Recensie: De boodschapper uit Athene
#1
Omdat ik las dat er behoefte is aan boekrecensies zal ik er zo nu en dan een plaatsen over een boek dat ik heb gelezen. Vandaag de eerste.

Zouroudi, Anne – De boodschapper uit Athene

Het idyllisch eiland Thiminos ligt ver uit de kust van Griekenland. Op een dag wordt onderaan de klif het lichaam van Irini Asimakopoulos gevonden. De lokale politie doet haar dood al snel af als zelfmoord en het dossier wordt gesloten. Dan verschijnt onverwacht een man uit Athene: Hermes Diaktoros. Hij begint een eigen onderzoek naar de dood van Irini. Het duurt niet lang voor hij een web van intriges, verboden liefde en moord blootlegt. Maar de raadselachtige vreemdeling roep zelf ook vragen op.
Een spannende en goed geschreven (en vertaalde) literaire thriller. Het verhaal wordt gedetailleerd verteld, met bijzondere beschrijvingen en beeldend taalgebruik. Spannend en mooi tegelijk al is de gebeurtenis zelf, de dood van Irini, natuurlijk erg verdrietig. Maar zelfs dat valt eigenlijk een beetje weg door de prachtige verteltrant en herkenbare Griekse details die je vaak doen glimlachen. Grappig is ook de obsessie van Diaktoros om zijn schoenen wit te houden, waarvoor hij steeds een potje met schoenverf bij zich heeft. Een boek om in dóór te lezen. Totdat het uit is en je met spijt erachter komt dat alle andere boeken van Zouroudi alleen in het Engels zijn vertaald.

En nee, helaas, ik heb hem niet te koop, ik heb het boek zelf ook geleend;)
Quote
#2
Wij vonden het ook een prachtig boek en inderdaad achter elkaar uitgelezen.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Recensie Verscheurd Verlangen WilmaHollander 6 5.091 13 December 2013, 12:05
Laatste bericht: WilmaHollander
  Recensie ‘Naar het eiland’ van Meaghan Delahunt Corry 1 2.809 02 January 2013, 23:44
Laatste bericht: mart
  Recensie: Athene-Delphi. Op de fiets naar het orakel - Rosita Steenbeek Corry 2 3.461 20 October 2012, 23:11
Laatste bericht: Corry
  Recensie: Heimwee naar Griekenland Corry 3 3.978 27 August 2012, 10:16
Laatste bericht: Rob Stam
  Recensie + prijsvraag "Onder de Griekse zon" Ger 4 4.176 17 November 2010, 00:14
Laatste bericht: xenga

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)