vakantie 2013
#1
wij willen in mei naar Griekenland maar waar ???
het moet er lekker rustig zijn
kun je dan al lekker zwemen in de zee of is het water nog te koud
en de tempratuur en zijn die all lekker warm
en waar het beste te boeken
alle tips zijn welkom

groeten ger
Quote
#2
Beste Ger,

Het voorjaar of najaar zijn de beste tijden om naar Griekenland te gaan. Begin mei kan het zeewater inderdaad nog fris zijn. Het weer in Griekenland wordt vanaf de 3e week van mei altijd echt stabiel, wat niet wil zeggen dat je begin mei niet kunt gaan, want zeker om te wandelen is dat ook een heerlijke periode.

Waar te boeken is uiteraard afhankelijk waar je van houdt.
Zelf verhuren we ook ons eigen appartement dat op 5 minuten afstand van Lefkas zit. zie:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Wij zitten op een heel rustige locatie, maar toch dicht bij de gezelligheid.

Kijk anders ook eens verder bij HomeAway of Micazu voor andere particuliere woningen.

Wil je echter georganiseerd gaan, dan raad ik Ross Holidays aan. Dat is echt een top tour-operator met leuke en goede accommodaties.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Voor info kun je altijd contact met me opnemen. We komen nl. zelf al ruim 27 jaar in Griekenland en weten dus wel leuke plekjes te vinden.
Quote
#3
Syngrafea bedankt voor de info we zullen er zeker naar kijken bedankt voor de info

groeten ger
Quote
#4
Hi Ger 64, hier een site waar de gemiddelde temperaturen en regenval op staan....
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Wij zijn 6x op Kreta geweest ca vanaf (half Mei ) en 1x Lesbos.
De temperatuur is goed, op Kreta iets warmer dan Lesbos ...
Het zeewater ook...

Ik weet niet of je een appartement zoekt of liever een Hotel? ..
Van deze 2 eilanden kan ik je wel een paar appartementen aanbevelen , die ons heel goed bevallen zijn (vooral die van Lesbos) , ook de ligging van deze zijn lekker rustig gelegen -- bijna direct aan het strand en ook vlak bij de tavernes en gezelligheid :)

@ syngrafeas ..
He wat leuk..die app. op Lefkas ... Het kwam me zo bekent voor..zijn die vorig jaar ook op TV geweest in een programma over mensen die een vakantie huis zochten ? ...
Quote
#5
Wilma bedankt voor de info
appartement of hotel maakt ons niet uit laat maar horen wat jullie goed is bevalen

groeten ger
Quote
#6
Zo is het zwemwater in Agios Nikolaos, mei 2012
Kijk eens hoe ik erbij zit en wat er allemaal rond de kaik zwemt.
[Afbeelding: 2h7pes2.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
dus Arthuur het is lekker weer op Kreta maar waar is een lekker rustig appartement waar is het lekker toeven daar

groeten ger
Quote
#8
Ha Ger,

ik hoef jou niets over Pilion te vertellen. De Pagasitikos Golf is altijd warmer dan de echte Aegeische zee. Het leuke van het voorjaar is dat we elk weekend met de Vrienden van de Kalderimi leuke wandelingen organiseren. Met na afloop een lekkere maaltijd in een lokale taverna. En heb je de bloemenpracht al eens gezien?

Kies je voor Milina, dan moet je maar even een PB sturen. Wij verhuizen binnenkort naar onze farm en hebben een ruime kamer te huur. Maar als je andere accommodatie wilt kan ik ook tips geven.

groet, Jan
Quote
#9
Als je in Ag.Nikolaos een rustig gelegen app wil hebben is ,,Havania,, wel fijn ..met heerlijke zonneterrassen +zwembad -Klein strandje naast het complex -vriendelijke hulpvaardige gastheer en (vrouw =Hollandse) .. 2 tavernes er naast waar je heerlijk kan eten...
Het is ook een mooie uitvalbasis om leuke tochten te gaan maken...
Een nadeel vond ik wel dat het ca 2km van het centrum van A.N af is....
Quote
#10
En als je weg wilt, huur een auto of scooter (heb ik nog een goed adres voor je) of pak de bus die stopt voor de deur en rijd om het uur, of als je alleen een ticket boekt zijn er diverse rustige acco's bij mij in de buurt.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
Hallo Arthur we zijn al 2 x op kreta geweest dus we hebben all een klein stukje gezien van kreta
heb je misschien een paar namen van de rustige acco's bij jou in de buurt
en van de huur autohuur
alvast bedankt voor de info

groeten ger
Quote
#12
Met deze vraag zitten wij ook. Dit jaar zijn wij op Kreta geweest. Was een iets minder leuke vakantie omdat mijn cameratas uit de kofferbak van de auto werd gestolen. Omdat wij in het voorjaar een reis naar zuid Spanje gaan maken willen wij zo eind augustus, begin september nog naar Griekenland. Hoeft niet te toeristisch te zijn maar wel een beetje gezellig druk. Zelf dacht ik aan Kefalonia of kythira of Peleponessos (waar?). Wie heeft er goede ideeën/ervaringen.

Groetjes Anoushka
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#13
Kom eens naar Vamos! Mooi dorp en niet ver van het verschillende stranden (Kalyves, Almyrida en Georgioupolis). Kijk eens op de site van Vamos Village (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




)
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#14
(19 August 2012, 21:43)Jan Milina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ha Ger,

ik hoef jou niets over Pilion te vertellen. De Pagasitikos Golf is altijd warmer dan de echte Aegeische zee. Het leuke van het voorjaar is dat we elk weekend met de Vrienden van de Kalderimi leuke wandelingen organiseren. Met na afloop een lekkere maaltijd in een lokale taverna. En heb je de bloemenpracht al eens gezien?

Kies je voor Milina, dan moet je maar even een PB sturen. Wij verhuizen binnenkort naar onze farm en hebben een ruime kamer te huur. Maar als je andere accommodatie wilt kan ik ook tips geven.

groet, Jan

Jan bedankt voor de info maar we gaan toch naar Kreta


groeten ger

(19 August 2012, 22:00)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je in Ag.Nikolaos een rustig gelegen app wil hebben is ,,Havania,, wel fijn ..met heerlijke zonneterrassen +zwembad -Klein strandje naast het complex -vriendelijke hulpvaardige gastheer en (vrouw =Hollandse) .. 2 tavernes er naast waar je heerlijk kan eten...
Het is ook een mooie uitvalbasis om leuke tochten te gaan maken...
Een nadeel vond ik wel dat het ca 2km van het centrum van A.N af is....

hallo Wilma bedankt voor de info we zullen dit ook zeker bekijken

groeten ger
Quote
#15
(20 August 2012, 11:08)Berendw schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kom eens naar Vamos! Mooi dorp en niet ver van het verschillende stranden (Kalyves, Almyrida en Georgioupolis). Kijk eens op de site van Vamos Village (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




)

Voor mij even geen Kreta meer Sad sorry
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#16
(20 August 2012, 11:08)Berendw schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kom eens naar Vamos! Mooi dorp en niet ver van het verschillende stranden (Kalyves, Almyrida en Georgioupolis). Kijk eens op de site van Vamos Village (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




)

Berendw bedankt voor de info
maar het word denk ik toch in de buurt van Ag.Nikolaos

groeten ger
Quote
#17
Ook bij ons in het zuiden van Kreta, zijn jullie meer dan welkom !!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




famtop's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
@ger64
Als je naar west Kreta toe wilt gaan is hier ook een heerlijk familiecomplex (voor weinig ;) )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





In Platanias ...ca 6km van Chania af ... zeer goede busverbindingen! En ook heerlijk rustig gelegen en direkt aan het strand ... Ook een hele mooie uitvalsbasis .. en ook een mooie natuur ! Heel groen allemaal ..
Wij zijn hier 2 x geweest via sudtoers ..en ook Prima bevallen.. De app zijn lekker ruim en schoon !
Quote
#19
(19 August 2012, 21:17)ger64 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




dus Arthuur het is lekker weer op Kreta maar waar is een lekker rustig appartement waar is het lekker toeven daar

groeten ger

Boek je een pakketreis of een losse ticket en accommodatie terplaatse.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#20
Persoonlijk kan ik Petronikolis in Houdetsi op midden Kreta aanbevelen. Zit in programma Eliza was here. Dit is incl. Autohuur. Kleinschalig, hartelijke eigenaren, met zwembad, want ik vind zee in die periode toch te koud. Wij hadden het er heerlijk. Dorp ligt vlak bij Archanes. Spreek je een woordje Grieks, zit je hier helemaal goed: na het eten op zwembadterras keuvelen met de eigenaren onder sterrenhemel. Evangelia kookt op verzoek die sterren van de hemel. Zoek je een vakantie tussen de Grieken, hier kun je je hart ophalen!
Quote
#21
En als je geluk hebt @Ger64, val je midden in het feest van ErwinBig Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#22
Χουδέτσι....
bijna een eeuw wereldberoemd op Kreta om z´n souvlaki´s up
Quote
#23
@Arthur, helaas, het feest is in Ano Pedina, Epiros, waarschijnlijk tweede zaterdag of zondag in september in Hotel Porfyron. Maar ik bewaar zeer goede herinneringen aan Petronikolis, de spreekwoordellijke Griekse gastvrijheid vind je hier. Lees mijn recensie maar op Eliza!

@Mitsos, Nikos van Petronikolis is inderdaad een chefkok op bbq. Hij en Evangelia spreken net voldoende Engels om de boel te beheren. Maar wat een lieve en zorgzame mensen. In de inmiddels lange rij accomomdaties en bestemmingen waar ik terug wil, staat deze zeer hoog!

PS@Arthur, ik zou je persoonlijk hebben uitgenodigd als het op Kreta was. Jou trouwens ook @ Mitsos, al was het alleen maar voor de souvlaki.
Quote
#24
(20 August 2012, 14:36)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(19 August 2012, 21:17)ger64 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




dus Arthuur het is lekker weer op Kreta maar waar is een lekker rustig appartement waar is het lekker toeven daar

groeten ger

Boek je een pakketreis of een losse ticket en accommodatie terplaatse.

alles is mogelijk Artuur dus laat maar wat horen ;)

groeten ger

(20 August 2012, 14:37)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Persoonlijk kan ik Petronikolis in Houdetsi op midden Kreta aanbevelen. Zit in programma Eliza was here. Dit is incl. Autohuur. Kleinschalig, hartelijke eigenaren, met zwembad, want ik vind zee in die periode toch te koud. Wij hadden het er heerlijk. Dorp ligt vlak bij Archanes. Spreek je een woordje Grieks, zit je hier helemaal goed: na het eten op zwembadterras keuvelen met de eigenaren onder sterrenhemel. Evangelia kookt op verzoek die sterren van de hemel. Zoek je een vakantie tussen de Grieken, hier kun je je hart ophalen!

Erwin bedankt voor de info maar we zoeken wel wat bij de zee

groeten ger
Quote
#25
   

Hallo Ger,

het eiland Lefkas is een echte aanrader. Omdat het 's-winters veel regent, vertaalt dit zich in een prachtige en kruidige flora. Ik kom al 12 jaar op Lefkas, ook altijd in de maand mei. Dit is een van de mooiste maanden om er te zijn. De stranden zijn van jou, het is er niet druk. Er zijn enkele plaatsjes met een levendig toerisme, maar nooit schreeuwerig.
De zuidkant van het eiland heeft enkele prachtige natuurlijke baaien en het westen witte lang gerekte stranden. Het zeewater in mei is soms verrassend mild van temperatuur, maar ook wel eens kil. Met een aangenaam zonnetje zorgt het voor een acceptabele verkoeling.Om je een beetje op weg te helpen, kijk eens op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Groet, Peter
Quote
#26
Hallo Boes001 bedankt voor de info maar we gaan toch naar Agios Nikolaos

groeten ger
Quote
#27
Arthur had je nog tips waar ergens

groeten ger
Quote
#28
@Ger64... zie PB ..
Quote
#29
(23 August 2012, 21:37)ger64 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur had je nog tips waar ergens

groeten ger

In Agios en rondom Agios Nikolaos 6 app, Hermes, Coral en Alantha niet meegeteld.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#30
Wij zijn eens naar drie dagen in Athene verbleven om vervolgens de Penepolesos rond te toeren. Niets speciaals op zich ware het niet dat we dit hebben gedaan van half tot eind november. S' morgens en s' avonds was het iets aan de frisse kant. Maar gedurende de dag was het toch maar mooi 22/24 graden. Wat dus voor ons Belgen zomerweer is. De lokale bevolking keek maar raar op toen ik daar rondliep in short en T-shirt. En zij met een trui en vest Tongue
Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote
#31
Erwin,
Hartelijk Bedankt voor je uitnodiging Erwin. Als ik tijd heb naar Choudetsi te komen zal ik bij familie gaan logeren (tegenover de school). Toch bedankt, die souvlaki etenwe nog een keer samen, ma me kalamaki ...
Groet, M


Ger64,
Heb je hier (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




) bij gekeken? Ligt niet bij Aghio maar wel oostkant Irakleion.
Groet, M
Quote
#32
Deze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Mitsos, dat is inderdaad een fijne plek om te logeren, zeker omdat Nienke, Erik en zijn team er alles aan doen om het gezellig te maken.
En @Ger 64, als je niks gepast vind in de Agios omgeving heb ik nog deze in Agia Pelagia, hier wordt je verwent door Carla en Geert.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Maar jij wilt Agios Nikolaos, als eerste deze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




super gezellig en vlak bij het strand in Amoudara. Dan deze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ook in Amoudara en wil je huiselijk ga naar Villa Evanna, van onze buurvrouw Tineke waar je je meteen thuis voelt (ze heeft geen website)
En hier kun je nog even op vooruit,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Als je geen transfer hebt of taxi wilt bel je mij.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#33
Arthur bedankt voor de moeite en het werk hier heb ik zeker wat aan

groeten ger

(24 August 2012, 00:35)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Ger64... zie PB ..

Wilma bedankt voor de moeite hier gaan we ook naar kijken

groeten ger
Quote
#34
Beste Ger,

Ik zeg natuurlijk: kom naar Kythira, en geniet in mei behalve van de rust, ook van de vele bloemen, van prachtige wandelingen, van verstilde strandjes en van bijvoorbeeld de bijzondere viering van de naamdag Osios Theodoros (12 mei).

Kijk voor meer informatie over het ongerepte Kythira op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Tot ziens op Kythira,

Frank
Quote
#35
Frank bedankt voor de info maar we gaan naar Kreta

groeten ger
Quote
#36
voor juli /augustus willen we naar Samos Kokkari Appartement Dimitra
we hebben er al iets van gelezen maar zijn er ook mensen van het forum die hier nog tips voor hebben

groeten Petra en Ger
ger64's signatuur groeten Petra en ger
lovegreece  
Quote
#37
@Ger 64: Samos is altijd een goede keuze. Wil je alleen tips voor het appartement of ook over Samos? En indien over Samos, waar liggen je interesses? Er kan zoveel daar namelijk.
Quote
#38
Hallo Els
over het appartement en over Samos willen we wat meer info
welke restaurants bij Kokkari
we zijn geen mensen voor een kroegentocht
we willen lekker rustig genieten
alvast bedankt voor de info
ger64's signatuur groeten Petra en ger
lovegreece  
Quote
#39
Beste Ger,

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




is een zeer interessante site over Kokkari. Appartement Dimitra wordt er niet beschreven maar er staan wel een aantal beschrijvingen van restaurants op de site. Als je je vraag over de accomodatie in het gastenboek plaatst, krijg je vast en zeker een antwoord van de beheerders van de site.

Kokkari is een heerlijk plaatsje om te verblijven. Gezellig toeristisch met voldoende eetgelegenheden en heerlijke terrassen aan de boulevard. Vanuit Kokkari kun je prachtige uitstapjes maken naar de rest van het eiland.
Quote
#40
Mijn aanrader, Kefalonia en dan wel guesthouse volidiera in
Havdata. Een oase van rust.Je kunt er zwemmen in een zwembad
die gelegen is in een olijfboomgaard.Je hoort er dan alleen de geiten
en de natuur.
Deze is te boeken bij Eliza was here.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)