Fodelianakis olijfolie                 
Wie van de 3 of ......
#1
Vakantie 2013, het lijkt nog ver weg, maar er zitten gewoon al accommodaties volUndecided

Dus ben ik al aan het kijken. Ik dacht er al een beetje uit te zijn en heb op dit moment overgehouden : Kefalonia, Kythira en Pilion.
Omdat ik het eigenlijk wil combineren met een vertrouwd weekje Messinia leken Kefallonia of Kythira wat meer voor de hand te liggen.

Maar nu bedacht ik me ineens dat er misschien toch nog plekjes zijn die ik over het hoofd gezien heb.
Ik zal even aangeven waar we al geweest zijn en wat geen optie is.

Geweest op/in: Alonissos, Skopelos, Skiathos, Lefkas, Parga, Sivota (Epirus), Thassos, Lesbos, Chios, Samos, Kos, Corfu en Zakynthos.

Geen optie voor ons: Kreta en Rhodos (te toeristisch) en de Cycladen (te kaal en toeristisch)

Ben benieuwd naar welke van de 3 plekken jullie voorkeur uit zou gaan en waarom. En als er nog andere minder toeristische plekken zijn waar het groen is hoor ik het graag.
Quote
#2
(11 October 2012, 17:18)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vakantie 2013, het lijkt nog ver weg, maar er zitten gewoon al accommodaties volUndecided

Dus ben ik al aan het kijken. Ik dacht er al een beetje uit te zijn en heb op dit moment overgehouden : Kefalonia, Kythira en Pilion.
Omdat ik het eigenlijk wil combineren met een vertrouwd weekje Messinia leken Kefallonia of Kythira wat meer voor de hand te liggen.

Maar nu bedacht ik me ineens dat er misschien toch nog plekjes zijn die ik over het hoofd gezien heb.
Ik zal even aangeven waar we al geweest zijn en wat geen optie is.

Geweest op/in: Alonissos, Skopelos, Skiathos, Lefkas, Parga, Sivota (Epirus), Thassos, Lesbos, Chios, Samos, Kos, Corfu en Zakynthos.

Geen optie voor ons: Kreta en Rhodos (te toeristisch) en de Cycladen (te kaal en toeristisch)

Ben benieuwd naar welke van de 3 plekken jullie voorkeur uit zou gaan en waarom. En als er nog andere minder toeristische plekken zijn waar het groen is hoor ik het graag.

Dat zijn toch twee tegenstrijdigheden, nee toch.?

West & Oostkust (N & Z) op Creta ga je echt niet te veel toeristen tegen komen hoor. Grosso modo, alles wat ligt tussen Chania & Agios Nikolaos is in het noorden misschien "Benidorm/Rimini à la Grec" maar zelfs de volledige zuidkust van west tot oost is minder toeristisch als Kos.

Zelf zijn we nog nooit op Kythira geweest, maar zou niet twijfelen om terug naar Kefalonia te gaan. Alhoewel dit door de jaren heen al behoorlijk bekend is geraakt meen ik. Succes met de keuze.
Quote
#3
Dat klopt. Als je het topic 'waar wil je nooit meer naartoe' gelezen hebt dan kun je daarin lezen dat ik dat eiland een verschrikking vond vanwege de toeristen. Dat was de tweede keer Griekenland en een last minute. En al 25 jaar geleden toen Tigaki nog een klein plaatsje was....
Quote
#4
Evia, Andros, Tinos, Syros, Kea, Kefalonia, ...
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Jammer dat je Rhodos bij voorbaat uitsluit als zijnde té toeristisch. Er zijn absoluut toeristsche plaatsen op Rhodos, maar ook héél veel gebieden waar je geen sterveling zult tegenkomen. Bovendien is het een prachtig eiland, maar dat is mijn mening.
Quote
#6
Patrick, kun je nog vertellen waarom dat mooie eilanden zijn? Want enkele daarvan zijn toch Cycladen? Zijn die wel mooi groen?

Rhodosliefhebber, met jouw naam had ik niet anders verwacht :)
Quote
#7
Geen eiland, maar wat dacht je van oost Macedonië/Thracië? Prachtig groen, wel uit de richting van Messinia natuurlijk ;)
Quote
#8
Hoe is het weer daar in september, Jota? Ik ben een beetje bang dat hoe noordelijker je zit, hoe meer kans op regen en onstabiel weer, maar misschien zit ik er wel naast.
En idd, wel erg uit de buurt van de Peloponessos maar vast op te lossen met een binnenlandse vlucht Athene - Thessaloniki.
Quote
#9
Begin me toch af te vragen of Andros,Tinos en Ios geen Cycladen
eilanden zijn ????? Vreslijk mooi maar zie dat ze op een hoop
worden geveegd met eilanden als Mykonos en Santorini.TE TOERISTISCH.
Gr.Rob
Quote
#10
Beste Vito,

In september zijn we 3 weken op Kythira geweest. Mooi eiland, groen, heel rustig. We hadden een verblijf gevonden in het dorpje Kalamos, vlakbij de Chora. Je moet een auto hebben, zelfs om brood te gaan halen. Er is 1 restaurantje met zeer lekker eten en 1 winkeltje. Het verblijf is een echte aanrader, 5 bungalows in een mooie tuin. Een fantastische ontvangst met allerlei lekkers, tomaten, meloenen, honing, olijfolie en dit alles van eigen opbrengst. We hebben heerlijk weer gehad, zeker de laatste week van september. Volgens de plaatselijke bevolking was het voor eind september zeer goed weer, om 23u00 nog 20 tot 25°c. Zalig.
We gaan elk jaar naar een ander eiland. Voor volgend jaar zal het kiezen worden tussen Kos of Korfoe of een kleiner eiland waar we alleen met de boot geraken.

Groetjes

Els
Quote
#11
(11 October 2012, 17:18)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vakantie 2013, het lijkt nog ver weg, maar er zitten gewoon al accommodaties volUndecided

Dus ben ik al aan het kijken. Ik dacht er al een beetje uit te zijn en heb op dit moment overgehouden : Kefalonia, Kythira en Pilion.
Omdat ik het eigenlijk wil combineren met een vertrouwd weekje Messinia leken Kefallonia of Kythira wat meer voor de hand te liggen.

Maar nu bedacht ik me ineens dat er misschien toch nog plekjes zijn die ik over het hoofd gezien heb.
Ik zal even aangeven waar we al geweest zijn en wat geen optie is.

Geweest op/in: Alonissos, Skopelos, Skiathos, Lefkas, Parga, Sivota (Epirus), Thassos, Lesbos, Chios, Samos, Kos, Corfu en Zakynthos.

Geen optie voor ons: Kreta en Rhodos (te toeristisch) en de Cycladen (te kaal en toeristisch)

Ben benieuwd naar welke van de 3 plekken jullie voorkeur uit zou gaan en waarom. En als er nog andere minder toeristische plekken zijn waar het groen is hoor ik het graag.

Over Rhodos kan ik niet oordelen, maar Kreta toeristisch..?
Tja, het is maar net waar je verblijft.
Familie van ons is recentelijk op Kreta geweest en wel in de plaats Sissi.
Hun ervaring: Geen mooi eiland...
Deze uitspraak kon ik niet verkroppen.
Kreta is zo groot en heeft juist ontzettend veel te bieden qua natuurschoon; je moet echter mijns inziens het noordoostelijke deel vermijden.
De rest van het eiland en met name het zuiden is echt een aanrader!
Quote
#12
De "drukte" in het zuiden van Kreta is wat mij betreft goed vergelijkbaar met plekken als Chios of Samos. De cycladen over één kam scheren vind ik ook niet erg zinnig. Ook Naxos is onvergelijkbaar met Mykonos of Santorini.
Wil je het echt rustiger, dan vind ik Kythira een echte aanrader!

En @Rhodosliefhebber: ik ben wel benieuwd waar op Rhodos de rustige plekken te vinden zijn. Ik wil er graag eens heen, maar weet niet goed waar de grote drukte dan te vermijden is en dat wil ik dan wel graag. Daarbij zou ik wel graag op een plek zitten waarvandaan het redelijk te doen is naar Rhodos stad te gaan met OV of auto.
Quote
#13
Kan iemand mij dan vertellen hoe groen Naxos, Andros, Tinos en Syros zijn? Want daar heb ik nog geen antwoord op en in het topic over Andros vond ik dat maar - excusez le mot - een kale boel.
Quote
#14
IngridAmsterdam: Stegna en Charaki aan de oostkust (beide boven Lindos) zijn hele leuke plaatsjes. Geen grote accommodaties, dus geen massatoerisme.
Een aardige plaats aan de westkust is Kritinia met een rustige accommodatie (ken de acco overigens niet, maar ziet er leuk uit):

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik kom er vanavond uitgebreid op terug. Globaal genomen moet je voor de rustige gedeelten in het zuidelijke deel van het eiland zijn, maar er zijn zoals hierboven te zien ook rustige plekjes boven Lindos.
Quote
#15
Over Rhodos kan ik niet oordelen, maar Kreta toeristisch..?
Tja, het is maar net waar je verblijft.
Familie van ons is recentelijk op Kreta geweest en wel in de plaats Sissi.
Hun ervaring: Geen mooi eiland...
Deze uitspraak kon ik niet verkroppen.
Kreta is zo groot en heeft juist ontzettend veel te bieden qua natuurschoon; je moet echter mijns inziens het noordoostelijke deel vermijden.
De rest van het eiland en met name het zuiden is echt een aanrader!

@Frederique, was is er mis met het noord oosten van Kreta, ( ok ik loop er rond ) maar dat zal wel niet de reden zijn, hetzelfde over je familie die in Sisi was, als je niet op weg gaat zie je natuurlijk niks en vragende mensen zijn te helpen, ik laat je gedeelten van het oosten zien waar nog geen toerist geweest is, dus niet alles over een kam scheren.
Kijk eens hier
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
Ik kan Arthur groot gelijk geven! Dit is min of meer geldig voor alle eilanden en vooreerst moet je zelf overwegen in welke regio je verblijft. Ik heb een bungalow gekocht op Lesbos in een regio waarin je praktisch geen enkele toerist zal tegenkomen. Gezien de beschreven reiservaring van Vito zou je toch al een beetje de Griekse mentaliteit moeten kennen. Grieken zijn zeker niet de moeilijkste en zeer gastvrije en behulpzame mensen. De eigen ingesteldheid en manier waarop je overkomt zijn uiteraard doorslaggevend. Ik heb nog nooit problemen mogen ondervinden en heb vele Griekse vrienden.
Quote
#17
de laatste jaren gaan wij geregeld naar Kreta.
tot nu toe heeft de allerverste west-kust onze voorkeur.
alhoewel wij in 2013 eens naar Palekastro in het uiterste oosten (Sitia) willen gaan onderzoeken. Heb in Kouremenos op internet een hele mooie accomodatie gezien..
echter het zuiden m.n. in en rond Plakias zijn we ook geweest, te meer daar mijn vriend daar een verre neef aantrof, die daar al meer dan 10 jaar als ''hippie'' leeft.

rhodos ben ikzelf in de grijze oudheid (1967 en 1980) geweest.
maar mijn dochter is helemaal weg van Rhodos en gaat de laatste jaren naar: Malona, dit ligt zo'n 30 km van het vliegveld en 3 km van Haraki aan de oostkust.
zij huren hier een compleet authentiek dorpshuis.
de buren zijn dus gewoon grieken.

zij heeft ook een website gemaakt met foto's en belevenissen, maar ik weet niet of dit hier geplaatst mag worden. zo ook de url van het huis in Malona...

als iemand meer wil weten heb ik meer info.

robienne
Quote
#18
Mensen, ik vroeg geen nadere discussie over het wel of niet toeristisch zijn van bepaalde gebieden. Kreta, Rhodos en de Cycladen trekken ons gewoon niet als er nog een aantal veel aantrekkelijkere gebieden/eilanden waar we nog niet geweest zijn 'open' staan.

Ik zie nog geen nieuwe opties afgezien van Thracie wat erg noordelijke ligt, dus het wordt denk ik dan toch de vraag: wie van de 3, Kefalonia, Kythira of Pilion?
Quote
#19
@ Vito: Hier in het noorden kan september een wisselvallige maand zijn. De eerste helft van de maand is de kans groot dat het nog gewoon zomers is, de tweede helft meer kans op een bui. Maar vaak is het dan zo dat het bijv. 's morgens regent en je 's middags weer op het strand kunt zitten. Voordeel is ook dat de temperatuur niet zo gauw keldert als het eens regent (in tegenstelling tot bijv. mei) en de avonden nog redelijk van temperatuur zijn (met een vestje natuurlijk).
Dit jaar is het een uitzonderlijk mooie herfst met momenteel nog temperaturen van 22+. We hadden een lange, hete, droge zomer. De laatste regen hier op (zuid)Thassos viel begin juni.

Van Athene naar Thessaloniki rijden kan ook als je dat er voor over hebt. Is ongeveer 5-6 uur. Of je maakt een tussenstop in Kalambaka om de Meteora te bekijken. Zeer de moeite waard!

Tja... sommigen kunnen het discussiëren niet laten of begrijpen niet dat ieder zijn eigen smaak/wil heeft.
Quote
#20
Jota, be dankt voor je antwoord. Wij rijden meestal al van Athene naar Messinia op 300 km en dat is al zo'n 4 uur rijden, dus als je dan nog weer door moet rijden is het wel een heel eind.
Dit jaar hadden we dus beter daar kunnen zitten, want in Messinia hebben we wel een paar dagen minder weer gehad half september.
Quote
#21
RE: Wie van de 3 of ......

Is "groen" voor jou het belangrijkste keuzepunt dan is er voor mij geen twijfel: kies niet uit Kefalonia, Kythira en Pilion maar ga naar Corfu. En bedenk dat de meeste eilanden in september (na de warme, droge tijd) niet meer op zijn groenst zijn. Veel groener zijn ze in mei.
September was dit jaar op Corfu een heerlijke maand met vrij weinig regen, maar je kan in deze maand ook pech hebben.
Quote
#22
(12 October 2012, 12:41)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zie nog geen nieuwe opties afgezien van Thracie wat erg noordelijke ligt, dus het wordt denk ik dan toch de vraag: wie van de 3, Kefalonia, Kythira of Pilion?

Wat mij betreft absoluut Pilion Vito. Een groenere streek heb ik in vele jaren Griekenland nog niet gezien. Veel wandelmogelijkheden waar je vrijwel overal wel frisse beekjes, schitterende vergezichten en typisch authentieke Griekse dorpjes tegenkomt. Je krijgt er geen spijt van.

En als goede tweede: Kythira. Ook een ideaal wandeleiland, weinig toerisme en erg groen. Prachtige bestemming.

Tja, en dan Samos. Maar dát hoef ik je niet te vertellen; je bent er zelf al geweest zie ik.

Ger
Quote
#23
(12 October 2012, 08:34)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Over Rhodos kan ik niet oordelen, maar Kreta toeristisch..?
Tja, het is maar net waar je verblijft.
Familie van ons is recentelijk op Kreta geweest en wel in de plaats Sissi.
Hun ervaring: Geen mooi eiland...
Deze uitspraak kon ik niet verkroppen.
Kreta is zo groot en heeft juist ontzettend veel te bieden qua natuurschoon; je moet echter mijns inziens het noordoostelijke deel vermijden.
De rest van het eiland en met name het zuiden is echt een aanrader!

@Frederique, was is er mis met het noord oosten van Kreta, ( ok ik loop er rond ) maar dat zal wel niet de reden zijn, hetzelfde over je familie die in Sisi was, als je niet op weg gaat zie je natuurlijk niks en vragende mensen zijn te helpen, ik laat je gedeelten van het oosten zien waar nog geen toerist geweest is, dus niet alles over een kam scheren.
Kijk eens hier

Even een misverstand uit de wereld helpen:
Met noord oosten bedoel ik meer de badplaatsen die liggen aan de weg ten oosten van Heraklion.
Die vind ik persoonlijk niet zo aantrekkelijk...
Verder naar het oosten toe waren wel weer genoeg leuke plekjes te vinden.
Vanuit Mirtos hebben wij enkele jaren geleden dat deel van Kreta (o.a. Agios Nikolaos :) ) bekeken; dat was zeker de moeite waard en voor herhaling vatbaar.
Quote
#24
@ Vito

Als je een rustig eiland zoekt zou ik zeggen Kinaros of Piperi.
Daar is het ook dun bevolkt , twee bewoners per eiland.
Dus veel toeristen gaan daar niet voor je voeten lopenBig Grin

Jef
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#25
IngridAmsterdam,

Leuke, niet al te drukke, maar wel gezellige plaatsen op Rhodos zijn ook nog: Psinthos (ligt niet aan zee), Salakos (ook niet aan zee). Ik zou je aanraden een auto te huren, want het ov rijdt niet overal heel erg frequent. Mocht je meer willen weten te zijner tijd, dan kun je mij altijd een persoonlijk berichtje sturen, aangezien wij wel van het topic afwijken.
Quote
#26
(12 October 2012, 07:26)rhodosliefhebber schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




IngridAmsterdam: Stegna en Charaki aan de oostkust (beide boven Lindos) zijn hele leuke plaatsjes. Geen grote accommodaties, dus geen massatoerisme.
Een aardige plaats aan de westkust is Kritinia met een rustige accommodatie (ken de acco overigens niet, maar ziet er leuk uit):

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik kom er vanavond uitgebreid op terug. Globaal genomen moet je voor de rustige gedeelten in het zuidelijke deel van het eiland zijn, maar er zijn zoals hierboven te zien ook rustige plekjes boven Lindos.

Even een correctie. Stegna en Haraki liggen tussen Rhodos-stad en Lindos in en dus zeker niet boven Lindos. Stegna is een buurt van Archangelos en Haraki een dorpje 5 km verder richting Lindos.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#27
Ik bedoelde dus te zeggen dat het niet zuidelijk van Lindos lag, aangezien over het algemeen de rustige gedeelten van Rhodos wél ten zuiden van Lindos liggen.
Quote
#28
Zouden jullie over Rhodos misschien per PB verder willen gaan?

Ik zou graag alleen nog reacties op mijn vraag willen, als jullie het niet erg vinden ;)

Ger, bedankt voor je tip. Je maakt me weer aan het twijfelen, de voorkeur ging toch inmiddels iets naar Kefalonia.

Dutcou, waarom Corfu zo groen is, weten wij. Wij hebben daar 3 dagen non stop regen gehad.
Quote
#29
Over de 2 eilanden kan ik niet veel zeggen want die staan ook op mijn verlanglijstje. Maar Pilion kan ik zeer aanbevelen. Prachtig gebied, bergen ( ja zelfs een ski gebied) met mooie bergdorpjes met de mooie huisjes en prachtige kustplaatsjes. De rit met het stoomtreintje is misschien het enige toeristische maar o zo leuk en een prachtige rit. Genoten van de gastvrijheid die wat mij betreft toch echt anders is dan op (zuid) Kreta. Kies je voor Pilion dan zul je daar zeker geen spijt van krijgen!
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)