Steun de Schooltjes op Skiros
#1
Eindelijk is het zover. Er is een vereniging en daaraan gekoppeld een rekeningnummer geopend voor de actie voor de schooltjes op Skiros. Het is voor het eerst dat ik een actie 'organiseer' en deze is vrij spontaan tot stand gekomen mede door jullie enthousiasme. Door de spontaniteit duurde het ook even voor het plan helder en de doelstelling duidelijk was. Binnenkort zal ik hier een link plaatsen naar de website voor de Griekse vereniging in Eindhoven waar jullie meer informatie kunnen vinden en ook Natascha van Parakalo zal een artikel online zetten, maar voor nu even een beknopte versie aangezien jullie al redelijk op de hoogte zijn.

Daarbij wil ik gezegd hebben dat ik het liefst alle problemen in de wereld wel op zou willen lossen, maar ik heb geleerd dat als je echt iets wilt veranderen, je klein moet beginnen. Dat wil ik doen door de kleuterschooltjes op Skiros te helpen. Het schooltje waar Lara (mijn oudste dochtertje van vier) naar school gaat is nog vrij nieuw in vergelijking met het andere kleuterschooltje dat in een zeer oud gebouwtje zit. Het is een redelijk ogend schooltje met vrolijk gekleurde gordijntjes. Alleen er is een tekort aan veel zaken. Wat meubels, zoals kasten en stoeltjes, maar vooral ook speel -en leermateriaal. Nu wordt er in Nederland al door een aantal scholen gekeken of zij nog oud educatief materiaal hebben liggen. Dat zou dan hierheen vervoerd moeten worden. Het gaat maar om een viertal klasjes, dus dat moet hopelijk lukken. Voor de grotere spullen (zoals een aantal meubeltjes en bijvoorbeeld een keukentje en een bouw/legohoek) wil ik geld inzamelen. Mijn doel is om de klasjes kleuterschoolwaardig te maken. De juffen hebben al aangegeven welke spullen zij nodig achten. Ook kunnen we hiermee eventueel de kosten voor de feestdagen betalen, zodat niet alles op de ouders afgewend hoeft te worden. Wel wil ik (mocht het mogelijk zijn) een kleine reserve houden voor de winter. Dit voor het geval dat de stookkosten niet meer op te hoesten zijn, want dat is nog maar de vraag. Het budget is op dit moment niet toereikend (dit zal te lezen zijn in een link die ik zsm plaats), maar er wordt in de loop van het jaar wellicht nog een bedrag extra ter beschikking gesteld. Mocht het uiteindelijk niet nodig zijn, dan zal het geld gebruikt worden voor het nieuwe schooljaar in 2013 om de basismaterialen aan te schaffen die nu aan de ouders werden gevraagd.

Nu besef ik mij terdege dat men sceptisch is geworden als het gaat om Griekenland. Het land staat immers niet op een positieve manier in de schijnwerpers, maar de schooltjes van Skiros kunnen jullie hulp goed gebruiken. Kinderen mogen nooit de dupe zijn van de fouten die wij als volwassenen maken. Waar ook ter wereld. Wie helpt er mee?"

Rekeningnummer: 6142149
tav Vereniging Steun de Schooltjes op Skiros
IBAN: NL 22 INGB 0006142149
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#2
de actie is hier gestart waarom moet hij nu ineens via andere particuliere websites gaan lopen en niet via een topic op oriste voldoende info geven.
mijn interesse is er al minder om geworden.
Quote
#3
(11 October 2012, 18:25)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




de actie is hier gestart waarom moet hij nu ineens via andere particuliere websites gaan lopen en niet via een topic op oriste voldoende info geven.
mijn interesse is er al minder om geworden.

Helemaal mee eens Cornelius, niet erg netjes down
Quote
#4
Natuurlijk help ik mee Roos, maar dat wist je al Smile!!
Wie volgt ook?
Quote
#5
@Cornelius en blijkbaar ook Yorgos, jammer dat jullie zo reageren. Diegene die hun website ter beschikking stellen om een stukje te plaatsen zie ik anders. Net als met de mensen die hier iets over op hun facebookpagina willen plaatsen vergroot je toch het bereik. Verder is er de ruimte om wat bredere achtergrond informatie te lezen. Aangezien dat behoorlijk wat tekst kan zijn is dat niet handig om hier te plaatsen en bovendien zijn er dan mensen die daar wellicht weer over vallen. Een link is dus een gulden middenweg. Je kan het helaas nooit iedereen naar zijn zin maken. Als jullie je zo erg storen zou ik inderdaad de links niet lezen.

Verder hoop ik dat de andere forumleden anders zullen reageren (maar daar ga ik wel vanuit Wink), want het zou jammer zijn als dit topic nu al zo'n kant op wordt gestuurd ;-(
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#6
Hey Roos,

Fijn dat er nu een rekeningnummer is. Ik ga zo gelijk de beloofde € 10.- storten.
Ik vind het juist een goede zet dat er zo breed informatie word verstrekt.
Wie geinteresseert is kan dan daar verder kijken.
Ik wens je heel veel succes met de actie en hoop voor je dat er heel veel mensen gaan doneren.

Liefs, Harma
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#7
(11 October 2012, 18:56)Yorgos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(11 October 2012, 18:25)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




de actie is hier gestart waarom moet hij nu ineens via andere particuliere websites gaan lopen en niet via een topic op oriste voldoende info geven.
mijn interesse is er al minder om geworden.

Helemaal mee eens Cornelius, niet erg netjes down

hoe meer bekendheid hoe beter zou ik zo denken.
Willen jullie het alleenrecht Cornelios en Yorgos hier op Oriste?
Wat een onzin om zo te reageren met 'mijn interesse is al minder geworden'.

Dan kan alleen als jullie het hele project samen financieren Idea dan kan Roos weer aan een ander project beginnen, er zijn er waarschijnlijk zat !!!!
Quote
#8
Ik vind wat Roos doet stukken beter als iemand die zijn eigen commerciele toko via zijn handtekening telkens weer onder de aandacht brengt.
Mijn steun heb je Roos, mijn 5 kleindochters in NL hebben het toch maar goed als ik alles zo lees.
ps. Als iemand een topic je niet aanstaat lees je hem toch niet, ik lees en reageer ook niet op alles.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Ik zie het probleem niet om deze actie bekend te maken via een aantal websites, zelfs al zijn dat particuliere websites. Het belangrijkste is toch dat de actie bekendheid krijgt? Hoe meer, hoe liever, zou ik zo denken. Ik denk dat de twee websites, waarvan sprake, de actie zullen vermelden met de bedoeling om de schooltjes op Skiros te helpen.
Wat is de "Vereniging Steun de schooltjes op Skiros" er mee, als er een beperking op bekendmaking zou moeten zijn?
Als ik een korte samenvatting van deze actie op mijn Facebookpagina plaats, dan is dat zelfs een individueel initiatief van mezelf, maar met de bedoeling om de aandacht van mijn 'Facebookvrienden' te trekken op deze actie. Het staat dan aan elkeen vrij om mee te doen met de actie, of de boodschap al dan niet mee te verspreiden.
Als ik een tekst over de actie naar enkele verenigingen in België stuur, dan is dat ook een persoonlijk initiatief van mezelf.
Met andere woorden: ik zie het probleem echt niet. Men mag het mij altijd eens uitleggen.

Het allerbelangrijkste vind ik om nu volop voor de actie te kunnen gaan, opdat de schooltjes op Skiros daadwerkelijk hulp kunnen krijgen. Dàt, en niets anders.

Ik hoop hier ook de mening van Ger te mogen over lezen.

@ Roos: ik help mee!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#10
Roosmarijn,

Ik heb er eerst even over moeten nadenken wat ik van je actie vind, maar uiteindelijk lijkt het me een goed initiatief. Als meer mensen het heft in eigen hand nemen en niet lijdzaam gaan zitten afwachten, dan kunnen er best een aantal dingen veranderd en verbeterd worden. Van geld storten ben ik niet zo, maar ik bedenk me net dat ik nog een stapeltje Griekse kinderboeken/voorleesboeken heb liggen. Als de school die kan gebruiken dan stuur ik ze met plezier op. Mijn zoon heeft er vroeger veel voorleesplezier aan gehad en ik zou het fijn vinden als ik hier andere kindertjes weer blij mee kan maken. Als je de boeken kan gebruiken dan ontvang ik graag een adres van je waar ze heen kunnen. Jouw adres is ook prima, dan kun jij zorgen dat ze op de juiste plaats terecht komen.

groetjes Marjan
Quote
#11
Het is in mijn ogen niet erg netjes dat een actie die op initiatief van oriste leden hier is gestart en leven is ingeblazen word overgenomen door iemand die in mijn ogen er enkel en alleen op uit is om de site en zijn bemoeienis op die site te promoten en bezoekers te genereren.

Dat wij als forumleden zelfs naar die site moeten gaan om meer info te verkrijgen vind ik een vreemde gang van zaken.

Er is al eerder door enkele forumleden iets gezegd over zijn handelswijze en sindsdien horen wij hem hier niet meer.

dit is mijn mening en die geef ik weer.
Quote
#12
@ Cornelius:
Vrees je niet dat, door deze reacties, een aantal forumleden zouden afhaken om de actie van Roosmarijn daadwerkelijk te steunen?
Wat is het belangrijkste? Dat alles stil valt omwille van de tekst op die andere website? Of dat de schooltjes op Skiros onze steun kunnen krijgen?
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#13
En jij @kees mag zeker wel gewoon doorgaan met een handtekening die alleen maar veel olie verkopen ten doel heeft.
Dus voordat je oordeeld over een ander lid, eerst in eigen boezem kijken.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
Bedankt voor de reacties. Ik had bijna de computer al uitgezet. @Marjan, heel graag! Ik stuur je een PB-tje.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#15
@iedereen, graag zou ik even de aandacht willen vragen voor het volgende: ik heb onze vereniging ingeschakeld om dit sympathieke initiatief van Roosmarijn te ondersteunen. Aangezien ik columnist op hun website ben, heb ik rond deze actie een uitgebreid artikel geschreven. Een artikel met achtergrond informatie voor onze lezers in binnen- en buitenland, die het ontstaan van deze actie op Oriste niet mee hebben gemaakt. Aanvankelijk was het het idee om de gehele tekst op deze site te plaatsen. Roosmarijn heeft echter gekozen voor een compromis, zoals jullie hebben kunnen lezen. Daar sta ik volkomen achter: het is haar initiatief, waar ik kan zal ik dit ondersteunen. Onlangs is er een discussie geweest over de door mij geplaatste topics. Ondanks mijn goede bedoelingen, en veel leuke reacties waren er ook enkele minder fijne bij. Hierdoor heb ik besloten mij terug te trekken uit het forum. Dit heeft geenszins te maken met het feit dat ik geen kritiek tolereer, maar met het feit dat dat aktijd al de bedoeling is geweest. In andere topics staat onomwonden waarom. Ik heb alleen besloten het tijdstip waarop te vervroegen. Deze mooie actie van Roos, verdient het een succes te worden. Betreffend artikel staat inmiddels online, en zal binnenkort in beknopte versie ook op onze Facebook pagina komen te staan. Hoe groter de rijkwijdte van deze actie, hoe groter de kans op succes. Succes dat ik de kinderen op Skyros van harte gun, en waarvoor wij bij onze vereniging, met onze beperkte middelen zullen blijven inzetten. Ik hoop dat verdere reacties positieve bijdragen zullen zijn aan deze actie. Tot slot wil ik een ieder bedanken voor de reacties op en het lezen van de door mij geschreven teksten. Met vriendelijke groet, Erwin
Quote
#16
Deze vereniging @Erwin.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hier is niks mis mee.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#17
Arthur link werkt weer goedgedaan

groeten ger
ger64's signatuur groeten Petra en ger
lovegreece  
Quote
#18
(11 October 2012, 20:13)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dus voordat je oordeeld over een ander lid, eerst in eigen boezem kijken.[/color]

Arthur wat heb jij toch met boezems??Big Grin
Overigens het is "Je hand in eigen boezem steken";)

Kalo vradi,

Dck
Quote
#19
Hakketak... daar gaan we weer...
Moet er nou overal over gediscussieerd worden?
Ik vind het een goed initiatief. Hoe het ook wordt aangepakt, er wordt in elk geval iets gedaan! Maar als je het er niet mee eens bent, kun je toch ook gewoon je schouders ophalen en over gaan naar het volgende topic?
Wordt er een beetje moe van Sad

O ja, heb een klein bedragje overgemaakt hoor! Veel succes!!!
Quote
#20
Ik ben het helemaal eens @Jota, dus Roosmarijn gauw de website bekend maken, kunnen we die als handtekening gebruikenWink
Overigens loopt het niet zo'n vaart met de cursus Grieks. Straks moet ik er toch aan geloven pffffffffff. Ik maak dus een kleine bijdrage over.
Quote
#21
[Afbeelding: 2j6tk4.gif]Roos ik doe ook mee hoor :)

Van het weekend ga ik hiervoor ook een bedrag voor over maken ! Als jij deze reknr. in beheer heeft ..weet ik dat het goed terecht gaat komen! en ,,alle,, beetjes helpen!!
Let maar niet op de (paar) negatieve reactie's... en laat je hierdoor niet ontmoedigen!
Het is alleen maar MOOI dat dit idee op Oriste geboren is en door het te delen op andere sites weer verder uit kan gaan groeien ! Een mooier compliment voor Ger bestaat er niet! (lijkt mij) en ik hoop dat dit idee door vele en vele sites (welke dan ook) gedeeld gaat worden.. Deze oproep is zeer zeker niet in in ,,eigenbelang,,!
Elke donateur die erbij komt is meegenomen ...in wat voor vorm dan ook...
Quote
#22
Zoals al eerder gezegd, mijn steun heb je Roos!
ik ga ff het stukje voor facebook wat Erwin al gemaakt had opzoeken en dan plaatsen.

Hopelijk krijgen we de kleuters de winter door!

Liefs Petra
Quote
#23
Hoi Roos,
En natuurlijk heb je mijn steun ook!! Ik ga van het weekend wat overmaken.
Ik vind het een mooie actie en hoe meer bekendheid eraan gegeven wordt, hoe beter!
groetjes Marieke
Quote
#24
@ Petra (en andere belangstellenden), ik heb de facebook versie voor je aangepast met rekeningnummers e.d., ik heb echter alle links er uit gelaten.

De jarenlange en steeds zwaarder wordende bezuinigingen van de Griekse overheid trekken een zware wissel op het dagelijks leven van de “gewone” Griek en de samenleving. Velen hebben hun baan verloren en nog meer mensen zal ditzelfde overkomen. Lonen, en die zijn beduidend lager dan in Nederland, zijn gemiddeld met 30% gedaald en de kosten van het levensonderhoud flink gestegen.De schooltjes doen ook steeds vaker een beroep op een eigen bijdrage van de ouders, maar men hoeft geen rekenwonder te zijn om vast te stellen dat dit vrijwel onmogelijk is.

Roosmarijn Zevenhuizen woont met haar man Nikos en twee kinderen waarvan de oudste naar de kleuterschool gaat, op Skyros en constateerde dat voor het komend schooljaar slechts een bedrag van Euro 4.500,00 beschikbaar is om drie schooltjes draaiende te houden. Van dit bedrag moet men alles bekostigen: verwarming, verlichting,water, lesmateriaal en dergelijke. Daarnaast is er een groot gebrek aan eigenlijk alles: meubelen vallen uit elkaar en zo is er bijvoorbeeld geen poppenhoek op de kleuterschooltjes.Roosmarijn trok aan de bel en startte de actie
“Steun de schooltjes op Skyros”.

Wilt u naar aanleiding van dit artikel een bijdrage leveren om de kwaliteit van het onderwijs op de schooltjes op Skyros te verbeteren, dan kunt u uw donatie overmaken op onderstaand bankrekeningnummer.

Rekeningnummer: 61.42.149 t.n.v. Vereniging Steun de Schooltjes op Skyros
IBAN nummer: NL 22 INGB 006142149 (voor donaties uit het buitenland)

Mocht u naar aanleiding van bovenstaande nog vragen hebben over deze actie, neemt u dan gerust contact met ons op. Wij zullen uw vragen doorsturen naar de vereniging


We mogen deze kinderen niet in de kou laten staan!
Quote
#25
@ alle lieve forumleden: Wat fijn om te lezen dat er uiteindelijk toch goed op de actie gereageerd wordt. Ik vind het spannend om dit allemaal te organiseren, om meerdere redenen, maar ga mijn best doen. Geldacties liggen uiteraard altijd gevoelig, en terecht, alleen de kleinschaligheid van deze actie maakt het hopelijk overzichtelijker. De dierenopvang in Griekenland loopt bijvoorbeeld meestal enkel op donaties voor diverse kleine projecten, maar je weet als donateur wel beter waar het geld naartoe gaat. De boeken van Marjan zijn natuurlijk ook van harte welkom en via Marieke heb ik net mini-loco (rekenen) ontvangen. Een educatief lesondersteunend spel waar ik vroeger ook mee heb gewerkt toen ik nog in het onderwijs werkte.

Op dit moment beheert de man van mijn beste vriendin, Marc, de rekening. Hij zal dit vanuit Nederland blijven doen. Over twee weekjes ga ik zelf naar Nederland met de meisjes (Nikos blijft hier). Op aandringen en hulp van 'opa, oma en tantes' gaat het er gelukkig toch van komen Wink. Daar zal ik aan Marc vragen of hij me uit kan leggen hoe ik ook zelf kan zien wat er aan donaties binnenkomt, zodat ik jullie op de hoogte kan houden. Uiteraard zal ik tzt ook de aankopen vermelden. Ik hoop dat ik wellicht op onze terugreis de eerder genoemde zaken bij Ikea kan kopen, alleen is het afhankelijk van de ruimte die we over hebben. Verder hoop ik dat we ook kunnen ondersteunen bij andere zaken, maar dat alles wil ik genoteerd hebben. Moet bijvoorbeeld een naaister betaald worden voor het maken van de kapotte, stoffen bankjes, dan wil ik haar zelf gaan betalen en haar een 'betalingsbloc' (zo noemt Nikos het althans) laten tekenen voor de administratie. Zo hou ik alles overzichtelijk. Het is toch een hele verantwoordelijkheid die ik erg serieus neem.

Voor nu in ieder geval enorm bedankt! En natuurlijk zal ik over een klein weekje peilen bij Marc hoeveel er dan op de rekening staat.

Ps Arthur heeft inmiddels de link geplaatst waar er eventueel (voor de belangstellenden) extra informatie over het hele onderwijssysteem en de situatie gelezen kan worden.
Pss; Ik heb Erwin per ongeluk het verkeerde IBAN nummer doorgegeven. Er moet staan: NL22 INGB 0006142149
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#26
geld is inmiddels overgemaakt Roosmarijn en de cursus Grieks wacht nog steeds op een koper, kom op mensen anders moet ik zelf gaan leren.....................

Roosmarijn houdt je ons op de hoogte hoe groot het succes is?
Quote
#27
@ Erwin; dank je wel, ik had het vanochtend vroeg zelf al opgesnord en aangevuld met de bankgegevens en een quote van Roos, maar zo alles bij elkaar is wel handig.

@ Roos of Arthur; ik kan nergens de link vinden die Arthur heeft geplaatst of ik kijk er overheen...
Quote
#28
@ Connie: Jij ook enorm bedankt!! En natuurlijk hou ik jullie op de hoogte Wink Ook diegenen die er aandacht mee vragen op hun social media alvast bedankt.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#29
[Afbeelding: 1z4z5fd.jpg]

Hallo Roosmarijn,
Wat zou het mooi zijn als jouw actie voor wat betreft positieve publiciteit en aandacht, het forum van Oriste gaat overstijgen. Niet Oriste maar natuurlijk jouw schooltje staat hierin centraal, hoort zegt 't voort dus! Het zou @Kees/Cornelius waarvan zijn "interesse er al minder om is geworden", dan ook sieren als hij ook op zijn website (die op Oriste gratis wordt gepubliceerd), d'r aandacht aan zou besteden.....

Wij hadden onlangs een 'prijspakker' bij het boeken van een vlucht naar Nederland. Onze 'winst' als donatie aan jouw droom, zojuist gestort. Ik wens je een 'vol glas' toe. Veel succes!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#30
Inmiddels staat er een kort, duidelijk en 'to the point' artikel over de actie op Parakalo.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#31
Hoi Roosmarijn, inmiddels op mijn FB pagina geplaatst! Maak het weekend geld over. Moge het veel opleveren en een goede tijd in Nederland met al je dierbaren.
Quote
#32
@Roosmarijn.Naast alle emoties die jouw op Oriste gestarte aktie losmaakt, zou ik toch ook voor een beetje zakelijkheid willen pleiten.Ik zit in privé net zoals het schooltjesprojekt bij de ING.Als je aan Marc vraagt zijn gebruikersnaam en wachtwoord van de rekening aan jou te geven, dan kun je op ieder moment van de dag vanuit Griekenland op Mijn ING de stand van zaken bekijken(die toegang is niet IP gebonden) en er zelf over beschikken.Als nodig kun je er ook nog een EN - EN (ten naamsteling: Marc ... & Roosmarijn...)rekening van laten maken.

Ik hoop dat er van alle kanten ruimhartig gestort zal worden.Op naar de eerste 500 euro!
Quote
#33
Hoi Roos,
Kijk eens op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Transport Griekeland i.v.m. lege bus ., Alex Kukler daar staat een bericht van 4 Oktober dat er iemand naar Griekenland komt met een LEGE bus! Gooi al je charmes in de strijd en wie weet strijkt hij over zijn hart (of boezem voor ArthurBig Grin) en kan je de meubeltjes gratis of voor een prikkie laten bezorgen.
Succes!!
Quote
#34
Ik snap niet dat er over dit initiatief door sommige mensen zo negatief kunnen reageren. Ik heb het hele artikel gelezen op de Grieksesite en zegt dit moet gewoon een succes worden laat heel Nederland en Belgie het weten. Roosmarijn ik heb diep respect voor je. Succes met je actie
Quote
#35
"Ik snap niet dat er over dit initiatief door sommige mensen zo negatief kunnen reageren"

Misschien @Albert, heeft dat te maken met een wel heel ongezonde 'kruideniersmentaliteit'? Soms ook wel kinnesinne genoemd.....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#36
(12 October 2012, 17:13)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




heeft dat te maken met een wel heel ongezonde 'kruideniersmentaliteit'? Soms ook wel kinnesinne genoemd.....

Beste man dit is een heel leuke uitspraak van je ik zou zeggen lees al je antwoorden eens na op dit forum en andere dan denk ik dat je in de spiegel hebt gekeken.

ik geef slechts openhartig mijn mening weer dat mag we leven nog steeds in een democratie ik zeg gewoon wat vele mensen denken
Quote
#37
Ik zal maar niet zeggen wat ik denk voor ik met de grond gelijk gemaakt word.

Roos, succes met je actie. Ik vind het een mooi initiatief van je, maar om mij moverende redenen zal ik helaas niet mee doen.
Quote
#38
(12 October 2012, 16:33)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Roos,
Kijk eens op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Transport Griekeland i.v.m. lege bus ., Alex Kukler daar staat een bericht van 4 Oktober dat er iemand naar Griekenland komt met een LEGE bus! Gooi al je charmes in de strijd en wie weet strijkt hij over zijn hart (of boezem voor ArthurBig Grin) en kan je de meubeltjes gratis of voor een prikkie laten bezorgen.
Succes!!

Kijk goed uit voordat je iets op dat forum plaatst, de 1 of andere mafketel neemt daar je naam over en schrijft vervolgens de raarste berichtjes onder jouw naam Angry Volgens mij heeft Roos dat ooit ook al eens ondervonden.

Alex is trouwens ook lid van ons Oriste hoor, kijk maar eens hier
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




,stuur hem eens een PB zou ik zeggen
Quote
#39
Dat deze actie in wijde kring kenbaar gemaakt wordt, ook op andere websites met wat Yorgos noemt "een kort, duidelijk en 'to the point' artikel", kan ik alleen maar toejuichen.

Aangezien op dit forum ietsje Smile minder Belgen dan Nederlanders actief zijn, zal ik de actie bekend maken bij een aantal Belgische (lees: Vlaamse) verenigingen.

Ook zal ik de actie kenbaar maken op mijn facebookpagina.

En vanavond nog storten wij (mijn vrouwtje en ik) al meteen een bedrag op het rekeningnummer van de Vereniging "Steun de Schooltjes op Skyros".

Ik hoop echt dat velen de kinderen, hun ouders, en de schoolgemeenschap op Skyros een warm hart toedragen!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#40
(12 October 2012, 18:11)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat deze actie in wijde kring kenbaar gemaakt wordt, ook op andere websites met wat Yorgos noemt "een kort, duidelijk en 'to the point' artikel", kan ik alleen maar toejuichen.

Aangezien op dit forum ietsje Smile minder Belgen dan Nederlanders actief zijn, zal ik de actie bekend maken bij een aantal Belgische (lees: Vlaamse) verenigingen.

Ook zal ik de actie kenbaar maken op mijn facebookpagina.

En vanavond nog storten wij (mijn vrouwtje en ik) al meteen een bedrag op het rekeningnummer van de Vereniging "Steun de Schooltjes op Skyros".

Ik hoop echt dat velen de kinderen, hun ouders, en de schoolgemeenschap op Skyros een warm hart toedragen!

Als je vanuit België een storting wil doen heb je ook de BIC code nodig.oops
Even opgezocht, het is INGBNL2A up

Jef
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)