Tips Griekse restaurants in Nl./België
#15
Ik denk, hoewel leuk, dat dit soort topics weinig zinvol zijn. Ieder beleeft zijn avondje uit eten bij een (Grieks) restaurant op zijn/haar eigen manier.
Was het een geslaagde avond? En hoe kwam dat? Kunnen zoveel verschillende redenen voor zijn.

Voor de een is € 50,- per 2 personen goedkoop, voor de ander alweer duur. De een wil er een dure fles wijn bij, de ander drinkt een ouzo en een cola.

En als je geniet van een Atheneschotel, Mixed Grill of Souvlaki, be my guest. Duur of goedkoop, voor elk wat wils.

Voor mij is een goed (Grieks) restaurant daar waar ik een maaltijd krijg met zoveel mogelijk verse produkten. Iets uit de diepvries ontdooien en opwarmen hoef ik niet, dan kan ik net zo goed thuisblijven en een Griekse CD opzetten, of naar de snackbar gaan.

En ja, voor mij is belangrijk, dat ik er een goed glas wijn bij drink. Zonder is mijn maaltijd niet af. En wat goed is, moet ieder ook weer voor zich bepalen.

Veel mensen die bij Griekse restaurants gaan eten willen een stukje Griekenlandgevoel vinden, het vakantiegevoel. Hetzelfde geldt voor Italiaanse en andere nationaliteiten. Objectiviteit is dan vaak ver te zoeken als men zich er thuis voelt. Als het sfeertje, het eten/drinken dat vakantiegevoel oproept, dan kan de avond al niet meer stuk, ook als het eten/drinken van matige kwaliteit is.

Soortgelijke topics lees ik ook op andere forums, "ik zoek een vakantieadres voor 2 kleine kinderen, met een zandstrand en geen massatoerisme, waar moet ik heen"? Vervolgens gaat iedereen zijn/haar persoonlijke vakantie-ervaring vertellen, waarom het zo leuk was, en waarom het zo geschikt is voor de vraagsteller. Subjectief dus. Om iemand goed te kunnen adviseren moet je je verdiepen in die ander, en vooral niet je eigen ervaring of voorkeur oplepelen. Dat is tamelijk zinloos.

Veel mensen die onze/Griekse wijnen niet kennen vragen aan ons "wat is nou een echte lekkere Griekse wijn"? Dan kan ik daar wel van alles op zeggen, en mijn eigen voorkeur op los laten, maar dat heeft geen zin. Dus, eerst vragen wat die ander gewend is om te drinken, wat zijn/haar budget is, en waar hij/zij van houdt? Dan pas kun je gerichter adviseren.

Wat mij betreft geldt dat ook voor (Griekse) restaurants.

Mvg
Martin
Quote


Berichten in deze discussie
Tips Griekse restaurants in Nl./België - door Vito - 24 August 2012, 15:02
RE: Tips Griekse restaurants in Nl./België - door Erwin - 24 August 2012, 15:24
RE: Tips Griekse restaurants in Nl./België - door nemea - 24 August 2012, 18:29
RE: Tips Griekse restaurants in Nl./België - door Vito - 25 August 2012, 08:32
RE: Tips Griekse restaurants in Nl./België - door Erwin - 25 August 2012, 10:16
RE: Tips Griekse restaurants in Nl./België - door martin - 25 August 2012, 10:22
RE: Tips Griekse restaurants in Nl./België - door Erwin - 25 August 2012, 10:51
RE: Tips Griekse restaurants in Nl./België - door Erwin - 25 August 2012, 11:18
RE: Tips Griekse restaurants in Nl./België - door Vito - 25 August 2012, 12:38
RE: Tips Griekse restaurants in Nl./België - door ElsR - 25 August 2012, 13:55
RE: Tips Griekse restaurants in Nl./België - door Lieke - 25 August 2012, 15:04
RE: Tips Griekse restaurants in Nl./België - door Vito - 26 August 2012, 07:56
RE: Tips Griekse restaurants in Nl./België - door Jota - 26 August 2012, 09:04
RE: Tips Griekse restaurants in Nl./België - door Maria - 31 August 2012, 22:38
RE: Tips Griekse restaurants in Nl./België - door grek - 01 September 2012, 19:27
RE: Tips Griekse restaurants in Nl./België - door kostitsi - 01 September 2012, 21:22
RE: Tips Griekse restaurants in Nl./België - door Sophia - 02 September 2012, 09:19

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  De beste griekse restaurants in Vlaanderen metaxa 11 8.559 10 March 2024, 09:14
Laatste bericht: davy
  Vanaf 14 juli 2022 'Griekse week' bij Lidl-NL & Lidl België Ger 5 1.851 07 July 2022, 20:04
Laatste bericht: Patrick
  Griekse week Lidl België. JohanV 0 3.544 13 August 2018, 18:48
Laatste bericht: JohanV

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)