Steun de Schooltjes op Skiros
#41
Hai allemaal,

Lees net de positieve reacties weer. Ik heb Sophia al een PBtje gestuurd, want op het Griekenlandforum heb ik mij sinds november vorig jaar na een korte kennismaking niet meer laten horen, maar blijkbaar dachten bepaalde 'vreemde lui' daar anders over. Als deze Alex hier ook op Oriste zit dan contacteer ik hem hier, maar op dat nare forum zal ik niets plaatsen.

Verder wil ik heel veel mensen al bedanken. Super hoe jullie reageren. @Aleko: Om zsm de vereniging met rekeningnummer te openen had Marc nu alleen zijn naam erop staan, maar daar gaan we straks in Nederland ook mijn naam bijzetten. Tevens zal hij mij uiteraard (eventueel via mail) de wachtwoorden ed geven die nodig zijn om via ING de rekening te bekijken.

Allemaal bedankt!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#42
wat mij opvalt cornelius/kees dat het jouw democratie is, zodra een ander zijn/haar mening geeft op een van jouw berichten mag dat niet of wordt het afgemaakt met dom en geen verstand hebben van. dat jij de mening vertolkt van vele mensen, zegge en schrijven twee, van jou en van nog iemand. tjonge jonge dat is veel.

dit is een toch een prima actie, die alle aandacht verdient, hier op het forum en waar mogelijk.
Quote
#43
Als je vanuit België een storting wil doen heb je ook de BIC code nodig.oops
Even opgezocht, het is INGBNL2A up

Jef
[/quote]

Ik heb onlangs, vanuit België, iets overgeschreven op een buitenlandse rekening met de IBAN-code, en blijkbaar is die betaling zonder probleem doorgegaan, dus zonder de BIC code.
Op je digitale overschrijving kan je aanstippen of je voor een binnenlandse of buitenlandse rekening kiest, en dan kan je gewoon verder. Volgens mij is het IBAN-rekeningnummer een Europese aanpassing van alle rekeningnummers.

Kijk ook eens op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&menopt=sme%7Cecb%7Ciba

En als ik even mag, en voor zover ik er iets zou over te zeggen hebben: ik wil ook graag iedereen oproepen om deze actie in de meest positieve sfeer te willen houden.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#44
Zucht !!!!!!!!
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#45
(12 October 2012, 19:54)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zucht !!!!!!!!

Hallo Jef, welke zucht? Dat het niet lukt of zo, bij jou?
Ik heb net de proef op de som gezet, en een bedrag overgeschreven op dat IBAN-nummer. Dit is gewoon gelukt.
Bij de verrichting zie ik staan "in verwerking". Het is dus nog niet van mijn rekening gedebiteerd, maar binnen enkele uren wellicht wel.
Ik heb ook de vorige storting, waarover ik schreef, gecheckt: die is gewoon gedebiteerd.
Waar je wel moet op letten, bij je overschrijving: misschien moet je jouw eigen rekening, als opdrachtgever, ook onder de IBAN-versie vermelden (is ook zo bij mij). Ik weet dus niet of het eventueel met het 'oude' rekeningnummer nog lukt.

Of heeft jouw zucht betrekking op iets anders?
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#46
(12 October 2012, 17:27)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 October 2012, 17:13)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




heeft dat te maken met een wel heel ongezonde 'kruideniersmentaliteit'? Soms ook wel kinnesinne genoemd.....

Beste man dit is een heel leuke uitspraak van je ik zou zeggen lees al je antwoorden eens na op dit forum en andere dan denk ik dat je in de spiegel hebt gekeken.

ik geef slechts openhartig mijn mening weer dat mag we leven nog steeds in een democratie ik zeg gewoon wat vele mensen denken


Cornelius , je begrijpt waarschijnlijk niet waarom de mensen hier zo tegen jou reageren. Natuurlijk leven we in een democratie, en natuurlijk mag je zeggen wat je wil. Hetgene wat je zegt komt echter wel op een bepaalde manier over bij veruit de grote meerderheid van de forumleden, en wel op de manier van iemand die ontevreden met zichzelf en zijn leven is en het daarom niet kan hebben dat er andere mensen zaken op een positieve manier bekijken. Een beetje zielig dus. Net zoals jij heb ik nu hier mijn mening gegeven. Ik wens daarom voor jou dat je in je verdere leven wat meer kan genieten van wat de mensen zo allemaal voor elkaar over hebben, zonder dat je daar direct weer negatieve gedachten over hebt.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#47
Voor wie zich zou afvragen (vooral voor ons, Vlamingen) of een buitenlandse overschrijving lukt met enkel het IBAN rekeningnummer, en dus zonder de BIC code:
Ik heb vanmorgen mijn overschrijving van gisteren op mijn bankrekening geconsulteerd, en het bedrag is al netjes gedebiteerd. Het is dus gelukt met enkel het IBAN rekeningnummer.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#48
συζήτηση τέλος
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#49
στην υπηρεσία σας
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#50
Vlagreco en Jef Dockx, leuk dat jullie zo goed Grieks spreken en schrijven, maar kunnen jullie de vertaling eronder zetten?
Quote
#51
Jef schreef: "einde discussie".
En ik heb hem daarop geantwoord: "tot uw dienst".

Zonder enige aanleiding tot hard feelings of soortgelijke interpretaties. Of zoals ze bij ons zeggen: 't was maar efkes zot doen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#52
Zo en nu weer 100% terug naar deze goede actie en laten we daar blijven.
Wie steunt de actie nog meer, in welke vorm dan ook?!
Quote
#53
Een goed initiatief, Roos. Uiteraard doe ik mee. Ik hoop dat het een succes wordt en dat je initiatief navolging vindt.

Roos, ik heb het bericht op mijn FB pagina gezet en ga nu een bedragje overmaken. Trek je van die paar negatieve reacties niets aan, waar het om gaat is dat de schooltjes en dus de kinderen worden geholpen.
Quote
#54
@Kees: Dankjewel. Miste jullie wel hoor gisteren in het hotel! De meeste forumleden reageren gelukkig ontzettend leuk. En Ger is druk bezig om de sfeer gezellig te houden Wink
Ik heb er alle vertrouwen in dat alleen al met de leden van Oriste de schooltjes op Skiros er een stuk beter op zullen worden.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#55
(14 October 2012, 07:23)roosmarijn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb er alle vertrouwen in dat alleen al met de leden van Oriste de schooltjes op Skiros er een stuk beter op zullen worden.

Ik zit erover te denken om komend jaar onze vakantie op Skyros door te brengen. Het lijkt me erg leuk om met eigen ogen te zien wat er, mede door de Oríste!-inbreng, in die schooltjes veranderd is. Tegelijkertijd steunen we op die manier de middenstand op Skyros een beetje en da's natuurlijk ook mooi meegenomen. We gaan de komende tijd eens onderzoeken wat de mogelijkheden zijn.

Ger
Quote
#56
(14 October 2012, 09:14)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zit erover te denken om komend jaar onze vakantie op Skyros door te brengen. Het lijkt me erg leuk om met eigen ogen te zien wat er, mede door de Oríste!-inbreng, in die schooltjes veranderd is. Tegelijkertijd steunen we op die manier de middenstand op Skyros een beetje en da's natuurlijk ook mooi meegenomen. We gaan de komende tijd eens onderzoeken wat de mogelijkheden zijn.

Ger

Kijk, dat is pas leuk om te horen Wink) Jullie zijn van harte welkom!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#57
Ik ben erg benieuwd hoe de actie tot nu toe verloopt Roos. Zou het niet leuk zijn om zo nu en dan de tussenstand op Oriste te vermelden? Misschien kan Ger ergens een schermpje of zo neer zetten waar de actuele stand in te zien is?
Het is maar een suggestie hoor, als je dat liever niet of op een andere manier wilt doen is het natuurlijk ook prima. Succes met de actie Exclamation
Quote
#58
@Jill, ik zou het heel graag willen, maar moet eerst van de man van mijn vriendin het paswoord ed weten voor het bekijken van de rekening. Omdat ik hem al zo achter zijn broek aan heb gezeten met het regelen van de vereniging en bankrekening, terwijl de arme jongen pas net een nieuwe baan heeft, heb ik hem deze week maar niet meteen lastig gevallen. De actie is immers pas net begonnen. Maar deze week ga ik hem mailen. Ben natuurlijk zelf ook enorm nieuwsgierig Wink en zodra ik het weet meld ik de tussenstand.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#59
Ook Bruno schenkt aandacht aan de actie!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#60
(14 October 2012, 19:13)Geni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook Bruno schenkt aandacht aan de actie!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Spijtig genoeg met een verkeerd IBAN nummer !!!!
Een nulletje te weining , waar heb ik dat nog gezien ????
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#61
(14 October 2012, 19:43)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 October 2012, 19:13)Geni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook Bruno schenkt aandacht aan de actie!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Spijtig genoeg met een verkeerd IBAN nummer !!!!
Een nulletje te weining , waar heb ik dat nog gezien ????

Maar je hebt het al recht gezet op zijn blog zag ik, Jef! bravo
Quote
#62
Overgemaakt en de boodschap verspreid via mijn FB.vink
Succes met je mooie actie Roosmarijn!
Wat vinden ze er op je eiland van?
Quote
#63
@Jjohn: Ik heb het niet aan de grote klok gehangen. Behalve de juffen en een aantal mensen om mij heen heb ik niemand ingelicht. Hoef geen bravo's te horen. Als het eenmaal zover is en ik kan de benodigde spullen aanschaffen en wellicht zelfs door jullie hulp bij bepaalde onkosten helpen, dan doe ik dat met alle liefde, maar 'hulde' hoeft van mij niet. Dat die kleuters straks in betere en leukere klasjes vertoeven is mij alles waard. Jullie wel allemaal hulde, want ik ben enorm blij met jullie enthousiaste reacties/donaties.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#64
En......................we willen t.z.t. natuurlijk ook een paar foto's zienWink
Quote
#65
Ik heb Marc inmiddels gemaild. Hieronder zijn mail terug en DE TUSSENSTAND! Foto's komen uiteraard zodra de klasjes goed en wel, met jullie donaties, zijn opgeknapt. Alleen daar gaat nog wel een dikke maand overheen. Eerst eens in Nederland bijtanken, want dat is om meerdere (persoonlijke) redenen hard nodig. Op de terugweg (half november) gaan we hopelijk de meeste spullen aanschaffen op het vaste land.

"Hoi roos, Ik kan als je in Nederland bent een formulier invullen dat je ook een toegangscode krijgt. Doen we meteen wanneer je ook als vertegenwoordiger op de rekening wordt gezet. Op dit moment kan ik het wel voor je nakijken. Ik heb een app op mijn telefoon gezet, zodat ik het saldo altijd kan raadplegen. Het is nu € 565 euro. De eerste betaling is 11 oktober binnengekomen en er zijn nu 13 donaties geweest!! Gr, Marc"

Dat is dus een behoorlijk bedrag! Zeker als je bekijkt dat dit al zo hoog is met 13 donaties! Zeer gulle gevers dus!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#66
@Roosmarijn Ik bedoelde niet de "hulde". ;)
Quote
#67
Wow!! Als je in 4 dagen en met 13 donaties al € 565.- binnen hebt, moet deze actie wel een groot succes worden!!
Hopenlijk volgen er nog vele donaties.............
Ik had onderstaande al een keer geschreven als reactie op de post "Flair"

Ik heb net gekeken en Oriste heeft inmiddels 1359 leden. (Inmiddels zijn het er 1409!!!)
Als ieder lid € 1.- over zou maken op deze rekening dan heeft Roos gelijk een mooi bedrag op de rekening.
Ik ga er niet van uit dat iedereen iets wil storten maar er zullen ook leden zijn die iets meer willen storten.
Zelf wil ik € 10.- storten.

Het zou toch geweldig zijn als we, met als startpunt Oriste, met elkaar deze actie tot een groot succes kunnen maken.
Roos, succes met alles......
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#68
Roos , ik heb zojuist ook €10.00 over gemaakt ( alle kleine beetjes helpen) ;) en ik hoop ook dat er nog vele donatie's bij gaan komen !!
Greetz Wilma
Quote
#69
mooi resultaat al in 4 dagen, we zijn op de goede weg!
Quote
#70
@allemaal: Super jongens! Hopelijk hoor ik van Marc vandaag een nieuwe tussenstand. Uiteraard laat ik het dan meteen weten op Oriste Wink Alle beetjes helpen inderdaad. Zoals het nu loopt vermoed ik dat de actie een enorm succes zal worden waarmee we heel veel kunnen bewerkstelligen!!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#71
EN HIER IS 'IE'... DE NIEUW TUSSENSTAND:
815 euro!!!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#72
Wouw, dat is mooi.
Volgende maand maak ik weer 10 euro over, dat ga ik iedere maand doen, zolang het nodig is. Wie volgt?
Quote
#73
Het doet deugd om te lezen dat echte solidariteit nog bestaat. Ondanks de economische crisis, en besparingen die ook West-Europa treffen, zij het dan in veel mindere mate dan in Griekenland.
Deze solidariteit geeft een warm gevoel.
En het is hopelijk nog maar een begin. Als een aantal forumleden bereidwillig zijn om, op hun beurt, ook de actie bekend maken bij vrienden, kennissen, collega's,... dan kan dit een nog veel beter resultaat worden.

Ik maak het deze dagen alvast bekend in mijn omgeving, en heb het ook op mijn facebookpagina geplaatst.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#74
Een zeer nobel doel... en dan nog op het eiland waar ik verleden jaar een remepetiko seminarie heb gevolgd Big Grin

En omdat dergelijke initiatieven niet genoeg aandacht kunnen krijgen heb ik het ook op mijn website geplaatst.

Ik geef dus voor één keer een link mee anders zouden sommigen er zich aan kunnen storen Tongue

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote
#75
De nieuwe tussenstand is 23 donaties met een bedrag van 937,50 euro! Μπραβο και ευχαριστο παρα πολυ/ Bravo en enorm bedankt!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#76
(18 October 2012, 17:56)roosmarijn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De nieuwe tussenstand is 23 donaties met een bedrag van 937,50 euro! Μπραβο και ευχαριστο παρα πολυ/ Bravo en enorm bedankt!

Mooi zo gremo
Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote
#77
Dat is al een mooie score Roos!! Hopelijk halen nog vele mensen hun hand over hun hart en willen ze alsnog een kleine bijdrage gaan doneren ...alle kleine beetjes bij elkaar helpen ... en samem zorgen zij ervoor dat het in totaal een mooi groot bedrag gaat worden :)
Quote
#78
mooi, wat we zo samen doen!
Quote
#79
De nieuwe tussenstand is 952,50 euro. Met een ruwe berekening gok ik dat de meubeltjes en speelgerei zo rond de 1000 euro zullen kosten. Dat gaat dus helemaal lukken! Extra geld komt uiteraard ook helemaal goed terecht bij de schooltjes. De juffen wilden graag wat boeken aanschaffen en ik heb hen alvast gevraagd na te denken over wat ze nodig denken te hebben voor de feestdagen. Al heb ik natuurlijk nog geen beloftes gedaan. De juf van Lara kon in ieder geval al niet geloven dat er nu al genoeg bijeen was voor al de spullen voor in de lokaaltjes Wink

Over een aantal dagen ga ik weg en hou ik jullie zo nu en dan op de hoogte vanuit Nederland. Bij terugkomst gaan we de kinderafdeling op de Ikea helemaal leegkopen en dan zal zsm een verslag van de aankopen en foto's volgen!

Allemaal alvast enorm bedankt!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#80
Hoi Roos,

Ben je op de hoogte dat IKEA vlak bij het vliegveld zit in Athene en dat men ook bezorgd?

Succes Dick
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)