vaccinaties en kan ze hier een goed en hopelijk lang leven tegemoet zien.
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#26
Vandaag staat er een artikel in Nea Kriti ivm dit item.
In de gemeente Chersonisos heeft er een vergadering plaats gevonden inzake de wet 4039/2-2-2012 (B 15), met betrekking tot zwervende en verdwaalde huisdieren en om dieren te beschermen tegen uitbuiting of het gebruik voor de winst.
Blijkbaar is er bij wet bepaald dat de iedereeen zijn dieren moet laten chippen. Dus in de gemeente Chersonisos gaan ze de zwerfdieren vangen, castreren en chippen, en de gemeentelijk politie krijgt les in het gebruik van de microchip scanner. Wat er van in huis gaat komen dat weet natuurlijk niemand.
Het nodige geld hebben ze al berekend tot op de eurocent zijnde 5.381,25 ευρώ
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
Alsof de politie daar tijd voor heeft, ze zijn te druk met andere dingen die volgens hun belangrijker zijn, het opjagen van artsen die de katten en honden gratis helpen. Ik zou de Griekse eigenaren van die katten en honden chippen, kunnen ze controleren of ze wel goed voor hun dieren zorgen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#28
Het team vertrekt binnenkort en kan nog wat donaties gebruiken.Perfektbedankt
Quote
#29
(16 August 2012, 16:55)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wanneer is dit bij Vamos gebeurd?

Bericht is op 9 juli geplaatst.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ferry karpathos Patrick 3 1.353 30 April 2023, 21:12
Laatste bericht: Patrick
  Karpathos Lefkos Andrebeek 17 7.419 11 February 2023, 20:42
Laatste bericht: Andrebeek
  Karpathos riskje 11 2.618 12 January 2023, 08:27
Laatste bericht: metaxa
  Informatie over Karpathos jjohn 62 21.556 11 January 2023, 00:09
Laatste bericht: JipJipster
  K.T.E.L busdiensten Karpathos. jjohn 0 1.218 20 June 2022, 23:10
Laatste bericht: jjohn
  Leuke film over Karpathos Ger 10 6.575 07 May 2019, 15:58
Laatste bericht: jjohn
  karpathos scooter of quad ? roefke 9 4.241 14 January 2019, 19:01
Laatste bericht: roefke
  Naar Karpathos Els DR 16 11.951 22 April 2015, 17:54
Laatste bericht: Tukkeroscar

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)