A brave new/old world - anno 2012
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De troika eistvandaag de invoering van een 78 urige werkweek, verdeeld over zes dagen per week.Dus werkdagen van 13 uur,uiteraard tegen gelijkblijvende beloning.Ze zijn wel zo coulant dat ze 11 uur rust tussen de shifts verplichten.En dan ook nog met onmiddelijke ingang de pensioenleeftijd naar 67 jaar.

Het zou allemaal niet zo erg zijn - het is ten slotte toch ver van ons bed - als we Griekenland niet als een try out van de neo-liberale EU/IMF etc. zouden kunnen zien om te polsen hoever ze een land kunnen uitknijpen dat door eigen of andermans schuld in de problemen geraakt is.
Quote
#2
poeh 78 urige werkweek is wel erg lang, maar de pensioenleeftijd naar 67 jaar, ik zou zeggen join de club. In Nederland toch ook of zijn de Grieken daar te teer voor gebouwd?
Quote
#3
Ze kunnen ook voor die andere club - die van het Frankrijk van Hollande - kiezen.Dan kun je naar de 60/62 jaar als je de rijkdom van de rijken en banken maar via belastingverhogingen rigoreus aanpakt.Die lopen daarna echt niet weg hoor! Je moet het alleen maar eens anders durven regelen dan het neo-liberale Evangelie van de US-satelietstaten mondiaal probeert af te dwingen.
Quote
#4
Hier ben ik t dus ook mee eens, goed voor belastingen af te dragen, er moeten toch schulden terugbetaald worden.
Gelijk leren ze ook goed wat werken is, en ook pensioen naar 67, prima!
Quote
#5
@Visje
Dit is nu typisch een reactie van een leek die absoluut niets van Griekenland weet , begrijpt en zal begrijpen.
één en al kortzichtigheid waarschijnlijk een pvv stemmer
Quote
#6
Mijn hemel wat een ontzettende domheid en kortzichtigheid @visje! Eens met een zesdaagse werkweek van 78 uur? Leren wat werken is?

En @Connie eigenlijk hetzelfde. Te teer gebouwd? Wat een denigrerende, onterechte en loze opmerkingen. Hebben jullie je teveel laten beinvloeden door de media?

Mijn excuses maar ik kan er niets meer van maken. Ik woon hier en word deze week voor de zoveelste keer geconfronteerd met het falen van de regering. Niet het falen van de bevolking dus, maar misschien schrijf ik dit wel aan PVV -en dus dovemansoren. Natuurlijk mag er kritiek zijn op Griekenland en de bevolking, maar generalisatie en stupiditeit overheerst tegenwoordig als het gaat om dit land.

Mijn dochtertje van 4 gaat voor het eerst naar school en er is niets. Geen educatief materiaal, geen speelgoed, geen schoonmaak. Niets. Er wordt nu aan ouders gevraagd om klei, stiften, papier en nog veel meer te leveren. Zelfs flessen drinkwater. Dat kan je je in Nederland niet voorstellen. Wat een rijk land. En heel fijn natuurlijk, maar ga dan alsjeblieft niet met een betweterig en neerbuigend toontje tekeer over hoe de bevolking hier niet gestraft moet worden.

Kan iemand mij vertellen hoe men 6 dagen van 13 uur moet gaan werken tegen een miserabel loontje dat nog niet genoeg is om van te leven en wie er dan voor de kinderen moet zorgen? Dat het gaat gebeuren, ala. Maar hou alsjeblieft je mond als je toch niets beters te zeggen hebt dan bijvoorbeeld 'verdiende loon'!!

Mijn doopkindje van 16 maanden moet aan zijn hartje geopereerd worden en zijn ouders weten niet hoe zij dit nu moeten gaan bekostigen, want er schijnt een hoop te veranderen. Ook medicatie is iets dat niet meer vanzelfsprekend voor handen is en sowieso amper meer wordt vergoed. Iets dat in Nederland ondenkbaar is. Ik vraag een ieder om iets meer begrip en medeleven ipv met hun vinger te wijzen.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#7
nou zeg. De PVV, wat een onzin. Als ik ergens een hekel aan heb is die discriminerende partij en alles wat erom heen hangt. Misschien komt mijn opmerking 'te teer gebouwd' cynisch over. So be it. Het valt me op dat er vaak zo 'zielig' gepraat en gedacht wordt over de Grieken en Griekenland. Feit is dat Griekenland zich behoorlijk in de problemen heeft gewerkt en toen ik in het voorjaar op Kreta was, is me opgevallen ze nog steeds zoveel mogelijk zwart willen doen. Hierover steek ik niet het vingertje op, maar kan geen medeleven opbrengen.

Dat er in Griekenland hard gewerkt wordt voor een laag salaris, vooral in de horeca, besef ik.
Dat vooral de ouderen, jeugd en de mensen zonder werk het schrijnend moeilijk hebben vind ik vreselijk.
Dat de EU onmogelijke eisen stelt vind ik heel erg.
Dat er op de verkeerde sectoren bezuinigd wordt is uit den boze.

Maar sommige maatregelen vind ik niet verkeerd, zoals hogere peinsioenleeftijd. Daarbij vind ik dat men nu echt is moet beseffen dat belastingonduiking de doodsteek kan zijn voor Griekenland.

Één ding, om een mening af te schuiven op 'het zal wel de PVV' zijn, vind ik ronduit beledigend.
Quote
#8
@roosmarijn, nou nou zeg, als het echt zo erg is als jij schetst, wat doe je daar dan? Waarom woon je daar dan en nog wel met kinderen. Deze kinderen hebben gewoon geen toekomst daar.
Wellicht is 13 uur per dag werken ook wel lang, maar een werkweek van 40 uur is heel normaal en ja de salarissen zijn laag, dat weet je als je daar gaat wonen.
En de PVV er bij te halen slaat helemaal nergens op. Ik zeg ook niet jullie komen uit een rood nest.
Gewoon werken moeten die Grieken en geen belasting lopen ontduiken.
Waar niet over wordt gesproken is dat er maar geld gedumpt wordt in een land zonder toekomst. En dat de Hollanders dit duizenden en duizenden euros per persoon heeft gekost. En wat er van terugzien? Niks.
Quote
#9
Nogmaals, ik kan niets met dit soort domheid @Visje. 'Gewoon werken moeten ze?!' Een normale werkweek van 40 uur kennen Grieken hier allang en als je even de moeite zou doen om een rekensommetje te maken zie je dat 78 uur bijna twee keer zoveel is. Over beledigen gesproken (@Visje en Connie); toevallig alle bagger gelezen die de Griekse bevolking allemaal over zich heenkrijgt?

En zielig gepraat?! Ik belicht alleen maar de zaken die in mijn directe omgeving gebeuren. Dat noemt men ook wel 'meerdere kanten van een verhaal belichten'. Maar die waarheid mag blijkbaar niet gehoord worden. Er is ogenschijnlijk alleen maar ruimte voor het eenzijdige verhaal van schulden en schulden afbetalen. Ongeacht wiens schuld dit ook is.

Verdere reacties laat ik maar. Het is toch vechten tegen de bierkaai. Ga gerust door hoor met het verwijten maken en uit de hoogte praten; het is waarschijnlijk heerlijk als je je verheven kunt voelen boven anderen.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#10
@ visje: Mag ik je ten stelligste aanraden om de vroegere reacties van Roosmarijn eens te lezen. Je kan die bijdragen gemakkelijk oproepen door op haar naam te klikken. Of beter nog: haar boek "Een 'vreemde' kijk op Griekenland". Dan zal je begrijpen wat Roosmarijn 'daar doet'... en vooral, wat ze daar de laatste jaren meegemaakt heeft.

Als je schrijft: "Gewoon werken moeten die Grieken en geen belasting lopen ontduiken." -> dit doet ongetwijfeld veel pijn aan DIE Grieken die zich al levenslang de naad uit hun jas werken om hun gezin te kunnen onderhouden.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#11
Roosmarijn, lezen is moeilijk he! ik heb het niet over het bericht van visje, want daar ben ik het absoluut NIET mee eens. Ik vind niet dat ik dat ik met bagger gooi of dat ik me ver verheven voel boven wie dan ook.
Quote
#12
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Dit soort discussies kun je alleen maar zinvol voeren als je over wat grondiger kennis van de Griekse maatschappij beschikt.Hier en in alle internationale media wordt altijd gesproken over "de Grieken".Maar die bestaan niet.Het land is in segmenten en klassen onderverdeeld, elk met eigen mogelijkheden en moeilijkheden.Ik ga hier niet weer de schoolmeester spelen, maar probeer het bovenstaande stuk eens te lezen over de klassen-indeling van Griekenland.Het huidige "kwaad" dat zo ruim over het land uitgestrooid wordt komt inderdaad voor een behoorlijk gedeelte uit "de Grieken", of althans een bepaald gedeelte ervan, zélf voort.
Quote
#13
(12 September 2012, 20:24)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Dit soort discussies kun je alleen maar zinvol voeren als je over wat grondiger kennis van de Griekse maatschappij beschikt.Hier en in alle internationale media wordt altijd gesproken over "de Grieken".Maar die bestaan niet.Het land is in segmenten en klassen onderverdeeld, elk met eigen mogelijkheden en moeilijkheden.Ik ga hier niet weer de schoolmeester spelen, maar probeer het bovenstaande stuk eens te lezen over de klassen-indeling van Griekenland.Het huidige "kwaad" dat zo ruim over het land uitgestrooid wordt komt inderdaad voor een behoorlijk gedeelte uit "de Grieken", of althans een bepaald gedeelte ervan, zélf voort.

Wat die Darian Meacham schrijft is een mooie samenvatting van één van de problemen van Griekenland.

En met wat sommige prikkers in dit draadje uitpakken is inderdaad niet zinvol en volledig naast de kwestie. Maar ja misschien zitten bepaalde personen nog met het verkiezingsgeleuter van de politiekers in hun hoofd.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
Voor zover ik weet gaat het om uitgelekte berichten. Overigens is oprekking van de EU-richtlijn "een werkweek mag maximaal 48 uur zijn" al langer aan de orde. Zie dit document
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik moest wel een beetje lachen om deze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





En is het al niet overal gaande? Kijk eens in Ned. Bedrijven geven mensen i-pads, laptops, telefoons met internet en apps om zodoende altijd en overal te kunnen werken. Dit in het kader van flexibiliteit en mobiliteit. Maar ondertussen werken de mensen hierdoor wel langer dan hun werktijd en natuurlijk onbetaald.

Er zijn momenteel legio Grieken die al 6 en zelfs 7 dagen per week werken en vaak zo'n 11 uur per dag. Met name in de toeristensector. Volgens de huidige richtlijn zou dit dus verboden zijn, want zij werken meer dan 48 uur per week.

Ik ben er nog niet zeker van dat de soep zo heet wordt gegeten als ze nu wordt opgediend. Ik wil de uitwerking wel eens zien.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#15
wil nog even iets zeggen tegen Roosmarijn. Als ik het heb over 'zielig gepraat', heb ik het niet over die trieste verhalen, zoals bv. over dat kindje die een hartoperatie nodig heeft en de ouders dit niet kunnen betalen. Dat is schrijnend. En vingertje opsteken doe ik niet, of het moet zijn over de ontwikkelingen t.o.v. de acties tegen de immigranten.
Quote
#16
Beste mensen,
pensioenleeftijd naar 67 en willicht nog hoger, daar zullen we in deze EU allemaal aan moeten geloven.
Een 78-urige werkweek voor hetzelfde loon als een 40-urige dat is natuurlijk belachelijk, want dat riekt naar slavernij. Nu is Griekenland de gebeten hond en het zwarte schaap en bloedt de bevolking, terwijl diegenen die op het pluche zitten nog steeds de zakken kunnen vullen, schandalig!
Maar wij die zo nodig een groot Europa willen, (dat blijkt gisteren wel weer met de verkiezingen) zullen ook in Nederland dit lot binnen enkele jaren ondergaan. Ook wij zullen pure armoede en ontberingen doorstaan dankzij EU.
Ik ben geen helderziende, maar dit ziet een blind paard nog wel!
Fijne dag nog vandaag,
groetjesm Iris
Quote
#17
Reacties zoals die van visje en sommige opmerkingen van andere reageerders vallen ook bij mij verkeerd. Ik denk wel dat het heel moeilijk is om je voor te stellen hoe het voelt, als je al honderden euro's minder inkomen hebt, als de gezondheidszorg op z'n gat ligt, als er aangekondigd is dat er weer 20 of zelf 30 % van je inkomen afgaat. Als je je afvraagt of jouw kinderen wel een vervolgopleiding kunnen gaan volgen, of je daar t.z.t het geld nog voor hebt. Het gaat echt niet alleen om de verhoging van de pensioenleeftijd. Zucht............
Quote
#18
(12 September 2012, 13:55)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het zou allemaal niet zo erg zijn als we Griekenland niet als een try out van de neo-liberale EU/IMF etc. zouden kunnen zien om te polsen hoever ze een land kunnen uitknijpen dat door eigen of andermans schuld in de problemen geraakt is.


Dit is het grote gevaar waarbij de meeste mensen het niet eens zien aankomen...
Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote
#19
mijn visie als simpele geest is de volgende:

Stel de lidstaat Griekenland zulke achterlijke onmogelijk in te vullen eisen om nog meer leningen te verkrijgen dat ze zelf zeggen we stoppen ermee.
Dan hebben Merkel en gevolg geen bloed aan de handen en kunnen ze zeggen kijk wij hebben alles geprobeerd maar ze willen zelf niet.

En laat ik eerlijk wezen beste mede prikkers en gaan nog enige generaties overheen hoor voordat dit land gaat denken en handelen zoals de noord Europese geesten denken en wat mij betreft mag dat ook nog heel lang duren.

we kunnen er hier met z'n allen heel interessant over L..... maar geloof me het helpt allemaal niet en de vreselijk domme meningen zoals die van visje en ook wel connie verraden de mentaliteit in het Noorden van Europa.
Quote
#20
Ach daar is de heer Cornelius/Kees Heger weer. Het zou u sieren een andere mening te respecteren, zoals u ook gerespecteerd wilt worden.
Quote
#21
"....of zijn de Grieken daar te teer voor gebouwd?..."
"....Gelijk leren ze ook goed wat werken is..."
"...toen ik op Kreta was, is me opgevallen ze nog steeds zoveel mogelijk zwart willen doen..."
"...maar kan geen medeleven opbrengen..."
"...dat men nu echt is moet beseffen dat belastingonduiking ...etc. "
"...als het echt zo erg is als jij schetst, wat doe je daar dan..."
"...Gewoon werken moeten die Grieken..."
"...en geen belasting lopen ontduiken..."
"Ik vind niet dat ik dat ik met bagger gooi of dat ik me ver verheven voel boven wie dan ook"
("Roosmarijn, lezen is moeilijk he!" en "Ach daar is de heer ... weer")
"Waar niet over wordt gesproken is dat er maar geld gedumpt wordt in een land zonder toekomst."

Ik denk dat diegenen wie er zo over denken gewoon op het verkeerde forum zitten.
Hart (praat maar niet over ziel) voor Griekenland en de Griekse bevolking kan ik in deze uitspraken (en soortgelijke) niet vinden.
Laat ze a.u.b. gewoon een ander, beter bij hun passend land zoeken om op vakantie te gaan, of beter: laat ze gewoon thuis blijven ...

Kortzichtigheid en onkunde ten top !

Laat zulke mensen vooral deze raad ter harte nemen: Respecteer een ander zoals je zelf gerespecteerd zou willen worden.
Quote
#22
ελα τωρα, Μητσο!! μην γινεσαι τοσο σκληρος, οπως ειπε και ο ποιητης καθενας με την τρελλα του, να σου το θυμησω;;
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
over kortzichtigheid gesproken

was bedoeld voor mitsos
Quote
#24
in welke zin?
Quote
#25
In de zin van,ook al heeft iemand een bepaalde mening hij of zij toch heel veel van Griekenland
en zijn inwoners kan houden.
Trouwens we leven in een democratisch land dus we mogen zeggen wat we willen .
Quote
#26
dat zeg , ik ook. iedere een zijn eigen mening, ook al vind je het gek. iedere gek is welkom
Quote
#27
Hoe dan ook net als in Nederland zijn er in Griekenland mensen die heel hard werken
en mensen die niet willen werken. Zo veel verschil is er niet.
Met dit verschil dat hier het begrip uitkering bestaat.Als dit hier niet zou bestaan zouden er
hier ook heel veel mensen uit de vuilnisbak moeten eten.
Quote
#28
''Met dit verschil als er hier geen uitkeringen zouden bestaan dan zouden er hier ook veel mensen uit een afvalbak moeten eten''.Maar er zijn hier genoeg mensen die zeker wel kunnen werken,alleen vinden ze die uitkering wel heel makkelijk!En dan heb ik het niet over zieken,gehandicapten e.d.Ik ken genoeg landgenoten die, wanneer ze begin 50, zijn vinden dat ze gewoon recht hebben op geld en dan daarnaast zwart gaan klussen.
Quote
#29
Mijn betoog was en is dat het tragische Griekenland het voorland en de proeftuin van de toekomstige federale Staat EU is om uit proberen hoe ze de Staten, die uit de pas lopen met de in Brussel vastgestelde algemeen bindende monetaire regels,effectief weer in het gareel kunnen dwingen.

Kijk maar eens naar de plannen van Rutte en Kamp op het punt van het ontslagrecht en de uitkeringen.Als ware Europa-pioniers laten ze alle beschermende maatregelen binnen vijf jaar verdampen en kent Nederland daarna alleen nog maar werknemers in niet of nauwelijks beschermde zzp- of payroll arbeidsovereenkomsten.(Internal Devaluation.)

@Marianne.We kennen in Nederland de volgende uitkeringen voor niet werkende:WW, ZW, WIA,WAJONG, Bijstand.ZW en WIA zonder jezelf al uit en probeer maar eens in de WIA te komen; dat traject is al schier ondoordringbaar dichtgemetseld. De WW(tegenwoordig streng gecontroleerd door van Werk naar Werk) naar de Bijstand-route is ook niet echt een lolletje,met alle levenslange contrôles en verplichte werkinschakeling bij sociale taken(IJsvegen, de Zorg).Dus over wie heb je het eigenlijk nog?Het klinkt mij als een stereotiep van twintig jaar geleden in de oren.Was je ook in de feesttent op het strand van Scheveningen op verkiezingsavond?
Quote
#30
De soep wordt niet zo heet opgediend.

Er moet een rustperiode van 11 uur tussen diensten zitten. Dan hou je in een dag (24 uur) dus 13 uren over waarin je kan/mag werken.
Er is nergens gezegd dat de werkdag DUS omhoog gaat naar 13 werkuren. Alleen maar dat er tussen 2 diensten in tenminste 11 uren moet zitten.
Een werkdag kan dus nog steeds 8 werkuren beslaan.

Er wordt ook een werkweek van MAXIMAAL 6 dagen gevraagd. Ook hier weer: je mag dus niet meer dan 6 dagen werken, wat dus niet wil zeggen dat de standaard werkweek uit 6 werkdagen moet bestaan.

De pers heeft dus weer bijzonder tendentieus 'nieuws', onzin in dit geva,l de wereld ingeslingerd.
Quote
#31
@Xander.Hoe dacht je die 78 werkuren per week(dat is immers het uitgangspunt van de trojka) dan in een week van 7 x 24 uur te persen?

Mijn soep is nog net net zo heet als aan het begin van onderwerp.Ga je gang cool me down!
Quote
#32
Ik zal je niet afkoelen, maar wel feiten leveren om je ongelijk aan te tonen.

Er is EU regelgeving. Daarin staat gewoon aangegeven dat de rusttijd tussen 2 diensten tenminste 11 moet zijn.
In de EU regelgeving is tevens aangegeven dat de maximale werkweek 48 uren mag duren.

Die 48 uren moeten over een periode van 17 weken gemeten worden. Je mag dus in een week wel meer dan 48 uren werken, maar over een periode van 17 weken mag je niet hoger dan 48 uur per week uitkomen. Individuele EU landen mogen daar in positieve zijn (dus minder werkuren per week) van afwijken. Frankrijk heeft dacht ik dat aantal uren bijvoorbeeld op 35 gezet.

Of wil je nu suggereren dat de troika in afwijking van hetgeen in de EU wetgeving te dien aangaande is vastgesteld gaat vorderen dat de Grieken 78 uren per week moeten gaan werken, en andere EU landen niet.

Als je je een beetje had verdiept in EU regelgeving had je kunnen weten dat een en ander dus klinkklare onzin is.
Je moet nooit uitsluitend afgaan op hetgeen de persbureaus je voorschotelen.

Maar daar heb ik je al eerder op betrapt Wink
Quote
#33
Hoera, arbeid.de titel zegt het, a brave new world, je hoef niet meer de slaven uit Afrika te halen. en ik dacht dat in de nieuw wereld de robots de werk zou moeten doen.waarom noemen ze die dan Роботы.
regels??? ik werk ergens waar mensen worden opgeroepen voor 3 uur werk. vaak zijn de reiskosten hoger dan de arbeids loon.
een nieuw grap, EU regelgeving.
zo als wij in griekenland zeggen Ασταδιαλα!
Quote
#34
@Xander.Eén ding weet ik heel zeker: de EU is als doelstelling bezig om die 48 uur per week zoveel mogelijk op te rekken.Ik heb het dan ook niet over de bestaande wetten (die je goed kent;compliment!); maar over die waar de neo-liberale denktanks van die EU-Moloch naar toe willen.Zoals ik reeds eerder zei(maar daar las je over heen) probeert men nieuw impopulair beleid eerst uit op de zwakste broeders(Griekenland,Letland), om te kijken hoe ver je de grenzen naar nieuwe wetgeving kunt verschuiven.Dát was mijn punt vanaf #1 van deze topic.

En niet zo katten op de journalistiek en de persbureaux.Die lopen vaak in hun berichtgeving,informatieverzameling en analyse vér vooruit op de trage, vele schijven doorgeworstelde geschreven wetgeving.Ik vind je dédain naar de media toe geen pas geven.

Het is mij een eer door jou op dagelijkse alertheid betrapt te worden.

Ik gun jou het klerkengelijk dat niet verder kijkt dan de jaren geleden gedrukte wetboeken, waarbij je het zicht op de zich per dag ontwikkelende, dynamische werkelijkheid verliest.De wetten volgen de
politieke ontwikkelingen van alle dag,en niet andersom, dat weet je toch ook wel.
Quote
#35
Over slaven gesproken vergeet niet dat nog niet zo lang geleden veel
Grieken zelf vrouwen uit b.v. noord ipiros en Albanie en nog andere landen hun
huizen lieten schoon maken e.d. voor een fooitje en een bord eten.
Of Filipijnse meisjes 24 uur per dag op hun kroost lieten passen,de was doen
en allerhande huishoudelijke klussen voor een habbekrats.
Quote
#36
Nee Aleko daar was ik niet,woon veel te ver weg.En over wie ik het heb?Nou bv de schoonvader van mijn dochter,mijn zwager,de zwager van 'n vriendin etc. Zit dus heel dichtbij en als je goed las heb ik het over mensen die niets mankeren maar het bewust doen om thuis te zitten en te hobbyen.Dat is een keuze maar willen dan wel een of andere uitkering en steken dan bij anderen tegen betaling de handen uit de mouwen.
Quote
#37
@Marianne.Ik probeerde mijn case te maken dat het bijna onmogelijk is om aan een uitkering(welke bedoel je?) te komen.Je zou me erg kunnen helpen door op mijn PB uit de doeken te doen hoe jouw familie het voor elkaar gekregen heeft om arbeidsloos geld van de Nederlandse Staat te krijgen.Ik zou graag een paar dierbare mensen,die helemaal stuk gelopen zijn in ons idiote systeem, een paar tips willen geven om even een tijdje uit hun grote problemen te kunnen ontsnappen.Ik heb mijn meer dan 40 jaar er ruim opzitten.
Quote
#38
(14 September 2012, 17:58)kostitsi schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Over slaven gesproken vergeet niet dat nog niet zo lang geleden veel
Grieken zelf vrouwen uit b.v. noord ipiros en Albanie en nog andere landen hun
huizen lieten schoon maken e.d. voor een fooitje en een bord eten.
Of Filipijnse meisjes 24 uur per dag op hun kroost lieten passen,de was doen
en allerhande huishoudelijke klussen voor een habbekrats.

Bedoel je dit een beetje Kostitsi? (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




)

"Filipijnse au pairs zijn de meest populaire au pairs in Europa. Ze zijn vriendelijk, loyaal, gemotiveerd, zorgzaam, zelfstandig en heel lief voor alle kinderen. Ze zijn zeer respectvol naar alle volwassen. Wij zijn op weg en hebben de ambitie om uit te groeien tot de grootste bemiddelaar van Filipijnse au pairs van Nederland.

In de Filipijnse cultuur is het vanzelfsprekend om van jongs af aan te zorgen voor jongere broertjes, zusjes, neefjes en nichtjes. Ook bij het huishouden worden kinderen al op zeer jonge leeftijd betrokken. Leren zo al op heel jonge leeftijd om verantwoordelijkheid te dragen.

Het ‘zorgen voor’ zit diep verankerd in de Filipijnse cultuur.

Wij vinden Communicatie het allerbelangrijkst. Alle geselecteerde Filipina’s zijn van onbesproken gedrag, zijn goed opgeleid, hebben kennis van het au pair programma van het gast land en spreken goed Engels."

Aan het einde van elke maand krijgt de au pair 340 euro aan zakgeld!

Maar het gaat maar om officieel maximaal 30 uur en het houdt alleen maar de zorg voor de kinderen, koken en huishoudelijke taken in. Onofficieel durf ik de uren natuurlijk niet te noemen die vaak wel een tikkie oplopen.

Ik wil hier alleen maar mee zeggen @Kotsitsi dat ik de kortzichtigheid waar Mitsos op duidde zeer zeker ook op jou vind slaan. In Nederland neemt men ook liever een Poolse arbeider in dienst die goedkoper werkt dan een erkend bedrijf. Dat is in Griekenland niet anders, hoewel daar wel langzaam verschuiving in zit.

Wees dus niet te snel met jouw oordeel.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#39
Allemaal veronderstellingen.
Waar haal je de onzin vandaan dat ze eventuele EU breed te implementeren impopulaire wetsaanpassingen eerst op de Grieken uitproberen ? Zijn de Grieken ineens verworden tot proefkonijnen ?
Waar staat dat eigenlijk, wat is je onderbouwing. Of zijn het de 'neo liberalen van de EU moloch' zoals jij ze noemt die hun zin, wars van wetgeving, er 'zomaar even' denken te kunnen doordrukken.
Kom op, wake up !

Voor wat betreft mijn door jou genoemde dédain naar de persbureaus: soms hebben ze domweg geen gelijk. Geef mij maar aan waar waaruit blijkt dat ik géén gelijk heb. Onderbouw dat dan. Dat doe je echter niet, het blijft helaas bij wat loos gekrakeel.

Dat ik mij baseer op volgens jou verouderde wetboeken is logisch. Er zijn immers geen andere, recentere, wetten dan degene die waaraan ik refereer. Derhalve zijn ze actueel, en dus kan ook de Troika er niet omheen.

Die wetjes zullen echt eerst aangepast moeten worden vooraleer ze op de Grieken toegepast kunnen worden. En dan hebben we het ook meteen over landen als Frankrijk (35-urige werkweek EN ook nog eens een socialistische President die het liefst de pensioenleeftijd weer wil verlagen). En die zou moeten instemmen met een 78-urige werkweek. Denk na, zie jij een wet er doorkomen waarin wordt geregeld dat de Fransen ineens meer dan de dubbele werkweek voor hun kiezen krijgen?
Nogmaals, denk na joh. Wees realistisch.

Trouwens, wat denk je wat er in NL gebeurt als er hier een EU wetje aangenomen zou moeten worden als gevolg waarvan iedereen (jij ook) 78 uur zou moeten gaan werken. Voor velen dus ook een verdubbeling van het aantal uren.
Nogmaals, een dergelijke wet, als die er al zou komen, kan alleen op de Grieken worden toegepast als die ook geldt voor alle andere EU landen.
En dan heb ik nog niet eens in mijn overwegingen meegenomen dat iedereen 78 uur zou moeten gaan werken voor hetzelfde salaris. Wat dat werd gesteld.
Als je dat er bij betrekt zie je hopelijk helemaal de absurditeit van je stelling. Dus jij moet ineens het dubbele aantal uren gaan werken voor hetzelfde salaris. En daar gaan we dus een EU brede wet over aannemen. Ook meneer Hollande. Daar zal zelfs mevrouw Merkel c.s. niet aan mee willen werken.
Wake up !

Denk nou even na voordat je wat opschrijft, je maakt jezelf alleen maar belachelijk en ongeloofwaardig.

Mogelijk zijn er hééééél misschien lieden in de Troika afvaardiging die graag zouden zien dat er door de Grieken meer uren gewerkt moet worden. Maar die lieden zijn zonder twijfel wel zo realistisch en slim zich te bedenken dat daar eerst een EU brede wettelijke grondslag voor moet zijn. Zonder dat die er is kunnen ze niets op dit punt.

Wat jij doet is luchtfietsen, en je eigen gedachtengang en/of die van onbetrouwbare journalisten als waarheid op dit forum neerzetten.
Daarbij profileer je jezelf als alwetende serieuze Griekenlandspecialist, terwijl je je blijkt te baseren op niet gefundeerde artikelen van een kennelijk slecht geïnformeerde journalisten van 'betrouwbare' persbureaus.
Gebaseerd op niets dus. Allemaal lucht.

Op een dergelijk bedenkelijk -laag- niveau bij uiterst serieuze onderwerpen moeten we ons niet willen begeven op dit forum.
Quote
#40
In de veertien jaar dat ik in griekenland heb gewoond heb ik heel veel van die meisjes gesproken hun op
paskinderen speelden samen met mijn kinderen.
Heb ik soms iets negatiefs over die meisjes gezegd?
Ik ken de Griekse samenleving door en door.
En wat bedoel je met oordeel.Ik oordeel over niemand het was een reactie op Tzimis die het over slavenij
had.
En over kortzichtigheid steek eerst je hand eens in eigen boezem.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)