Varen nooit meer mee met "Zeus palace" op zee
#1
Sinds 2005 varen wij vrij regelmatig (we wonen in griekenland) met de ferries van de Minoan Lines nu dus Grimaldi.
Wij hadden deze keer niet geboekt via internet. De bootnaam zei ons niets want dat kon natuurlijk met de overname dat er wat veranderd was. Aan de kade in Patras lag nu een blauwe Grimaldi boot dus tot zover alles o.k. tot we aan boord waren zo. 7 okt. !
Even dachten we dat we op een vluchtelingenboot waren want het was gewoon een heel oude roestbak met onvriendelijk voornamelijk italiaans personeel die dus geen engels spreken. Hij was mudvol na Igouminitsa, had te weinig ruimte voor te eten en te zitten en de hutten, ook de onze was niet schoongemaakt, vieze douche, muffe lakens en dekens. De meeste touristen waren laaiend en willen nooit meer met Grimaldi. De boekings kantoren hebben iedereen de volle mep laten betalen en dat was deze boot, een voormalige ferry uit de "sloop" van Spanje niet waard. Dit heeft niets met de crisis te maken maar wel met toeristen die zich getild voelen .
Quote
#2
Thumbs Up 
Vaart die ouwe schuit nog steeds? Jaar of vier vijf geleden ook mee van Patras naar Venetië gevaren. Was toen vlak na de overname. Toen was het al een vieze oude boot, de naam Minoan, die toen nog hoog was, niet waardig. Een week later vaarde ze in Venetië rechtdoor en liep vast. Passagiers hebben toen een hele dag op dat schip moeten doorbrengen zonder genoeg eten en drinken en toiletten die niet werkte omdat er geen stroom was. Dacht dat, dat ding al lang gezonken was.
Ries's signatuur Gr, Ries

Reizend met een HYMER B544 Fiat Ducato iTDi 230
Quote
#3
Dat was in 2009, de week nadat ik ook met deze boot van Patras naar Venetië was gevaren. Echt heel erg, ik had dit nog nooit zo meegemaakt. Inderdaad overvol, slechte voorzieningen, chaotische taferelen en onvriendelijk personeel.
Heel jammer dan Minoan op deze manier zo achteruit is gegaan met z'n service. Zoveel alternatieve zijn er helaas niet op deze lijn.
Quote
#4
oei!!ik denk dat volgende jaar drukker wordt op de jugoslavishe autoweg.
Quote
#5
Oeps, wij willen volgend jaar van Venetië naar Patras varen. Varen er nog andere schepen op dat stuk? Ik bedoel, voor passagiers met een auto?
Quote
#6
Minoan is onlangs gestopt met de Venetielijn. Alle boekingen werden overgeboekt naar Ancona. Vanuit Venetie heb je dan nog Anek/Superfast. Ik reis zelf altijd via Ancona met Minoan. Ik boek via internet en zie dan tevoren welk schip op die dag wordt ingezet.
Venetie is wel erg mooi om uit te varen, zeker voor romantici een aanrader!

Volgens info op de grimaldi-site is Zeus Palace geen oude schuit en ook geen roestbak. gebouwd in 2001???

Ik heb zelf eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Minoan, maar nog nooit met deeus palace gevaren. Wellicht is het verstandig om bij de rederij je beklag te doen.
Quote
#7
De Zeus is verschrikkelijk!!! Gewoon een vieze oude roestbak met ongeïnteresseerd personeel. Al regelmatig de overtocht Venetië-Patras gemaakt maar voor ons geen Minoan (Grimaldi) meer.
Uit ervaring weet ik dat klagen bij Grimaldi niet helpt. Je krijgt gewoon geen antwoord.
Quote
#8
(12 October 2012, 09:32)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens info op de grimaldi-site is Zeus Palace geen oude schuit en ook geen roestbak. gebouwd in 2001???

Bij sommige rederijen is een schip van 11 jaar nog als nieuw. Bij Grimaldi dus niet. 't Is maar hoe je wil besparen, en bij Grimaldi is dat blijkbaar op het onderhoud.
PS. Hun vrachtschepen zijn net zo.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Van Samos tot Leros: Eilandhoppen in de Egeïsche zee Patrick 42 17.228 20 October 2016, 20:36
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)