We want a direct Ryanair flight from Eindhoven to Thessaloniki all year round
#1
Wie tekent ook?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Tja, zo weet ik er ook nog wel een paar, Preveza, Kalamata, Athene, Samos, Ioanina, Skyros, Kythira, Mithilini...
Quote
#3
Ik heb getekend. Omdat buiten de zomermaanden Pilion slecht bereikbaar is. En vliegen via Athene of Thessaloniki nu nog erg duur is. De studenten hebben er goed over nagedacht Erwin! Beide plaatsen zijn al Ryanair vliegvelden. Vind je opmerking dan ook een beetje flauw.
Quote
#4
Ben ik niet met je eens. Ik denk ook aan hotelhouders die baat hebben bij rechtstreekse vluchten. Ik denk ook aan streken in Griekenland die doordat ze makkelijker bereikbaar zijn, meer gasten kunnen ontvangen. Hierdoor kan de plaatselijke economie een impuls krijgen. Daarnaast is het belangrijk dat dergelijke bestemmingen blijvend bereikbaar zijn. Dat deze verbindingen niet na een jaar of twee stoppen. En dan nog wat: ik ken diverse Griekse studenten ik Nederland,.en weet dat meerderheid in Randstad studeert. Als lid van een Griekse vereniging is mij het welzijn van Grieken in Nederland erg belangrijk. Ik denk dat deze kritiek dan ook een beetje kort door de bocht is. Bovendien wonen niet alle in ons land studerende studenten In Saloniki. Ook studenten uit andere streken zouden wel een directe vlucht willen. Misschien wel vanaf Maastricht of.Groningen. Misschien wel met Eagean of Transavia. Op vrijdag heen en ook nog op zondag terug. Daarnaast ken ik een Griekse student in Nederland.die dagelijks 4 uur ondereg is voor zijn studie. Hoezo flauw?
Quote
#5
Dank je Geni ik heb inmiddels getekend.

Kali Nigta,

Dck
Quote
#6
(01 October 2012, 21:15)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tja, zo weet ik er ook nog wel een paar, Preveza, Kalamata, Athene, Samos, Ioanina, Skyros, Kythira, Mithilini...

Alles helpt lijkt me.... daarbij is Thessaloniki natuurlijk een grote stad die vele uitvalsmogelijkheden heeft.

En voor Preveza wordt inmiddels voorzien in de zomerperiode (vanaf volgend jaar), zie de discussie hierover onder Lefkada Smile........


Voor wie tekenen wil (het is geen verplichting): bedankt namens de studenten (en namens diegene die er dan vervolgens ook gebruik van kunnen maken)
Quote
#7
(01 October 2012, 22:15)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ben ik niet met je eens. Ik denk ook aan hotelhouders die baat hebben bij rechtstreekse vluchten. Ik denk ook aan streken in Griekenland die doordat ze makkelijker bereikbaar zijn, meer gasten kunnen ontvangen. Hierdoor kan de plaatselijke economie een impuls krijgen. Daarnaast is het belangrijk dat dergelijke bestemmingen blijvend bereikbaar zijn. Dat deze verbindingen niet na een jaar of twee stoppen. En dan nog wat: ik ken diverse Griekse studenten ik Nederland,.en weet dat meerderheid in Randstad studeert. Als lid van een Griekse vereniging is mij het welzijn van Grieken in Nederland erg belangrijk. Ik denk dat deze kritiek dan ook een beetje kort door de bocht is. Bovendien wonen niet alle in ons land studerende studenten In Saloniki. Ook studenten uit andere streken zouden wel een directe vlucht willen. Misschien wel vanaf Maastricht of.Groningen. Misschien wel met Eagean of Transavia. Op vrijdag heen en ook nog op zondag terug. Daarnaast ken ik een Griekse student in Nederland.die dagelijks 4 uur ondereg is voor zijn studie. Hoezo flauw?

Beste Erwin,

Flauw was je eerste antwoord met zo ken ik er ook nog wel een paar. Waar het om gaat is dat de tweede grootste stad van Griekenland Thessaloniki steeds meer vluchten kwijt raakt en alleen nog maar in het vakantie seizoen te bereiken is.
Dat Eindhoven genoemd wordt is alleen omdat dit de thuisbasis is van Rynair in Nederland.
Overigens vliegt KLM iedere dag op Athene van Transavia weet ik dat niet zeker maar die vliegt ook iedere dag naar de hoofdstad.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#8
De luchthaven van Ioanina is klaar om internationale vluchten te ontvangen. Voldoet aan alle internationale eisen. Toch zijn er geen directe vluchten. Recent zijn er vele leuke.accommodaties bijgebouwd in de Zagoria. Sommige zijn nooit geopend. DEEen directe zomerverbinding met Preveza is mooi, maar in de winter heeft men hier niets aan. Ik wil benadrukken dat ik niet spreek uit het oogpunt van toerist of eigenaar van een zomerhuis in Griekenland. Voor deze groep is het ontbreken van directe vluchten een luxe probleem. Dan zoek je een locatie die makkeijker te bereiken is, anders moet je de reis maar voor lief nemen.


Vele Griekse ouders moeten offers brengen om hun kinderen te kunnen laten studeren. Sommige moeten nog dieper in de buidel tasten om een studie in het buitenland te kunnen bekostigen. Ik denk dat deze laatste, bevoorrechte groep zich moet realiseren dat vele landgenoten deze kans niet hebben. Dat deze reis naar je familie langer duurt dan gewenst is een luxe probleem. Ouderen in Nederland zijn soms ook.een dag onderweg voor een consult in een ziekenhuis. Nogmaals: ik ben lid van een Griekse vereniging. Het welzijn van Grieken in Nederland ligt mij na aan het hart. Maar persoonlijk vind ik dit een luxe probleem voor studenten uit een land dat veel grotere problemen kent.


Ik zag onlangs een oude dame in Parga bloemmetjes uit eigen tuin verkopen om in haar
levensonderhoud te voorzien. Het zal je oma maar zijn! Ik was diep door geschokt. Wordt door de Griekse studenten in Nederland daar actie voor.gevoerd? Een petitie voor.gehouden? Nee, maar wel voor een directe vlucht naar Saloniki?Denk na voordat je dit soort oproepen doet! Het begrip onder.Nederlanders voor Grieken is al ver te zoeken: don ' t push it. Overigens, komend weekend komen weer Griekse studenten bij ons dineren. Hoezo flauw?
Quote
#9
Helaas is een stukje van de tekst onduidelijk geworden: stel dat men na grondig onderzoek besluit een hotel op een eiland te beginnen. Er is een luchthaven, er landen charters. Na enkele jaren besluit men de bestemming uit het programma te halen, om wat voor reden dan ook:.dit betekent.een kleine ramp, en niet alleen voor de hoteleigenaar: ook voor het kamermeisje, de tavernahouder en de scouterverhuur. Betrouwbaarheid en continuiteit van verbindingen is in meerdere opzichten erg belangrijk.


Overigens: uiteraard mag Geni een oproep plaatsen, het viel bij mij helaas niet helemaal goed. Niet in het licht van bijvoorbeeld een actie voor de.schooltjes op Skyros bijvoorbeeld. Hoewel ook.Geni klaar staat om te doneren.[/u]
Quote
#10
@Erwin zei : Overigens: uiteraard mag Geni een oproep plaatsen, het viel bij mij helaas niet helemaal goed. Niet in het licht van bijvoorbeeld een actie voor de.schooltjes op Skyros bijvoorbeeld. Hoewel ook.Geni klaar staat om te doneren.[/u]

@Erwin, draaf jij nu niet een beetje door?
Ik vond jouw antwoord op Geni ook behoorlijk drammerig en vooral nogal onbeleefd !! Het zal mij een worst zijn Of deze oproep jou niet helemaal goed viel.. en dat jij andere items véél belangrijker vindt...
Laat ieder in zijn waarde en respecteer ieder zijn vraag!! Of je er nu mee eens bent OF niet !! (zoals wij ook jou vragen respecteren)
Voor Geni was deze oproep wel belangrijk , en als je daar niet geïnteresseerd in bent .. reageer dan gewoon niet!!
Want niet alleen jou oproepjes zijn alleen maar belangrijk!!
Er is meer tussen hemel en aarde!! dan alleen maar jou optie....
Quote
#11
(02 October 2012, 01:07)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Overigens: uiteraard mag Geni een oproep plaatsen, het viel bij mij helaas niet helemaal goed. Niet in het licht van bijvoorbeeld een actie voor de.schooltjes op Skyros bijvoorbeeld. Hoewel ook.Geni klaar staat om te doneren.[/u]

Ik den dat het een ieder vrij staat om een oproep te doen, zowel Geni als Roosmarijn. Jij vindt de actie voor Roosmarijn een goed doel, ik persoonlijk vind het ook een mooi doel, maar tegelijkertijd besef ik terdege dat de schooltjes van Roosmarijn niet de enige zijn die hulp nodig hebben. Roosmarijn heeft het geluk daf ze hier een ingang heeft maar hoeveel schooltjes of ziekenhuizen om maar een voorbeeld te noemen hebben dit niet?
Afijn, ik vind het eveneens een mooi streven van Geni.
Quote
#12
Onlangs werd bekend dat een derde van de Griekse bevolking onder de armoede grens leeft. We hebben het hier over een Europees land. Ik denk persoonlijk dat er genoeg zinvollere acties te bedenken zijn, waar de genoemde schooltjes slechts een voorbeeld van zijn. Dit had even goed een ander goed doel kunnen zijn.

Daarnaast denk ik dat een directe verbinding commerciëel niet rendabel zal zijn, anders was deze er allang geweest. Mocht dit trouwens binnen de grenzen van het vliegverkeer op Eindhoven Airport vallen. Een gegeven is dat er minder dan 2000 Grieken aan Nederlandse universiteiten studeren. Hiervan studeren er ongeveer 600 aan de TU Delft. Natuurlijk zijn er ook andere studiemogelijkheden, en werken er ook Grieken in ons land voor wie deze lijn een uitkomst zou zijn. Maar kennelijk te weinig. Toch hoop ik voor hen dat zij succes met deze petitie hebben. Ik ben alleen van mening dat zoveel andere, schrijnende, zaken belangrijker zijn om een actie voor op touw te zetten. Ik draag de Grieken een zeer warm hart toe, zal proberen voor hen op te komen. Dat neemt echter niet weg dat ik geen kritiek mag hebben.
Quote
#13
(01 October 2012, 20:47)Geni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wie tekent ook?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Mijn mening is dat ik het het knap decadent vind van die studenten WE WANT 3 keer per jaar naar huis vliegen, ik ken NL studenten in het buitenland die al blij zijn als ze 1 keer naar huis kunnen, zou het toch liggen aan de Griekse metaliteit dat ze door en door verwend zijn en de meesten niet zonder moeders borst kunnen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
Nou nee Arthur, in tegenstelling tot Nederlandse studenten in het buitenland, missen die Griekse studenten hun vaderland , hebben ze zo'n heimwee dat ze zo vaak ze kunnen terug gaan. En ja, ze missen hun familie ook. Is dat verkeerd ??
Quote
#15
Mmmm, beetje vreemd dat de Griekse jongeren heimwee zouden hebben. Door de jaren heen zijn er toch genoeg Grieken nooit meer teruggekomen naar hun vaderland. Er wonen nml meer Grieken buiten Griekenland dan erin. Dat dit in de begin periode van hun studententijd wat moeilijk is kan ik begrijpen, maar om daar nu een petitie voor op te starten...Dodgy denk dat er inderdaad andere noden zijn, die meer prioriteiten stellen.
Quote
#16
(02 October 2012, 13:39)suzan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou nee Arthur, in tegenstelling tot Nederlandse studenten in het buitenland, missen die Griekse studenten hun vaderland , hebben ze zo'n heimwee dat ze zo vaak ze kunnen terug gaan. En ja, ze missen hun familie ook. Is dat verkeerd ??

Multiquote:@Suzan, natuurlijk is dat niet verkeerd, ok ze missen misschien hun vaderland maar het blijven verwende kinderen die alleen omdat hun ouders er geld voor hebben of voor hun krom liggen 3 keer per jaar naar huis willen.
En inderdaad zoals @El Greco schrijft zijn er andere noden en kunnen ze hun (ouders) geld nuttiger besteden.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#17
Raynair zou komende winter blijven vliegen op Corfu. Mensen hadden tickets al betaald en in huis. Vlucht eind november.
Edoch, de vluchten van Raynair werden plotseling allemaal geannuleerd.
Reden: Aegean air had bezwaar gemaakt, omdat dat inkomsten voor hen zou schelen. Nu moet iedereen n.l. via Athene vliegen.
Hoezo protectionisme..................
Quote
#18
(02 October 2012, 18:36)Karel schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Raynair zou komende winter blijven vliegen op Corfu. Mensen hadden tickets al betaald en in huis. Vlucht eind november.
Edoch, de vluchten van Raynair werden plotseling allemaal geannuleerd.
Reden: Aegean air had bezwaar gemaakt, omdat dat inkomsten voor hen zou schelen. Nu moet iedereen n.l. via Athene vliegen.Hoezo protectionisme..................

Dat gebeurt in elk land. Ook door KLM in Nederland.
En nu het toch over Ryanair gaat. Hun vluchten op Kos en Rhodos wil(d)len ze schrappen omdat ..... de burgemeesters van beide plaatsen de reclamecampagne van Ryanair niet willen betalen. Wat Preveza betreft is er sinds het artikel in 'LefkadaNews' niets meer van gehoord. Afwachten dus of het werkelijkheid zal worden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
[quote='Arthur' pid='19749' dateline='1349185269']

[font=Trebuchet MS][size=medium][color=#0000CD]
Multiquote:@Suzan, natuurlijk is dat niet verkeerd, ok ze missen misschien hun vaderland maar het blijven verwende kinderen die alleen omdat hun ouders er geld voor hebben of voor hun krom liggen 3 keer per jaar naar huis willen.

Beste Arthur,

Ik ken een heleboel Griekse studenten die naast hun studie werken om uit de kosten te komen omdat hun ouders de studie niet kunnen betalen. Dus aub niet al te veel generaliseren!

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#20
@Beems, welk werk doen ze dan zo al, in hun vaderland nemen ze echt geen baantjes aan die Albanezen, Bulgaren, Joegoslaven of Pakistani kunnen doen. Ze zitten liever voor als achter de bar, tenminste hier in Agios Nikolaos zit het elke namiddag vol.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#21
Het moment om via een petitie dit mogelijk te maken is erg slecht gekozen in mijn optiek. Het geeft mij het gevoel dat deze studenten het contact en de realiteit over wat er gaande is in hun vaderland zijn verloren.

@Beems
Het is in Nederland de normaalste zaak van de wereld om te werken naast je studie. De studenten die dit niet doen zijn zwaar in de minderheid. Zelf heb ik dit ook altijd gedaan, dit heeft geresulteerd in goed kunnen omgaan met geld. Je kan het maar een keer uitgeven, wil ik dit echt graag hebben, ik moet er wel 4 dagen voor werken. Kortom nadenken voor dat je je geld uitgeeft en beseffen dat je niet alles kan hebben wat je hartje begeert.
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#22
(03 October 2012, 08:15)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Beems, welk werk doen ze dan zo al, in hun vaderland nemen ze echt geen baantjes aan die Albanezen, Bulgaren, Joegoslaven of Pakistani kunnen doen. Ze zitten liever voor als achter de bar, tenminste hier in Agios Nikolaos zit het elke namiddag vol.

Arthur er is meer als Agios Nikolaos, hier in Griekenland ken ik ze die in de vakantietijd twee jobs op een dag hebben. Op de dag werken bij een strandtent en 's avonds bij een bar. In Nederland 6 dagen in de week in de keuken (14:00 - 22:00 uur) of serveren (16:00 - 24:00) in een Grieks restaurant.

Kali Mera,

Dick
Quote
#23
En wanneer studeren ze dan, daar heb je dan geen tijd meer voor, maar je hebt wel genoeg geld om een vliegticket te kopen om terug te gaan naar moeders.
De topic begon over Ryanair en we eindigen ergens aan een vrouwenborst,
waar ik persoonlijk niks op tegen hebBig Grin en hoe hard hmmm deze jongens wel niet werken.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#24
(03 October 2012, 16:37)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De topic begon over Ryanair en we eindigen ergens aan een vrouwenborst, waar ik persoonlijk niks op tegen hebBig Grin en hoe hard hmmm deze jongens wel niet werken.

Beste Arthur wie begon er nou over het niet kunnen zonder de moederborst??
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  De Griekse Vereniging Eindhoven houdt op te bestaan iakovos 2 1.085 05 April 2021, 16:52
Laatste bericht: iakovos
  Round.me 360 graden foto's martineprest 0 1.398 09 April 2016, 23:38
Laatste bericht: martineprest
Video 10 Things You Want to Ask but Don't Want to Sound Like a Tourist Karidiès 0 1.450 04 December 2015, 22:51
Laatste bericht: Karidiès
  Griekse vereniging Eindhoven Erwin 3 2.894 22 July 2012, 16:30
Laatste bericht: Erwin
  Ryanair, Ναι of Oχι ? Ger 5 4.876 15 February 2011, 21:29
Laatste bericht: teixo
  All-in niet populair onder Griekenland-gangers Ger 0 2.833 26 November 2009, 11:27
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)