Fodelianakis olijfolie                 
Eimai i Nicole
#1
Giasas, ti kaneite?

Als kind heb ik een aantal keren met mijn broertje en moeder eiland gehopt in de Cycladen. Veelal de kleinere eilandjes, zoals Folegandros, Anafi, Iraklia en Antiparos. Tijdens een van deze vakanties zei ik tegen mijn moeder op 10 jarige leeftijd: "Mama, hier ga ik later wonen."
Later heb ik nog eens 2 keer eiland gehopt en weer een aantal nieuwe eilanden bezocht, dit keer wat groter zoals Amorgos, Paros en Koufonissia (ok, weer een kleintje).
En vorig jaar augustus weer terug naar Griekenland met mijn beste vriendin, waartegen ik zei dat we sowieso naar Paros moesten gaan, want dat is een eiland waar rust en toerisme een goede balans vormen. Een goede keus, want daar ben ik de liefde van mijn leven tegengekomen.
Nu, op 31 jarige leeftijd is mijn voorspelling als kind uitgekomen, want sinds eind mei, woon ik nu permanent op Paros.

De eerste 4 maanden zijn vooral een periode van rust en vakantie geweest, maar nu het zomerseizoen voorbij is, heb ik veel zin om lekker aan de slag te gaan en het eiland nog beter te leren kennen.

Mijn vriend en ik wonen in Paroikia en zijn familie heeft een appartementencomplex, waarvan wij permanent het souterrain van bewonen en zijn familie ons in de zomer vergezelt. Mijn vriend heeft een autoverhuurbedrijf en ikzelf ben van plan om met mijn ervaring als HR consultant vooral opdrachten in Nederland uit te voeren. Liefst op afstand, maar als dat reizen inhoudt, is dat ook geen probleem.
Ik wil ook aan de slag gaan met het promoten van het appartementencomplex op de internationale markt, aangezien de familie nu vooral alleen gasten uit Griekenland ontvangt.

Kortom, veel plannen, maar nog niet echt iets concreets. Ik zou ook heel graag een baantje hebben, maar dat is niet gemakkelijk te vinden. Vooral omdat ik het Grieks nog niet supergoed beheers. Ik kan wel veel verstaan en mezelf enigszins uitdrukken, maar nog niet op een dusdanig niveau dat ik een echte 'Griekse' baan zou kunnen hebben.

Ik hoop ook met behulp van dit forum meer inzichten te krijgen in de Griekse cultuur, te kunnen sparren met mede'lotgenoten' Wink en ook zelf iets bij te dragen.

Hier hou ik het even bij. Mocht je meer willen weten, schroom dan niet om me een berichtje te sturen!

Gia!
Nicole
Quote
#2
Nicole
Van harte welkom hier en ik denk zo dat er best wat mensen info van je willen over Paros.
Hoop dat jij ook vind wat je zoekt op dit leuke forum
Groeten janos
Quote
#3
Nicole welkom op dit gezellige forum
je zal vast wel info vinden en krijgen hier
en wij misschien ook van jou
en je zegt: Ik wil ook aan de slag gaan met het promoten van het appartementencomplex op de Internationale markt

zet er eens wat info er van op en een paar foto's

groeten ger
Quote
#4
van harte welkom op dit mooie forum
ger en jose
Quote
#5
Nicole, veel plezier op dit leuke forum!
Wij hebben Paros enkele jaren geleden bezocht, toen wij op het buureiland Naxos verbleven.
Wat fantastisch zeg om daar te wonen!
Ik wens je heel veel succes met alles!
Quote
#6
welkom hier Nicole!

Petra
Quote
#7
Hi Nicole,
Ik zit nu even in Amsterdam, maar ik spreek je wel als ik weer op Paros ben, ik woon er al meer dan 10 jaar.

Eddy
Quote
#8
Welkom op dit gezellige forum.

Natuurlijk veel leesplezier.
En ook wij willen nog wel eens naar Paros dus wie weet!!!

En veel succes met het vinden van een baan. En veel geluk in Griekenland !!

Groetjes Els en Jac Cuijpers
Quote
#9
Wat leuk Nicole dat het zo gelopen is.
Was ooit op Paros en vond het een heerlijk eiland.
Uiteindelijk vond ik mijn plek op Lesvos, helaas voorlopig
alleen nog "maar" 7 weken in de zomer, maar ja dat is
al meer dan menigeen. Leuk om je via dit forum te volgen.
Quote
#10
Welkom Nicole! :)
Quote
#11
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie warme welkomstwoorden!

En het lijkt me leuk om een kop koffie te drinken met je, Eddy.

Groet!
Nicole
Quote
#12
Hai Nicole,

Ook van mij een warm welkom hier op dit gezellig en interessant forum.
Toen wij een aantal jaren geleden op vakantie waren op Paros, vonden we dit eiland een van de leukste van de Cycladen.
Jouw verhaal, hoe je op Paros terechtkwam, en dat je er de liefde van je leven vond, toont gelijkenissen met het verhaal van Roosmarijn op het eiland Skiros. Je moet haar naam hier maar eens invoeren, en haar bijdragen lezen. Roosmarijn heeft trouwens een boek geschreven, over hoe ze op Skiros terechtkwam, maar vooral ook over hoe zij als Nederlandse de crisis in Griekenland zag groeien:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&page=5
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#13
Hi Nocole,

Beetje laat van mijn kant, maar toch een warm welcome.

Geweldig om te zien dat er weer iemand is die de stap heeft genomen, ondanks de enorme crisis.
Heel veel geluk op Paros.

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#14
Kalispera Nicole,

welkom en veel plezier in prachtige Paros...

Ik zou graag daar zijn...
Pinelopi's signatuur
Multiquote:Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει.......(Γ.Σεφέρης)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eímai Cor59 20 9.959 13 September 2018, 07:30
Laatste bericht: metaxa
  even voorstellen Nicole en Mariska Patras marisennicole 20 12.244 17 January 2011, 12:11
Laatste bericht: greetz
  Even voorstellen...eimai Angeliki Angeliki 4 4.221 23 September 2010, 11:41
Laatste bericht: edbe

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)