Opus steekt Grieken hart onder de riem
#1
[/b]Opus steekt Grieken hart onder de riem
13 augustus, 2012

Eind juli heeft de Oostenrijkse rockband Opus een gratis concert gegeven op Zakynthos. Samen met de lokale zanger Pavlos Linardos bracht de band ook een Griekse versie van hun megahit Live is life ten gehore. Opus wilde met het optreden hun band met de Grieken onderstrepen en iets positiefs voor hen doen in deze economisch barre tijden.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Toppie Moesten meer bands doen.

gr.Rob
Quote
#3
Hoewel ik dit een mooi initiatief vind, een opsteker voor de Grieken die voor een avond even de zorgen kunnen vergeten, toch een opmerking: men kan beter in eigen land proberen begrip te kweken voor de Grieken. Zelf kom ik nog steeds in gesprek met mensen die niet weten wat de impact van de bezuinigingen op het dagelijkse leven in Griekenland heeft. Men is vaak niet op de hoogte van de armoede die voor velen dreigt of al werkelijkheid is geworden. Alleen de excessen halen de media en worden breeduit door ieder aangehaald. Natuurlijk wil ik deze misstanden niet goed praten, natuurlijk weet ik dat der Griekse bevolking mede schuldig is aan de crisissituatie. (corruptie e.d.), maar ook slachtoffer! Maar de gevolgen blijven onderbelicht. Men staat er niet bij stil dat lonen dalen en prijzen stijgen. Soms een klein berichtje als bladvulling that 's it! Hiervoor zou men wat meer belangstelling moeten hebben, dan kan de rest van Europa wellicht meer begrip en geduld opbrengen. Wordt er misschien ook wat genuanceerder over de Griekse kwestie gedacht en gesproken. Toch: goed gedaan Opus!
Quote
#4
Fijn dit bericht van jou Erwin. Ben ik het helemaal mee eens.
Las op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




de volgende twee bedroevende reakties van `gulle Nederlanders`:

Marialva33
Hey Joost, als jij het allemaal zo zielig vind voor dat griekse oplichtersvolk waarom neem jij er dan niet een paar op in je huis en betaald alles voor hun???? Wij als ondernemer en werkende Nederlander hebben naar mijn mening al genoeg moeten bloeden voor al die landen die er ZELF een zooitje van gemaakt hebben en hun inwoners jaren hun staat bestolen hebben en belasting hebben ontdoken....Dus als je je mond vol wil hebben over een ander, begin dan bij jezelf als je hun zo nodig de arme burgers vind!!!!


bachanaal
typisch grieks: tijdrekken, sjoemelen, geld wegsluizen en nepotisme.

En zulke reakties zijn vaker regel dan uitzondering!
Om je dood te schamen toch ....
Quote
#5
Hoeveel ondernemers proberen luxe goederen op kosten van hun bedrijf aan te schaffen? Meubelen, electronica, maar ook privé-etentjes. Dat is zeker geen belastingontduiking? Nee, dit praat men goed onder het mom van: ik betaal al genoeg belasting. Hoeveel dames werden niet meegenomen door bewindslieden die voor zaken naar het buitenland moesten. Is dit geen oplichting?
Quote
#6
Weer terug on topic: volgens mij zijn er nog meer musici geweest die gratis concerten gaven. Wie weet of er nog wat komt op dit gebied?
Quote
#7
Beste Mariava33 en Bachanaal,

Als jullie je gal willen spuwen , doe dat dan niet op dit forum!
Zelf heb ik géén zin om hierop in te gaan , zo denken jullie er over en andere denken er weer anders over!
Laat iedereen in z'n waarde!

Tom
Quote
#8
@ElsR, hoe mooi het initiatief ook is, ik vraag me af wat je ermee bereikt: een artiest geeft een gratis concert in Griekenland. Voor de plaatselijke bevolking een plezierige avond. Maar de signalen die de Grieken krijgen uit Noord Europa zijn beduidend anders. Dat los je niet op met een concert, hoe goed ook bedoeld. Zelf ben ik voornemens live muziek te laten komen in een hotelletje in Griekenland. Dit om een bijzondere verjaardag te vieren. Uiteraard is het hele dorp welkom. Toch ben ik nog niet zeker van om dat te doen. Hoewel het voor de plaatselijke bevolking een verzetje is (overigens over die verjaardag hoeven ze niets te weten) anderzijds voel ik me er een beetje ongemakkelijk bij, de Nederlander komt even een feestje geven, terwijl wij in de problemen zitten. Ik zou je mening in deze erg op prijs stellen, hoewel deze een beetje off topic is.
Quote
#9
(17 August 2012, 09:19)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ElsR, hoe mooi het initiatief ook is, ik vraag me af wat je ermee bereikt: een artiest geeft een gratis concert in Griekenland. Voor de plaatselijke bevolking een plezierige avond. Maar de signalen die de Grieken krijgen uit Noord Europa zijn beduidend anders. Dat los je niet op met een concert, hoe goed ook bedoeld. Zelf ben ik voornemens live muziek te laten komen in een hotelletje in Griekenland. Dit om een bijzondere verjaardag te vieren. Uiteraard is het hele dorp welkom. Toch ben ik nog niet zeker van om dat te doen. Hoewel het voor de plaatselijke bevolking een verzetje is (overigens over die verjaardag hoeven ze niets te weten) anderzijds voel ik me er een beetje ongemakkelijk bij, de Nederlander komt even een feestje geven, terwijl wij in de problemen zitten. Ik zou je mening in deze erg op prijs stellen, hoewel deze een beetje off topic is.

Erwin, gewoon doen. Als je iemand (in dit geval heel wat mensen) een fijne avond kan bezorgen, waarom niet. Je lost er de problemen niet mee op maar je toont in ieder geval aan dat je het goed met ze voorhebt.
Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote
#10
@ Tom, het Fyfika citeert uit een artikel, deze mensen reageren dus niet op dit forum. Maar goed, als ze het wel lezen: helemaal mee eens!

@ Bob, hartelijk dank voor je reactie. @ alle forumleden: ik wil deze topic niet kapen, toch zou ik graag wat meerdere meningen willen horen. Helaas kan ik hier geen aparte topic van maken i.v.m. geheimhouding, is namelijk een cadeautje. Toch komt het op hetzelfde neer als het concert van Opus. Vandaar.
Quote
#11
Beste Erwin
De meningen over de huidige situatie in Griekenland staan al in ik weet niet hoeveel items beschreven. Te veel om op te noemen. Volgens mij ging deze post gewoon over het aardige gebaar van Opus en of er nog meer van die gebaren zijn. Los van het feit hoe ernstig de situatie is voor de gewone man en wat er dan aan gedaan kan/moet/zal worden.
Quote
#12
@ ElsR, je hebt natuurlijk gelijk, een aardig gebaar, dat schrijf ik ook. Een hart onder de riem, zeker. Maar na die avond is de belangstelling over, en wat dan. Maar goed, in het verlengde hiervan: graag jouw mening over het feestje. Zie jij dat even positief als het concert van Opus, of vind je het niet kunnen? Ik dacht dat er enkele weken geleden een internationaal vriendschapsconcert in Athene is gegeven. Nationale en internationale artiesten traden daar op. Het moet een groot succes zijn geweest. Groet afwezigen waren artiesten uit de Noord-Europese landen. (zover ik mij het krantenartikel kan herinneren)
Quote
#13
Beste Erwin ,

Ik zag het nu pas , dat die opmerkingen op een andere website staan.
Maar desondanks ergert het me toch als ik dit soort opmerkingen leest.
Sorry , maar ben een beetje scherp op dit soort reacties.

Tom
Quote
#14
@ Tom, beste jongen, geen probleem, ben ik namelijk ook!
Quote
#15
intervieuw met "Opus" zanger Herwig Rüdisserr
over het hoe en waarom het optreden op Zakynthos:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&v=fWNpkXaw_jo&NR=1
Quote
#16
Dalaras heeft ook gratis concerten gegeven:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Enkele leuke suggesties voor onder de kerstboom! Ger 1 1.531 09 December 2020, 18:00
Laatste bericht: iakovos
  Hermes onder trottoir lucy 1 1.243 16 November 2020, 10:25
Laatste bericht: Viviane
  Karelias - een werkgever met een hart voor zijn personeel ADO 14 11.955 30 December 2012, 18:13
Laatste bericht: Frederique
  Grieken zijn vossen/ zijn Grieken vossen? Wick 0 2.018 22 February 2012, 09:15
Laatste bericht: Wick
  GR onder curatele revisited. Aleko 10 6.168 04 February 2012, 15:47
Laatste bericht: Aleko
  GR onder curatele van de EU Aleko 44 25.778 31 January 2012, 22:17
Laatste bericht: vlagreco
  All-in niet populair onder Griekenland-gangers Ger 0 2.834 26 November 2009, 11:27
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)