ze blijven komen
#1
Vandaag heeft de kustwacht vlak bij Katergo in oost Kreta weer een boot met vluchtelingen onderschept.
[Afbeelding: 2ikqqdt.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Tja er bestaan nog steeds landen waar het slechter leven is dan Griekenland of willen ze naar een ander land. Triest!
Quote
#3
En wat je niet ziet of waar je weinig over hoort zijn de boten die nooit de kust bereiken, al dan niet geholpen door de kustwacht, dit gebeurt overal in de Middellandse zee.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
En mensen onder leiding van knaapje Wilders maar klagen over asielzoekers, schamen moeten ze zich
Quote
#5
nog eens de vraag. waarom deze route als je van uit Turkije de grens kan over lopen naar BUlgarije en je bent binnen de Eu. moet je ook bedenken wat Frontex doet?? van de week had een Sloveense Frontex schip een aanvaring al met de turken gehad.
laat ze maar komen, zo als wij zeggen in griekenland χιλιοι καλοι χωρανε. ik weet niet of Xrsyi augi ook zo denkt?
Quote
#6
(29 September 2012, 10:26)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




nog eens de vraag. waarom deze route als je van uit Turkije de grens kan over lopen naar BUlgarije en je bent binnen de Eu.

Fout Tzimis, als je Bulgarije binnen bent wil nog niet zeggen dat je dan ook in het Schengen gebied bent. Mijn ervaring met de Bulgaarse grens bij Exogi is dat er zeer streng gecontroleerd wordt. Vanaf de grens tot het eerste dorp op de weg naar Gotsedelchev staan nog eens twee verdekt opgestelde posten van de grensbewaking die steekproefgewijs mensen controleren. De Bulgaren doen hun stinkende best om in het Schengen gebied te komen.
Overigens denk ik dat het makkelijker is om de grens tussen Turkije en Griekenland over te steken als ik de verhalen van de Griekse militairen mag geloven die daar hun diensttijd hebben doorgebracht.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#7
Dit is weer een van de velen, ik las wel dat ze een hoop vluchtelingen kwijt waren, waarschijnlijk over boord gevallen
[Afbeelding: ur339.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
te triest voor woorden!!
Vaak hun laatste bezittingen verkocht om (via criminelen) ergens een menswaardig bestaan op te bouwen.We maken ons wel eens druk om de verkeerde dingen althans die indruk heb ik weleens
Quote
#9
Ik denk dat vluchtelingen die elders een beter bestaan proberen op te bouwen een probleem van alle tijden en alle plaatsen op de wereld is. Als je terugkijkt in de geschiedenis zie je overal ook grote landverhuizingen in instabiele periodes. Kijk in het oude Egypte van de faraos, daar werden eeuwen van rust afgewisseld met onrustige tijden. Of na de ineenstorting van het Romeinse Rijk.
Als in jouw land een burgeroorlog woedt (en/of je ouders voor je ogen zijn vermoord) dan geef je alles wat je hebt aan iemand die jou een goede toekomst belooft in de EU. En Griekenland ligt nu eenmaal aan het randje van de EU........ Hiermee probeer ik niet te zeggen of ik het wel of niet goedkeur maar wel de achterliggende reden te duiden.
Quote
#10
(19 November 2012, 01:01)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat vluchtelingen die elders een beter bestaan proberen op te bouwen een probleem van alle tijden en alle plaatsen op de wereld is. Als je terugkijkt in de geschiedenis zie je overal ook grote landverhuizingen in instabiele periodes. Kijk in het oude Egypte van de faraos, daar werden eeuwen van rust afgewisseld met onrustige tijden. Of na de ineenstorting van het Romeinse Rijk.
Als in jouw land een burgeroorlog woedt (en/of je ouders voor je ogen zijn vermoord) dan geef je alles wat je hebt aan iemand die jou een goede toekomst belooft in de EU. En Griekenland ligt nu eenmaal aan het randje van de EU........ Hiermee probeer ik niet te zeggen of ik het wel of niet goedkeur maar wel de achterliggende reden te duiden.

Els je slaat de nagel op de kop. De geschiedenis staat bol van volksverhuizingen maar ook van opkomende en ondergegane beschavingen.Het voorbeeld van Egypte is echt een schoolvoorbeeld, eens een hoogstaande rijke cultuur, nu een bende armoezaaiers in een grote zandbak. Alle beschavingen die op hun hoogtepunt waren zijn verdwenen of afgezakt in ellende. Volgens mij was het laatste hoogtepunt van Europa de Golden Sixties , en dat we nu in een neerwaartse spiraal zitten is nu eenmaal de gang van zaken.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)