Nieuw sirtaki record 31-8-2012
#1
Video 
Ik vond dit een leuk berichtje :)



Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feature=plcp

De zware economische crisis belet de Grieken niet te dansen. Meer dan 5600 mensen hebben in de nacht van vrijdag op zaterdag in de havenstad Volos de sirtaki gedanst en daarmee een plaats in het Guinness World Records verworven.

De dansers deden de traditionele dans 5 minuten lang in de haven van Volos op de muziek van Mikis Theodorakis, die in het Zuid-Europese land als het onofficiële volkslied geldt.

De oudste deelnemer was 89 jaar, de jongste 16. Inwoners van het eiland Rhodos hadden het oude record in handen. Op 3 september 2008 dansten daar 1672 mensen de sirtaki.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Schoon, heel schoon....!
Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote
#3
Ja leuk he Bob, in 1964 was een film gemaakt van Zorba de Greek met Antonie Quinn, waar (ik denk) die dans extra bekend door is geworden... het werd toen opgenomen op Kreta het schiereiland Akrotiri in het plaatsje Stavros ... (uiterste hoek links)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Daar waren wij vanaf Platanias ... op ons Quaddje daar naar toe getuft.. en op deze plek werd de film gemaakt :)
[Afbeelding: 73fr0w.jpg]
[Afbeelding: e6o9ht.jpg]
ca. 20 jaar terug de film op TV bekeken ...Het was een mooie film, maar de beelden van die dans is me het meest bijgebleven van die hele film ;)
Zelfs Andre Rieu maakt de hele zaal gek hiermee met deze muziek ... (even de reclame weg halen)

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Stond eerder al in een andere topic vermeld
Quote
#5
Hier een filmpje van de repetities bij daglicht.

Quote
#6
Heel leuk Wilma het filmpje wat je hebt geplaatst. Ik heb er van genoten in ieder geval
En leuk voor Griekenland dat ze met de Sirtaki Guinness World Records hebben verworven. Superzwaaivlag

Het filmpje van de repetitie die Ger heeft geplaatst is ook leuk.

De film Zorba de Griek die zou ik nou heel graag eens willen zien. Ik weet niet of je daar een dvd van heb of nog aan kan komen. Wie weet ooit nog eens
Quote
#7
crete lady , De film is nog steeds te koop :)

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&utm_source=beslist&utm_medium=cpc&utm_content=8712626020677&utm_campaign=Film
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Wat een geweldig filmpje, dank!
Quote
#9
Goedemorgen Wilma
Bedankt voor je tip. Ik heb hem besteld.Static
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)