jullie mening: doen of beter van niet?
#1
Beste forumleden, graag wil ik jullie mening over het volgende: mijn partner vierde onlangs de 55 verjaardag. In dit geval zeer bijzonder. Nu brengen wij in september een aantal nachten door in een Grieks bergdorp. Het leek mij een leuk idee om de jarige te trakteren op een avond live muziek in het hotelletje waar we logeren. Alles kan geregeld worden, en inwoners van het dorp en toeristen zijn welkom, zonder dat zij de aanleiding kennen. Maar....doe ik er gezien de crisis goed aan? Ben ik niet die rijke buitenlander (dat valt trouwens zwaar tegen)? Het leek me een leuk idee, maar nu datum nadert slaat twijfel toe. Ik wil niemand kwetsen. Mag ik dit door laten gaan? Wat is jullie mening?
Quote
#2
ik denk dat het wel kan;)


groeten ger
Quote
#3
Erwin gewoon lekker doen,laat je hart spreken,wij wensen jou alvast heel veel plezier.
Quote
#4
Ik ben vergeten dat ik ieder die reageert alvast te bedanken voor de reactie. Mijn twijfel over deze feestavond is groot. Ik wil de dorpsbewoners en de Grieken in het algemeen niet voor het hoofd stoten. Hoewel ik veel Grieken in ons land ken, hoor ik toch graag hoe julkie als mede Griekenlandfans er over denken. Nogmaals b.v.d. Erwin
Quote
#5
Doen! Ten eerste verdient jouw partner kennelijk 'n feestje, en ten tweede waar kan je dat beter vieren dan in Griekenland! Gelet op de situatie van de hardwerkende 'gewone' Griek, kan je de muntjes nu beter dáár dan hier uitgeven. Het mes snijdt aan twee kanten....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#6
Niet twijfelen, doen! En van harte gefeliciteerd!!!!
Quote
#7
(19 August 2012, 17:42)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Niet twijfelen, doen! En van harte gefeliciteerd!!!!

+1:)

Bedenk eens "waarom niet??"
Henk
Quote
#8
Tja als "toerist" zou het je dus niet moeten interesseren hoe men tegen je aankijkt en zou ik het gewoon doen. Maar ...... ben je wel een toerist? Wat ík zou doen, zou afhankelijk zijn van hoe bekend ik ben in het dorp en met de bevolking. Dan zou ík 2 opties zien. Eén het gewoon doen (ik ben dan heel bekend in het dorp en weet hoe men tegen mij aankijkt, zowel goed als slecht Big Grin ) Twee, niet onder persoonlijke vlag maar één of twee ingewijden (goede vrienden) het voor mij laten regelen en ook zorgen dat niemand weet dat ik alles betaal. Het zou dan onder het mom van een feestje gaan, waarbij dan toevallig mijn verjaardag zou worden gevierd en op dat moment zou ik drankjes aanbieden. Dat ik de rest ook betaal, hoeven zij niet te weten. Mijn advies in deze is, heb het er dáár over en spreek je zorgen uit.
Quote
#9
Erwin proficiat en gewoon heerlijk doen, weet zeker dat het fantastisch word.

Gr. Rob
Quote
#10
Daar heb Maria wel een punt,kan je ook overwegen.
Quote
#11
daar had ik nog niet aan gedacht wat Maria schrijft is ook een goed idee Blush


groeten ger
Quote
#12
Achtergrond info: niemand in dorp of de optredende band kent mij/ons. Alleen eigenaren van hotel kennen ons, en band weet.dat buitenlander betaalt. Niemand.weet van verjaardag behalve hoteliers.ps sorry voor typefouten, schrijf bericht op telefoon. Jullie mening wordt zeer gewaardeerd![/align]
Quote
#13
(19 August 2012, 18:56)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Achtergrond info: niemand in dorp of de optredende band kent mij/ons. Alleen eigenaren van hotel kennen ons, en band weet.dat buitenlander betaalt. Niemand.weet van verjaardag behalve hoteliers.ps sorry voor typefouten, schrijf bericht op telefoon. Jullie mening wordt zeer gewaardeerd![/align]

In dat geval gewoon doen. Ze kunnen je hooguit een maffe NL-er vinden met misschien wat te veel geld of eentje die heel veel van zijn vrouw houdt. Niks mis mee toch?
Stel dat je dit in 'n Nederlands restaurant zou doen, dan kijk je toch ook niet naar de andere klanten die misschien nét op dát moment voor het eerst sinds jaren een keertje uit eten kunnen vanwege een meevallertje?
Quote
#14
Doen! Wij hebben net met 25 mensen (50% Griek/50 % andere nationaliteiten zoals NL, UK, Duitsland, Pakistan) voor een heel dorp gekookt. Ieder gerechten uit eigen land. 200 blije inwoners en na afloop spontaan dorpsfeest.
Presenteer het als een kado van jou aan je vrouw én aan de Grieken.

En heel veel plezier!

Jan
Quote
#15
Ik denk dat de Grieken wel blij zijn met een verzetje in deze zware tijden. Plus dat het mogelijk goed is voor de omzet. Dus: gewoon doen. Veel plezier ermee.
Wij hadden voor een verjaardag onze Griekse buren eens uitgenodigd voor een feestje en dat vonden ze hardstikke leuk. (Ze wonen een 10 min. lopen bij ons vandaan). Toen kwamen ze er ook achter dat wij een mondje Grieks spreken (normaal zwaaiden ze alleen als ze langskwamen).
Quote
#16
Als Grieken ergens gek op zijn, ook in deze tijden, dan zijn het wel feestjes.
Het mag voor veel Grieken niet makkelijk zijn, als er een aanleiding voor een feestje is zijn ze er als de kippen bij.

Nergens over nadenken, het jezelf niet moeilijk maken, en vooral doen.

Wij hebben de afgelopen zes weken weer menig feestje meegemaakt in 'ons' dorp. Je kwetst niemand. Integendeel zou ik zeggen.
Quote
#17
Rest mij niet anders dan jullie heel veel feestplezier te wensen Erwin!
en nog gefeliciteerd met je vrouw.

Petra
Quote
#18
Beste Erwin,

Ik was op zoek naar het voorsteltopic en kwam jouw bericht tegen. Ik dacht, ik moet toch even reageren.

Mijn zusje is zelf muzikante en speelt in restaurants, hotels etc. en ik kan je zeggen dat op dit moment de Grieken blij zouden zijn met elke inkomsten. Ik zou dus zeggen, gewoon door laten gaan. Of je de 'rijke' buitenlander bent hangt in mijn ogen vooral af van je instelling. Het is geen schande om wat meer te hebben. Als je echter blase gaat doen en ineens onredelijke eisen zou stellen dan zouden de Grieken daar minder blij mee zijn denk ik. Het zijn tenslotte hele trotse mensen. En terecht.

Gewoon doen en gewoon lekker julliezelf blijven!

Geniet ervan.
Quote
#19
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ben bijna overtuigd. De live muziek brengt vele voordelen met zich mee: 1) een leuke verjaardag 2) inkomsten voor de band 3) inkomsten voor het hotel 4) leuke avond voor ieder die mee wil doen. Nog beetje twijfel, maar ik heb nog 1 week om te beslissen. Als het doorgaat laat ik het weten, en ook hoe het is gegaan.
Quote
#20
Nee niet twijfelen! Gewoon doen. Niet zo achterdochtig zijn. Wat veel mensen hier schrijven is waar: de Griek bouwt graag een feestje, ook als het jouw feestje is. Waarom zouden ze je dat kwalijk nemen?
Zelf heb ik vorig jaar groots mijn 50e gevierd met live muziek in het restaurant van een Griekse vriend. Iedereen vond het geweldig, ook de belendende kafe-bars want daar bleven de toeristen natuurlijk gezellig plakken om toe te kijken hoe wij op straat dansten. Dorpsgenoten maakten spontaan een dansje mee ook al waren ze niet uitgenodigd op het feest.

Dus bederf je voorpret niet met twijfelen maar geniet!
Ik wens jullie een geweldige avond waar je nog lang aan terug denkt.
Quote
#21
Ik wilde jullie even laten weten dat het verjaardagsfeest in Griekenland doorgaat! Nogmaals dank voor jullie advies, ik laat na terugkomst weten hoe het was. Wij vertrekken komende zaterdag, het feest is op 9 september.
Quote
#22
Geniet van het feestje,
Ik heb het in 2004 mee gemaakt in kala nera in pilion.
Een groot feest met heel veel griekse vrienden.
Geniet er nu nog van als ik er aan terug denkt.
Quote
#23
Heel veel plezier met jullie feestje daar!
Quote
#24
Veel plezier!
Misschien hier een paar foto's bij terugkomst??? ;)
Quote
#25
Erwin heel veel plezier als je het feestje gaat geven. Helaas kunnen wij niet aanwezig zijn. want dan zijn wij net naar huis
gr de buren uit Pateras Parga
Peter en Erna
Quote
#26
Hoewel ik de aandacht niet wil afleiden van de actie voor het schooltje op Skyros, toch even een berichtje over het feestje. Wij hebben genoten van een trio dat op mijn verzoek traditionele " Epirotiko" muziek uit Epiros speelde. Helaas was bezetting hotelletje matig, en waren de "zomer inwoners" van het dorp al na de panayiri van de week ervoor naar huis. Toch hebben velen genoten en gedanst. We zijn de dag erna nog op de koffie geweest bij de klarinetspeler. Met hem en zijn echtgenote spraken wij nog over de crisis en hun toekomstverwachtingen. Voor mijn levenspartner en mij werd het een onvergetelijke avond onder de sterrenhemel van de Zagori! En nu gauw terug naar Roos op Skyros!
Quote
#27
@Erwin. Fantastisch mooie en positieve posting- ik zie het helemaal voor me -
ga zo door! Ik kan me de situatie heel goed voorstellen.Hier gaat het om!Trek je van mijn vaak negatieve berichten
niets aan.In de praktijk van het dagelijkse leven, speelt het echte leven zich af.Niet in mijn theoretische- uit verdriet en zorg voortkomende bespiegelingen-vanaf grote afstand.Warme groet aan Roos en familie.
Quote
#28
Ook van Leo en Sonja.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke Griekse bank adviseren jullie? Remco en Birgitta 21 3.930 15 November 2020, 11:24
Laatste bericht: jerichrome
  lekker Grieks eten op zondag,wat eten jullie? chris 54 9.951 21 April 2020, 14:37
Laatste bericht: chris
  Gestoken door een zee-egel - wat te doen? Ger 11 7.159 15 June 2018, 14:23
Laatste bericht: Martino
  De realiteit in Griekenland is een beetje anders dan dat men ons wil doen geloven Ernst 21 7.811 28 April 2018, 14:35
Laatste bericht: metaxa
  Wat is jullie favoriete plek in Griekenland? Yorgos 107 104.428 30 October 2016, 18:53
Laatste bericht: Karidiès
  Jullie favoriete naaktstrand in Griekenland Samoslovers 7 16.862 01 April 2013, 18:57
Laatste bericht: messara
  Griekenland in 2013 gewoon doen !!! Antony 35 19.697 30 November 2012, 14:46
Laatste bericht: Lieke
  we maken jullie allemaal af...??? Fyfika 3 2.706 27 August 2012, 17:53
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  kennen jullie dit al? Wick 1 1.986 14 June 2012, 12:22
Laatste bericht: ADO
  Eerst hun huiswerk beter doen! Aleko 3 3.270 14 February 2012, 23:01
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)