Grieksegids nieuws
Steun de Schooltjes op Skiros
#81
Ikea GR is wel 20% duurder dan NL en daar komen nog de bezorgkosten bij ..... Ik weet niet wanneer Chris weer met de bestelbus richting Piraeus vertrekt maar dat zou een manier zijn om de (Ikea-pakketten met) meubeltjes goedkoop vanuit NL tot aan Piraeus te transporteren...
Quote
#82
Chris rijdt eind april, begin mei weer richting kreta.
Quote
#83
Aangezien ik een paar drukke weken heb, heb ik niet alles op Oriste gevolgd de maar ik zie dat de score van Roos haar actie de 1000 euro nadert. Ga zo door zou ik zeggen. Mijn finaciele bijdrage komt eraan en op Facebook maak ik ook reclame.
Quote
#84
hoi Roos,
Wat een prachtig mooi bedrag al! Ik hoop dat het nog meer wordt!! Geniet van je tijd in Nederland en succes met de 'boodschappen' bij Ikea.
Groeten, Marieke

hoi Roos,
Wat een prachtig mooi bedrag al! Ik hoop dat het nog meer wordt!! Geniet van je tijd in Nederland en succes met de 'boodschappen' bij Ikea.
Groeten, Marieke
Quote
#85
Ververs de boodschap op Facebook wel regelmatig anders verdwijnt hij "uit beeld".
Quote
#86
(24 October 2012, 23:19)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ververs de boodschap op Facebook wel regelmatig anders verdwijnt hij "uit beeld".

En ook door regelmatig op dit item iets te reageren, komt het ook weer bovenaan op het forum te staan RolleyesRolleyes
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#87
Hai allemaal,

Even een korte update vanuit het brrrrrrrrrrrrrrr koude Nederland. Na een lange en vermoeiende reis met mijn twee kleine meiden -ik kwam handen en ogen tekort- ben ik nu lekker even op het andere thuisfront. Heerlijk om weer even mijn eigen familie en vrienden te kunnen zien! Ben wel blij dat ik dustertjes heb meegenomen, want het is wel even wennen.

Hier het nieuwe bedrag: 1187 euro!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#88
Mooi, Roos. En ik hoop dat het nog meer wordt! Veel genoegen in (het koude en natte) Nederland.
Quote
#89
Geweldig!
Veel plezier hier in Nederland.
Quote
#90
Wow!! Mooi bedrag hoor.
Maar het is wel te hopen dat er nog véél meer bij komt!!!!

Geniet maar lekker van je tijd in Nederland. Brrrrrr, inderdaad erg koud nu!!
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#91
Zijn de tafeltjes en stoeltjes al gekocht? Het is ineens zo stil rond het project...............
Quote
#92
net sa driuwe, dat mens is even wat reserves aan het opdoen. even een beetje rust.
Quote
#93
@Connie, half oktober heb ik aangegeven dat ik eind oktober (inmiddels ben ik er Wink) tot half november even naar Nederland ga met mijn meisjes en dat ik op de terugweg de meubeltjes en speelgerei zal aanschaffen met het geld dat is ingezameld. Voor die tijd zal het niet lukken aangezien ik -zoals Aleko al aangaf- wat broodnodige reserves aan het opdoen ben voor de winter die komt.

Even om extra duidelijkheid te verschaffen: voor 17 november zal ik nog geen bericht kunnen geven over de aangeschafte spulletjes, maar zodra we de eerste paar daagjes geacclimatiseerd zijn op Skiros (kinderen moeten wennen en dat vergt aandacht, Lara moet weer naar school, koffers uitpakken etc) zal ik jullie op de hoogte brengen.

De foto's volgen zodra alles door een paar handige papa's in elkaar is gezet.

Nogmaals dank voor een ieders steun.
Hartelijke groet aan allemaal!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#94
Wat een onaardige reactie van Connie.
Heel goed Roosmarijn dat je even op adem bent aan het komen voor de komende winter!!

Julia
Quote
#95
Het was zuiver belangstelling, maar dat wordt kennelijk niet op prijs gesteld.
Quote
#96
Het voelde gewoon niet goed aan bij mij.Er zat in een bepaald element in.
Quote
#97
Hey Roos,

Hoe bevalt het in het koude Nederland? Kunnen de meisjes een beetje wennen aan de kou?
Wens je een fijne tijd toe bij jouw ouders.

Liefs, Harma
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#98
@Harma, de kou is inderdaad wel wennen, maar de rest maakt veel goed. Zoals een dagje dierentuin met mijn moeder, zus, beste vriendin en de meisjes laatst Wink

Hier de nieuwe tussenstand: 1277 euro!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#99
Mooi, Roos. En nog veel plezier in Nederland (ondanks de kou).
Quote
Hoi Roos,

Zo te zien groeit het bedrag nog steeds gestaag. Mooi hoor!

Wens je nog een aantal fijne dagen met je familie.......
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
Gaat lekker zo Roos!
Geniet nog maar lekker met je meiden bij de familie!
Quote
Question 
Heel goed resultaat Roos, veel plezier in Nederland.
Quote
Beste allemaal,

Vandaag vlieg ik met mijn meisjes terug naar Griekenland waar wij laat in de avond aan zullen komen bij het huis van mijn zwager in Athene. De volgende dag gaan wij naar Ikea waar wij de aankopen voor de schooltjes zullen doen. Het is echter teveel voor ons om met onze 'fortigo' mee te nemen, vooral omdat we nu zelf ook met bagage reizen. Wij laten dit daarom door de vervoersservice van Ikea doen. Waarschijnlijk zal al het materiaal na een week ongeveer op het eiland aankomen.

Zelf komen wij donderdagavond aan, want op woensdag gaan wij eerst mijn doopkindje Alexandros (18 maanden) in het ziekenhuis opzoeken. Hij is inmiddels aan zijn hartje geopereerd. De artsen sluiten een tweede operatie helaas niet uit vanwege complicaties die zij tegenkwamen door de moeilijke ligging van het gaatje in zijn hart waardoor de operatie ruim vier uur duurde en het resultaat nog twijfelachtig is. Dat zou betekenen dat hij nog veel langer moet blijven. Toch gaan we maar uit van het positieve en hopen we allemaal vurig dat hij gauw herstelt en hij alsnog snel het ziekenhuis mag verlaten. Hij zal voor onderzoek nog wel een poosje in Athene moeten blijven, maar laten we hopen dat hij ruim voor Kerst weer terug is.

Waarschijnlijk zal ik pas van het weekend weer wat van me laten horen. Voor nu hartelijk groetjes aan allemaal. Nu maar voorbereiden op de reis. Vier uur een kleuter en een dreumes vermaken, oei...
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
Lieve Roos,

Een hele goede reis en ook zeker enorm veel sterkte met Alexandros.
Je hoort binnenkort van mij ;)
Quote
heb je een goede reis gehad Roos?
is altijd een hele klus om je kindertjes zoet te houden, hopelijk is het je gelukt.
Fijn dat je nu ook even de mogelijkheid hebt om langs Alexandros te gaan, hij kan alle steun gebruiken.
en dan ben je weer lekker thuis! toch de mooiste plek ter wereld Big Grin
Quote
Hallo Roosmarijn, ik hoop dat je een voorspoedige terugreis hebt gehad. Zijn de boeken die ik een paar weken geleden gestuurd heb, goed aangekomen?

groetjes Marjan
Quote
Beste allemaal,

Ik ben er weer hoor. Sinds dinsdagavond in het land, sinds gisteravond pas op ons eiland. Wederom een hele reis met twee kleintjes. Maar met wat onpedagogische zoethoudertjes (letterlijk en figuurlijk) hebben we de hele reis volgehouden zonder te brullen.

[Afbeelding: 2a7g2zp.jpg]

Omdat er donderdag veel wind stond leek het ons verstandig pas vrijdag over te varen. We hadden daardoor ook iets meer de tijd om andere dingen zonder al teveel tijdsdruk te doen, zoals ons bezoek aan Alexandros en Ikea.

Het eerste bezoek heeft een behoorlijke indruk gemaakt. Toen ik de kamer binnenstapte en die kleine hummel zag liggen... tja, geen fijn gezicht.

[Afbeelding: k04xlv.jpg]

Gelukkig voelde hij zich al wat beter doordat hij zijn rompje nu eindelijk kon bewegen, maar wat een belevenis voor zo'n klein mensje. Ik moest ook meteen huilen bij het zien van zijn litteken. Het was van binnenuit gehecht, dus de buitenkant zag er nog open uit en zo groot. Wat moet je hier als moeder sterk voor zijn! Op de kamer lag ook een kwetsbaar mannetje van nog geen 7 maanden. Die zou deze week nog aan zijn hartje geopereerd worden, maar lag al twee maanden in het ziekenhuis, omdat hij steeds ziek werd zodat de operatie moest worden opgeschoven. Dit maakt alles relatief, zelfs de crisis.

Ons andere bezoek, dat aan de Ikea, ging ook niet zonder slag of stoot, maar het is gelukt! In eerste instantie zag ik er enorm tegenop, ook al had ik me heel goed voorbereid, een kostenberekening gemaakt, een hele lijst met alle artikelen, naam, productnummer en prijs opgeschreven. We hebben de grootste spullen laten opsturen (het zal volgende week wel komen), maar het kleinere spul niet (waaronder zelfs de keukentjes), want je betaalt na de eerste vijf artikelen (voor bijna 25 euro) 10 euro per stuk. Als ik alle treintjes, bakjes en keukenspulletjes had laten leveren dan waren we wel erg veel geld kwijtgeweest. We hebben voor de grootste spullen wel gebruik gemaakt van een Ikea service die de dozen dan uit de schappen haalt en opstuurt, want anders hadden we het niet gered met onze meiden erbij. Alleen Nikos had zijn handen vrij, aangezien ik met Olivia liep en het was simpelweg teveel. Nikos liep al met een winkelwagen en een steekkarretje (een bijna onmogelijke taak) en ik met Olivia en Lara in de kinderwagen erachteraan. De meeste dingen hebben we in onze auto gepropt, maar daar was werkelijk geen cm ruimte meer over met onze bagage erbij en de boodschappen die we daarna bij de supermarkt hebben gedaan.

Het was een hele onderneming, maar nu ik MET JULLIE HULP alle spulletjes die ik in mijn hoofd had voor de schooltjes heb kunnen kopen (en er zelfs nog wat geld over is voor extra spulletjes!) voel ik me toch wel weer erg blij met deze hele actie. We willen volgend weekend aan Lara’s juf vragen of het schooltje open mag en wij samen de meubeltjes in elkaar kunnen zetten. Heb ik meteen een vinger in de pap wat betreft de inrichting Wink) Foto’s die volgen dan zsm daarna!

Zo, en nu ga ik even acclimatiseren, want het is wel weer wennen hoor. Bovendien is het huis toe aan een flinke schoonmaakbeurt.

Volgende week, als alles goed gaat, het eindresultaat!

Hartelijke groeten aan allemaal.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
Je hebt goed je best gedaan Roos up
Wat fijn om te lezen dat je de spulletjes hebt kunnen kopen die je in je hoofd had ..
Quote
@ Roos:
Bedankt voor alles wat JIJ gedaan hebt: de lijst met alle nodige aankopen, de kostenberekening, de weloverwogen aankopen zelf, het sjouwen met het in- en uitladen in de auto, de afspraken met het schooltje om volgend weekend de meubeltjes in elkaar te zetten, jouw tijd en energie,...

@ allen die hier komen kijken: de actie stopt niet met de aankoop die Roos nu gedaan heeft. De echte start van de winter moet nog komen, en hopelijk kunnen de kindjes de hele tijd in verwarmde klasjes terecht.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Ik sluit me volledig aan bij Vlagreco Roos, zonder jou had deze actie niet eens van de grond gekomen... TOP !
Quote
Hoi Roos,

Fijn om te lezen dat je weer veilig in Griekenland aangekomen bent.
Geweldig dat je alles hebt kunnen kopen wat op jouw lijstje stond.
Succes met het in elkaar zetten en het inrichten van de lokaaltjes.

Top dat je dit zo mooi geregeld hebt.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
Beste allemaal,

Ik laat de foto's voor zich spreken! In twee reacties, aangezien er maar 10 foto's per keer kunnen worden geupload. Alle boutjes en schroefjes zitten op hun plek en de klasjes zijn dankzij jullie enorm verbeterd! Namens alle ouders, de juffen en voornamelijk de kleuters van Skiros; ENORM BEDANKT VOOR JULLIE STEUN. Met al het geld dat er nu nog op de rekening staat en binnenkomt gaan we in ieder geval de meubeltjes die in slechte staat zijn opknappen (zoals de bankjes in de gemeenschappelijke ruimte opnieuw bekleden). Daarnaast willen we kijken of we een reserve kunnen houden voor de winter, want de juffen vermoeden dat er inderdaad voor de stookolie niet genoeg geld zal zijn en er dan een beroep moet worden gedaan op de ouders. We wachten maar af. Nogmaals bedankt allemaal en hieronder de vele foto's van het hele gebeuren Wink)


[Afbeelding: 24o2ijt.jpg]

[Afbeelding: 25kifpt.jpg]

[Afbeelding: 5ozjg0.jpg]

[Afbeelding: wjlns.jpg]

[Afbeelding: 10x4nq0.jpg]

[Afbeelding: 11t2aeq.jpg]

[Afbeelding: jk7ogh.jpg]

[Afbeelding: rib2vn.jpg]

[Afbeelding: 33ubr0m.jpg]

[Afbeelding: w0h2e.jpg]

Hier de voor en na foto's Wink)

Voor:

[Afbeelding: 23vdgyg.jpg]

Na:

[Afbeelding: 2li7vah.jpg]

Voor:

[Afbeelding: 1qgvwl.jpg]

Na:

[Afbeelding: 2eamlqa.jpg]

Voor:

[Afbeelding: s6krw0.jpg]

Na:

[Afbeelding: 2a61090.jpg]

Voor:

[Afbeelding: s2wuhu.jpg]

Na:

[Afbeelding: 105cmll.jpg]

[Afbeelding: 3519zd1.jpg]
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
Wat onwijs leuk allemaal !!
Heel leuk om de foto's te zien hoe het geworden is ... goedgedaan
Quote
GEWELDIG!! bravo
Quote
Ziet er allemaal heel goed uit hoor, bravo, ook voor de mannen die het in elkaar gezet hebben. Valt lang niet altijd mee met die IKEA pakken.
Quote
Bravo aan de knutselaars die alles zo handig in mekaar gestoken hebben!
Als ik die foto's zo bekeek, had ik eigenlijk zin om er aan mee te helpen.
Het is ook leuk om te zien waar onze bijdrage naartoe is gegaan. Hopelijk kunnen de kleuters zich nu wat meer prins(es)jes voelen in hun vernieuwde omgeving.
En wij... wij dragen Skiros in ons hart.

goedgedaan
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Dat is super geworden zeg, jullie hebben hard gewerkt!

enne graag gedaan :)
Quote
Goed gedaan! Ook wel fijn om te zien waar ons geld aan besteed is.
Quote
Geweldig!! Wat zullen de kleintjes hier van genieten......
En natuurlijk ook de juffen, jij en alle andere ouders.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
duimpie
goedgedaan
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)