Wat hebben deze Griekse eilanden met elkaar gemeen?
#1
Gavdos
Gaidouronisi
Antipsara
Kyra Panagia Alonissou
Peristera
Piperi
Delos
Makronisso
Kato Koufonisi
Heraklia
Pserimos
Farmakonisi
Telendos
Arkioi
Levitha
Gyali
Saria
Kinaros
Dokos
Kastos Lefkadas
Antikythera
Antipaxos
Quote
#2
ze zijn allemaal zeer klein
Quote
#3
Ze hebben allemaal minder dan 150 inwoners (op 1 na) en het gerucht gaat dat de veerboot naar deze eilanden wordt stopgezet op last van de Trojka........
Quote
#4
Dit dus.

Gavdos (150 inwoners)
Gaidouronisi (3 inwoners)
Antipsara (4 inwoners)
Kyra Panagia Alonissou (10 inwoners)
Peristera (5 inwoners)
Piperi (2 inwoners)
Delos (14 inwoners)
Makronisso (5 inwoners en verbanningsoord tijdens de junta)
Kato Koufonisi (60 inwoners)
Heraklia (151 inwoners – een twijfelgeval)
Pserimos (130 inwoners)
Farmakonisi (74 inwoners – Turkse vliegtuigen vliegen er graag over)
Telendos (54 inwoners)
Arkioi (54 inwoners)
Levitha (8 inwoners)
Gyali (10 inwoners)
Saria (22 inwoners)
Kinaros (2 inwoners)
Dokos (Hydra) (43 inwoners)
Kastos Lefkadas (78 inwoners)
Antikythera (44 inwoners)
Antipaxos (64 inwoners
de rest is op de blog van Bruno tersago te lezen.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Even over Saria.
Hier wordt waarschijnlijk het eiland ten noorden van Karpathos bedoelt.
Er woont daar niemand en er komt nu ook al geen veerdienst.
Slechts 2 herders staan er officieel ingeschreven, die 20 anderen zullen wel voor de vorm ingeschreven staan.
Als deze informatie ook voor de overige eilanden geld dan valt het allemaal nog wel mee.
Quote
#6
Nu kan Vito zijn keuze maken, als hij toch opzoek is naar een rustig eiland.
Big Grin
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Het juiste antwoord was: Ze hebben allemaal een direct door 'Athene' gefinancierde onrendabele ferry-verbinding.Vanuit de Trojka is gelekt dat men een op Chinese leest geschoeide operatie aanbevolen heeft om de bewoners van deze eilanden(allemaal onder de 150) te herplaatsen naar elders, zodat die vervoer-subsidies gestopt kunnen worden. Bijkomend voordeel is dat in het eilandenverkoopplan deze 'maagdelijk' aangeboden kunnen worden.Hoe gek moet het nog worden!Op z'n gunstigst is dit een met gifgas gevuld proefballonnetje om de geesten voor dit soort en nog volgende onzin rijp te maken.

@ Arthur.Wat een lui en weinig speels antwoord.Ik probeerde wat gedachtenuitwisseling los te maken.Copy-pasten van andere sites zonder oordeel of interpratie zou er hier een dooie boel van maken.

Lees overigens ook even
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&subid=2&pubid=63723344. Daar kun je lezen hoe minister Mousouroulis Kostis deze zaak probeert af te koelen door sussend te stellen dat er alleen maar gesproken is over 'volledige liberalisering van de scheepvaart tussen de eilanden'.Ja, dat komt dan precies op hetzelfde neer.
Quote
#8
Nogmaals, op Saria komt geen ferry en wonen ook geen mensen.
Het lijstje klopt dus in ieder geval (voor een gedeelte) niet waardoor het voor mij een echt broodje aap verhaal is. Wink
Quote
#9
@jjohn.Jammer dat je je zo in dat ene onnauwkeurigheidje vastbijt en daarom volledig voorbijgaat aan het bredere door mij aangesneden probleem.Zo maak je je wel erg gemakkelijk vanaf.Had ook de moeite maar even genomen de door mij gegeven link aan te klikken, dan had je kunnen lezen dat het een issue is, die wel degelijk op ministrieel niveau speelt en beslist geen broodje aap is.
Quote
#10
Dus jij vindt het geen vreemd lijstje?
vlgs Mij is Gaidouronisi ook onbewoond.
Hoe kun je dan een ferry verbinding opheffen als die er helemaal niet is?
Quote
#11
@jjohn.Probeer alsjeblieft even één minuut voorbij het lijstje te lezen en te denken; streep desnoods de helft van die eilanden er af.Ik vraag je, daar ben je natuurlijk helemaal vrij in, je even in het onderwerp te verdiepen.Dit was geen aardrijkskundekennis posting, maar een politieke.
Quote
#12
Sorry, maar ik baseer me op feiten en snap hier helemaal niks meer van.
Ik haak af bij dit topic. Sad
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Grieken hebben geen geld meer voor medicijnen Georgeos 2 2.590 26 April 2013, 15:52
Laatste bericht: petraki

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)