Grieksegids nieuws
Medische zorg (Kos)
#1
Helaas is de openbare gezondheidszorg in Griekenland nog steeds op een gebrekkige manier georganiseerd, vooral op de eilanden. De medische scholing is van hoog niveau maar door ontoereikende financiering door de overheid ontbreekt het de ziekenhuizen vaak aan mensen en middelen.

Op Griekse gids een artikel over Kos, het eiland van Hippocrates, waar een aantal artsen de handen ineen geslagen heeft om tot een betere oplossing te komen: Kos Medicare.

De meeste medische problemen die je tijdens je vakantie kunt krijgen zijn gelukkig niet meteen levensbedreigend, zoals uitdroging, hitteklachten, verstuikingen en botbreuken, schaafwonden door valpartijen met fiets of scooter, diarree, voedselvergiftiging, zomergriep enzovoort. Tot voor kort kon je met klachten alleen terecht in Kos Stad bij de spoedzorgpost van het ziekenhuis, of was je aangewezen op particuliere doktoren. Met de komst van Kos Medicare is er nu uitstekende eerste hulp waarmee je een bezoek aan de vaak overbelaste spoedzorgpost van het ziekenhuis kunt vermijden.

Het hele artikel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Ja, als er iets wat een onderschoven kindje is, is dat het wel. Gelukkig is, zo te lezen, een goede verbetering op Kos. Ik kan wel een a4 tje volschrijven, met inderdaad het tegenovergestelde, maar dan op het vaste land.

Laten we hopen dat het inderdaad zo door blijft zetten (overal) dat het een verbetering blijft??

Gr: Cornelios
Quote
#3
De verhalen die ik hoor op Samos is dat de kwaliteit heel erg wisselend is. Van echt uitstekend tot rondweg bedroevend. Dus .... goed rondvragen.
Quote
#4
De oogarts in het ziekenhuis van Samos kan ik je afraden iig. Met dank aan de beste man zie ik met links nog maar 20 %.
Quote
#5
Ik heb de locatie gezien en ik moet zeggen dat het er ontzettend proffesioneel uitziet en dat de bevolking op Kos er ook ontzettend blij mee is en goed gehoplen wordt! Laten we hopen dat ze het niveau voor de bevolking ook in de winterperiode kunnen vasthouden. Het is een positieve ontwikkeling!
Quote
#6
De kwaliteit zal wel best erg goed zijn, maar er hangt denk ik wel een flink prijskaartje aan. Nederlandse toeristen krijgen het advies om voordat ze gebruik maken eerst de ANWB in Nederland te bellen, van hun reisleiding. Als de Nederlandse verzekeringen niet akkoord gaan met de prjzen, dan weet je t wel met de IKA etc hier.
Natuurlijk is het wel heel goed dat al de 'toeristenproblemen' nu het ziekenhuis minder belasten, en zo de artsen daar wat beter hun werk kunnen doen.
Quote
#7
Hi allemaal, sowieso is het raadzaam om bij de ANWB een reisverzekering te nemen. Je verzekerd dan een reis en ongevallen verzekering en wat er dan maar ook gebeurd in het buitenland, altijd eerst de ANWB bellen. Deze heeft een direkte lijn naar de ANWB in Greece, die je totaal begeleid.

Ik heb twee maal een bijzondergeval aan de hand gehad, en beiden keren hebben zij mij uitstekend geholpen. Zeer uitstekend zelfs, dieverdienen de warme douch van mij. Ik heb daar dan ook mij best voor gedaan, omdat in dat programma te krijgen, maar helaas, zijn er andere bijzondere vehalen.

Dit wilde ik er aan toevoegen en let wel, vergeet nooit eerst de ANWB te bellen, dat is mijn advies.

Gr: Cornelios.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kos JA of Kos NEE. Cor Nieuw Vennep 3 1.817 24 August 2018, 10:46
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)