Ook berovingen nu in Oost-Kreta
#1
Op cretalive.gr is er ook melding van gemaakt vandaag.
Onze vrienden waren gestopt in Pahia Ammos vlakbij de afslag Ierapetra.
Huurauto stond vlakbij andere auto's maar niet in zicht.
3 Ramen ingeslagen en alles maar dan ook alles er uit. Dus 4 koffers, 2 -weekendtassen en ook de jasjes. Er zijn daar in de buurt ook 5 auto's gestolen waar de dieven waarschijnlijk hun slag mee slaan volgens de politie.
Het gebeurd overal weten we, niet alleen op Kreta maar we willen alleen hiervan melding maken om zeker een huurwagen met bagage niet uit het zicht te laten !
AngryAngryAngry
Quote
#2
Hè wat naar. Ik weet hoe het voelt. Deze zomer is ons hetzelfde overkomen in Mires, zuid Kreta. Het kon de politie daar ook weinig schelen. Bij ons waren o.a mijn rugzak met spiegelreflex uit de kofferbak van de auto gehaald na het inslaan van een raam. Verzekeringen kunnen ook moeilijk doen als je bagage uit de auto is gestolen, ze vergoeden vaak maar een max bedrag. Zoals in mijn geval bij de Europeesche verzekeringen. Ik heb nog een discussie gehad hierover over de zg Fly Drive vakanties waar je van A naar B rijdt met al je bagage in de auto. Zij gaven toe dat je dan niet alles vergoed krijgt. Ook een waarschuwing dus. Voor ons was het een dure maar wel een wijze les. Wij laten nooit maar dan ook nooit meer iets achter in de auto. Nergens niet dus ook niet in ons geliefde Griekenland. Het kan gewoon niet meer, helaas:-(

Gr. Anoushka
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#3
Heel, heel jammer. Ik las in augustus toen ik op Kreta was in Neakriti, dat er een golf van inbraken was deze zomer in huurwagens, vnl aan bezienswaardigheden (Knossos, Faestos,..). Men staat op uitkijk en slaat toe, ze weten dat de toeristen een tijdje weg zijn. Niets achterlaten is de boodschap, maar dat is moeilijk als je op doorreis bent. Akelig en de politie doet er niets aan.
Quote
#4
Welkom in de echte wereld! Ook ik maak mij zorgen over de toenemende criminaliteit in ons geliefde Griekenland. Toch een kritische opmerking: de Griekse bevolking ondervindt dagelijks de last van toenemende criminaliteit. De Griekse samenleving waarin het normaal was om deuren van woningen en auto 's niet af te sluiten, wordt nu geconfronteerd met diefstal en geweld waarvan wij in west Europa niet vreemd opkijken. Dat toeristen het slachtoffer worden van diefstal is helaas een logisch gevolg. De dief weet dat er in huurauto's een klein vermogen kan liggen. Ook in de Benelux wordt gewaarschuwd geen waardevolle artikelen in de auto achter te laten. Dat toeristen, zeker bij een rondreis, koffers in hun auto achter moeten laten, is jammer genoeg niet te voorkomen. Met een koffer een historische site bezoeken, is geen optie. Ik zie hierin een taak voor de overheid: bewaakte parkeerplaatsen. Nadeel : te verrekenen met entreeprijs, voordeel: werkgelegenheid. Daarnaast zou de huurautoverhuurder een bordje met " no precious articles inside" welke in stikker vorm duidelijk zichtbaar op autovenster wordt aangebracht. Natuurlijk is het niet verstandig waardevolle artikelen achter te laten, een eigen verantwoordelijkheid hierin is normaal.

Maar de impact voor de Griekse is enorm. Zij zullen moeten wennen aan deze uitwassen. Helaas kijken wij in Nederland nergens meer van op! En dan nog iets: hopelijk schrikken deze berichten potentiele vakantiegangers naar Griekenland niet af. Het behoort nog steeds tot een van de meest veilige vakantie.landen in Europa. IMaar een gewaarschuwd mens.....!
Quote
#5
(24 September 2012, 12:43)Gibsea schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op cretalive.gr is er ook melding van gemaakt vandaag.
Onze vrienden waren gestopt in Pahia Ammos vlakbij de afslag Ierapetra.
Huurauto stond vlakbij andere auto's maar niet in zicht.
3 Ramen ingeslagen en alles maar dan ook alles er uit. Dus 4 koffers, 2 -weekendtassen en ook de jasjes. Er zijn daar in de buurt ook 5 auto's gestolen waar de dieven waarschijnlijk hun slag mee slaan volgens de politie.
Het gebeurd overal weten we, niet alleen op Kreta maar we willen alleen hiervan melding maken om zeker een huurwagen met bagage niet uit het zicht te laten !
AngryAngryAngry
Het is natuurlijk erg genoeg als je zoiets overkomt, maar ook hier op Kreta slaan de dieven nu toe al dan niet gewapend met een pistool, als je al op doorreis bent laat dan niet al je spullen onbewaakt in de auto liggen, het lijkt dan wel een etalage of Hollandse huiskamer waar ook iedereen naar binnen kan kijken.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Gebeurt dit nu alleen op Kreta of ook al op de andere eilanden?
Quote
#7
(24 September 2012, 19:40)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gebeurt dit nu alleen op Kreta of ook al op de andere eilanden?

Wat is dit nu voor een vraag ?
Het gebeurt overal ter wereld waar je veel nonchalante toeristen tegen komt. In de meeste landen wordt je beroofd door de verkozenen des volks, dat is veel erger.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
(24 September 2012, 16:39)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 September 2012, 12:43)Gibsea schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op cretalive.gr is er ook melding van gemaakt vandaag.
Onze vrienden waren gestopt in Pahia Ammos vlakbij de afslag Ierapetra.
Huurauto stond vlakbij andere auto's maar niet in zicht.
3 Ramen ingeslagen en alles maar dan ook alles er uit. Dus 4 koffers, 2 -weekendtassen en ook de jasjes. Er zijn daar in de buurt ook 5 auto's gestolen waar de dieven waarschijnlijk hun slag mee slaan volgens de politie.
Het gebeurd overal weten we, niet alleen op Kreta maar we willen alleen hiervan melding maken om zeker een huurwagen met bagage niet uit het zicht te laten !
AngryAngryAngry
Het is natuurlijk erg genoeg als je zoiets overkomt, maar ook hier op Kreta slaan de dieven nu toe al dan niet gewapend met een pistool, als je al op doorreis bent laat dan niet al je spullen onbewaakt in de auto liggen, het lijkt dan wel een etalage of Hollandse huiskamer waar ook iedereen naar binnen kan kijken.
Dat zou dus betekenen dat iedereen zijn koffer mee naar binnen sleept bij een taverne of i.d. want er is geen huurbusje of auto met geblindeerde ramen ! Andere mogelijkheid om iemand bij de auto te laten. (Ze waren dus met 5, pas gearriveerd en hadden binnen 3 u. alleen nog wat ze aan hadden en gelukkig nog wel hun papieren)
Quote
#9
In onze auto was niets te zien. Cameratas stond in de kofferbak. De huurauto's zijn natuurlijk we goed te herkennen door vaak grote reclamestickers. In Amerika is dit al niet meer zo. Overigens heb ik ook gelezen dat verhuurders samenwerken met de rovers.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#10
[Afbeelding: dsresource?objectid=hmmintertest:61381&v...ion=inline]
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
ja dat is een leuke. Inderdaad onze auto was op slot en de buit eruit gehaaldBig Grin
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#12
Beste @Gibsea, ik schreef onbewaakt en dat is in dit geval gebeurd, het is inderdaad jammer genoeg nodig om iemand te laten oppassen, overal worden op deze manier spullen gestolen en nu dus ook op de eilanden.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
Ja, alle op het bord een goede morgen, danwel middag. Het is alweer ff gelede dat ik het geweldige PB reageer. Het is dan ook zeker zo vervelend, dat er slecht nieuw te lezen is van uit Kreta. En als je dan alles gelezen hebt, dan zakt het vertrouwen sowieso hierdoor. Ja, het gebeurd overal, maar in deze maten heb ik het niet zo vernomen. Ja, als je in grote plaatsen bent, en waar meer mensen wonen, en mede de crisis, (vers v.d. pers, dat één derde van de winkels in Athene gesloten zijn !!) dan lijkt het een optelsom, maar dat is geen garantie, dat dat zo moet gaan, en dan zeker niet op Kreta, overigens nergens niet, alleen op het vaste land heb ik dat in Parga ook meegemaakt, toen ik daar op een camping stond.

Een zware klus voor de overheid, dit aan banden te krijgen !!.

Gr: Cornelios
Quote
#14
Idd verbaast het me dat in Griekenland nog overal stickers van de huurmaatschappijen te zien zijn. Ik heb me daar wel over verwonderd, omdat je als jet ware mensen uitnodigt om een kijkje te nemen in de auto. Als je een fly-drive maakt is het ondoenlijk om je bagage uit de auto mee te nemen, omdat je dan van plek naar plek reist.
Ik vind het triest om te lezen dat de criminaliteit zo toe neemt, echter lees ik het hier nog steeds alleen over Kreta en niet over andere gebieden.
Ik heb me ook nog steeds geen moment onveilig gevoeld in Griekenland.
Quote
#15
@Vito
Ik woon nu alles bij elkaar ruim 6 jaar op Kreta en waar ik ook kom voel ik me veilig en zet ik mijn auto zelden op slot.

Er zal gerust een toename zijn van inbraken in woningen en auto's maar het is een druppel vergeleken met Nederland en er word zoals vaak weer erg veel aandacht aan besteed op in mijn ogen uitzonderingen.

Voordat het zo erg word als wij persoonlijk hebben meegemaakt in Nederland en al eens eerder hier verteld in ook een topic over inbraken zullen er nog wel vele jaren voorbij gaan.

wij komen met regelmaat in d grootste stad van Kreta vergeten niet zelden de auto op slot te zetten we hebben nog nooit iets gemist.
Onze woning staat open en tot op heden nooit iets vermist.

Maar schijnbaar moet er erg veel aandacht gegeven worden en moet het vreselijk uitvergroot worden als er al eens iets gebeurd.

Griekenland en met name de eilanden en zo ook Kreta zijn vele malen veiliger dan Nederland, dus gewoon doorleven en ja het zal nog wel wat toenemen maar waar niet in de wereld.
Quote
#16
@cornelius, aangezien jij woont op Kreta rijd jij waarschijnlijk niet in een huurauto. Degenen die op dit moment dit soort inbraken plegen hebben het denk ik op de toeristen gemunt in de huurauto. Wij waren in ieder geval niet de enige toeristen op het politiebureau in Mires die dit was overkomen. Overigens is ons door Grieken die ons geholpen hebben ter plaatse (en ook door de hoteleigenaar) aangegeven dat er in juni een golf van autoinbraken op zuid kreta waren gepleegd.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#17
Het bericht van Gibsea heeft niks met aandacht of opgeblazen te maken @Kees, het is goed dat de toerist zich er van bewust is dat hij beter op zijn spullen moet passen als in het verleden.
Ik laat ook mijn auto onafgesloten overal staan (het slot is kapotBig Grin) maar er ligt ook totaal niks van waarde in.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
[Afbeelding: 9bhy68.jpg]
(25 September 2012, 18:18)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Vito
Ik woon nu alles bij elkaar ruim 6 jaar op Kreta en waar ik ook kom voel ik me veilig en zet ik mijn auto zelden op slot.

Er zal gerust een toename zijn van inbraken in woningen en auto's maar het is een druppel vergeleken met Nederland en er word zoals vaak weer erg veel aandacht aan besteed op in mijn ogen uitzonderingen.

Voordat het zo erg word als wij persoonlijk hebben meegemaakt in Nederland en al eens eerder hier verteld in ook een topic over inbraken zullen er nog wel vele jaren voorbij gaan.

wij komen met regelmaat in d grootste stad van Kreta vergeten niet zelden de auto op slot te zetten we hebben nog nooit iets gemist.
Onze woning staat open en tot op heden nooit iets vermist.

Maar schijnbaar moet er erg veel aandacht gegeven worden en moet het vreselijk uitvergroot worden als er al eens iets gebeurd.

Griekenland en met name de eilanden en zo ook Kreta zijn vele malen veiliger dan Nederland, dus gewoon doorleven en ja het zal nog wel wat toenemen maar waar niet in de wereld.

Já @Kees ik bemerk dat als er ook maar maar iets negatiefs wordt geschreven hier, jij dat onmiddellijk aangrijpt als opgeblazen berichtgeving! Een waarschuwing kan toch geen kwaad? In een snel veranderende wereld waar 'mijn en het dijn' soms vervaagt, lijkt het mij best verstandig en wijs om alert te blijven. En ja Kees, ik zie ook wel eens woningen zoals de jouwe onbeheerd openstaan. Misschien geldt hier dan het oer-Hollandse spreekwoord van die kale kip.....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#19
Er wordt inderdaad meer ingebroken dan voorheen. Ik hoorde het al steeds vaker over Athene, wat natuurlijk uitzonderlijk is dat er in zo'n grote metropool lange tijd relatief gezien nog weinig gebeurde. Nu is inbraak daar ook schering en inslag, net als in vele andere landen. Toen mijn koumbara acht maanden zwanger was van mijn doopkindje is er bij hen ingebroken. Zij wonen aan de rand van Athene. Ook het gloednieuwe kinderkamertje werd niet gespaard.

Auto inbraken zullen uiteraard ook steeds meer voorkomen, vooral bij huurauto's, want daar liggen toch vaker waardevolle spullen in.

Ik denk alleen wel dat er nog steeds relatief gezien veel gebieden zijn waar je als burger en toerist wel veilig alles achter kunt laten. Kreta (net als andere bekende eilanden) is natuurlijk een erg populair eiland onder te toeristen, met veel trekpleisters. Dat is uiteraard aantrekkelijk voor (een eventueel georganiseerde groep) inbrekers, die de trekpleisters af kunnen gaan op zoek naar 'prooi'.

Hier op Skiros gebeurt er vooralsnog niets. Noch voor de inwoners, noch voor de toeristen. Maar dat is hier, zoals ik al eerder eens gezegd heb, ook nog maar een handjevol Wink.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#20
(26 September 2012, 09:43)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En ja Kees, ik zie ook wel eens woningen zoals de jouwe onbeheerd openstaan. Misschien geldt hier dan het oer-Hollandse spreekwoord van die kale kip.....

Wat een ontzettend flauwe opmerking, typisch weer een gevalletje Kretaprikbord nivo Blush
Quote
#21
@Yorgos Klopt Helemaal, de man weet niet beter doet dit inderdaad al jaren op deze manier.
Ik negeer ze tegenwoordig maar ik weet wie ze zegt.
Quote
#22
Heren @Yorgos en @Kees,
Deze topic gaat over diefstal en berovingen in Griekenland en er wordt volgens mij terecht gewaarschuwd om vooral oplettend te zijn! In Kees zijn bijdrage noemt hij dit (weer eens) 'vreselijk uitvergroten'. Deze laatste opmerking 'roept' om een reactie mijnerzijds. Vandaar.....

Ik constateer trouwens dat fabrikanten en leveranciers van hekwerken en beveiligingssystemen, het hier druk hebben.
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#23
(26 September 2012, 11:50)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze laatste opmerking 'roept' om een reactie mijnerzijds. Vandaar.....

Een reactie vind ik ook geen probleem, de hatelijke sneer des te meer. Dit soort voorspelbare en onnozele reacties van enkele lieden waren voor mij ooit aanleiding dat andere forum de rug toe te keren en naar Oriste te komen maar zo te lezen zijn de 'heren' met mij meeverhuisd Angry
Quote
#24
Net nog een jongeman wat geholpen om aangifte te doen. Bij de opgravingen van Aptera was zijn auto open gebroken en alles eruit gehaald, ook de spullen van de vriendin. Bagage, geld, paspoorten, camera, alles weg. Ook hij was er van uit gegaan dat er op kreta nooit wat gebeurde op het gebied van misdaad.
Quote
#25
Dat is ook wel erg naïef, hoewel mij nooit iets is overkomen. Heb geen auto daar, maar wel een appartement aan het strand. De voordeur (straatzijde) is wel altijd op slot, maar de deuren (strandzijde) staan dag en nacht open.

Het is natuurlijk een illusie om te denken dat er NOOIT iets op Kreta gebeurt, waarom hebben ze dan politie?
Quote
#26
Natuurlijk wordt er ook op Kreta ingebroken, net zoals overal in GR.

Ikzelf laat mijn huurauto altijd open staan, en als het warm is ook de zijramen. In de kofferbak ligt altijd wel wat rommel zoals een parasol, luchtbed. luchtpompje, dat soort zooi. Hoedenplank laat ik altijd achter bij de verhuurder.

Zo gebeurt er nooit iets. Ze kunnen immers aan alle kanten zien dat er niets van waarde in de auto ligt. En als ze het willen pikken hoeven ze niets open te breken, maar kunnen ze het zo pakken. Dat is overigens nog nooit voorgekomen.
Zo doe ik het al vele jaren, bevalt goed.
Een nadeel: de auto wordt heel stoffig aan de binnenkant.....

Ons huis sluit ik aan de voorzijde altijd af. Aan de achterzijde niet (maar je moet bergbeklimmer zijn om er in te komen Wink ).
Quote
#27
(26 September 2012, 14:29)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is natuurlijk een illusie om te denken dat er NOOIT iets op Kreta gebeurt, waarom hebben ze dan politie?

Dat heb ik mij in juni ook afgevraagd. Waarom hebben ze politie?Angry
Die deden helemaal niets. Zelfs een aangifte was teveel moeite. Die heb je natuurlijk nodig voor je verzekering dus zijn we in totaal 2 dagen bezig geweest en heen en weer moeten rijden van Agia Galini naar Mires en weer terug. En nog was de aangifte niet volledig. Italianen van wie de auto bij Festos was leeg gehaald hadden via een getuige ook een kenteken van de mogelijke daders. Maar men was echt te lui om achter het buro en de TV vandaan te komen. Het gekke was dat er in de straat voor het bureau zo'n 10 nieuwe politie auto's (jeep) stonden, ook nog een aantal motoren. Maar ja als je ze niet gebruikt dan hebben dieven natuurlijk alle kansen en die grijpen ze dan ook zeker. Niet alleen omdat wij toeristen onvoorzichtig zijn maar naar mijn mening ook omdat de politie niets doet.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#28
Beste Greece67 dan kan je je wel afvragen wat de politie In Griekenland maar dat is niet anders dan in Nederland.

Er is bij ons ingebroken in huis in Nederland, 4 maal is de auto open gebroken er zijn geloof ik 3 of 4 fietsen gejat van mijn dochter overal aangifte van gedaan en we hebben tot op heden nooit iets gehoord na de aangifte.
de auto van mijn vrouw werd gestolen van het parkeerterrein naast ons huis een een oudere fiat 127 die werd gevonden 75 km verderop we kregen 1 dag de tijd om hem weg te halen anders werd hij verwijderd en waren wij hem kwijt dus wat dat betreft is het hier niet anders dan in Nederland alleen vele en vele male erger.

DUS OOK DE POLITIE IN NEDERLAND DOET ERG WEINIG VOOR DE BURGER.
Quote
#29
ja Cornelius/Kees Nederland is Sodom en Chomorra Wink
Quote
#30
@cornelius, ik heb in ruim 45 jaar gelukkig niet veel gebruik hoeven te maken van de politie hier. De enkele keer dat ik of mijn ouders ze nodig hebben gehad heb ik een hele goede ervaring gehad. Dat we onze spullen niet meer terug zouden krijgen dat is wel duidelijk, dat is zowel hier als daar. Maar te beroerd zijn om een aangifte op te nemen is wat anders. je zou in deze tijd denken dat juist zij meer behulpzaam zouden moeten zijn. Wat ik heb gezien en meegemaakt op dit bureau op Kreta is niet fraai en bevestigd door Grieken. Sorry aan deze zeer negatieve ervaring kan ik echt geen positieve draai geven.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#31
Ik stop met reageren, mensen die met een verkeerde bril op naar Kreta kijken willen absoluut niet luisteren.

Natuurlijk gebeurt er wat maar het word vreselijk overtrokken.

Laatste commentaar uit mijn hoek mensen die de realiteit niet willen zien daar is niet mee te praten.
Quote
#32
Berovingen en inbraken zijn nu eenmaal zaken die overal gebeuren. En dat (bepaalde) politiemensen niet altijd efficiënt reageren, gebeurt ook overal of het nu in Brussel, Amsterdam, Griekenland of Ouagadougou is.
Dus vraag ik me af eigenlijk waarom al dat gekissebis eigenlijk voor nodig is.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#33
Ik hou van Griekenland. Maar ik word er ook niet goed van dat het land als heilig wordt verklaard. Net als ieder land heeft ook Griekenland zijn tekortkomingen, dat is misschien hard maar wel de realiteit. Mijn ervaring op Kreta was k*t en ik kan hier tot op de dag van vandaag nog boos en verdrietig om worden. Ik ben goed wakker geschud. Wat mij betreft case closed.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#34
Griekenland is het land waar ons hart ligt.
Velen onder ons komen daar als vakantieganger. En als je dan zoiets tijdens je vakantie meemaakt, dan is dat inderdaad erg. Het is erg als je het in je thuisland meemaakt, maar des te erger op vakantie want daar sta je dan ontredderd te kijken.
Voor de vakantieganger betekent het een zeer zware domper op zijn hele vakantie (en meestal is dat 1 glorieus moment op een heel jaar) waardoor het mooi beeld van dat vakantieland geschaad wordt.
Dat 'rovers' het dan nog gemunt zouden hebben op huurwagens, wetend dat enkel vakantiegangers hier gebruik van maken, is heel erg. Vakantiegangers worden dan bekeken als 'rijdende portemonnees'.

Van vakantiegangers/toeristen blijf je gewoon af!

Wetend dat die rovers slechts een bijzonder kleine fractie van de bevolking uitmaken, en dat die het verknallen in tegenstelling met het overgrote deel van de gastvrije en gastvriendelijke Grieken.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#35
(26 September 2012, 20:06)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Van vakantiegangers/toeristen blijf je gewoon af!

Waar je ook bent, van andermans spullen blijf je af!!!!
Quote
#36
Berovingen en inbraken, of het nu veel of weinig gebeurt maakt niet uit. Het is en blijft een trieste zaak als dit je overkomt. En al zeker in je favoriete vakantieland. Het geeft je een knauw waar je moeilijk mee overweg kan.
Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote
#37
Ik denk dat het mijn vakantie zou verpesten, maar gelukkig heb ik het nog nooit meegemaakt, ook niet toen ik 's nachts in mijn eentje door New York liep en dat wordt toch ontraden.
Quote
#38
Ja, als je al de berichten ff allemaal na leest, dan zie je dat er twee verschillende meningen zijn, over dit onderwerp, trouwens dat is niets nieuw, want daar zijn de topics ook voor.
Maar zoals deze topic het weer geeft, merk je aan de goedwillende schrijvers en de goedwillegen individuen, vooral die er wonen, hun geliefde plekje verdedegen. Niets mis mee, maar het fijt bestaat wel, dat er duidelijk veranderingen waar te nemen is, waar dan ook in Greece.
In Nederland kijk je er niet meer tegen op, het lijk gewoon te zijn. Maar de goedwilliger schrijver, zou ok wel bedoeld hebben, let op, want dit is het vandaag aan de dag gaande in (ook) Greece.
Hopelijk, blijft het iedereen bespaard, maar als ik dan lees, dat enkele PB, ers alles open laten, zou het zomaar een uitnodiging kunnen zijn, dat zij de vrije toegang krijgen, dingen van waarde weg te nemem. Ik ga er vanuit, dat de schrijver bedoeld heeft, daar voor te waarschuwen.

Gr: Cornelios
Quote
#39
En als of het nog niet genoeg is zijn ze al genoodzaakt om de kerkdeuren op slot te doen, de dievengilde ontziet momenteel zelfs de kerken en kapelletjes niet meer, alles wat los en vast zit wordt meegenomen, natuurlijk zijn er dorpen waar nog niemand inbreekt.
Hoe is dat bij jullie in de buurt @Cor en natuurlijk in de rest van Griekenland.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#40
Hi Arthur, ook alle PB: Ja, hier in het westelijke deel van Greece, m.n.v de Epirus, is dat helaas ook zo, alleen niet in die maten zoals het op het bord wordt beschreven op Kreta. Natuurlijk vind het overal plaats, maar zoals ik schreef, is het niet van die orden.

Met de komst, alweer ruim een jaar terug, met de donkere bevolking, was het met name de groente tuin)en) die het moesten ontgelden.

Toch is het hier dan al met al rustig, let wel in Perdika. Ik zeg dan ook, dat waar toeristen zijn worden ook dingen ontvreemd, daar ontkom je niet aan, en dan is het ook nog zo, waar je ben als toerist.

In de jaren 90 werd mijn caravan ook bezocht door derden en totaal leeg gehaald, toen stond de caravan in de winter ook in Parga op de camping. Ja, dan is er geen zicht op.

Maar hier gaat het min of meer om, vandaag de dag en dat heeft dan ook duidelijk te maken met deze tijd, zoals vreemde en misschien de crisis die daar aanleiding aan geven om spullen van derde te ontvreemden.

Gr: Cornelios
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  oost kreta Arnold 10 2.725 29 June 2023, 20:50
Laatste bericht: Arnold
  Aardbevinkje oost Kreta Arthur 0 1.208 21 July 2021, 13:12
Laatste bericht: Arthur
  Bloemen en planten oost Kreta Niki 6 4.510 07 May 2013, 13:42
Laatste bericht: Niki
  Makry Gialos zuid oost Kreta Arthur 6 5.001 19 November 2012, 09:27
Laatste bericht: Egbert
  Gratis groenten en fruit uit Oost Kreta voor Athene Jef Dockx 2 2.811 20 June 2012, 21:32
Laatste bericht: vlagreco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)