Flair
#41
Beste allemaal,

Na enig uitzoekwerk blijkt dat een rekeningnummer openen in Nederland niet zo heel vanzelfsprekend is. Als de man van mijn vriendin dat namelijk zou doen moet hij daar belasting over betalen. Dat gaat natuurlijk niet. Een stichting openen schijnen vrij hoge kosten aan verbonden te zijn (vanaf 400 euro en daarbovenop nog eens 80-100 per jaar voor een bankrekening). Ook belastingsgewijs is het voor mij niet handig, aangezien ik een fiscale emigrant ben en nu hier belastingplichtig, maar over donaties moet je ook belasting betalen, dus krijg je weer te maken met de belastingdienst in NL. Hier kost een stichting alleen nog meer geld en nota bene twee maanden om mbv een advocate tot stand te krijgen.

Daarom heb ik besloten deze week een rekening voor dit doel op mijn naam te openen in Griekenland. Niet wat ik in gedachten had, vanwege het stukje transparantie. Ik doe mijn best en nu is het maar hopen dat genoeg mensen alsnog willen helpen. Nikos zou hier bij de Griekse belastingdienst navragen hoe het zit met giften. Dat wist hij ook niet uit zijn hoofd.

Vandaag ontving ik van een heel lief forumlid en haar gezin een grote doos vol schoolpapier, stiften, potloden en lekkers voor mij en de meiden. Zij had de oproep gelezen en wilde iets doen. Ontzettend lief en ik zal haar zo mailen. Ook van de donatie van Vlagreco (en zijn vriendin) hebben we al wat voor de klasjes gekocht. Ik kan al niet meer teleurgesteld worden. En de Skiriaanse kleuters die gaan we hopelijk nog blijer maken.

[Afbeelding: jr4nxi.jpg]

Het stuk voor Flair is klaar, maar ik weet niet hoeveel extra ruimte ik krijg en voor wanneer. Nu gaat het hopelijk opschieten.

Hartelijke groeten vanuit een zonnig Skiros.

@Erwin Jij ook super bedankt he!!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#42
Vanavond klantenservice Ikea.Nederland gebeld of zij t.b.v van goede doel iets aan het behoorlijke prijsverschil tussen artikelen in Nederland en Griekenland kunnen doen. Antwoord, nee. Was te verwachten. Tot zover sociale gezicht IKEA,maar.laat het er niet bij zitten Roos! Ga gewoon hogerop!
Quote
#43
Hai allemaal,

Ik hoop dat jullie allemaal nog steeds in de startblokken staan, want ik ben nog steeds druk bezig met de actie Wink. En zonder jullie hulp is die er simpelweg niet.

Omdat ik erg veel waarde hecht aan het stuk vertrouwen in de vorm van transparantie zal het toch een rekening in Nederland worden. De man van mijn vriendin heeft nog eens verder gesnuffeld en een vereniging is vrij simpel te openen, zonder belastingregels en met een zakelijke rekening eraan gekoppeld. Hij zal de rekening vanuit Nederland beheren. Nikos gaat aan het schoolbestuur vragen om een ondertekende bevestiging van al het materiaal dat de school gedoneerd krijgt.

Het opzetten van de vereniging gaat zo'n zes werkdagen duren, maar dan komt het rekeningnummer er ook echt aan. Het zal 'Steun de Schooltjes op Skiros' heten. Flair weet niet of zij zich met geldwerving bezig mag houden, maar de chefredactrice zou hoe dan ook achter de schermen zich met de redactie in gaan zetten. Ook het tweedehands educatief materiaal wordt oa ingezameld bij een school waar de zus van de chefredactrice werkt.

Ik hoop jullie dus uiterlijk volgende week het nummer eindelijk door te kunnen geven.

Hartelijke groeten,
Roos
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#44
Hallo iedereen,
Als ik hier mag aan toevoegen:
Wij hebben al eens een financieel steuntje gedaan, nog vooraleer deze actie vorm begon te krijgen. Ik kan jullie allen echt verzekeren dat Roos hier zeer transparant en honderd procent eerlijk mee om gegaan is. Zij en Nikos, en zeer zeker ook de schoolgemeenschap op Skiros, zijn ons vertrouwen echt waardig.
We hadden geen bewijsstukken gevraagd, en hadden die ook niet echt nodig, maar ze hebben ze ons die wel spontaan gegeven.

Steun de schooltjes op Skiros!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#45
Fijn dat het project 'Steun de Schooltjes op Skiros' bijna van start kan gaan.
Ik zal mijn beloofde €10.- met de "inmiddels opgebouwde rente" gelijk overmaken als het rekeningnummer bekend is.
Alvast heel veel succes gewenst.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#46
Het begeleidende achtergrond artikel wat gelijktijdig op Oriste en de site van de Griekse Vereniging Eindhoven komt te staan is bijna gereed om online te worden gezet. Hierin staat achtergrond informatie over het Griekse schoolsysteem, en de invloed van de crises op de kwaliteit van het onderwijs. Omdat het uiterst belangrijk is om deze actie te laten slagen, duurt het wat langer voordat deze van start kan gaan. Nadere details volen z.s.m. Namens de Vereniging kan ik inmiddels de dankbaarheid uitspreken aan allen die deze actie gaan steunen. De Vereniging zelf zal een inzameling houden tijdens het jaarlijkse feest in 2013!
Quote
#47
Kunnen we het achtergrondartikel ook op onze facebook pagina zetten?
Wie weet wat we daardoor losmaken.
Als je het zet op vrienden van vrienden dan denk ik dat de reacties ons zullen verbazen...

Petra
Quote
#48
Omdat het om een zeer uitgebreid artikel gaat is deze niet geschikt voor plaatsing op facebook. Het is echter wel een goed idee, en ik zal dan ook een beknopte versie voor facebook maken. Zodra Roosmarijn alle gegevens die nodig zijn aan mij ter verwerking in de artikelen heeft doorgegeven, komt naast de Oriste, ook de facebook versie beschikbaar. [/align]
Quote
#49
(27 September 2012, 07:21)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Omdat het om een zeer uitgebreid artikel gaat is deze niet geschikt voor plaatsing op facebook. Het is echter wel een goed idee, en ik zal dan ook een beknopte versie voor facebook maken. Zodra Roosmarijn alle gegevens die nodig zijn aan mij ter verwerking in de artikelen heeft doorgegeven, komt naast de Oriste, ook de facebook versie beschikbaar. [/align]

Erwin, er kan eventueel eeen document van worden gemaakt op facebook. In ieder geval als het klaar is dan zal ik het plaatsen bij de verschillende groepen waar ik (mede)beheerder en/of lid van ben.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#50
@ Ado: Het artikel is zover klaar dat het wachten is op het rekeningnummer en een kleine bijdrage van Roosmarijn. Hoe meer mensen hiervan kennis kunnen nemen, hoe groter de kans op succes!
Quote
#51
(27 September 2012, 22:43)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Ado: Het artikel is zover klaar dat het wachten is op het rekeningnummer en een kleine bijdrage van Roosmarijn. Hoe meer mensen hiervan kennis kunnen nemen, hoe groter de kans op succes!

Ok, dan gaan we er tegenaan!!
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#52
Om de aandacht bij de les te houden:

Samenvatting/facebookversie “Steun de schooltjes op Skyros”



De jarenlange en steeds zwaarder wordende bezuinigingen van de Griekse overheid trekken een zware wissel op het dagelijks leven van de “gewone” Griek en de samenleving. Velen hebben hun baan verloren en nog meer mensen zal ditzelfde overkomen. Lonen, en die zijn beduidend lager dan in Nederland, zijn gemiddeld met 30% gedaald en de kosten van het levensonderhoud flink gestegen.De schooltjes doen ook steeds vaker een beroep op een eigen bijdrage van de ouders, maar men hoeft geen rekenwonder te zijn om vast te stellen dat dit vrijwel onmogelijk is.



Roosmarijn Zevenhuizen woont met haar man Nicos en twee schoolgaande kinderen op Skyros en constateerde dat voor het komend schooljaar slechts een bedrag van Euro 4.500,00 beschikbaar is om drie schooltjes draaiende te houden. Van dit bedrag moet men alles bekostigen: verwarming, verlichting,water, lesmateriaal en dergelijke. Daarnaast is er een groot gebrek aan eigenlijk alles: meubelen vallen uit elkaar en zo is er bijvoorbeeld geen poppenhoek op de kleuterschooltjes.Roosmarijn trok aan de bel en startte de actie

“Steun de schooltjes op Skyros”.



We mogen deze kinderen niet in de kou laten staan!
Quote
#53
Mooi stukkie Erwin!
Hopelijk maken we een hoop los voor Skyros!
Quote
#54
(24 September 2012, 19:47)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanavond klantenservice Ikea.Nederland gebeld of zij t.b.v van goede doel iets aan het behoorlijke prijsverschil tussen artikelen in Nederland en Griekenland kunnen doen. Antwoord, nee. Was te verwachten. Tot zover sociale gezicht IKEA,maar.laat het er niet bij zitten Roos! Ga gewoon hogerop!

Misschien is het beter om een lokale timmerman te vragen om de kasten etc te maken? Misschien wel vader van een kind op school?
Bij Ikea spullen krijg je ook nog eens het vervoer naar Skiros erbij, en als je een schroefje kwijtraakt of zo.
Quote
#55
@Nanny: Is inderdaad een veel beter plan. Schooltjes gered en de timmerman heeft een klus. Zo snijdt het mes aan 2 kanten.
Quote
#56
Inderdaad goed idee. Waar ik altijd kom is de man van de eigenaresse timmerman en alles wat van hout is in de appartementen heeft hij gemaakt. Ongetwijfeld is er ook wel een timmerman op Skiros
Quote
#57
Ik belde over poppenkeukentje, over het prijsverschil tussen Nederland en Griekenland. Niet over meubelen. Ik ben van mening dat wat lokaal kan worden gemaakt, de voorkeur geniet. Ik acht Roosmarijmn zeer goed in staat hierin keuzes te maken. Ik vertrouw haar mening hierin onvoorwaardelijk. Ik ben op dit moment druk met afrondende fase begeleidend artikel, en website van onze vereniging. Zodra ik tijd heb, trek ik wederom bij IKEA aan de bel. Wat kunnen zij betekenen mbt wensen Roosmarijn. Waarom is IKEA Athene zoveel duurder dan Amsterdam? Ik beloof niets, maar met het antwoord dat klantenservice mij gaf, komen ze echt niet weg. Over een weekje of twee hang ik weer aan de lijn. Ik zal mijn bevindingen op Oriste plaatsen. Il geef niet gauw op, zeker niet voor zo 'n sympathieke actie als deze. Ik hoop dat de forumleden deze actie van harte ondesteunen!
Quote
#58
Even off-topic: IKEA Athene is duurder omdat dat een andere franchise-nemer is. Die bepaalt zelf de prijzen.
Quote
#59
Er is vooral een tekort aan bepaalde meubelen, maar meer nog aan speel -en leermateriaal. Het repareren van kapotte meubeltjes wordt uiteraard ook aan ouders gevraagd, maar het gaat helaas niet om houten bankjes. Mijn man Nikos zou die ook wel kunnen maken. Helaas gaat het om plastic bankjes met van die stevige vulling. Alleen die houden het natuurlijk minder lang dan de houten variant. Ze willen hen laten bekleden, maar dat is geen simpel klusje. De stof zelf en de reparatie door een echte naaister kost geld. Aangezien het verder leuke bankjes zijn willen ze dat wel doen. Bij nieuwe meubeltjes en speelmateriaal zullen we kiezen voor hout.

Hier op het eiland zijn er zeer weinig winkels en de enige meubelzaak is vooral gericht op huizen en bovendien bijzonder duur. Ikea is dan toch de goedkoopste variant. Het zal gaan om een aantal 'lage' kasten, maar vooral ook om de spullen op de kinderafdeling die al helemaal een stuk goedkoper liggen dan de zelfde artikelen in een schoolcatalogus.

Het schooltje is nog vrij nieuw in vergelijking met het andere kleuterschooltje, dus gordijntjes zien er bijvoorbeeld nog heel goed uit. Het andere schooltje is een heel oud gebouwtje en daar wil ik binnenkort gaan kijken. Als de rekening eenmaal is geopend en ik weet hoeveel er ongeveer binnen is kan ik een afweging maken. Ik laat de juffen een lijst maken met wat zij het hoogst nodig achten. Over een aantal zaken weet ik al. Dit zal ik tezijnertijd ook vragen aan de juffen van het andere schooltje. Wel wil ik (mocht het mogelijk zijn) een kleine reserve houden voor de winter. Dit in het geval dat de stookkosten niet meer op te hoesten zijn. Mocht het uiteindelijk niet nodig zijn, dan zal het geld gebruikt worden voor het nieuwe schooljaar in 2013 om de basismaterialen aan te schaffen die nu aan de ouders werden gevraagd.

Ik hou jullie op de hoogte.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#60
Goed bezig Roos! bravo
Quote
#61
@Erwin, ik sta helemaal achter Roosmarijn en haar actie hoor, geen enkele twijfel.
Bij t lezen van jouw reactie over je telefoontje naar de klantenservice twijfelde ik echter aan de medewerking van Ikea. Vandaar mijn reactie.
Quote
#62
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Overigens is de kwaliteit van Ikea niet goed.
Quote
#63
@Connie: Ikea heeft verschillende kwaliteiten. De goedkoopste meubels hebben een minder goede kwaliteit. De duurste meubels hebben een goede kwaliteit - mits goed in elkaar gezet. Ik kan dit beamen en velen met mij. De prijs/kwaliteit verhouding is in het algemeen beter dan bij andere meubelzaken.
Quote
#64
Music 
Laten we vooral geen geld uitgeven dat we nog niet hebben. Dat is namelijk een deel van de oorzaak van de crisis. We zullen moeten afwachten wat er binnenkomt. En deze inkomsten zijn bepalend wat kan worden aangeschaft en wat niet te verwezelijken is. Bijkomend probleem is natuurlijk dat er in Griekenland nauwelijks concerrentie is op het gebied van discount artikelen en aanbieders zoals IKEA, Kwantum en Leen Bakker. Laten we ons voorlopig richten op de fondswerving zelf. Afhankelijk hiervan kan beslist worden welke kwaliteit kan worden gekocht. Graag wil ik iedereen oproepen deze actie te steunen, maar niet minder belangrijk: ook onder de aandacht van niet Forum leden te brengen. Familie, collegae, buren, de juf op deschool van je kind.
Quote
#65
Inderdaad, men moet niet de vergissing maken zich vroegtijdig te rijk te rekenen. Bij de echte Griekenlandliefhebbers zal er misschien wel wat te halen zijn maar bij de mensen die niets met het land hebben vrees ik voor erg weinig begrip en medewerking.
Quote
#66
@ElsR Daar zijn de meningen over verdeeld, maar goed ieder zijn ding. Alleen ik raad je niet aan een kast opnieuw in elkaar te zetten.
Quote
#67
Het mag duidelijk zijn dat de dames Connie en ElsR niet samen gaan winkelen. Maar eerlijk gezegd: zullen we eerst eens gaan sparen voor dat poppenkeukentje voordat we de boel gaan verbouwen? Heeft iemand al een idee om op de sportclub of bij de scouting geld in te zamelen? Niet? Nou, tot zover de discussie over kasten. Overigens: ik ben het met beide dames eens: een kast uit het hogere segment van IKEA is niet slecht, maar je moet hem inderdaad niet willen verhuizen! Toch mogen we blij zijn als Roosmarijn die kasten kan aanschaffen.
Quote
#68
Het wachten is op de bekendmaking van het bankrekeningnummer voor de actie: "Steun de schooltjes op Skyros" van Roosmarijn. Om de aandacht voor deze actie vast te houden alvast een klein deel uit de ondersteunende column voor deze actie:

Dan speelt er ook nog het probleem rond het leerlingen vervoer. De stadskinderen uit Chora, gaan aldaar naar school, de plattelands kinderen in het dorpje Molos. Er rijdt een schoolbus, maar het is ondoenlijk om alle leerlingen op te halen. Sommige wonen op wel 15 kilometer afstand, dat lijkt niet veel, maar in bergachtig gebied en met de gesteldheid van de Griekse wegen is dat een heel eind. Menig toerist verkijkt zich op dergelijke afstanden. De huidige benzineprijs schommelt zo rond de twee Euro, en een eenvoudige rekensom leert dat dit een gezin Euro 100,00 per maand kost om de kinderen op school te krijgen.
Quote
#69
Lijkt me een geval van carpoolen.
Quote
#70
Inderdaad goed idee en gebeurt al veel (wij doen dat ook), maar er zijn ook genoeg mensen die nu alleen nog maar brommertjes hebben. Helaas zie je daardoor de onveiligste taferelen op straat met kinderen voor en achter.

Maar de actie gaat nu in eerste instantie voor de eerdergenoemde schoolspulletjes. Eerst het rekeningnummer (formulieren zijn hoorde ik pas gisteren ingevuld) en dan maar zien hoe het gaat lopen. Ik wil niet vooruit lopen op de mogelijkheden.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#71
Moet eerlijk bekennen dat ik het wat veel vind worden. Benzinegeld betalen? Wat volgt??? Denk dat het goed en verstandig is om je bij één doel te houden (zoals Roosmarijn reeds meldde), anders gaat het een Planproject worden.
Quote
#72
@ Connie, wellicht was dit niet zo 'n goed idee van mij om juist dit fragment uit de column te gebruiken als cliffhanger voor de actie. Natuurlijk gaat het niet om bijdrage voor benzine, die kunnen we hier onderhand ook wel gebruiken. Nee het betreft slechts een onderdeel van de problematiek. Uiteindelijk gaat het om de schooltjes zelf. Daar het artikel ook is geschreven voor de website van onze vereniging, en onze lezers het ontstaan van deze actie niet kennen, en misschien ook de nodige achtergrond informatie missen, is het zeer uitgebreid geworden. Ik vraag me dan ook af of ik het in z 'n geheel op Oriste zal plaatsen. Ik stel het wel geheel beschikbaar. Daarnaast betreft het natuurlijk een actie van Roosmarijn. Onze vereniging onderschrijft deze alleen maar, en het komende artikel is uitsluitend bedoeld als ondersteuning hiervan. Omdat het nog enige tijd duurt voordat de actie kan beginnen, heb ik er op deze wijze opnieuw aandacht voor gevraagd. Ik hoop dat deze toelichting voldoende is, mocht het je storen: mijn oprechte excuses.

@ Koukla, nee daar gaat het helemaal niet om, zoals gezegd zal ik in december stoppen met bijdragen aan dit forum. Het gaat om de actie.
Quote
#73
(03 October 2012, 15:01)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vraag me dan ook af of ik het in z'n geheel op Oriste zal plaatsen.

Voor mij hoeft dat niet hoor Confused
Tjeemig, wat een geklets nog zelfs voordat de actie is begonnen. Ik ben er nu al helemaal klaar mee. Vermoeiend hoor. Zet gewoon een link hier dan kan iedereen zelf bepalen of ze naar je site willen komen want daar gaat het om, toch?
Pfff, kom op zeg, alsof er geen andere interessante onderwerpen zijn.
Quote
#74
(03 October 2012, 15:10)Koukla schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tjeemig, wat een geklets nog zelfs voordat de actie is begonnen. Ik ben er nu al helemaal klaar mee. Vermoeiend hoor.

Je kunt dingen inderdaad ook helemaal stuk discussiëren. Wat zeggen ze in Rotterdam ook al weer? Geen woorden maar ........ juist ;)
In Eindhoven gaat dat blijkbaar niet op Tongue
Quote
#75
(03 October 2012, 15:10)Koukla schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 October 2012, 15:01)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vraag me dan ook af of ik het in z'n geheel op Oriste zal plaatsen.

Voor mij hoeft dat niet hoor Confused
Tjeemig, wat een geklets nog zelfs voordat de actie is begonnen. Ik ben er nu al helemaal klaar mee. Vermoeiend hoor. Zet gewoon een link hier dan kan iedereen zelf bepalen of ze naar je site willen komen want daar gaat het om, toch?
Pfff, kom op zeg, alsof er geen andere interessante onderwerpen zijn.

Die zijn er zeer zeker @Koukla, als het zo doorgaat zien deze kinderen over 10 jaar nergens geen bomen meer staan, allemaal al dan niet illegaal gekapt omdat de olie zo duur is en ze het in de winter toch warm willen hebben, hier op Kreta is op sommige plaatsen de kaalslag al begonnen.
Dit dus.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#76
(03 October 2012, 15:10)Koukla schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 October 2012, 15:01)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vraag me dan ook af of ik het in z'n geheel op Oriste zal plaatsen.

Voor mij hoeft dat niet hoor Confused
Tjeemig, wat een geklets nog zelfs voordat de actie is begonnen. Ik ben er nu al helemaal klaar mee. Vermoeiend hoor. Zet gewoon een link hier dan kan iedereen zelf bepalen of ze naar je site willen komen want daar gaat het om, toch?
Pfff, kom op zeg, alsof er geen andere interessante onderwerpen zijn.

@ Koukla
In een item dat geschreven is onder "Het kafeneion - Schuif gezellig aan in ons Griekse dorpscaféetje" mag men wel wat geklets verwachten.Big Grin

En als men een link zet naar een Griekse site zoals Xander, krijg je de wel eens vraag of je het niet even kort wil samenvatten in het nederlands.
Dan ben je weer vertrokken voor een welles nietes spelletje

Mvg
Jef
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 6 gast(en)