Fodelianakis olijfolie                 
Thema vd maand okt 2012: Mijn allermooiste plekje
#1
Deze maand als thema van de maand:

Mijn allermooiste plekje

Ik geef het toe: da's erg moeilijk; er zijn zoveel mooie plekjes in Griekenland. Maar toch, volgens mij heeft iedereen wel een plaats dat zo mooi, indrukwekkend, bijzonder en/of onvergetelijk is dat het bij hem/haar een speciaal plekje in het hart heeft gekregen. Welk plekje is dat voor jou?

Dus géén "Griekenland is voor mij één mooie plek" of een dergelijke kreet maar ga eens op zoek naar die éne plaats die je niet gauw zult vergeten en waar je zeker nog eens een keer naar toe wilt gaan.

Om zélf meteen maar even af te trappen: Voor mij zijn dat de Meteora-kloosters bij Kalambaka. Niet alleen omdat ze in zo'n mooie omgeving staan maar ook de sfeer die de kloosters uitstralen. Daarnaast lijkt het onbegrijpelijk hoe men deze riante gebouwen ooit op een dergelijke bijna onmogelijke plek heeft weten te bouwen. Wij waren er helaas maar één dag op excursie vanuit Kala Nera (Pilion) maar dat was duidelijk veel te kort zodat we er absoluut nog eens voor enkele dagen naar teruggaan.

[Afbeelding: 1682.jpg]

[Afbeelding: 1683.jpg]

[Afbeelding: 1703.jpg]

[Afbeelding: 1674.jpg]

Voor de geïnteresseerden: ik heb er ooit een kort
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




van gemaakt.


Wie volgt?

NB: Alle eerdere "Thema's van de maand" zijn
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




te vinden.

Tip: ook foto's plaatsen in je berichtjes? Gebruik de nieuwe Tinypic-plugin-button onder je berichtje
Quote
#2
[Afbeelding: bjcuhy.jpg]Aan alle Oríste lezers,

Het moge dan wel niet echt verrassend zijn dat ik voor Kythira kies, als het allermooiste plekje in Griekenland.

Om een tip van de sluier op te lichten. Deze prachtige locatie bevindt zich aan de westkust. Liggend op een centimetersdik tapijt van zachte naaldbomennaalden, genietend van een heerlijke picknick, kijk je uit over de prachtig ruige westkust van Kythira, je steeds weer verbazend over de diepe kleuren van het zeewater.

Wie volgt?

Frank
Quote
#3
Kastraki op Naxos

[Afbeelding: 20hwll3.jpg]
Quote
#4
Het allermooiste plekje van Griekenland, hoe moet je daar nou op reageren..? Dat land heeft zoveel bijzondere plekjes: dorpen, baaitjes, vergezichten, monumenten, en inderdaad Ger, het surrealistische landschap van de Meteora. Ik kies, heel tuttig, toch voor mijn eigen tuin in de vroege ochtendzon: in april strooien we allerlei zaadjes in de tuin, dit was het resultaat afgelopen juli.. Elke ochtend weer een verrassing!
[Afbeelding: 2njx3xi.jpg]
Quote
#5
Dit is voor mij een van de mooiste plekjes van Samos omdat het zo ruig is en zo anders dan de toeristenplaatsjes (die ik ook wel bezoek als ik onder de mensen wil komen)
[Afbeelding: 155noz6.jpg]
Quote
#6
Zeer moeilijk thema... er zijn zoveel mooie plaatsjes...
De foto toont de haven van Molivos bij zonsondergang, gezeten op een terrasje tegen de bergflank onder de "kastro".
Ik denk dat meer woorden overbodig zijn...[Afbeelding: k0lyl3.jpg]
Quote
#7
Is natuurlijk niet te kiezen
Zoveel moois,fijne mensen(meestal) en heerlijk eten. De geuren als je uit het vliegtuig stapt,eigenlijk begint de vakantie dan gelijk.
Maakt niet uit waar je bent in Griekenland
Maar oke omdat het moet,voor deze eene keer bij hoge uitzondering
Lefkas


Ingesloten bestanden Thumbnail(s)
   
Quote
#8
[Afbeelding: 2wlvyoj.jpg]

Mijn balkonnetje op Samos, 's ochtends om kwart over zeven.;)
Quote
#9
Mijn mooiste plekje was het kleine baaitje van Kyra Panagia op Karpathos.

[Afbeelding: 30wnqco.jpg]

Ook in het kleine plaatsje Assos op Kefalonia is het goed vertoeven op het strand liggen met een goed boek, en s'avonds gezellig een terasje pakken.

[Afbeelding: 2hozcl3.jpg]
Quote
#10
@Tina K. Noume: Met uitzicht op Turkije? Dan weet ik wel waar jij ongeveer zit, in die buurt ben ik ooit begonnen op Samos. Mooi he.
Quote
#11
[Afbeelding: 5ppi1e.jpg]

Wat het mooiste plekje in Griekenland is dat weet ik niet.
Maar ik vind dit wel 'n mooi plaatje, ergens aan de oostkust van Chios
Quote
#12
Rob een klein vraagje:Wanneer heb jij deze foto van Assos gemaakt?Wij waren eind sept.in dit plaatsje:het stikte er van de toeristen,de hele waterkant vol met terrasjes die ook overvol waren.Zo kenden wij Assos niet van 31 jaar geleden.Maar het blijft een dromerig plekje!
Quote
#13
Dit was eind Mei begin Juni 2010 zo stil was het zie foto !!

[Afbeelding: ehi2bm.jpg]
Quote
#14
Ik heb zelf geen mooiste plekje, alleen mooie herinneringen aan verschillende plekjes. Wel teveel om hier neer te zetten eigenlijk, dus ik voel me toch een beetje rijk......;)
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#15
[Afbeelding: pm0rn.jpg]schitterende kust op chios,vond ik wel zo mooi
Quote
#16
[Afbeelding: 2lasjki.jpg]

Ga graag naar Kreta dit plaatje is in Chania Rolleyes
Quote
#17
Dit plekje mis ik nu toch wel heel erg.
De stoeltjes in Afissos op de Pilion.
We waren er in september.

[Afbeelding: 311qo3n.jpg]
Quote
#18
Het allermooiste plekje?

Eigenlijk kan ik niet kiezen,
Sitia met mijn eerste herinneringen en Victoria die mij de mooiste roos liet zien
Kalamba waar ik op enkele meters afstand een adelaar voorbij zag en hoorde vliegen, zo'n schoonheid,
Het prachtige Gialova waar we zo lekker hebben gegeten en waar we zo getrakteerd werden op meloen en ouzo
Samos, het waaide zo hard dat we zeesterretjes voor de ogen zagen toen we gingen zwemmen
Parga, het mooie Parga .................................
Griekenland, waar elke bocht in de weg je weer een ander landschap kan laten zien
Het allermooiste plekje is daar waar ik ben als ik er op vakantie mag zijn
Als ik voor het eerst langs de kade loop
Het restaurantje vind waar ik m'n eerste salade eet
[Afbeelding: 8xreyp.jpg]
Quote
#19
ik kan ook niet zo goed kiezen. Maar één van mijn favoriete plekjes is Petra, Lesbos. En dan kies ik voor Taverne O Nikos, waar je heerlijk kunt eten en de prachtige zonsondergang kunt zien.

[Afbeelding: 16jgac5.jpg]


[Afbeelding: 2con3gw.jpg]
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#20
Photo 
De taverne van Anna en Takis op het Ahata-strand te Karpathos.
Gezelligheid met een prachtig uitzicht!
[Afbeelding: 34hdwqq.jpg]
Quote
#21
Voor velen is dit een bekend plekje !!!
Het pleintje in Afissos heerlijk toeven daar.
[Afbeelding: 30szofs.jpg]

Hier op het strand tussen Leptokaria en Neo Pori zou je zo in de stoeltjes willen duiken.
Ook wij hebben er heerlijk genoten.

[Afbeelding: 30xar2w.jpg]
Quote
#22
Deze mag eigenlijk ook niet ontbreken,restaurant op het strand van Gialova. Heerlijk eten en drinken onder de bomen met je voeten in het zand
[Afbeelding: 14nlb46.jpg]
Quote
#23
Ook dit is Karpathos Agia Panagia zelfs nu !!!! Als eerste het leuke hotelletju net boven de kerk met een adembenemend uitzicht,het strand en de zonsondergang.
Gr. Rob

[Afbeelding: 1zcps11.jpg]
[Afbeelding: 2zf0aow.jpg]
[Afbeelding: i2pkw1.jpg]
Quote
#24
Sorry het moet Kyra Panagia zijn .
Quote
#25
Wink 
StaticWat als iedereen bij iedereen op bezoek zou kunnen gaan. Lijkt mij hemels
Quote
#26
(11 October 2012, 10:14)Rob Stam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als eerste het leuke hotelletje net boven de kerk met een adembenemend uitzicht,het strand en de zonsondergang.
Gr. Rob

De zon komt aan die zijde op Rob.;)
Maar je hebt gelijk, een prachtige plek!!
Groet,
John
Quote
#27
[Afbeelding: 5d8cc0.jpg]Kleftiko op Milos
Quote
#28
Milos is ook een prachtig eiland,met veel afwisseling in natuur
ger en jose
Quote
#29
[Afbeelding: 2n9vrsg.jpg]
Ons mooitste plekje, het herdersdorpje Kamares. Met een mooi zicht op de zuidflank van de Psiloritis.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#30
(11 October 2012, 13:55)Lieneke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Static Wat als iedereen bij iedereen op bezoek zou kunnen gaan. Lijkt mij hemels

Ik ben makkelijk te vinden Lieneke. Cool
[Afbeelding: ff3k0l.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#31
en hij geniet er met volle teugen van goed bezig Arthur


groeten ger
ger64's signatuur groeten Petra en ger
lovegreece  
Quote
#32
Speciaal voor Triske!

Soms is "slecht" weer op Samos ook mooi.

[Afbeelding: 1fen7r.jpg]
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#33
[Afbeelding: 14vkbd4.jpg]

Santorini heb je toch ook hele mooie plekjes ;)
Quote
#34
Arthur, man, ik ben jaloers!
Dat je nog lang mag genieten!
Mijn tijd komt hopelijk ook nog...
Quote
#35
Af en toe is het best zwaar, dit is ook een van mijn favoriete plekjes, sta je tot aan je bijna middel in het water om de kaik schoon te maken, het is begin december 2011 en nog geen Kerstboom te zien.

[Afbeelding: 106xy5j.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#36
maak ons maar lekker Artur

groeten ger
ger64's signatuur groeten Petra en ger
lovegreece  
Quote
#37
Sexy hoor Arthur Big Grin
Quote
#38
De tranen springen in mijn ogen van medelijden, @Arthur
Quote
#39
(15 October 2012, 08:36)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De tranen springen in mijn ogen van medelijden, @Arthur

+1 :)
Quote
#40
Er zijn natuurlijk nog leukere plekjes bij mij om de hoek.
Maar daar moet je een kat voor zijn, op haar gemak 50 meter boven de grond alles bekijken.
[Afbeelding: id9oc5.jpg]
En ze houd gewoon alles in de gaten.
[Afbeelding: 25qycde.jpg]
Soms wilde je dat je een kat was, what a life
[Afbeelding: 359ablj.jpg]


Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Thema vd maand sep 2011: Vergane glorie oriste 82 78.433 23 October 2021, 11:46
Laatste bericht: Patrick
  Thema vd maand augustus 2011: Ouzo Yaniz 51 51.125 31 May 2018, 00:21
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand juli 2011: Zonsondergangen oriste 37 33.043 01 December 2017, 15:02
Laatste bericht: Rico
  Thema vd maand mei 2011: Dieren in Griekenland oriste 46 52.204 05 November 2017, 20:16
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand oct 2013: Griekenland en het milieu Ger 27 26.358 30 June 2016, 09:33
Laatste bericht: Nanny
  Thema vd maand april 2013: Mijn eigen stukje Griekenland thuis Ger 23 17.369 26 February 2016, 19:41
Laatste bericht: Buurman
  Thema vd maand dec 2012: Kerstmis in Griekenland(2) Ger 15 13.452 28 December 2015, 16:13
Laatste bericht: Bart0riste
  In de spotlights okt 2015: Kamperen in Griekenland Ger 6 6.532 04 October 2015, 21:48
Laatste bericht: chris
  Thema vd maand juni 2013: Onbekend maar niet onbemind oriste 8 8.412 22 July 2014, 09:42
Laatste bericht: Pa Rakalo
  Thema vd maand september 2012: Griekenland met een knipoog oriste 52 46.243 09 June 2014, 21:34
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)