Ook berovingen nu in Oost-Kreta
#41
Hallo beste mensen,
Ik ben één iemand van ons groepje vakantie gangers, Wij komen al 8 jaar naar kreta en dit dan de 10de maal.In juli hebben we daar zelfs 2 maal onze tussen stop daar gehouden. en lekker gegeten. Ons vertrouwen daar is zo groot en we letten altijd goed op waar we onze auto achterlaten zowel op kreta als in belgie maar dat wil niet zeggen dat de dieven of rovers zomaar mogen toeslaan.Door het vertrouwen en de vakantiestemming is dit ons overkomen.
Het begin van deze forum was de bedoeling om mensen te verwittigen dat ze op hun hoede moeten en dit ook op Kreta.
Wij zijn intussen terug in Belgie en wij hebben er toch een fijne en goede vakantie gemaakt. ondanks alles dat dit ons is overkomen zijn we gezond en wel thuis.Wij weten ook van ondervinding van onze beste vriend die in Kreta woont dat de ziekenhuizen ook veel problemen hebben geen materialen om mee te werken en de kennis ook minder is dan bij ons en geen geld om goede zorgen te kunnen geven. We hebben dit ook ondervonden alleen al om vragen over medicatie die we nodig hadden voor een suikerpatient en hoge bloeddruk. Want die had hij wel nodig op onze vakantie. Dus wij zegden onder elkaar wij hebben geen ongeluk gehad zijn niet in een ziekenhuis beland en ons paspoort en gsm en we hebben kunnen eten en drinken en nieuwe kleren kunnen kopen.
Groeten
Quote
#42
Fijn om te horen @Marleen, jij bent dus een gelukkig mens en komt volgend jaar met je familie zeker weer terug denk ik.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#43
Hi, sowieso weer een verhaal, waar je aan denken moet, dat je daar rekening mee moet houden. Als het gaat om nog meer je bezig te houden met het rand gebeuren, als je, het zij op vakantie bent of een langdurig verblijf hebt, zoals wij, ondergetekende. Voor die geen die zich in Greece hebben gevestigd, is het één en ander toch weer anders, die leven daarmee, net zoals je dan in Holland leeft, je kijk meer uit wat je doet enz enz. Een vakantieganger (ster) gaat er onbevangen heen en komt dit tegen.
Zelf hebben we, het één en ander ook meegemaakt, als het gaat om een ziekenhuis verblijf in Greece en zoals ik al schreef in een voorgaande posting, dat ik ook bezoek hebt gehad van derde.

Maar goed de topic is bedoeld om andere te waarschuwen voor het één en ander en dat is duidelijk weer geven. Genet v/d dag, elke dag is er één. Je bent er maar even, dus maak je plannen vooruit, dan kun je daar sowieso al ven genieten.

Gr Cornelios
Quote
#44
hey hallo mensen ik ben ook een van da groepje vacantie gangers maar zoals onze vriendin stuurt (marleen) we hebben niks letsel en zijn nog gezond en hebben een fantastiche vacantie gehad het was voor ons de eerste keer op kreta
Quote
#45
Zag toevallig gisteren op de Griekse tv dat er op Kreta een bende was opgespoord die regelmatig auto's leeghaalden. Misschien zijn het dezelfde daders?
Quote
#46
(02 December 2012, 14:07)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zag toevallig gisteren op de Griekse tv dat er op Kreta een bende was opgespoord die regelmatig auto's leeghaalden. Misschien zijn het dezelfde daders?

Dat zou heel mooi zijn!
Quote
#47
Niet alleen toeristen , kerkjes en kapelletjes worden beroofd.
Nu is in Chania een bronze buste van een verongelukte piloot gestolen.
Maar best dat hier op Kreta maar weinig riooldeksels te vinden zijn, anders verdwenen die misschien ook.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#48
Dit zijn dingen die dagelijks gebeuren. Het wordt nu enkel extra in de spotlight gezet... Niet dat dit valt goed te keuren, maar dit is jammer genoeg een deel van de samenleving.
Men gaat er pas bij stilstaan als de nauwe omgeving of jezelf ermee geconfronteerd worden.
Quote
#49
Afgelopen zomer bracht ik iemand weg naar de luchthaven van Heraklion. Moest daar even naar de wc, en liet vervolgens mijn buidel met ALLES erin (paspoort, bank/creditcards, en een niet onaanzienlijk bedrag aan geld) aan een haakje hangen. Was alweer 25 meter van de wc verwijderd toen een griekse jongeman me kwam narennen, en me mijn buidel gaf... met alles. Bovendien bleek mijn auto met veel spullen daarna niet opengebroken. Say more?

Ja er zijn bendes actief op Kreta; maar op een veel kleiner eiland is zoiets beslist lastiger, het web van familiaire connecties bestrijkt een goed deel van zo'n eilandje, dus wie wil een klant van zijn aangetrouwde achteroom beroven zonder problemen in de familie te krijgen?

Ik vraag me af hoeveel zin het zou hebben om de stickers van huurauto's te verwijderen. 99% van de kleine autootjes bij Knossos zijn zonder twijfel huurauto's. En zelfs in Mires zou een autokraker zich niet snel vergissen: een auto die een jaar door dezelfde persoon is bewoond heeft wat andere dingen erin rondslingeren dan een tourist, al is het maar een plastic zak van een tuinbouwcentrum uit Timbaki.
Quote
#50
En niet alleen in het oosten, heel Kreta is aan de beurt, in Anogia doen ze dat zo, wat niks nieuws is, en het westen doen ze dat al jaren op deze manier.
[Afbeelding: 2a5jci9.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#51
Wat niet normaal is dat deze uitgebrande auto die bij de ramkraak gebruikt is al 3 dagen op een gevaarlijke plek blijft staan.
Deze foto's en berichten komen allemaal van deze bron.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






even vertalen en je hebt een goed overzicht wat op Kreta gebeurd.
[Afbeelding: 5mbpn6.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  oost kreta Arnold 10 2.725 29 June 2023, 20:50
Laatste bericht: Arnold
  Aardbevinkje oost Kreta Arthur 0 1.208 21 July 2021, 13:12
Laatste bericht: Arthur
  Bloemen en planten oost Kreta Niki 6 4.510 07 May 2013, 13:42
Laatste bericht: Niki
  Makry Gialos zuid oost Kreta Arthur 6 5.001 19 November 2012, 09:27
Laatste bericht: Egbert
  Gratis groenten en fruit uit Oost Kreta voor Athene Jef Dockx 2 2.811 20 June 2012, 21:32
Laatste bericht: vlagreco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)