oktober
#1
wij willen in oktober een weekje naar Kreta, maar zijn in oktober nog wel alle restaurants ect geopend (we wonen namelijk zelf in Italie en zijn bang dat alles net als bij ons dicht is)
Quote
#2
Eind oktober vertrekt de laatste charter vanuit Heraklion en sluit het NL seizoen, de Duitsers zijn vaak wat later. Dus minder druk ja, gesloten nee.
Quote
#3
In Agios Nikolaos is zomer en winter alles open, tussen Agios Nikolaos en Heraklion is het een desolate toestand op Zorbas Island na in Kokinni Hani wat gerunt wordt door Nienke en Erik en het hele jaar door open is.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Na half oktober is op Kreta minimaal 75 procent van de zaken al gesloten, wel open blijven de traditionele kafenions en een enkele taverne.
Dat zal zeker dit jaar niet anders zijn waar je nu al komt op vele plekken op Kreta gaat het seizoen als een nachtkaars uit en zijn vele zaken al bijna of helemaal leeg.
Triest maar waar.
Quote
#5
Behalve in Agios Nikolaos @Kees. Het is een groot dorp of kleine stad wat jij wilt, de inwoners en toeristen hebben keus genoeg wat taverna's betreft. In de 3 grote steden op Kreta leeft ook gewoon alles.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Er is ook een fors aantal dorpen die niet alleen maar van het toerisme leven, maar waar ook andere bedrijvigheid is. Ook daar gaan veel zaken in de winter door.
Aan de kust zal je evenwel genoeg uitgestorven dorpen tegenkomen vanaf midden/eind oktober.

Zoals Arthur schrijft: de wat grotere plaatsen zoals AG, Rethymnon, Chania, Heraklion gaan gewoon door, alhoewel je ook daar zal zien dat de typische toeristenzaken gesloten zijn (maar dat zijn vaak toch al niet de beste zaken om te gaan zitten).
Quote
#7
@Xander heb je in de wintermaanden wel eens bv in Heraklion op een terras gezeten en gewoon simpel een koffie gedronken, of iets gegeten dat doe niet snel een tweede keer meer met de prijzen die ze dan rekenen zoals regelmatig voorkomt 4,50 euro voor een simpele nescafe.

Natuurlijk is Kreta niet 100 procent dicht maar wie gaat er op vakantie naar een Grote stad zoals Ghania, Heraklion enz.

Ook bij ons in het dorp zijn nog best wel kafenions en een een traditionele taverna open, maar je komt er geen buitenlander tegen moet zo blijven ha ha gezellig is het dan tussen de Grieken dat wil je niet weten en kosten ach het kost amper wat als je er zit te drinken en je eet er gelijk van alles bij om vragen hoef je niet dat doen ze gewoon.
En ondanks dat de grote winkels open zijn de kassa werkt slecht omdat de rollen op zijn Big Grin dus hij doet het maar uit zijn hoofd.


En in sprookjes geloof ik allang niet meer afgelopen winters regelmatig in Agios geweest en dan is er verdomd veel dicht.
Quote
#8
Wij zijn al heel wat keren op Kreta geweest,maar om naar een stad te gaan?,ik wordt al ziek van al die uitlaat gassen,en dan al die drukte om je heen,nee geef ons maar het heerlijke dorps leven waar je in de vakantie heerlijk tot rust kan komen,heerlijk met de Grieken keuvelen over van alles,en alles in een relaxe sfeer zonder herrie van scooters en auto's,maar ieder zijn keus op het prachtige eiland Kreta.
Agia Galini blijft voor ons een heerlijk dorp,je kan daar alle kanten uit.
Quote
#9
(22 August 2012, 16:52)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Xander heb je in de wintermaanden wel eens bv in Heraklion op een terras gezeten en gewoon simpel een koffie gedronken, of iets gegeten dat doe niet snel een tweede keer meer met de prijzen die ze dan rekenen zoals regelmatig voorkomt 4,50 euro voor een simpele nescafe.

Natuurlijk is Kreta niet 100 procent dicht maar wie gaat er op vakantie naar een Grote stad zoals Ghania, Heraklion enz.

Ook bij ons in het dorp zijn nog best wel kafenions en een een traditionele taverna open, maar je komt er geen buitenlander tegen moet zo blijven ha ha gezellig is het dan tussen de Grieken dat wil je niet weten en kosten ach het kost amper wat als je er zit te drinken en je eet er gelijk van alles bij om vragen hoef je niet dat doen ze gewoon.
En ondanks dat de grote winkels open zijn de kassa werkt slecht omdat de rollen op zijn Big Grin dus hij doet het maar uit zijn hoofd.


En in sprookjes geloof ik allang niet meer afgelopen winters regelmatig in Agios geweest en dan is er verdomd veel dicht.

De kassa werkt slecht omdat de rollen op zijn Huh
Dan krijg je alles aan de prijs zonder BTW. Zo niet wordt je bestolen , want dan steken ze de 23 procent BTW in eigen zak.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Beste Jef twee karafjes wijn van een halve liter, 5 a 6 gerechtjes incl. wat vlees uit de oven en diverse andere gerechtjes en dat allemaal voor rond de 9 a 10 euro wie word er nu bestolen beste man.
Kom toch met zulke uitspraken weet je nu echt niet beter.
Quote
#11
(22 August 2012, 17:51)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste Jef twee karafjes wijn van een halve liter, 5 a 6 gerechtjes incl. wat vlees uit de oven en diverse andere gerechtjes en dat allemaal voor rond de 9 a 10 euro wie word er nu bestolen beste man.
Kom toch met zulke uitspraken weet je nu echt niet beter.

Je zegt zelf dat de grote winkels rommelen met hun kassa, daar wou ik op reageren . Wat kom jij nu af met je karafjes wijn en wat vlees uit de oven.Weet jij nu echt niet beter...
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
(22 August 2012, 13:18)natasja schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




wij willen in oktober een weekje naar Kreta, maar zijn in oktober nog wel alle restaurants ect geopend (we wonen namelijk zelf in Italie en zijn bang dat alles net als bij ons dicht is)

Wat fijn dat Natasja's vraag - die haar 1e berichtje hier plaatst - zo adequaat beantwoord wordt. Sad
Quote
#13
Ach laten we het er maar op houden dat jij de grote Kreta kenner bent waarschijnlijk wel met boter op zijn hoofd net zoals vele Nederlanders die alsmaar het vingertje opsteken als het om zwart werken gaat.
Quote
#14
Ik weet dat eind Oktober begin November enkele Restaurants op Koutouloufari dicht gaan tot Maart,April. Ik zeg er eerlijk bij die mensen die in het Restaurant werken hebben het dan ook wel verdiend om dicht te gaan.
Want ik heb ook met eigen ogen gezien als je in het Restaurant om 23.00 of om 23.30 komt eten met 2 man of 10 man het kan daar allemaal en het Personeel blijft vriendelijk en lachen niks is voor hun te veel. Dat moet je eens in Nederland doen om ergens laat te gaan eten nou dan zie ik gelijk die gezichten al hangen en denken van o'jee we moeten nog mensen helpen.
Nee Geef mij maar de mensen die wij in Restaurants hebben leren kennen in Koutouloufari. Ik heb respect voor die mensen. In Nederland moet alles op afspraak.
Quote
#15
Inderdaad Maria,

Ik zie hier hetzelfde gebeuren als op het forum van Italie, veel problemen die men onderling blijkbaar wil oplossen en men raakt daardoor blijkbaar zicht op het onderwerp kwijt.
Ben niet op zoek naar toeristische dingen en zijn ook geen uitgaanstypes, maar zon zee en rust heb ik het hele jaar al. En we houden erg van lekker locaal eten, en zou het dus jammer vinden als de restaurants dicht zijn.
Quote
#16
Wij zijn vorig jaar eind oktober naar Kreta geweest, de eerste paar dagen waren er nog verschillende restaurantjes open, daarna was er iedere dag wel weer eentje gesloten, maar de echte griekse tavernes blijven ook in de winter open en daar hebben wij heerlijk gegeten vaak alleen met de grieken, dan krijg je ook het eten wat in het toeristen seizoen echt niet op de kaart staat. Het was wel rustig maar wij hebben genoten.
Quote
#17
(22 August 2012, 18:05)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 August 2012, 13:18)natasja schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




wij willen in oktober een weekje naar Kreta, maar zijn in oktober nog wel alle restaurants ect geopend (we wonen namelijk zelf in Italie en zijn bang dat alles net als bij ons dicht is)

Wat fijn dat Natasja's vraag - die haar 1e berichtje hier plaatst - zo adequaat beantwoord wordt. Sad
Ik schrijf gewoon hoe het hier in de winter er aan toe gaat, duidelijk toch.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
Koutouloufari is niet echt toeristisch hoor. Het ligt wel boven Chersonissos maar daar heb je echt geen last van. Op Koutouloufari proef je echt de Griekse sfeer en dat is heel leuk.Ik zeg er wel heel eerlijk bij Over Koutouloufari weet ik meer te vertellen. dat is tot nu toe de enigste plek op Kreta waar ik geweest ben voor 8 dagen op vakantie. In Agios Nikolaos en Rethmynon daar ben ik vorig jaar geweest om te bezichtigen. Ik weet ik moet nog meer plaatsen ontdekken op Kreta maar dat komt allemaal nog wel.

Natasja ik wens je wel succes met het uitzoeken van een mooie plek op Kreta. Het zal niet makkelijk voor je zijn denk ik zo:)
Quote
#19
(22 August 2012, 20:28)crete lady schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Koutouloufari is niet echt toeristisch hoor. Het ligt wel boven Chersonissos maar daar heb je echt geen last van. Op Koutouloufari proef je echt de Griekse sfeer en dat is heel leuk.

Ik woon op 5 minuten rijden van koutouloufari en ik vind het in de zomer een erg leuk toeristendorp maar om het nu niet toeristisch te noemen gaat mij veel te ver.

Na half/eind oktober is het volledig uitgestorven en is er tot bgin april nauwlijs iets open en voor al je levensbehoefte incl. een vers broodje moet je naar chersonisos.

Zelfs van de vele eigenaren van de tavernes en winkeltjes woont er bijna geen 1 in koutouloufari.

En in het oude dorp van koutouloufari wonen steeds minder mensen.
Naar het is een persoonlijke mening van mij misschien zie ik het als inwoner van Kreta wel verkeerd.
Quote
#20
(22 August 2012, 16:52)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Xander heb je in de wintermaanden wel eens bv in Heraklion op een terras gezeten en gewoon simpel een koffie gedronken, of iets gegeten dat doe niet snel een tweede keer meer met de prijzen die ze dan rekenen zoals regelmatig voorkomt 4,50 euro voor een simpele nescafe.

Natuurlijk is Kreta niet 100 procent dicht maar wie gaat er op vakantie naar een Grote stad zoals Ghania, Heraklion enz.

Ook bij ons in het dorp zijn nog best wel kafenions en een een traditionele taverna open, maar je komt er geen buitenlander tegen moet zo blijven ha ha gezellig is het dan tussen de Grieken dat wil je niet weten en kosten ach het kost amper wat als je er zit te drinken en je eet er gelijk van alles bij om vragen hoef je niet dat doen ze gewoon.
En ondanks dat de grote winkels open zijn de kassa werkt slecht omdat de rollen op zijn Big Grin dus hij doet het maar uit zijn hoofd.


En in sprookjes geloof ik allang niet meer afgelopen winters regelmatig in Agios geweest en dan is er verdomd veel dicht.

Aardig verhaal. Ik zie alleen niet wat het te maken heeft met mijn antwoord op de vraag. Jouw verhaal gaat over iets anders.
En ja, ik ben meerdere malen in de winter op Kreta geweest, en ik weet wat ik heb gezien.
Quote
#21
Goedemorgen Cornelius
Dat het jou mening is dat is alleen maar goed en jij kunt het weten zoals je zelf heb geschreven als je er 5 min. vandaan woont. Maar mijn mening is dat Koutouloufari niet zo toeristisch is als Chersonissos, Agios Nikolaos , Rethmynon en zo zijn er nog wel meer plaatsen op Kreta. Ik vind het gewoon een schattig klein dorpje waar je gewoon heerlijk tot rust kan komen.
Volgend jaar gaan we er weer naar toe en dan voor de derde keerzonnetje
Quote
#22
Beste Natasja,
Net als in Italië is het eind van het seizoen ook echt het einde. De meeste winkels dicht. Dat is op Kreta niet anders.
Rust, dat heb je, strand is er ook met rust, en taverna's met plaatselijk eten zijn ook wel te vinden, alleen niet aan de boulevard. Aan het eind van het seizoen is er geen vergunning meer om open te blijven, tenzij het toeristenseizoen wordt verlengd en in dat geval zijn ze verplicht om open te blijven. Wat betreft gezelligheid, rust en onder/met de plaatselijke bevolking zijn ben je eerder welkom als Italiaanse dan als Nederlandse of Duitse (...)
Het lekkerste eten krijg je uit de plaatselijke keukens van kleine kafeneion's of kafe's, welke voor Grieken (en anderen natuurlijk) het hele jaar open zijn. Je bent hier welkom en zult je ook welkom voelen want er zal geprobeerd worden kontakt met je te maken, En voor een prikje kun je het lekkerste eten hebben. Vers en niet uit de magnetron !!
Ik zou je meer kunnen vertellen, ik ben geboren en getogen Kretenzer. Wil je meer weten dan kun je me misschien beter een PB sturen.
Quote
#23
Lijkt wel flauw,maar misschien is Natasja wel Nederlandse die gewoon in Italie woont en daarom zou ze wel welkom zijn op Kreta? Leuk voor andere bezoekers van dit eiland,moeten ze er dan maar vanuit gaan dat ze op moeten passen? Pleit niet zo voor de Grieken!
Quote
#24
(24 August 2012, 10:10)Ο Μήτσος schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en onder/met de plaatselijke bevolking zijn ben je eerder welkom als Italiaanse dan als Nederlandse of Duitse (...)

ik ben geboren en getogen Kretenzer.

Wie ben jij om te bepalen dat Italianen eerder welkom zijn dan Nederlanders of Duitsers? Omdat jij toevallig Kretenzer bent? Wat een onzin.
Quote
#25
Sophia daar heb je groot gelijk in,zo'rare opmerking wordt je niet vrolijk van,gewoon een belachelijke gedachten.
Quote
#26
[Afbeelding: dzgtom.jpg]"Wie ben jij om te bepalen, belachelijke gedachten en pleit niet zo voor de Grieken! ...."
Alles komt op goed lezen aan.
Quote
#27
Droom lekker door.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)