Nafplion
#1
Zondag a.s. vertrekken we voor onze wijnreis naar Nemea, Pelopponisos. We bezoeken i.i.g. de wijnhuizen Tselepos in Tegea/Rizes en Palivos in Nemea. Slapen doen we in Nafplion. Aan het weer zal het niet liggen. Nog altijd boven de 30 graden 's middags.

Wordt vast weer een mooie reis. Hopelijk geen stakingen.......

Mvg
Martin
Quote
#2
Fijne vakantie. Kleine tip: ijsje eten in ijssalon achter hotel Grande Bretagne in Nafplion. Belevenis!
Quote
#3
Vorige week nog loukoumades gegeten naast dat ijssalon. Moet je ook maar eens proberen of misschien ken je de zaak al. Nu in Epidavros (19u lokale tijd) 33°.
Goeie reis!
Viviane.
Quote
#4
Werkvakantie Erwin met de nadruk op werk. Ik heb een groep klanten bij me die ik rondleid en waarmee ik de wijnproducenten bezoek waarmee wij zaken doen.

Natuurlijk is er tijd voor ontspanning, en daar is Nafplion een leuke plek voor, maar het is vooral toch werken. Vermoeiend, maar zo leuk om te doen!

Over drie weken gaan we weer, dit keer met een groep naar het noorden en rijden we van Drama naar Naoussa. Ook een hele mooie reis.

Mvg
Martin
Quote
#5
Neuraliseert ijs de smaakpapillen? Je mag je gasten het lekkere ijs niet onthouden hoor. Offer je maar op!
Quote
#6
Haha, ja ijs is killing voor de smaakpapillen, maar we vinden wel een oplossing, komt goed, bedankt voor de tip.

Mvg
Martin
Quote
#7
Zo, weer terug van een prachtige wijnreis.

Dag 1: Van Athene naar Nafplion gereden, zonnig weer, 31 graden. 's Avonds lekker gegeten bij een restaurant op het "grote" plein.

Dag 2: Bezoek aan Domaine Tselepos in Rizes, 14 km voor Tripoli. Zeer bevlogen man, we zijn door de hele wijngaard gereden, bezoekje aan het door hem gebouwde kapelletje ter ere van de beschermheilige van de wijnmakers. Erg mooi. Na afloop even meegeholpen met het plukken van de Moschofilero, en daarna de kelders bezocht. Tot slot de wijnen geproefd, kennis gemaakt met zijn vrouw. Fantastische dag, en de afspraak gemaakt dat we een proeverij gaan doen met zijn wijnen, en hem erbij! 's Avonds gegeten en gedronken in Nafplion bij een uitstekende wijnbar.

Dag 3: Bezoek aan Nemea en met name Estate Palivos. Heel druk daar, men was bezig met de oogst maar Giorgios Palivos maakte graag tijd voor ons vrij en we hadden een soortgelijke ervaring als de dag ervoor. Erna in Nemea, op advies van Palivos, top gelunched bij een lokaal restaurant, alles werd daar vers gemaakt! Dolmades, salade, gehaktballen, risotto, souvlaki.....fantastisch! Na de lunch naar Epidavros gereden, beetje cultuur gedaan, en het oude theater bezocht. Indrukwekkend. Wel erg warm die dag, >30 graden. 's Avonds weer naar "onze" wijnbar in Nafplion.

Dag 4: Vertrek uit Nafplion, bezoek aan Korinthos en met name het kanaal bij Isthmia. Heerlijk op een terras bij de ingang van het kanaal gelunched en de boten voorbij zien komen. Helaas, daarna weer terug naar de luchthaven en vlucht terug vanaf Athene.

Mooie wijnreis geweest, iedereen erg tevreden, wat wil je nog meer.

Mvg
Martin
Quote
#8
Foto's van deze wijnreis zijn te vinden op Facebook!

Mvg
Martin
Quote
#9
@Martin.Volgens mij is dit de eerste keer dat je zo gedetailleerd verslag doet van één van je vele wijnreizen(of ik moet het gemist hebben).Ik las het met erg veel plezier.Ik ben zelf niet in de gelegenheid om zo'n reis mee te maken, maar reisde en proefde zó, toch een beetje met jullie mee.Van mij mag het nog wel wat uitgebreider omdat je de 'commerciële info' beperkt en heel elegant in je tekst verwerkt.
Misschien een idee om dit een paar keer per jaar doen en dan met nog wat meer omgevings- en mensen omstandigheden, namen en feitjes er in.Natuurlijk alleen als je er de tijd en de inspiratie voor hebt."Tsjoch!"
Quote
#10
Inspiratie voldoende Aleko, maar tijd........pffff, als je mijn agenda ziet, dan snap je het.

Donderdag a.s. vertrekken we alweer voor de volgende wijnreis, dit keer naar Drama, Naoussa, Amyndeon en Epanomi.

Eenmaal terug, staan er weer diverse proeverijen op de agenda, zowel bij ons zelf als bij Griekse restaurants, en dan in november doen we nog een laatste wijnreis naar Nemea, om vervolgens aan de slag te gaan met de naderende feestdagen en bijbehorende aktiviteiten.

Ik heb een fantastisch beroep, maar het kost minimaal 80 uur per week.

En toch zou ik niet anders willen. Zit nu de aangifte voor het 3e kwartaal voor te bereiden en op de achtergrond klinkt Yiannis Parios.....

Ik zal mn best doen om af en toe wat uitgebreider te posten, maar kan niet garanderen dat het altijd lukt.

Mvg
Martin
[/align]
Quote
#11
Het was leuk om te lezen Martin, geniet van je volgende wijnreis!

Petra
Quote
#12
Dank je wel. We bezoeken nu:

* Wine Art Estate in Drama
* Alpha Estate in Amyndeon
* Karanika ( Nederlands! ) in Vegora
* Gerovassiliou in Epanomi

Tussendoor ook nog wat anders dan wijn:

- Truffels zoeken bij Taxiarches, ten noorden van Drama
- Bezoek aan Nympaio en het berenreservaat
- Middagje strand bij mooi weer in Epanomi
- Bezoek aan Petralona bij Thessaloniki

Aardig programma lijkt me.

Mvg
Martin
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Nafplion martin 2 2.303 21 October 2013, 13:36
Laatste bericht: martin

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)