Grieksegids nieuws
Griekse verenigingen in Zuid-Limburg
#1
Een collega vroeg me vandaag of ik als "Griekofiel" weet of er in onze regio ook zoiets als een Griekse vereniging of club is. Tja, daar stond ik dan als Grieks forumbeheerder; ik wist het gewoon niet.

Maar toch zou ik het nu ook wel eens willen weten; is er zoiets in onze regio? Ik bedoel dan de zogenaamde Euregio, grof gezegd gelegen in de denkbeeldige cirkel Heerlen, Aachen (mag dus gerust Duitstalig zijn), Maastricht, Hasselt/Genk, Sittard/Geleen. Wel graag redelijk actieve verenigingen, ik trof er eentje in Maastricht zonder website met bovendien een oud telefoonnummer en adres. Dat schiet dus niet echt op.

Iemand tips? ik hoor ze graag
Quote
#2
Ger
Er is in Houthalen in Belgisch Limburg een actieve Griekse gemeenschap. Dit zijn de nakomelingen van Grieken die in de Kempen in de mijnen zijn gaan werken in de jaren 60 en er zijn gebleven; hun kinderen en kleinkinderen zijn "vervlaamst" maar voelen zich nog deels Grieks. Ze organiseren een aantal activiteiten zoals volksdansen, toneel en conversatiecursussen. In principe zijn veel activiteiten voor de 2e/3e generatie Grieken maar niet-Grieken zijn altijd welkom. Er is ook een Grieks-orthodoxe kerk. Ze hebben geen eigen website maar als je ze googlet (hoe spel je dat?) vind je wel het een en ander. En het Provinciaal Centrum Volwassenen Onderwijs in Hasselt geeft al sinds jaar en dag Griekse lessen, minimaal eenmaal per jaar is er een culturele uitstap naar "iets Grieks".
Dit alles zijn weliswaar niet echte verenigingen voor Griek-o-fielen maar toch wel leuk om te weten.
Quote
#3
Bedankt Els, ik ga eens op onderzoek uit.
Quote
#4
(04 October 2012, 05:52)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt Els, ik ga eens op onderzoek uit.

Ken alleen deze @Ger

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)